Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Remont dolniaka M-72
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 16, 17, 18  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
emku




Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Płock

PostWysłany: Wto 21:09, 05 Sty 2010    Temat postu:

Apropo zamontowanie samej cewki. Znajomi podpowiedzieli mi ze warto zamontowac ją odwrotnie niz na zdjęciu powyzej, tzn. Widełkami do tyłu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Wto 21:17, 05 Sty 2010    Temat postu:

Bo sie będzie lepiej chłodziła od aluminowejdupkistrony.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
blady606




Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 21:20, 05 Sty 2010    Temat postu:

emku napisał:
Apropo zamontowanie samej cewki. Znajomi podpowiedzieli mi ze warto zamontowac ją odwrotnie niz na zdjęciu powyzej, tzn. Widełkami do tyłu.


No i Twoi znajomi mają rację takie zamontonie cewki jak na tym zdjęciu poniżej jest do D..y , chyba nie musze pisać dlaczego .

[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grzeh750




Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1508
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łask-Kolumna

PostWysłany: Wto 21:50, 05 Sty 2010    Temat postu:

Co do tej brzydkiej cewki się nie będę wypowiadał , ponieważ nie korzystałem z niej , natomiast na tej drugiej jeżdżę od wielu lat( chodzi mi oczywiście o model , nie egzemplarz) i sobie chwalę, jedyne co mam inaczej niż na tej fotce , to kable WN mam wprowadzone pod dekiel, mniej więcej tak jak oryginalnie jest od cewki do kopułki ,a wychodzą też standardowo , nic w działaniu to nie zmienia , ale ładniej wygląda.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Wto 22:24, 05 Sty 2010    Temat postu:

grzeh750- wkleiłbyś jakieś foty. ja sie już pogubiłem, jak Andzia w pomidorach, o którą chodzi. Ta "mała czarna"na zdjęciu od Jury to przecież nie bizamet tylko jakiś VW. Chyba Rolling Eyes
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jura




Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 23:36, 05 Sty 2010    Temat postu:

Ok poprawie się. Bizamet to będzie ta:
[link widoczny dla zalogowanych]
Chyba Wink
Gdzie ją można kupić?? Była również stosowane w maluchach?


Ostatnio zmieniony przez Jura dnia Wto 23:39, 05 Sty 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Śro 0:15, 06 Sty 2010    Temat postu:

Nowy bizamet można bez problemu nabyć drogą kupna. Fabryka wciąż działa. Zelmot umarł.
Jura- chylę czoła . Skąd ty masz takie fotki? Ktoś nie dość, że ukrył cewkę pod pokrywką to nawet pokusił się o imitacje bawełnianego oplotu taśmą parcianą. To cewka chyba od czintaka. Ale Bizamet zdaje się ma w swojej ofercie wiele podobnych do innych samochodów wiec mogę sie mylić. Te były chyba też w Bisach. Dobra. Nie wiem - nie znam sie Rolling Eyes
Zastanawiam mnie też funkcja palca rozdzielacza przy takim układzie Rolling Eyes


Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Śro 0:17, 06 Sty 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gobert
Moderator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 848
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 6:50, 06 Sty 2010    Temat postu:

A jaki ta cewka ma opór po stronie pierwotnej uzwojenia?
Nadaje się do klasycznych zapłonów stykowych?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
blady606




Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 10:18, 06 Sty 2010    Temat postu:

Jura napisał:
Ok poprawie się. Bizamet to będzie ta:
[link widoczny dla zalogowanych]
Chyba Wink
Gdzie ją można kupić?? Była również stosowane w maluchach?


Z tego co widzę to ta cewka chyba zamontowana na " dużą sztukę " .

Po pierwsze nie można łapać za uzwojenie takiej cewki ani nie może ono dotykać do korpusu silnika , bo bedą przebicia , po drugie cewka transformatorowa musi być zamontowana za "ten" metal którą ją opasuje , jak i musi być " ten " metal zmasowany , po trzecie taka cewka słabo się nadaje do zapłonu klasycznego bo powypala co nieco , a po czwarte w tym miejscu którym jest zamontowana ani chybi się ugotuje .

Ale imitacja oplotu klasa pierwsza Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Śro 10:51, 06 Sty 2010    Temat postu:

Ano prawdę rzeczesz. Cewki w tym miejscu mają ciężki żywot. Pewnie temu ruscy wynieśli cewkę mało estetycznie na zewnątrz w późniejszych modelach. Ja dupa jestem z elektryki ale zdaje sie, że jakieś oporniki czy cuś albo elektronikę od Ditecha sie zakłada i po problemie z opornością. No i Uzwojenie ( mówimy o tych blachach? ) Jest przykręcone w tych cewkach do oryginalnej blachy trzymającej która siłą rzeczy jest umasowiona do silnika. W tym patencie ze zdjęcia tak naprawdę nie widać jak to jest umocowane. W starych emkach w miejscu pod cewka znajdowały sie nadlewy z otworami mocującymi. Na zdjęciu widzimy na cewce sprężynę kopułki- ale ona najpewniej tylko tka jest ustawiona do zdjęcia. Nie utrzyma cewki podczas jazdy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
w_brat
Moderator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 235
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 12:03, 06 Sty 2010    Temat postu:

Tak dla ciekawskich nudzenie

Cewki Pf 126p
Cewki dwubiegunowe stosowane w pierwszym okresie produkcji miały rezystancję uzwojenia pierwotnego około 3 ohmów (ZELMOT typ 4240.0.000.1) i nie wymagały stosowanego w późniejszych wersjach przewodu oporowego. Kolejne cewki dwubiegunowe (ZELMOT 4240.0.000.2 i 4240.0.000.3 oraz BIAZET 101) wymagały już stosowania przewodu oporowego o rezystancji około 1,7 ohma.
Przewody oporowe były też instalowane w różniących się wykonaniach. Najprostsze rozwiązanie to włączenie szeregowo do zasilania układu zapłonowego (przewód biegnący w tylnej wiązce za silnikiem z okolicy lewego wlotu powietrza do cewki zapłonowej). Wadą był spadek napięcia w przewodzie oporowym podczas uruchamiania silnika. Sposobem na to były przewody oporowe (z diodami - montowane od 1990r) które w chwili rozruchu poprzez bocznik zasilały układ zapłonowy z pominięciem opornika. Zaletą był łatwiejszy rozruch ale nadal pozostała wada w postaci ograniczenia prądu płynącego przez cewkę na wolnych obrotach (szczególnie odczuwalna przy słabym akumulatorze na niższych obrotach) a także w najwyższym zakresie prędkości obrotowych (mały kąt zwarcia)
ZELMOT typ 4240.0.000.1 o rezystancji uzwojenia pierwotnego 3,07-3,33ohma, rezystancji uzwojenia wtórnego 9775-13800ohmów (przeznaczona do układów zapłonowych bezrozdzielaczowych bez przewodu oporowego)
ZELMOT typ 4240.0.000.2 o rezystancji uzwojenia pierwotnego 1,44-1,60ohma, rezystancji uzwojenia wtórnego 9775-13800ohmów (przeznaczona do układów zapłonowych bezrozdzielaczowych z zamontowanym przewodem oporowym o wartości 1,7ohma)
ZELMOT typ 4240.0.000.3 o rezystancji uzwojenia pierwotnego 1,52ohma, rezystancji uzwojenia wtórnego 6750-8250ohmów (przeznaczona do układów zapłonowych bezrozdzielaczowych z zamontowanym przewodem oporowym o wartości 1,7ohma)
BIAZET typ 101 o rezystancji uzwojenia pierwotnego 1,47-1,57ohma, rezystancji uzwojenia wtórnego 7000 -12000ohmów (przeznaczona do układów zapłonowych z bezrozdzielaczowych z zamontowanym przewodem oporowym o wartości 1,7ohma)
BIAZET typ 303 o rezystancji uzwojenia pierwotnego 0,495-0,605ohma, rezystancji uzwojenia wtórnego 6660-8140ohmów (przeznaczona do układów zapłonowych elektronicznych)
Pomiary rezystancji wykonywane w temperaturze 20 stopni Celsjusza. Niektóre typy cewek mogą mieć dwa różne oznaczenia np. ZELMOT 4220.0.000.1 może być też oznaczony jako BE 200 B. Najczęściej oznaczenia znajdują się na izolatorze albo w górnej części bocznej powierzchni aluminiowej obudowy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grzeh750




Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1508
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łask-Kolumna

PostWysłany: Śro 18:55, 06 Sty 2010    Temat postu:

Prince ja używam cewki Zelmot , czort wie jaki model, nie mogłem teraz odczytać bo napis jest pod zbiornikiem, taką mieli na szrocie to taką założyłem , nigdy zresztą się nie przejmowałem jaka to cewka i jaką ma oporność, a zawsze działało. A kable mam silikonowe z rdzeniem węglowym i jeżdżę, na brak iskry nie mogę narzekać .
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Przewody od cewki wprowadziłem od góry pod dekiel, a wychodzą tak jak w oryginale i jest ładnie,
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Doktor




Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 169
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 23:54, 06 Sty 2010    Temat postu:

A mi żadne współczesne cewki nigdy nie są potrzebne,póki oryginalna cewka chodzi. Najlepiej jak jest zgodna rocznikowo...
Obecnie w Emce wygląda to tak: (tylko się nie przestraszcie) Surprised Jutro zakładam tą cewkę z powrotem,tam gdzie ją założono jeszcze za Stalina Very Happy
[link widoczny dla zalogowanych]

Na drugim zdjęciu lampki tylne-ta na motocykl przycięta ze współczesnej (ta z allegro za 129zł),ale podstawa oryginał na dwie śróbki.Może uda się jeszcze trafić stary klosz z podświetleniem to zamienię.

Na trzecim zdjęciu prądnica i regulator-oczywiście należy używać oryginały,dopóki się nie skończą,a jeszcze jest ich sporo.Przy okazji mam zapytanie-te regulatory przyłączami za kable to w stronę kosza były oryginalnie montowane,czy w stronę aku?
Może ktoś podpowie,jak potem wpiąć oświetlenie wózka-czy jakaś spinka oryginalnie była,czy na ruski skręt tradycyjnie... Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Czw 0:10, 07 Sty 2010    Temat postu:

Spinka była. Teraz w zasadzie nieosiągalna. Ale może w katalogu beemki albo u szczeciniaków będzie jakaś replika. Emka wypas będzie ale w oryginale wszystkie elektryczne duperele były czarne. Poza prądnicą oczywiście.

Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Czw 0:28, 07 Sty 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
agrupa




Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 733
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 1:50, 07 Sty 2010    Temat postu:

Doktor napisał:
Przy okazji mam zapytanie-te regulatory przyłączami za kable to w stronę kosza były oryginalnie montowane,czy w stronę aku?


Ooo widzę że nie tylko ja próbuję zakładać te strupiałe klamoty Razz
Regulator kablami szedł w stronę wózka.


a spinka chyba wyglądała tak, mam tylko jedno zdjęcie:
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 16, 17, 18  Następny
Strona 11 z 18

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin