Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

PIERWSZE KILOMETRY MAŁYM CZOŁGIEM GRUBERA
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Podróże małe i duże
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adam M.




Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 526
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 5:29, 27 Lip 2013    Temat postu:

Zamiast papieru w cylindrze mozna zastosowac kwas fosforowy dla zlikwidowania resztek alu na sciankach. Czy nic nie czules tego zacierania sie ???
Zle nie jest ale trzeba te slady zlikwidowac.

Radze napisac petycje do Almotu o przejscie we wszystkich tlokach akcesoryjnych z AK12 na AK20 - moze zadziala.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Sob 8:33, 27 Lip 2013    Temat postu:

Cyrograf15 napisał:
Tłoki z Malca są faktycznie dobre, o ile jest to stara fabryczna produkcja. Obecnie nieosiągalne, dostępne są nie fabryczne podobnej jakości jak Almoty.
Wojtek

Jak dobrze poszukasz to znajdziesz ale rownie dobrze mozesz dac uzywany tlok w dobrym stanie i pod niego zrobic tulejowanie i jest gitara.
Ja jak tylko znajde jakies to robie zapasy i mam:)))
Powrót do góry
Michal_




Dołączył: 08 Kwi 2013
Posty: 395
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin/wieś spod Hrubieszowa

PostWysłany: Sob 23:30, 27 Lip 2013    Temat postu:

a tak jeszcze bym z chęcią poznał doświadczenie bardziej doświadczonych użytkowników--- czy to norma dla tego żeliwa (na cylindry) że tak szybko się zużywa, czy może bywały lepsze lub gorsze partie, tylko pomijając sprawę lepszych niż ruskie pierścienie, bo tak podsumowując to czy ktoś wie albo może ocenić jakie toto ma parametry, bo ja po 3000 mam prócz braku siatki honowniczej, wyczuwalne progi na cylku tu gdzie jest zoalizowany tłok...

a zestaw to stare cylindry + tloki z almotu(V ty szlif) z ich pierścieniami (ładnie przylegały, zero luzów na zamkach, to zostały do poprawki), przy ściąganiu głowic żadnych rys na gładzi, ale ja ma duży papierowy filtr n wejściu pompy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wild




Dołączył: 21 Kwi 2009
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Wto 21:18, 30 Lip 2013    Temat postu:

agrupa a jakie miałeś spasowanie? nie mogłam się dzisiaj doszukać informacji w Twoim poprzednim dłuugim temacie...może za słabo szukałam?

Gośka
Powrót do góry
Zobacz profil autora
agrupa




Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 732
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 7:46, 31 Lip 2013    Temat postu:

Pasowania robił Pan Lubiński Iława, nie wiem jakie Wink Zdałem się całkowicie na jego doświadczenie. Tłok będzie zdjęty - zekrobany, cylindry trafią do ponownego honowania - ale poproszę o grubszą siatkę. Przy okazji pomierzę i podam pasowanie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zabool




Dołączył: 13 Maj 2009
Posty: 166
Przeczytał: 25 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Śro 8:02, 31 Lip 2013    Temat postu:

Michal_ napisał:
a tak jeszcze bym z chęcią poznał doświadczenie bardziej doświadczonych użytkowników--- czy to norma dla tego żeliwa (na cylindry) że tak szybko się zużywa, czy może bywały lepsze lub gorsze partie.


Twarde pierścienie po prostu wycierają ruski guwnolit. Słabszy materiał musi się poddać Wink U mnie szczytem było koło 1000 i nie tylko hononowanie , ale i pół cylindra zjadło. Dobre tuleje załatwiły sprawę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gazia




Dołączył: 04 Paź 2012
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 13:06, 01 Sie 2013    Temat postu:

agrupa napisał:
Pasowania robił Pan Lubiński Iława, nie wiem jakie Wink Zdałem się całkowicie na jego doświadczenie. Tłok będzie zdjęty - zekrobany, cylindry trafią do ponownego honowania - ale poproszę o grubszą siatkę. Przy okazji pomierzę i podam pasowanie.

Witam, mam pytanko po co chcesz znowy dawać do honowania, przeczyść tłok pilniczkiem w ostateczności papierem ( z papieru ziarna wbijają się w aluminium ), montuj całość i śmigaj ( no chyba że bierze ci olej jak smok ), po widoku pokrywy cylindra tej po lewej stronie widać wyraźnie ,że miałeś tam zbyt ubogą mieszankę (może przycina się pływak) i pewnie dlatego przytarło. Na prawej pokrywie mam wrażenie ,że jest ok lub minimalnie za dużo paliwa.
Pozdrawiam Gazia.
ps.to nie jest japończyk, niemiec czy angol i cuda nawet przy ogromnych kosztach z tego nie zrobisz. Smile . Powodzenia, jak ktoś kiedyś powiedział "mniej kominować a więcej jeżdzić" . Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Michal_




Dołączył: 08 Kwi 2013
Posty: 395
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin/wieś spod Hrubieszowa

PostWysłany: Czw 13:37, 01 Sie 2013    Temat postu:

Cytat:
po widoku pokrywy cylindra tej po lewej stronie widać wyraźnie ,że miałeś tam zbyt ubogą mieszankę (może przycina się pływak) i pewnie dlatego przytarło. Na prawej pokrywie mam wrażenie ,że jest ok lub minimalnie za dużo paliwa.


Przytarł mu się prawy!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adam M.




Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 526
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 15:11, 01 Sie 2013    Temat postu:

Nie rozumiem takiego podejscia ze "nie da sie zrobic".
Porzadne tuleje, tloki i pierscienie i musi chodzic.

Natomiast jestem zdania ze wszystko po fachowcach trzeba sprawdzac, raz zeby wiedziec samemu co i jak jest zrobione i dwa zeby sie nie przejechac na jakims "pojsciu na skroty" przez fachowca.


Ostatnio zmieniony przez Adam M. dnia Czw 15:15, 01 Sie 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gazia




Dołączył: 04 Paź 2012
Posty: 83
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 18:53, 01 Sie 2013    Temat postu:

Michal_ napisał:
Cytat:
po widoku pokrywy cylindra tej po lewej stronie widać wyraźnie ,że miałeś tam zbyt ubogą mieszankę (może przycina się pływak) i pewnie dlatego przytarło. Na prawej pokrywie mam wrażenie ,że jest ok lub minimalnie za dużo paliwa.


Przytarł mu się prawy!

Witam, jeżeli pokrywy leżą tak jak było w silniku, czyli ta po lewej od lewego etc. , no to problem widzę najprędzej w lichym oleju, jak przeszedłem na motula motocyklowego z wynalazków typu orlen, valvoline samochodowy itd. problemy z przycierkami minęły jak ręką odjął, do tego jak wspominałem, jak wiem ,że jest po remoncie lub ostrzej będzie pałowany to odrobinę oleju syntetycznego od pilarek do paliwa i jest malinowo. Zero puchnięcia przytarć zaworów w prowadnicach, po prostu sprzęt śmiga zaskakująco. Prawy cylinder jest smarowany rozbryzgowo więc jak będzie cienki olej to i zużycie sprzętu będzie większe i częstsze problemy z tłokami. Trzeba też sprawdzić ustawienie blach osłonowych na nogi , prawy cylinder jest cofnięty i z tego powodu prawa blacha nie powinna być ustawiona tak samo jak lewa gdyż góra cylindra może być słabiej chłodzona.
Pozdrawiam Gazia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
agrupa




Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 732
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 8:52, 02 Sie 2013    Temat postu:

Witam.

Olej to shell motorcycle oil 15w50 (mineralny)
Skład mieszanki analizowałem z kolorów świeczek (można podejrzeć na fotkach) - wypalone podobnie w kolorze piaskowym.
W zatartym cylindrze na głowicy było więcej nagaru.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2494
Przeczytał: 7 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Pią 8:56, 02 Sie 2013    Temat postu:

W Uralu mam pasowanie przez Pana Lubińskiego, tłoki Almot - dokładnie to samo co u Ciebie.
Silnik ostro docierany z kolyaską, ale. Jeżdżę na pełnym sentetyku. Czyżby to był dowód, że nie należy lać słabego oleju do ruska?
Lubiński nie pasuje "ciasno" - sam mi to powiedział, bo potem ludzie zwalają na niego...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szefostwo




Dołączył: 17 Lip 2012
Posty: 277
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Skwierzyna/Poznań

PostWysłany: Sob 0:59, 03 Sie 2013    Temat postu:

Czy dowód to nie wiadomo. Też mam robione u Lubińskiego i się po tej przygodzie agrupy zastanawiam czy można coś zrobić celem zmniejszenia prawdopodobieństwa przytarcia. Może to pech, a może nie ;p. Ale syntetyk to kupa kasy i szkoda to wylewać po docieraniu. Nie wiem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
balu




Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 402
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jasło

PostWysłany: Sob 7:15, 03 Sie 2013    Temat postu:

Dobry olej to podstawa. Ja śmigałem na Castrol EDGE 10W60 pełny syntetyk wieprzem do emy też taki naleje.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
agrupa




Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 732
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 9:17, 03 Sie 2013    Temat postu:

Olej od wyremontowania był dwa razy zlany:
po odpaleniu i ok 200km - w/w shell
od 200km do 800km - w/w shell - awaria
po 1000 miał być olej motul półsyntetyczny (mam go dość dużo i stąd wybór)
Nie zgadzam się że przyczyną był słaby olej ponieważ ewidentnie ten tłok spuchł, prawy garnek idzie z rozbryzgu, owszem olej jest istotny ale w tym wypadku nie jakość a ilość dostarczonego oleju pod tłok tak żeby mógł np. odebrać temperaturę. Po kolorze świec widać że gaźniki miałem ustawione prawidłowo więc teoretycznie mieszanka dostarczana na ten felerny tłok - chłodziła. Jest jeszcze jeden fakt o którym nie wspomniałem, Te tłoki nie są tych samych rozmiarów! Na denkach owszem ale faktycznie szlifierni z pomiarów wyszły różnice. Na dzień dzisiejszy nie wiem czy różnica powstała na skutek pracy/awarii czy były one fabrycznie już zje****. Pomiary pokazały że stożek i owal były. kolejny krzak jaki wyszedł przy rozbieraniu to wybite gniazda zabezpieczenia sworznia. Z każdej strony na dwóch tłokach sworzeń chce opuścić swoje miejsce, rozpychając się. Całość to komplet almot Sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Podróże małe i duże Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
Strona 3 z 8

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin