Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

ALTERNATOR K-750
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
LukS




Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 331
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Staszów - świętokrzyskie

PostWysłany: Pią 13:14, 26 Mar 2010    Temat postu:

A to zero to w którym miejscu wrzucisz? Razz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
j35




Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ok.Szczecinka

PostWysłany: Pią 18:40, 26 Mar 2010    Temat postu:

Remont był może robiony X lat temu.Wielu interesuje altek a nie stan moto i temat dotyczy właśnie altka który się sprawdza,z krótszym korpusem niż Goberta.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bogus




Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piotrkow Tryb

PostWysłany: Sob 7:21, 27 Mar 2010    Temat postu:

Razz Razz Razz Razz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gobert
Moderator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 848
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 20:58, 27 Mar 2010    Temat postu:

Czekając na wałek kłowy, wykonałem model poglądowy przejściówki do alternatora, brakuje kilku szczegółów, jak np.: klin, ucha mocujące, ale zgrubnie rysunki dostarczają pogląd lub podgląd.

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adam M.




Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 526
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 21:06, 27 Mar 2010    Temat postu:

Jezeli oryginalna pradnica ma os przestawiona wzgledem korpusu ( jak oryginalne pradnice Boscha ) to do tych sprzetow powinien pasowac Alton, albo ktorys z alternatorow bedacych obecnie w stadium prob, robionych dla Junaka.
Zaden z tych sprzetow nie jest tak tani jak alternatory samochodowe, wiec sadze ze przedluzki dalej beda mialy zwolennikow Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gobert
Moderator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 848
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 21:25, 27 Mar 2010    Temat postu:

Tak ,regulacja luzu międzyzębnego uzyskiwana jest poprzez mimosród, w tej przejściówce także.
Kto wykonuje wspomniane alternatory do Junaka?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adam M.




Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 526
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 16:15, 28 Mar 2010    Temat postu:

Alton robiony jest we Francji i jak na razie zaspokaja cale swiatowe zapotrzebowanie.
Mozesz wejsc na forum junakowe [link widoczny dla zalogowanych] i przeczytac artykul o nim.
Oprocz tego ludzie z grupy DJ maja w probach altek zrobiony w Wamelu ( Krzys 54 zamontowal go u siebie no i bedzie probowal w ciagu sezonu ) oprocz tego Kierko i Potomek ( ten od zaplonow Prameti ) co tam grzebia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gobert
Moderator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 848
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 18:47, 20 Kwi 2010    Temat postu:

Odebrałem ostatnie dwa elementy, teraz muszę to złożyć i wykonać ewentualne poprawki.

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slawo




Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Wto 20:00, 20 Kwi 2010    Temat postu: re

Gobert może któryś z tych elementów wykonać z tworzywa . U nas na hucie robią rolki tasmociagów z jakiegoś plastiku może by się nadało . Jutro sprawdzę co i jak. Wydaje mi się że ustroistwo bedzie hałasować ale pomysł mi się podoba. Wykonanie też ładne. Poczyniłem już pewne zkupy ale jak coś to reflektuje na dwie trzy sztuki Twojego wynalazku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3942
Przeczytał: 19 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 20:08, 20 Kwi 2010    Temat postu:

W japoni czesto tak się mocuje alternatory ale tam jest po drodze sprzęgło gumowe. Ja mam "przybitą" (dokręconą i zakołkowaną) przedłużke wprost do wirnika alternatora. Nic nie hałasuje, jednak sporo było kombinacji aby to wszystko wykonać idealnie osiowo.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gobert
Moderator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 848
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 5:24, 21 Kwi 2010    Temat postu:

Pierwszy element od lewej to stoczone sprzęgło z alternatora, były tam gumy, które rozważałem wykorzystać, jednak uprościłem temat, zobaczymy jak to będzie się zachowywać w eksploatacji. Takie sprzęgła kłowe powszechnie wykorzystywane są w iskrownikach.
Tak naprawdę cokolwiek będzie można o tym powiedzieć po dłuższym przebiegu i wtedy ewentualnie dopracować.

Slawo jeśli chodzi o wykonanie takiej przejściówki to raczej nie podejmę się produkcji nawet kilku sztuk. Nie jest to tanie, a dużym problemem było znalezienia kogoś chętnego do wykonania korpusu w atrakcyjnej cenie, każdy tokarz niechętnie się do tego odnosi.
Rysunki wymiarowe mogę udostępnić w każdej chwili.


Ostatnio zmieniony przez gobert dnia Śro 5:34, 21 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slawo




Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Śro 8:22, 21 Kwi 2010    Temat postu: Re

Mam w rodzinie gościa z pieknie wyposażonym warsztatem Wink Jednak ma tyle roboty że nie ma szans na takie zabawy choć sam siedzi w motocyklach. Plastik jednak podejmuję się udostepnić.

Ostatnio zmieniony przez slawo dnia Czw 21:28, 22 Kwi 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hius




Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa

PostWysłany: Czw 21:15, 22 Kwi 2010    Temat postu:

No wygląda bardzo a to bardzo obiecująco
Piszę się na to po skończeniu.
Właściwie tylko na rys. techniczne bo wiadomym jest że nikomu tak naprawdę się nie chce tego liczyć.
Wykonanie u mnie nie stanowi już problemu.
Jednak dobrze to rokuje.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gobert
Moderator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 848
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 19:17, 10 Cze 2010    Temat postu:

Przejściówka w pięknym żółtym ocynku Very Happy skończona, teraz czas na testy eksploatacyjne.


[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Q3ma




Dołączył: 03 Kwi 2010
Posty: 255
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: lubuskie

PostWysłany: Czw 22:18, 10 Cze 2010    Temat postu:

bardzo ładnie to wygląda mój wójek ma coś podobnego w swoim bmw i mi teraz coś takiego składa pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
Strona 2 z 8

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin