Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Problem że smarowaniem K-750
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
fido28




Dołączył: 11 Gru 2015
Posty: 184
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Oleśnica

PostWysłany: Śro 20:19, 17 Lut 2016    Temat postu:

[quote="fido28"]
Dawid1981 napisał:
Podkładke falistą powinieneś dać.
Tarcze kup te zalewane bo maja pewne wielowypusty 40HRC a nie 5 HRC jak bywa na tych siwycz często.
twardy zahartowany wysprzeglik

Jestem pewny,że jeśli nie mam tam odrzutnika oleju to falista podkłada nie ma tam racji bytu.Na pewno służy tylko i wyłącznie do tego, żeby dopychać odrzutnik od podpory(w moim przypadku simeringa) w stronę łożyska( z jednym "Z").W praniu wyjdzie ale będę na razie upierał się przy swoim.
Apropos wysprzęglika i innych gratów, wiesz jak to jest...chcesz super twardy wysprzęglik...zapytasz sprzedawcy i masz ale tylko w teorii...
Prince napisał:
Z odrzutnikiem, czyli blaszką pod kołem zamachu błądzisz.

Dlaczego twierdzisz ,że błądze? Przecież konstruktor odrzutnik oleju i podkładkę falistą po coś tam dał. Skoro zdecydowalem się na wywalenie uszczelniacza filcowego i w jego miejsce montaż siemeringa, wymiana łożyska na łożysko z "Z" to i pewne elementy są już tam zbedne. Zastanów się proszę przez chwilę i przeanalizuj po co był tam odrzutnik i ta magiczna falista podkładka. Pisałem wyżej, że według mnie jest po to żeby dopychała odrzutnik i najprawdopodobniej żeby ten właśnie odrzutnik nie latał tam jak wolny elektron i nie przepuszczał za dużo oleju bo filc też nie może przyjmować oleju w nieskończoność(taka moja teoria na szybko)Teraz jedyne co by mogła dopychać to pokrywkę łożyska czyli ZETKE.
Żeby nie było że kogoś pouczam. Jedynie wyrażam swoje zdanie i mam nadzieję, że mam rację Evil or Very Mad JA PO PROSTU NIE PRZYJMUJĘ DO WIADOMOŚCI , ŻE SIĘ MOGĘ MYLIĆ Cool ...żarcik taki ale dziękuję Wam za rady i sugestie.
Dzisiaj podłączałem zapłon SOVEK i cewkę ZEMOT dwu-sprzałową(butelkowa maluchowa)...hmm a raczej rozpocząłem podłączanie.Musze poczytać jak do ugryźć żeby nie spitolić. Nie wiem też czy ma tam być kondensator czy też nie.Piszą głownie o BLAZET-cie ale chyba to to samo.
Ahaa i jeszcze jedno. Będe silnik zalewał olejem MOTUL 3000 20W50. Powinien dać radę Smile


Ostatnio zmieniony przez fido28 dnia Śro 21:05, 17 Lut 2016, w całości zmieniany 6 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Śro 22:24, 17 Lut 2016    Temat postu:

W sumie masz racje bo dystansuje i tak na przedniej podporze:)))).
Ale ja tam bym wolal dac odrzutnik i podkladke falistą bo wtedy nie wali olejem tak bezposrednio na simera ale twoj wybor:))).
Powrót do góry
fido28




Dołączył: 11 Gru 2015
Posty: 184
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Oleśnica

PostWysłany: Śro 23:41, 17 Lut 2016    Temat postu:

Nie powinno lać.Właśnie łożysko typu Z które zastosowałem pełni rolę odrzutnika i to jeszcze lepiej jak w oryginale. Metalowa pokrywka w łożysku jest na tyle szczelnie wciśnięta, że jeśli nawet coś oleju się wydostanie, to będą zaledwie krople, a tradycyjny odrzutnik był wręcz zalewany oliwą. Samo łożysko jest pasowane na ciasno wiec ani od strony dolnej bieżni ani od górnej olej nie ma szans się przedostać. W połączeniu z siemeringiem powinno tworzyć dość skuteczną barierę dla próbującego się wydostać oleju. Oczywiście wszytko wyjdzie w trakcie eksploatacji.

Ostatnio zmieniony przez fido28 dnia Śro 23:43, 17 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Śro 23:51, 17 Lut 2016    Temat postu:

fido28 napisał:
Nie powinno lać.Właśnie łożysko typu Z które zastosowałem pełni rolę odrzutnika i to jeszcze lepiej jak w oryginale. Metalowa pokrywka w łożysku jest na tyle szczelnie wciśnięta, że jeśli nawet coś oleju się wydostanie, to będą zaledwie krople, a tradycyjny odrzutnik był wręcz zalewany oliwą. Samo łożysko jest pasowane na ciasno wiec ani od strony dolnej bieżni ani od górnej olej nie ma szans się przedostać. W połączeniu z siemeringiem powinno tworzyć dość skuteczną barierę dla próbującego się wydostać oleju. Oczywiście wszytko wyjdzie w trakcie eksploatacji.


Wyjdzie. O ramkę fajek sie założę Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
balu




Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 408
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jasło

PostWysłany: Czw 7:20, 18 Lut 2016    Temat postu:

Zgadza sie łożysko Z jest szczelne przez tą blache ale simer jak nie bedzie miał oleju to go spalisz po chwili. Wiele osób ci doradza a ty jak osioł swoje.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
fido28




Dołączył: 11 Gru 2015
Posty: 184
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Oleśnica

PostWysłany: Czw 7:53, 18 Lut 2016    Temat postu:

Hmmm racje masz z tym,że simering nie może pracować na zupełnego "suchara".ot trafna uwaga.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Czw 16:42, 18 Lut 2016    Temat postu:

Nic sie nie przejmuj. Ważne, ze masz dobry olej przewidziany właśnie do mokrego sprzęgła Twisted Evil Zrób jeszcze obieg zamknięty albo trzeba uszczelnić komorę koła zamachowego i będzie git. naughty
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3942
Przeczytał: 19 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 17:52, 18 Lut 2016    Temat postu:

Uszczelnić komorę sprzęgła, to jest słuszna koncepcja! Taki olej motocyklowy również przewidziany jest do smarowania skrzyni. A zatem będzie można tym samym sposobem uszczelnić skrzynię co silnik. Znaczy nic nie uszczelniać z wyjątkiem połączenia skrzynia-silnik. Że też wcześniej na to nie wpadłem, tylko jak idiota głupiej podkładki falistej szukałem.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
fido28




Dołączył: 11 Gru 2015
Posty: 184
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Oleśnica

PostWysłany: Czw 21:39, 18 Lut 2016    Temat postu:

Czuję w powietrzu nutkę ironii... Evil or Very Mad Nie wiem dlaczego się nabijacie z tego,że wywaliłem odrzutnik i podkładkę falistą...? Pozbycie się odrzutnika to raczej rola przypadku niż celowego działania o czy pisałem kilka postów wcześniej, a podkładka falista to już celowo o czym też wspominałem.NIE MA ODRZUTNIKA TO I FALISTA JEST ZBĘDNA.
Dobra, zostawmy już te podkładki, pytanie mam co do oleju.Wiem , bo czytałem, że rózne tutaj zdanie mają co do olejów,gatunku,itp. Czy Waszym zdaniem ten MOTUL 3000 20W50 którego chcę zastosować to dobry wybór, czy raczej przesada.
Chcę kupić pompę uralowską i średnią miskę ale jak na złość na alledrogo pompy same kaśkowe i miski tylko głębokie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
balu




Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 408
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jasło

PostWysłany: Czw 22:13, 18 Lut 2016    Temat postu:

Smigam na takim oleju tylko ze innej firmy. Jak nie masz papierowego filtra to tylko olej mineralny niestety.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zabool




Dołączył: 13 Maj 2009
Posty: 190
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Pią 13:49, 19 Lut 2016    Temat postu:

Balu o co chodzi z filtrem? Czemu bez filtra nie lac syntetyka ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
fido28




Dołączył: 11 Gru 2015
Posty: 184
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Oleśnica

PostWysłany: Sob 0:14, 20 Lut 2016    Temat postu:

Dziś uruchomiłem silnik.Mam gaźniki k302 a raczej jeden bo drugi to k301. Kupiłem zestaw naprawczy i powymieniałem w nich kilka pierdółek. Teraz leje sie z nich jak z zarzynanego prosiaka, a konkretnie z dolnej częsci. Na samym dole jest śrubka na śrubokręt krzyżowy (zaślepia dyszę jeśli się nie mylę) i własnie obok tej śrubeczki jest otworek.Powiecie mi do czego on sluży? Załączył bym foto ale nie potrafię(przy okazji możecie powiedzieć jak się zdjęcia załącza?)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
balu




Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 408
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jasło

PostWysłany: Sob 7:37, 20 Lut 2016    Temat postu:

Syntetyk rozpuszcza syf z odrzutnoków co powoduje dalszą jego wendrówkę a mineralny nie. Sprawdziłem na starych odrzutnikach moczą w takim i takim oleju. Dlatego leje 20w50 plud dodatek MOS2
Powrót do góry
Zobacz profil autora
fido28




Dołączył: 11 Gru 2015
Posty: 184
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Oleśnica

PostWysłany: Sob 9:24, 20 Lut 2016    Temat postu:

Racja z olejem ze syntetyk rozupusza ale jesli silnik jest po kapitalce i wymyty wewnatrz kazdy zakamarek mozna by lać syntetyczny.Z drugiej zaś strony majac świadomoś tą, że nasz silnik jest chłodzony powietrzem i w jaki sposób jest smarowany i w koncu jaką temp.ma olej, wydaje mi się że mineralny jest najlepszym rozwiązaniem...no chyba że usprawnimy system smarowania zakładając głębszą miskę i wydajniejszą pompę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3942
Przeczytał: 19 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob 12:35, 20 Lut 2016    Temat postu:

Głęboka miska nic nie daje. Zwiększa jedynie bezwładność układu. Dłużej silnik się rozgrzewa i stygnie. To samo tyczy zabrudzenia oleju, lepiej częściej zmieniać. Mało kto zmienia olej z względu na przebieg (bo go nie robi), w praktyce zmienia się raz na rok.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następny
Strona 5 z 10

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin