Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Doktor
Dołączył: 29 Paź 2009 Posty: 169 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 22:24, 11 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Chciałem pociągnąć temat instalacji ...
Zasadniczo mam problem,bo mi na tym,co mam wychodzi minus na masie,a według schematu powinien być plus na masie. Może były dwa typy..? |
|
Powrót do góry |
|
 |
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Pon 22:34, 11 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Oczywiste ze masz plus. Stary typ tak właśnie miał. |
|
Powrót do góry |
|
 |
Doktor
Dołączył: 29 Paź 2009 Posty: 169 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 23:31, 11 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Dzięki za szybką odpowiedź W tym sęk,że tak powinno być jak piszesz,ale niestety jestem pewien,że jak krótko jeździłem po okolicy przed rozbiórką,to podpinałem klasycznie minus na masę i wszystko chodziło... Nie wiem,czy prądnicy jest to obojętne,bo tą Emkę jak kupiłem to jeździła na nowszym regulatorze PP-302,i dam se rękę lewą uciąć,że miała już minus z aku spięty z obudową tego regulatora,czyli też z ramą motocykla.
Teraz zakładam stary typ regulatora,ale nie chciałbym prądnicy zepsuć,chyba że jest to dla niej obojętne,jak kręci.... |
|
Powrót do góry |
|
 |
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Pon 23:53, 11 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Regulatorowi nic sie nie stanie(nie robi mu to różnicy)a prądnicy i owszem. Chyba bo ja z prądów cienki bolek jestem. |
|
Powrót do góry |
|
 |
agrupa
Dołączył: 03 Maj 2009 Posty: 733 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 0:53, 12 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
No ja też się nie mogę się tu popisać
Ale jeżeli miałeś przed remontem minus na masę to najprawdopodobniej ktoś zmienił biegunowość prądnicy tak żeby współgrała z regulatorem z minusem na masę.
Jeżeli to nie jest ten sam zestaw co przed remontem mogą być kłopoty.
Niestety nie powiem Ci co może się zfajczyć a co nie... |
|
Powrót do góry |
|
 |
Błażej
Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 267 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 1:53, 12 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Przemagnesowanie prądnicy to prosta sprawa. Podłącza się prądnicę na pełne wzbudzenie na kilka sekund. Oczywiście ze zmienioną biegunowością. Chodzi o ułożenie domen magnetycznych, by nie zanikł magnetyzm szczątkowy. |
|
Powrót do góry |
|
 |
agrupa
Dołączył: 03 Maj 2009 Posty: 733 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 8:56, 12 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
No to ok, w książeczce jest nawet napisane jakie styki i z czym łączyć.
No ale jak to później dziadostwo sprawdzić? Czy to się zrobił plus na masę czy minus na masę...
Oj obnażam się z mojej nie kompetencji  |
|
Powrót do góry |
|
 |
Doktor
Dołączył: 29 Paź 2009 Posty: 169 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 12:36, 12 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Tym bardziej ja,nie zamierzam pojmować nowych pokładów wiedzy,a wiadoma rzecz-chciałbym sobie poradzić "we własnym gronie" ...Już teraz jak wychodzę z pracy,to po omacku szukam samochodu,normalnie łeb jak sklep (aż puchnie), a trafić łatwo-od 20 lat mam ten sam samochód...
No więc o jaką książeczkę chodzi Agrupa,chętnie poczytam....
Poza tym czarna magia-kupiłem Emkę z oryginalną krótką prądnicą,ale rok produkcji jest juz znacznie późniejszy-(chyba lata 70-te), więc może takie części zamienne miały już minus na masie,aby były kompatybilne z nowymi regulatorami. Wtedy wtopa,bo kupiłem metalowy rygler całkiem nowy od pani z Krakowa,a te regulatory na pewno ZAWSZE miały plus na masie..?... |
|
Powrót do góry |
|
 |
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Wto 12:51, 12 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Zawsze. Ale jak juz mówiłem regulatorowi mechanicznemu to bimba co ma na masie. Prądnice krótkie występowały we wszystkich emkach i pierwszych kaczkach do jakoś 63 roku. Wszystkie plus na masę. O ile łatwo to zmienić to trudniej jak już wiemy stwierdzić co jest. Najpewniej miałeś minus na masę i odwrotnie podpięty regulator RR302. Albo zmienioną biegunowość co mniej prawdopodobne ale wykluczyć nie można. Wiec na dwoje babka wróżyła
A tak na marginesie skoro masz krótką prądnicę, oryginalny regler i odbiorniki to na co ci prąd? Pewnie nie lubisz. Emka disel jest gdzieś nawet w " ciekawych linkach" ;P |
|
Powrót do góry |
|
 |
Doktor
Dołączył: 29 Paź 2009 Posty: 169 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 14:28, 12 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Prince napisał: | A tak na marginesie skoro masz krótką prądnicę, oryginalny regler i odbiorniki to na co ci prąd? Pewnie nie lubisz... |
No jak to! Muszę na bateryjnym odpalać,a jeździć zamierzam dużo Rajdy weterańskie- na trasie trzeba przecież świecić-więc ładowanie musi być.
