Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

ALTERNATOR K-750
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
j35




Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ok.Szczecinka

PostWysłany: Czw 12:02, 29 Lip 2010    Temat postu:

Tak jak piszesz Suzuki Swift lata 90-te trzy cylindrowy.A ztego co pamiętam to suzuki mają łapy na tej samej wysokości,bo tylną i tak trzeba obciąć.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kruk




Dołączył: 28 Maj 2010
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Radomsko

PostWysłany: Czw 13:01, 29 Lip 2010    Temat postu:

a orientujesz się jakie wymiary ma altek z swifta?
mam właśnie pod ręką alternator z tico i jest malutki tylko na przednim deklu
przy kole pasowym brak tych zatoczeń z otworami
co by go centralnie osadzić w przejściówce ale to nie problem zatoczyć jak by był mniejszy od altka suzuki
wymiary altka z tico: długość całkowita bez kola pasowego 125mm, długość ośki 25mm, średnica 107mm,
odległość po przekątnej śrub 123mm(śruby ściskające obudowę)
mam tu fotki alternatora z tico
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez kruk dnia Czw 13:07, 29 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
j35




Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ok.Szczecinka

PostWysłany: Czw 22:05, 29 Lip 2010    Temat postu:

Altek Swifta jest /tak mi się wydaje/mniejszy na srednicy o ok.0.5 cm.Jak powalczysz to i zamontujesz ale po co ?, jak o Suzuki są sprawdzone a cena na szrotach ta sama.Masz inf.na meila.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kruk




Dołączył: 28 Maj 2010
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Radomsko

PostWysłany: Śro 9:16, 04 Sie 2010    Temat postu:

zakupiłem na alledrogo alternator 50zł jak dojdzie będę motał, się jeszcze pytał...dzięki za info
Powrót do góry
Zobacz profil autora
OppozitAngel




Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 20:25, 27 Mar 2011    Temat postu:

вот это вещь, реально вещь. делаю подобное на своем м 66, отличие в том что будет резиновая муфта между генератором и валом переходника, муфта на подобии резиновой муфты кардана, еще одно отличие, перевожу на цепь.
что за подшипники использовал, от осевого смещения держит только генератор??, есть фото или чертежи изнутри.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gobert
Moderator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 848
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 21:20, 27 Mar 2011    Temat postu:

Пожалуйста, напиши мне Твой эмайл на личку, я пошлю Тебе фото и чертежи.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
omnia2005




Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 10:25, 19 Maj 2011    Temat postu:

Odświeżam temat bowiem znalazłem na necie takie coś

[link widoczny dla zalogowanych]

Widzieliście już coś takiego?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Czw 12:10, 19 Maj 2011    Temat postu:

Estetycznie wykonanie może przekonywać- prawda?

Ale sądzę, ze ktoś zrobił dla siebie i nie wziął pod uwagę jak to dalej ma działać.
- Brak miejsca dla trzeciego górnego mocowania silnika.
- Wystające łby imbusów- brak możliwości przykręcenia pokrywki zapłonu.
- Okrutnie zafajdane silikonem otwory technologiczne w bloku które
połączyły się z atmosferą po sfrezowania łoża prądnicy- za moment wydmucha te silkikonowe korki i bedzie bryzgało olejem.
- Znów taki altek koliduje z kranikiem. Trzeba kombinować. z innym kranem albo przespawać stary w baku.
- To juz nie mam pewności ale przy dolniaku wypadałoby wymienić zębatkę na roztoczona od prądnicy ( mniejsza)

Ogólnie fabryka w ostatnich wersjach starała sie montować większe generatory. Zwłaszcza jak miały isc przez zamówienia rządowe. To słuszna droga. Ale z własnego doświadczenia - miałem niezłe przejścia z takim alternatorem. Do tej pory gra mi na nerwach.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Śmigiel_P




Dołączył: 02 Lis 2009
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 19:23, 13 Lut 2013    Temat postu:

Pozwolę sobie odgrzać temat, bo w szukajce nie znalazłem odpowiedzi.
Pytanie jest następujące.
Czy nie trzeba przesuwać kranika w baku przy takiej konfiguracji: rama Dniepra, bak Kachy, silnik Kachy z przeróbką na alternator Dniepra wg poniższej instrukcji?
[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Śro 20:36, 13 Lut 2013    Temat postu:

Śmigiel_P napisał:

Czy nie trzeba przesuwać kranika w baku przy takiej konfiguracji: rama Dniepra, bak Kachy, silnik Kachy z przeróbką na alternator Dniepra wg poniższej instrukcji?

Mam krótką rame reszta jak wyżej. Liczy sie?
Trzeba by. Mnie wszedł kranik od jakiejś zjawy. Zwykły dwósiurowy nie miałby szans.

Nie dokładnie tak zrobiłem jak w linku. Wtedy dane woziłem z ruskiej książki i podtjuningowałem po swojemu. Pierwsza wersja przykręcana była do kitu.


Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Śro 20:41, 13 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tadzioh




Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku

PostWysłany: Śro 22:16, 13 Lut 2013    Temat postu:

jak pokombinujesz to i kranik oryginalny się zmieści
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Śmigiel_P




Dołączył: 02 Lis 2009
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 22:56, 13 Lut 2013    Temat postu:

To co powiem nie jest specjalnie odkrywcze Wink otóż do Dniepra wchodzi bak Kaśki z normalnym kranikiem. U mnie trzeba było unieść tylko nieco bak na tylnych mocowaniach żeby lepiej to spasować.
Pomierzę dla pewności oba silniki i się okaże czy z Kaśkowym będzie problem. Choć nie sądzę, żeby różniły się specjalnie położeniem mocowania altka/prądnicy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Legion_88




Dołączył: 11 Lut 2013
Posty: 24
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Ksawerów Nowy

PostWysłany: Czw 6:32, 14 Lut 2013    Temat postu:

a co myślicie o czymś takim?
[link widoczny dla zalogowanych] to jest akurat do junaka, ale Pan Jacek będzie również robił do m72, k-750 takie alternatory. Jak oddawałem bloki do szkiełkowania miał akurat gotowy korpus do ruska. wymiary takie same, pasują oryginalne opaski i mocowania. Żadnych przeróbek tylko będzie kosztował 1100pln........ręczna robota na zamówienie....
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Czw 7:58, 14 Lut 2013    Temat postu:

Legion_88 napisał:
a co myślicie o czymś takim?
[link widoczny dla zalogowanych] to jest akurat do junaka, ale Pan Jacek będzie również robił do m72, k-750 takie alternatory. Jak oddawałem bloki do szkiełkowania miał akurat gotowy korpus do ruska. wymiary takie same, pasują oryginalne opaski i mocowania. Żadnych przeróbek tylko będzie kosztował 1100pln........ręczna robota na zamówienie....


Za siebie napisze- jestem całym sercem zwolennikiem przerabiania rusałek z 6 na 12V jeśli chce sie nimi jeździć. Ale nie za ta cenę. Zwłaszcza gdy sa inne o wiele tańsze opcje.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
j35




Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ok.Szczecinka

PostWysłany: Czw 8:10, 14 Lut 2013    Temat postu:

W mojej Katarzynie mam altek od Suzuki i niestety musiałem przesuwać kranik.wszystko zależy jak daleko jest odsadzony altek w strone komina.Kolega ma mniejsze odsadzenie i się zmieścił ,ale jest naprawde bardzo ciasno.Ale to dot. altków od japońca,z Dnieprem może być podobnie ale niekoniecznie.Ja żeby mieć swobodny dostęp wolałem przesunąć.A za tą kase P. Jacka to zrobić możma kilka przeróbek.Ale bogatemu nie można zabronić Wink

Ostatnio zmieniony przez j35 dnia Czw 8:12, 14 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
Strona 6 z 8

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin