Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Moja (krótka) przygoda z ruskim sprzętem.
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4 ... 57, 58, 59  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Tematy ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Śro 12:48, 16 Paź 2013    Temat postu:

Wizualnie z wierzchu rozróżniamy 5 skrzyń - 3 KMZ (M-72, K-750, Dniepr), oraz 2 IMZ (Ural). Jest jeszcze współczesna IMZ z rozrusznikiem, ale nie widać jej na rynku w ogóle.
Uralowe skrzynie, oraz bebechy do nich są dostępne od ręki - również części zamienne. Tak samo ze skrzyniami KMZ.
Jedyne czego omijamy to skrzynia IMZ ze wstecznym - jest delikatna, był problem z dostaniem trybów wstecznego. Ale handlarze opanowali temat i tryby już są. Z tym że raz że delikatna, a dwa że droga (500-700zł za używkę).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
GABE




Dołączył: 04 Lip 2009
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Spała

PostWysłany: Śro 13:54, 16 Paź 2013    Temat postu:

klapek napisał:
Wizualnie z wierzchu rozróżniamy 5 skrzyń - 3 KMZ (M-72, K-750, Dniepr), oraz 2 IMZ (Ural). Jest jeszcze współczesna IMZ z rozrusznikiem,

Są jeszcze dwie chińszczyzny i wyglądają jak od K-750, starsza bardzo podobna i nowsza już ze zmianą biegów trochę wyżej Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Śro 13:55, 16 Paź 2013    Temat postu:

Racja, nie pomyślałem o CJ...
Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3941
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 16:04, 16 Paź 2013    Temat postu:

Coś się tak uczepił tej skrzyni? Jest to stosunkowo tani element układanki, jak nie działa to kupujesz następną.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adam M.




Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 526
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 16:40, 16 Paź 2013    Temat postu:

Cos sie tak uczepil tej Kaski, przeciez to proste jak drut i wiekszosc czesci jest od reki dostepna.
Ja sobie takie cos kupilem i tu glowkowania troche bedzie :

Powrót do góry
Zobacz profil autora
ygor




Dołączył: 25 Lip 2012
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: prace duże

PostWysłany: Śro 17:03, 16 Paź 2013    Temat postu:

Cyrograf15 napisał:
Coś się tak uczepił tej skrzyni?...


Adam M. napisał:
Cos sie tak uczepil tej Kaski...


Very Happy


Ostatnio zmieniony przez ygor dnia Śro 17:06, 16 Paź 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hius




Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa

PostWysłany: Śro 19:22, 16 Paź 2013    Temat postu:

Jak masz skrzynię z jajkiem to masz właściwie najlepszą dokupisz do niej wszystko bez problemu w OLDTIMER GARAŻE u Leszka Łyżwińskiego tylko ma drogo
Nie dokupisz nigdzie tylko jednej rzeczy do tej skrzyni a mianowicie tryb czwartego biegu na wałek zdawczy ze skośnymi zębami chyba że na Łodzi się trafi.
Dorabiałem taki tryb miesiąc temu koszt 130 zeta jest igła
I jest to jedna z najtańszych części które dorabiałem do swojego cudaka
Powrót do góry
Zobacz profil autora
odzio




Dołączył: 15 Paź 2013
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń

PostWysłany: Śro 19:33, 16 Paź 2013    Temat postu:

klapek napisał:
Wizualnie z wierzchu rozróżniamy 5 skrzyń - 3 KMZ (M-72, K-750, Dniepr), oraz 2 IMZ (Ural).


dzięki za informacje.
- dniepry mają wsteczny z tego co gdzieś tam kojarzę a czy istnieje wersja Dniepr bez wstecznego? Pewnie wtedy obudowa jest taka sama a tylko różnica w środku?

usystematyzujmy:

skrzynia emkowa?: [link widoczny dla zalogowanych]

skrzynia kaśkowa?: [link widoczny dla zalogowanych]

dnieprowa?: [link widoczny dla zalogowanych]

a to?: [link widoczny dla zalogowanych]

gdzieś mi migneło, że te emkowe to jakieś słabe są i że do nich najgorzej z cześciami, czy tam można bebechy z uralowej dać mimo wszystko?

czemu się czepiłem skrzyni - no bo brakuje mi informacji, tak jak pisałem. Sprawę silnika co gdzie od czego pasuje co się regeneruje wyczytałem a z tymi skrzyniami nie mogę się połapać a nie chciałbym kupić jakiejś, która słynie ze stwarzania problemów. Jak ktoś kupuje komputer to też się czepia o co chodzi z tymi wszystkimi oznaczeniami a jak ktoś się nie czepia to w domku jest niespodzianka, że na tym sprzęcie grafika nie pociągnie albo że się kupiło netbooka zamiast notebooka, drobna różnica.


Ostatnio zmieniony przez odzio dnia Śro 19:35, 16 Paź 2013, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Śro 19:40, 16 Paź 2013    Temat postu:

Dokładnie. Skrzynia z "Ural z jajkiem" czyli skrzynie w kaskach po 63 mają te same bebechy co skrzynie urala ( bez wstecznego). Właściwie są to najwytrzymalsze skrzynie biegów bo to produkt z lat 60tych i 70tych. Wtedy i materiały i obróbka była jeszcze strawna. Części są bez problemu do dostania, ciutke droższe niż do skrzyń dniepra za to lepsze.

Tych chińskich o których pisze GABE w ogóle w handlu u nas nie widziałem. Myślę, ze można je pominąć w rozważaniach.

Ta ostatnia której wkleiłeś linka do skrzynia Urala.


Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Śro 19:43, 16 Paź 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rura




Dołączył: 27 Cze 2012
Posty: 423
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Śro 21:18, 16 Paź 2013    Temat postu:

Adam M. napisał:
Cos sie tak uczepil tej Kaski, przeciez to proste jak drut i wiekszosc czesci jest od reki dostepna.
Ja sobie takie cos kupilem i tu glowkowania troche bedzie :


Aleś mi teraz podniósł Chłopie ciśnienie... No pojęcia Panie Adamie nie masz normalnie...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Śro 21:27, 16 Paź 2013    Temat postu:

Ale dnieprowa skrzynia chodzi piknie bo sie nawet nie czuje jak biegi wchodza:))).Pozostale juz tak ie smigaja:))).Czytam ze brzydka ale smiga.....Smile))
Odnosnieczesci do skrzyn to yamamoto_3 z allleeeeeee ma super dobre czesci do skrzyn bo mierzylem twardosci i jest az za dobrze i smiga juz 3 rok na trybach od niego .A komin jest ciagle do deski.
Powrót do góry
odzio




Dołączył: 15 Paź 2013
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń

PostWysłany: Śro 22:00, 16 Paź 2013    Temat postu:

Dawid1981 napisał:
Odnosnieczesci do skrzyn to yamamoto_3 z allleeeeeee ma super dobre czesci do skrzyn...


- alle pisze, że użytkownik yamamoto_3 nie znaleziony.


ktoś kilka postów do tyłu ma rację, że Kacha to brzydactwo, tak naprawdę to, z czego to wyszło czyli BMW i ewentualnie M-72 było piękne.

A gdybym w akcie desperacji tak rzucił się na coś takiego: [link widoczny dla zalogowanych] , to z czym ewentualnie mógłbym mieć problem? Powiedzmy, że silnik i skrzynia nie ma problemu tak jak mi klarowaliście. Nie upierałbym się żeby było wszystko w oryginale, dnieproska skrzynia nawet mnie tu nie razi tak jak rażą błotniki u kachy. Można na te błotniki rozwinąć ślepotę z musu ale to nigdy nie będzie spontanicznie cieszyć tak jak widok tyłu emy. Czyli zostaje kwestia zawieszenia. Jest to do przeskoczenia czy dać "se" spokój nawet z myśleniem w tą stronę? Coś tam widziałem można kupić, jakieś części suwaków, ale kompeltu nie widziałem i teraz nie wiem. Od biedy mógłbym sie z biegiem czasu ratować zmianą przodu na teleskop, zdaje się problemu z kołami nie ma bo pasują od urala i kachy? Tryby dyfra zdaje się takie same jak w k-750, gorzej jakby trzeba było nową obudowę dyfra. Jak coś źle kumam to proszę o korektę. Może ktoś coś podpowie mi na ten temat, za co z góry dzięki.

No i pewnie właściwości jezdne są dużo gorsze niz w K-750, ale na asfalcie to chyba ładnie daje radę? A takie amortyzatory maja szansę przejśc przegląd w ogóle?

A gdyby ktoś jeszcze wiedział czy silnik M-72 ma takei samo mocowanie jak w K-750...


Ostatnio zmieniony przez odzio dnia Śro 22:05, 16 Paź 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
j35




Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ok.Szczecinka

PostWysłany: Śro 22:23, 16 Paź 2013    Temat postu:

W rusach wszystko jest wymienne.A jaki ty chcesz przegląd amorów ????.Na stacji w moto jeszcze nigdy mi nie sprawdzali amorów,w samochodzie owszem ale w moto nigdy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rura




Dołączył: 27 Cze 2012
Posty: 423
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Czw 6:06, 17 Paź 2013    Temat postu:

Jest niebieska taśma - jest dobrze Smile.
Akurat suwakami to ja bym się najmniej martwił, wahaczyki z przodu - ot jest temat na dłuższy elaborat, ale też naprawialny już.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Czw 6:50, 17 Paź 2013    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]
Bez spacji Smile))) ale jakbys wpisal skrzynia dniepr to bys juz znalazl:))).
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Tematy ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4 ... 57, 58, 59  Następny
Strona 3 z 59

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin