Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

PIERWSZE KILOMETRY MAŁYM CZOŁGIEM GRUBERA
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Podróże małe i duże
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dugi




Dołączył: 28 Sty 2011
Posty: 154
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Wto 20:52, 10 Wrz 2013    Temat postu:

A ja z tej beczki o oleju-bo nie jestem pewien czy to było powodem, ale jak jeżdziłem na pólsyntetyku, to rozleciał mi się wał (a był po regeneracji) i systematycznie łapało tłoki!!! Teraz mam 20W50 mineralny i jest spokój!!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adam M.




Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 526
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 21:19, 10 Wrz 2013    Temat postu:

I masz racje ze nie jestes pewien, bo na pewno olej nie byl tego powodem Smile.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dugi




Dołączył: 28 Sty 2011
Posty: 154
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Śro 19:17, 11 Wrz 2013    Temat postu:

..a jesteś pewnien!!!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adam M.




Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 526
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 1:41, 12 Wrz 2013    Temat postu:

Tak jestem Smile.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Czw 7:45, 12 Wrz 2013    Temat postu:

dugi napisał:
..a jesteś pewnien!!!!

Jesteśmy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dugi




Dołączył: 28 Sty 2011
Posty: 154
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Czw 20:51, 12 Wrz 2013    Temat postu:

A co to za solidarność???
Jesteśmy!!!
Question Question Question
Stwierdziłem, że po zmianie oliwy przestyało łapać gary.
Więc jest coś na rzeczy!!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Czw 20:57, 12 Wrz 2013    Temat postu:

Docierałem na pełnym syntetyku - może to głupie bo więcej kasy w kanał i dłuższy proces ale nie narzekam.
U mnie ostre docieranie z kolyaską - nie złapało ani razu. Przejechałem 20km na 1-2 biegu. Normalnie bym pomyślał - debil. Ale nie - było warto. W Borne na poligonie, po przebiegu 400km od kapitalki nie spuchł, a miał co robić...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krzysztof




Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 9:35, 18 Wrz 2013    Temat postu:

Witam! Może nie mam dużego doświadczenie w ruskach ale moim zdaniem to, że ci się przytarł wynika tylko z jeden przyczyny - brak zastosowania się do instrukcji jaką zalecał producent m.in do 1000 km -prędkość 50 km/h od 2000-3000 prędkość 60km/h. Mam doświadczenie bo też nie przestrzegałem zaleceń i tez kilka razy zapłaciłem za to.
Wydaje mi się, że prędkość jaką opisywałeś 90,100, czy nawet 110 to zbyt duża. Wg. instrukcji max można dopierniczyć po przejechaniu ok. 3 tys km. i żadne oleje tutaj nie pomogą.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Śro 9:45, 18 Wrz 2013    Temat postu:

4 bieg i 50km/h - pyr, pyr, pyr. W docieraniu chodzi o obroty - nie prędkość.
Instrukcję przepisano z innej, która powstała w latach 40-tych. Wiesz jakie wtedy były oleje..?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krzysztof




Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 10:03, 18 Wrz 2013    Temat postu:

klapek napisał:
4 bieg i 50km/h - pyr, pyr, pyr. W docieraniu chodzi o obroty - nie prędkość.
Instrukcję przepisano z innej, która powstała w latach 40-tych. Wiesz jakie wtedy były oleje..?


90-100 km/h i silnik do remontu i z tego co się orientuje oleje tez były dobre.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Śro 10:06, 18 Wrz 2013    Temat postu:

W "Budka piwna" jest temat o olejach. Dużo tam napisane. Nie róbmy Marcinowi, sieczki w temacie...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krzysztof




Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 10:14, 18 Wrz 2013    Temat postu:

Tylko, że ja nie pisałem nic o olejach ale dobra, ja swoje zdanie wyraziłem, Jeśli przejadę tak jak napisane w instrukcji, a w trakcie mnie się zatrze -to napiszę i przyznam rację, jak do tej pory nic mnie nie przekona. Gdyby miał na stukane powyżej 3 tyś. i się zatarł to możemy pogadać. Nawiasem mówiąc w polskiej książce o docieraniu czytałem, że jak producent zaleca taki okres docierania jak pisałem to miał ku temu podstawy i trzeba się zastosować do tego
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek1328




Dołączył: 28 Kwi 2012
Posty: 570
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Śro 10:25, 18 Wrz 2013    Temat postu:

temat o docieraniu też jest... poczytaj.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adam M.




Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 526
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 18:34, 18 Wrz 2013    Temat postu:

dugi napisał:
A co to za solidarność???
Jesteśmy!!!
Question Question Question
Stwierdziłem, że po zmianie oliwy przestyało łapać gary.
Więc jest coś na rzeczy!!!


Czy sprawdzales jak zostal wykonany szlif cylindra czy nie ma on beczki lub stozka, czy zachowany jest wlasciwy luz miedzy cylindrem i tlokiem - czy jak wiekszosc odebrales cylindry ze szlifu wierzac na slowo fachowcowi ze wszystko jest OK ?
Czy cylindry po szlifowaniu byly honowane ?
Jakich tlokow i pierscieni uzyles ?

To wszystko ma 100x wieksze znaczenie dla zacierania sie tlokow, niz olej ktorego uzywales. A ze po pewnym czasie przestal "lapac" ?
Po prostu sie "dotarl" na o wiele wiekszych luzach i teraz pracuje.
Czy po pierwszym / kolejnych zatarciach otwierales silnik i usuwales material tloka ze scianek tulei, oraz wyrownywales tlok ?
Zaloze sie ze nie, a to pomaga.

Krzysztof nie pisz bzdur, ja te "dobre oleje" swietnie pamietam.
Lepiej poczytaj temat o docieraniu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krzysztof




Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 6:50, 19 Wrz 2013    Temat postu:

[quote="Adam M."]
dugi napisał:
A co to za solidarność???
Jesteśmy!!!


Krzysztof nie pisz bzdur, ja te "dobre oleje" swietnie pamietam.
Lepiej poczytaj temat o docieraniu.


Widze, że często jest tak, że ktoś po prostu nie czyta tego co poprzednik pisze ale lepiej walczyć ze swoimi myślami. Ja powiem szczerze, że nie słyszałem aby w tamtych czasach ktoś tak szalał z olejami jak w tych czasach a maszyny chodziły bez problemu, teraz jest odwrotnie oleje od A do Z a maszyny się zacierają
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Podróże małe i duże Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
Strona 6 z 8

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin