Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Remont dolniaka M-72
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4 ... 16, 17, 18  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Czw 8:40, 17 Wrz 2009    Temat postu:

Jura napisał:
A jednak sylikon bedzie nie unikniony.
klapek można wiedzieć jaki dokładnie to sylikon??

5920
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gobert
Moderator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 848
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 12:47, 17 Wrz 2009    Temat postu:

Wiem chyba Jura jakie uszczelki kupiłeś, komplet za 35 zł?
Jeśli to te to wyglądają ok. dorabiane raczej z materiału uszczelkowego, są na nich jakieś napisy, trzeba by się przyjrzeć.
Jeśli masz równe, niepokancerowane powierzchnie styków to sylikon można odpuścić.
Użycie sylikonu z uszczelką może doprowadzić do jej zniszczenia przy skręcaniu szczególnie w miejscach pod śruby - trzeba uważać.
Zdecydowanie kolor NIE-czerwony, po skręceniu nadmiar wytrzeć szmatką dokładnie i będzie cacy.
Uważaj na miejsca uszczelnień w pobliżu kanałów olejowych, silikon pod lewy cylinder zdecydowanie odpuść.
Warto też sprawdzić element obrotowy z odzutnikiem na odmie i jego gniazdo w pokrywie,(teoretycznie ma to wytworzyć w silniku podciśnienie).


Ostatnio zmieniony przez gobert dnia Czw 12:48, 17 Wrz 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grzeh750




Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1508
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łask-Kolumna

PostWysłany: Czw 13:53, 17 Wrz 2009    Temat postu:

[quote="Jura"]A jednak sylikon bedzie nie unikniony.
klapek można wiedzieć jaki dokładnie to sylikon??

[link widoczny dla zalogowanych]
Proponuję Ci LOCTITE 598 , silikon olejoodporny , czarny.
Wejdź w wykaz produktów- produkty LOCTITE i tam go znajdziesz.


Ostatnio zmieniony przez grzeh750 dnia Czw 13:56, 17 Wrz 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gobert
Moderator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 848
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 19:26, 17 Wrz 2009    Temat postu:

Takie uszczelki są do kupienia:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
to chyba ten namiar: tel.: 600-748-871, e-mail.: [link widoczny dla zalogowanych]

Pod cylindry Ural63 ma w sprzedaży uszczelki z gambitu, nieco grubsze ale dość plastyczne mogące zniwelować ewentualne nierówności:
[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grzeh750




Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1508
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łask-Kolumna

PostWysłany: Czw 20:00, 17 Wrz 2009    Temat postu:

Wyglądają całkiem całkiem, a i materiał wydaje się być w porządku.
Jura jeśli masz takie uszczelki to ich nie trzeba moczyć w lakierze.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jura




Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 20:07, 17 Wrz 2009    Temat postu:

gobert, grzeh750 dokładnie o takie uszczelki mi chodzi!!
Panowie to jest konkret odpowiedź Smile jeszcze raz wielkie dzięki!!


Ostatnio zmieniony przez Jura dnia Czw 20:17, 17 Wrz 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
agrupa




Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 733
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 23:32, 17 Wrz 2009    Temat postu:

Hej.

Muszę u siebie wymienić koła rozrządu i kółko prądnicy.
Czy macie jakieś sprawdzone źródła? Byłem na MWB ale były tylko takie dość mizernie wyglądające.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gobert
Moderator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 848
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 5:32, 18 Wrz 2009    Temat postu:

Kupiłem komplet kół za 150 zł (bez koła prądnicy) na lipcowej łodzi, stara produkcja, sprzedają je Ukraińcy, namiaru do nich nie mam dosyć znani, mają sporo starego sortu. Może ktoś pomoże ich namierzyć, na łodzi stoją blisko Kokotów w alejce równoległej. Nic u nich się nie utarguje, nawet złotówki nie opuszczą, towar schodzi u nich na pniu.

Ps.: koła muszą być z jednej pary, a przed założeniem ustawić je trzeba na starych kołach tak aby wpusty pod kliny się pokrywały, a koła zazębiały, stare koła ustawić znak-znak i zobaczyć czy na nowych znaki też się pokrywają (może być, że nowymi kołami trzeba będzie deliktanie obrócić i wtedy się pokryją), jeśli nie to prawdopodobnie bardzo że są z różnych kompletów. Znaki nie zawsze były bite w tych samych miejscach licząc od wpustu klinu.


Ostatnio zmieniony przez gobert dnia Pią 5:41, 18 Wrz 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
cyborg




Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 292
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brodnica

PostWysłany: Pią 6:29, 18 Wrz 2009    Temat postu:

grzeh750 napisał:
Nie powinny się pofalować, pod warunkiem że rozcieńczysz ten lakier dosyć mocno, o czym Cyborg zapomniał Ci napisać, to ma być nasączone a nie zrobione na wysoki połysk.

Nigdy nie rozcienczalem lakieru przed impregnacja, nie ma potrzeby tego robic. Patent ten byl opisany pare lat temu w miesieczniku "Automobilista", i to artykul byl przedrukowany z gazety niemieckiej, i tam tez nic nie wspominano o rozcienczaniu.
Ale niech kazdy robi tak jak chce
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grzeh750




Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1508
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łask-Kolumna

PostWysłany: Pią 10:42, 18 Wrz 2009    Temat postu:

Wszystko zależy od konsystencji lakieru, jak będzie za gęsty to nie dość że wejdzie w środek to jeszcze osadzi się na powierzchni, i co wtedy - wyschnie i się złamie.
P.s. Niemcy nie są bogami też się mogą mylić.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
torengo




Dołączył: 24 Kwi 2009
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zawady

PostWysłany: Pią 14:34, 18 Wrz 2009    Temat postu:

agrupa napisał:
Hej.

Muszę u siebie wymienić koła rozrządu i kółko prądnicy.
Czy macie jakieś sprawdzone źródła? Byłem na MWB ale były tylko takie dość mizernie wyglądające.


Idź na całość :
[link widoczny dla zalogowanych]
Gość cieszy sie renomą chociaż ja u niego nic nie kupowałem. Przetestuj i podziel się wrażeniami Very Happy


Ostatnio zmieniony przez torengo dnia Pią 14:35, 18 Wrz 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
torengo




Dołączył: 24 Kwi 2009
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zawady

PostWysłany: Pią 14:41, 18 Wrz 2009    Temat postu:

cyborg napisał:
grzeh750 napisał:
Nie powinny się pofalować, pod warunkiem że rozcieńczysz ten lakier dosyć mocno, o czym Cyborg zapomniał Ci napisać, to ma być nasączone a nie zrobione na wysoki połysk.

Nigdy nie rozcienczalem lakieru przed impregnacja, nie ma potrzeby tego robic. Patent ten byl opisany pare lat temu w miesieczniku "Automobilista", i to artykul byl przedrukowany z gazety niemieckiej, i tam tez nic nie wspominano o rozcienczaniu.
Ale niech kazdy robi tak jak chce


Panowie błagam, zapomnijcie o lakierze, nie twierdzę , że patent jest zły , wręcz przeciwnie trzyma jak diabli, zero wycieków, ale współczuję przy rozbiórce silnika, kupiłem tak składany silnik(dolniak) tylnej podpory wału nie mogłem sciagnąć niczym, dopiero przecinak i młotek podważył słoneczko. Dlatego dwa razy się zastanówcie nim pojedziecie lakierem po bandzie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grzeh750




Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1508
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łask-Kolumna

PostWysłany: Pią 16:50, 18 Wrz 2009    Temat postu:

Kolego Sympatyczny Bardzo Proszę naucz się rozumieć to co czytasz,
nie mówimy tu o klejeniu uszczelek na farbę, ten sposób umarł już śmiercią naturalną , mówimy o nasączaniu papierowych uszczelek , w celu uniknięcia efektu pocenia się silnika , co przy uszczelkach z kartonu było nagminne.


Ostatnio zmieniony przez grzeh750 dnia Pią 16:52, 18 Wrz 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jura




Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 7:38, 19 Wrz 2009    Temat postu:

torengo napisał:

Idź na całość :
[link widoczny dla zalogowanych]
Gość cieszy sie renomą chociaż ja u niego nic nie kupowałem. Przetestuj i podziel się wrażeniami Very Happy

Zastanowiło mnie jedno w tej ofercie a minowicie: "dołączam także instrukcje montażu wraz z poprawieniem układu smarowania". W jaki sposób można poprawić smarowanie?? Z tego co widze na zdjeciach to ma zaślepiony dolny otwór w bloku jak również kanał olejowy bezpośredniu skierowany na współpracujace koła zębate. Czy to tylko oto chodzi??


Ostatnio zmieniony przez Jura dnia Sob 7:39, 19 Wrz 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
agrupa




Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 733
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 8:57, 19 Wrz 2009    Temat postu:

O chyba takim kole rozrządu chyba pisał Hius na innym forum.
Coś tam mu omieliło. Bywa tu więc może rozwinie temat...
Mi raczej akompaniament nie przeszkadza więc pozostanę przy klasyce tyle że może w lepszym wykonaniu Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4 ... 16, 17, 18  Następny
Strona 3 z 18

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin