 |
www.kolyaska.fora.pl Motocykle radzieckie
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Wto 9:40, 22 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
Kopać możesz do usranej śmierci - sprawdź ciśnienie.
Gaźniki podają mieszankę - świecą są mokre? |
|
Powrót do góry |
|
 |
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Wto 10:08, 22 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
Odzio:
Sprawdziłem moment zapłonu - mam tak od około 7mm przed GMP do około 0mm, czyli chyba powinno starczyć do odpalania. Przerwy OK. Fazy rozrządu tak na oko się zgadzają. Czyli albo kompletny brak kompresji albo jeszcze ta iskra, będę patrzeć jeszcze...
Twoja wiedza i opisy wyrywają mnie z kapci:))))))) hahahaha
Ostatnio zmieniony przez Dawid1981 dnia Wto 21:43, 22 Paź 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
 |
koltun_m
Dołączył: 06 Lis 2011 Posty: 185 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Francia Romans
|
Wysłany: Wto 12:07, 22 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
kondensator, kopułka, kable, spręż, paliwo no trochę pokombinuj |
|
Powrót do góry |
|
 |
Adam M.
Dołączył: 15 Mar 2010 Posty: 526 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 17:33, 22 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
Ja tam nie jestem zwolennikiem odpalania tego zlomu, tym bardziej ze mechanik pojecia za wiele nie ma - jeszcze cos sie urwie i krzywde mechanikowi zrobi.
Opisy rzeczywiscie extra, ale moze przeniesc je do innego dzialu z tematem dotyczacym tego wynalazku ?
Ze zdjec wynika ze cylinder jak cie moge, sprezania nie ma bo zawory nie trzymaja ( spojrz jak wygladaja gniazda ) i jest przeciek dodatkowy przez uszczelke pod glowica.
A Bog raczy wiedziec jak wygladaja gazniki - przy zapchanym ukladzie wolych odpalic moze tylko podajac paliwo bezposrednio do cylindra.
Poza tym co da odpalenie komus z tak niska wiedza techniczna, kto nawet tego silnika nie potrafi prawidlowo wysluchac ???
Lepiej rozebrac i zaczac kupowac niezbedne czesci. |
|
Powrót do góry |
|
 |
koltun_m
Dołączył: 06 Lis 2011 Posty: 185 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Francia Romans
|
Wysłany: Wto 17:51, 22 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
ja jak nie odpalę przed remontem to jakoś mi serca potem braknie jak się schody pojawiają |
|
Powrót do góry |
|
 |
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Wto 21:06, 22 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
No dobra. Widzę, ze z wiedzą nie za bogato i pewnie na wyposażenie warsztatu nie ma co liczyć. Dobrze, kombinujmy. Motocykl na biegu- spróbuj przepchać. Jak dasz rade a masz ustawione luzy zaworowe to odpuść odpalanie. Znaczy, że nie masz kompresji i rób wszystko od początku- Jeśli będziesz potrzebował motywacji dogadaj sie z kimś z okolicy. Niech Ci da pojeździć swoim ruskiem. |
|
Powrót do góry |
|
 |
odzio
Dołączył: 15 Paź 2013 Posty: 378 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Śro 12:02, 23 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
Adam M. napisał: | ...spojrz jak wygladaja gniazda |
- jesli masz na myśli, takie szczerbate, jasno szare - to nie są gniazda tylko widać w głębi odbijające światło fragmenty powierzchni czołowej tuleji zaworów (czy jak to tam się nazywa) a samych gniazd praktycznie nie widać, widać tylko czarny wąziutki okrąg, z czego niewiele wywnioskujesz. Sprężanie jest słabiutkie ale nie może to być jednyna przyczyna braku palenia bo tak na moją logikę nie mozna zuzyć silnika tak, żeby nigdy więcej nie odpalił. Mówię o zużyciu w czasie eksploatacji a nie o usterce. Wymieniłem kondensator i cewkę i zrobiła się pożądna iskra. Parę razy kopnąłem i nawet RAZ mi kopniak słabo odbił. Potem nic, zaglądam w końcu do iskry - znowu jej nie ma/jest słabiuteńka! Czyli zaczyna się przygoda z polem "magnetycznym" ruska Nowa cewka padła w ciągu pojedynczych minut.
W końcu po wymianie kolejnej cewki jest iskra i od czasu do czasu prychnie cichutko jak kombinuje z paliwem a jak dałem wcześniejszy zapłon to tam jakieś pojedyncze razy wyczułem słabiuteńkie kopnięcie. Czyli pacjent w śpiączce mrugnąl powieką.
Cytat: | Poza tym co da odpalenie komus z tak niska wiedza techniczna, kto nawet tego silnika nie potrafi prawidlowo wysluchac ??? |
- nie odróżniłbym czy dzwoni sworzeń czy co innego ale wysłuchałbym czy wszystko stuka i mieli czy nie jak np w tym "wyremontowanym k-750" (zarżniętym do granic dnieprze) : [link widoczny dla zalogowanych]
film: http://www.youtube.com/watch?v=THLA_1q4Ug4
"Pojęcia żadnego" to nie ma siksa po liceum plastycznym a nie ja. Oddaję czasami samochód do machaników i wiem jak jest potem w realu u niektórych. Fakt jest taki, że często po nich poprawiam. Wiele razy się przekonałem, że amator z chęciami, z jakąś podstawową wyobraźnią i zdrowym rozsądkiem zrobi lepiej niż mechanik, który robi na szybko i na odwal.
Wracając do złoma to chyba byłby teraz czas na gaźniki ale nie będę się w to bawić i przystąpię do rozbiórki, bo jeśli to ma kiedyś chodzić to wole gaźniki kupić nowe a te zostawić na pamiątkę i na ekspeymenty (albo na złożenie motoru z odpadów Niestety ostatnio sprawy mi się komplikują, bo nie dość, ze mam mniej czasu to jeszcze ostatnio przesiliłem sobie kręgosłup i to mi tez utrudnia szapranie się ze złomem.
Więc rozbiorę silnik, zdejmę cylindry i je zaniosę do sprawdzenia kompresji, bo nie mam amperomierza, żeby to samemu zrobić.
A widzisz jakie emocje! Oczywiście ja, Głupi Jaś żartuję. (amperomiesz mam i to taki na podczerwień, podobno dużo lepszy niż infra red ).
Z cylindrów jestem zadowolony, w końcu wyglądają na normalnie eksploatowane i nie widac śladów wody w silniku. Jeśli nie zmieści się na 1 szlif to najwyżej na następny, chyba nie?
Teraz pytanie czy jest coś, na co szczególnie powinienem zwrócic uwagę przy demontażu? Coś, co łatwo popsuć z niewiedzy/braku narzędzi?
Ostatnio zmieniony przez odzio dnia Śro 12:04, 23 Paź 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
 |
brzytwa Administrator
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 959 Przeczytał: 3 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: Śro 13:09, 23 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
Stary - jesteś mistrzem . Wszyscy byli już na tym forum lekko znudzeni (bo też ile można pisać o śrubkach itp), a ty swoją prowokacją przetargałeś nas aż na dziewiątą stronę. Szacuneczek i poważanko  |
|
Powrót do góry |
|
 |
odzio
Dołączył: 15 Paź 2013 Posty: 378 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Śro 14:20, 23 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
brzytwa napisał: | ... aż na dziewiątą stronę. Szacuneczek i poważanko  |
O! i następny obśmichujek. Jeszcze będziesz chciał ode mnie moją ZŁOMKĘ na zlot pożyczyć!  |
|
Powrót do góry |
|
 |
PoTomek
Dołączył: 18 Lip 2011 Posty: 110 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 15:23, 23 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
odzio napisał: | brzytwa napisał: | ... aż na dziewiątą stronę. Szacuneczek i poważanko  |
O! i następny obśmichujek. Jeszcze będziesz chciał ode mnie moją ZŁOMKĘ na zlot pożyczyć!  |
Ludzie tak długo nie żyją  |
|
Powrót do góry |
|
 |
Adam M.
Dołączył: 15 Mar 2010 Posty: 526 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 15:44, 23 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
Nie kolego, to ty nie masz zadnego pojecia a czym wiecej piszesz tym bardziej to widac.
Ale jesli potraktujemy ten watek jako rozrywkowo pogwarkowy to dlaczego nie posmiac sie jeszcze troche ?
W zwiazku z tym ze wiem jak powinno wygladac gniazdo zaworowe w normalnie uzytkowanym silniku, dlatego pisze ci ze gniazda sa trafione na amen.
Pisze o tych czarnych okregach z ktorych dla ciebie nic nie wynika.
I musze cie zmartwic, jako ze po zdjeciu cylindrow nie zmierzysz kompresji nie tylko amperomierzem ale nawet cisnieniomierzem, tyle ze nie ma to i tak zadnego znaczenia . |
|
Powrót do góry |
|
 |
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Śro 15:57, 23 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
Na Redmotorz przy każdym poście, w prawym górnym rogu jest ikonka ignoruj. Pierwszy raz, odkąd jestem na kolyaska, zerknąłem czy u Nas jest ona również.
Odzio - bez urazy. Życzę Ci aby Twoje marzenie się spełniło, aby eMa sprawiła Ci radość ale coś tu nie tak. Na tym forum jest wiele motocykli, które zostały wyremontowane z Naszą wspólną pomocą. Nie wiem dlaczego, ale w Twoim przypadku witki opadają
Jak będę mógł Ci pomóc to chętnie pomogę, ale jak na razie, ciężko w ogóle odpowiadać na Twoje zapytania/przemyślenia... |
|
Powrót do góry |
|
 |
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Śro 21:40, 23 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
Hahahaha niezly kabaret zaczyna sie robic:)))) jazdaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!! hahahaha |
|
Powrót do góry |
|
 |
odzio
Dołączył: 15 Paź 2013 Posty: 378 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Śro 22:58, 23 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
Adam M. napisał: | W zwiazku z tym ze wiem jak powinno wygladac gniazdo zaworowe w normalnie uzytkowanym silniku, dlatego pisze ci ze gniazda sa trafione na amen. |
- no dobrze, przyjmuję, główkę mam nisko, gniazda są załatwione. Pytanie jeśli tak jest jak piszesz, to jakie mam opcje? Chyba da się wymienić gniazda, no nie? Jeśli jeszcze mógłbyś w jednym słowie napisać na czym polega załatwienie gniazd w tym przypadku, to bym się czegoś od ciebie nauczył.
Zdjąłem cylindry i tak na szybko zmierzyłem grubość ścianki i mają około 2,6mm grubości. Jakieś wnioski na gorąco?
klapek napisał: | ... nie wiem dlaczego, ale w Twoim przypadku witki opadają
Jak będę mógł Ci pomóc to chętnie pomogę, ale jak na razie, ciężko w ogóle odpowiadać na Twoje zapytania/przemyślenia... |
Dzięki, klapek. Miło, że oferujesz pomoc. To mój problem, że nie potrafię nawet "nawiązać" do was, doświadczonych. W pełni rozumiem, że nie każdemu odpowiadają długie zdania, wśród których pojawiają się pytania. Niektórym w takich sytuacjach pojawia się "przepełnienie stosu" i cięzko wyłowić ze zdania wielokrotnie złożonego o co chodzi. Są ludzie, którzy po prostu lepiej reagują na posty w stylu: "Jaką średnicę ma łożysko w miejscu X?". [koniec postu].
zajrzałem do silnika, nie było wody, jedynie do przedziału kół rozrządu dostało się trochę wody niedawno, bo pojawił się lekiki rdzawy nalot, który daje się usunąć szmatką do metalicznego połysku. Prawdopodobnie handlarz myjką ciśnieniową nalał od strony prądnicy, bo pod nią stała woda. Luz na sworzniu jakiś jest wyczuwalny ale widziałem silnik na chodzie w duuużo gorszym stanie. (od, uwaga, prosze się nie śmiac -wueski). Teraz to się pogrążyłem chyba. Ja głupi jaś, porównałem silnik od wueski z ruską maszyną i to na oko i to na forum, gdzie są tacy wyżeracze, proszę ja ciebie, że nawet "nie rozumią" o co ich pytam.
Podczas rozkładanie motocykla doszedłem do wniosku, że nie jest z nim aż tak źle. Jednak handlarz nie zmienił lampy, bo były pociągnięte przewody do regulatora i prądnicy a w to by się nie bawił. Czyli uzytkownik to zrobił. Prawie wszędzie stare śruby, jedynie przy tylnym błotniku wstawił nowe. Też nie mam wrażenia, że mam do czynienia z wykonaniem elementów klasy "motorower marki Ogar", więc z perspektywy czasu moje odczucia na temat tego motoru są juz trochę lepsze.
były juz propozycje, że Odzia trzeba przenieśc do innego działu, ignorować, teraz czekam na propozycję dania mi bana na pisanie, (nie mylić z daniem mi banana). |
|
Powrót do góry |
|
 |
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Czw 6:55, 24 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
odzio napisał: | Chyba da się wymienić gniazda, no nie? Jeśli jeszcze mógłbyś w jednym słowie napisać na czym polega załatwienie gniazd w tym przypadku, to bym się czegoś od ciebie nauczył. |
Gniazd sie nie wymienia. Nie w tym typie.
odzio napisał: | Zdjąłem cylindry i tak na szybko zmierzyłem grubość ścianki i mają około 2,6mm grubości. Jakieś wnioski na gorąco? |
Żadne, bo to żadna informacja. Za to gdybyś wklejał więcej zdjęć byłaby większa szansa ze ktoś coś wypatrzy.
odzio napisał: | były juz propozycje, że Odzia trzeba przenieśc do innego działu, ignorować, teraz czekam na propozycję dania mi bana na pisanie, (nie mylić z daniem mi banana). |
Nie licz na to. |
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|