Tak więc jak już odpalę,to zaraz będzie ładowanie szło i ani chybi coś się zjara! ... Ale będzie dym!
Mam plana dobrego: podłączę stacyjkę,prądnicę i cewkę zapłonową tak jak to chodziło,tylko regulator podmienię z tego plastika PP-302 na ten metalowy PP-31 3702A- skoro on się nie pogniewa,że dostanie minus na masę,to gut! Może będzie ładowanie... |
|
Powrót do góry |
|
 |
agrupa
Dołączył: 03 Maj 2009 Posty: 733 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 22:31, 12 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Doktor napisał: | Już teraz jak wychodzę z pracy,to po omacku szukam samochodu,normalnie łeb jak sklep (aż puchnie), a trafić łatwo-od 20 lat mam ten sam samochód... |
Co sobie aplikujesz bo ja to tak mam dopiero po 0,5 żołądkowej
Doktor napisał: |
No więc o jaką książeczkę chodzi Agrupa,chętnie poczytam....
|
Aż się dziwię że nie masz Pawłow i Ginsburg "Eksploatacja i naprawa motocykli" 1954r wydawnictwo MON. Opisy napraw iża, emki, osła i mińska.
Jak czytasz bukwy to jest teraz oryginał na alledrogo:
[link widoczny dla zalogowanych] |
|
Powrót do góry |
|
 |
Doktor
Dołączył: 29 Paź 2009 Posty: 169 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 23:04, 12 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Nic nie aplikuję żyję jak aniołek, nawet piwa w życiu nie piłem Chodzi o to że matki z dziećmi dają popalić ,a w sezonie zimowym zwiększa się ilość potrzebujących,tak więc w rejonie ciężko
Co do książki rzeczywiście nie znam jej,ale zaraz poszukam może jest tu na kolyasce jakiś skan
Dziś przeciągnąłem parę kabli na Emce,jak dobrze pójdzie w ten weekend zagada,chyba ..bo na MWB trzeba jechać po odbojnik gumowy i tą replikę złączki do oświetlenia wózka bocznego.. (poszukam u tych "szczeciniaków",tylko kto to jest?)  |
|
Powrót do góry |
|
 |
gobert Moderator
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 848 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 6:39, 13 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Szczeciniacy - [link widoczny dla zalogowanych] |
|
Powrót do góry |
|
 |
Jura
Dołączył: 15 Wrz 2009 Posty: 89 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 19:55, 16 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Panowie potrzebuje dokładne wymiary kapsla suwaka/ów. Niestety przy moim złomie nie było a zabardzo nie chcem strzelać wymiarami dorabiając je.
Ostatnio zmieniony przez Jura dnia Sob 19:58, 16 Sty 2010, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
 |
agrupa
Dołączył: 03 Maj 2009 Posty: 733 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 21:04, 22 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Hej.
mam ubytki w żeberkach cylindrów.
Są ułamane są kawałki żeber w dolnej części cylindra. Ruskiemu się klucz nie mieścił to sobie wyłamał
Niby tego nie widać ale jakoś mnie to męczy.
Chciałbym to zrobić jak najmniejszym kosztem. Kiedyś spawałem ułamane żeberko w IŻ-u i za dwa smarki zapłaciłem 50zł Tu trzeba napawać więc pewnie mnie puszczą z torbami.
Widziałem kiedyś elektrody do spawania żeliwa, mam odpowiedni sprzęt ale nie spawałem nigdy czegoś takiego. Obiło mi się o uszy że żeliwo trzeba spawać w temperaturze 300C - tu jest problem. Co będzie jeżeli ominę ten drobny szczegół?
Jeżeli są jakieś alternatywne formy naprawy proszę o radę. Jakieś lutowanie czy coś w tym stylu.
JURA, moje były takie czy oryginały to nie wiem.
 |
|
Powrót do góry |
|
 |
|