Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

ALTERNATOR K-750
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
granat




Dołączył: 26 Wrz 2009
Posty: 694
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 20:08, 15 Cze 2010    Temat postu:

Matko, prosze was, to porażka, i te spawy kolejowe:] A co do jazdy w nocy to miałem janka i w nocy jezdziło sie na macanta fakt, wiec w nocy siedziałem w domu i piłem pyfko:]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Wto 21:01, 15 Cze 2010    Temat postu:

W Awo zamiast prądnicy miałem wpasowany alternator od MZ. Delikatnie trzeba było "wypchnąć" dekiel ale wpasowana z blachy okrągła pokrywa nie była nawet brzydka. Może można by pójść tą stroną? Do wirnika alternatora zamocować ułożyskowany wałek gdzie z jedne strony miałby koło zębate, potem łożysko a dalej już czop na wirnik...
Gabaryty podobne do altka powyżej a długość znacznie krótsza.
Tak wygląda wirnik:
[link widoczny dla zalogowanych]
A tak obudowa ze stojanem:
[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Śro 5:53, 16 Cze 2010    Temat postu:

granat napisał:
Matko, prosze was, to porażka, i te spawy kolejowe:] A co do jazdy w nocy to miałem janka i w nocy jezdziło sie na macanta fakt, wiec w nocy siedziałem w domu i piłem pyfko:]

No to zostań przy piciu piwka i siedzeniu w domu a ja bez stresa, ze mnie widać na drodze w dzień i w nocy- bo lobię jeździć nocą to co sobie bede odmawiał. A ty sobie oglądaj tabliczki znamionowe czy aby nie są podrobione Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
granat




Dołączył: 26 Wrz 2009
Posty: 694
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 18:15, 16 Cze 2010    Temat postu:

No pogadamy jeszcze pod jakims krzakiem na rowie, a tabliczka jest nieodzowna prz weteranie a nie kundlu takim jak twoim-hau hau:P
Powrót do góry
Zobacz profil autora
omnia2005




Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 19:43, 16 Cze 2010    Temat postu:

Rzeczywiście ktoś przy tych spawach nie zrobił dobrej roboty.
Nie wiedziałem, że to altek od japonii.
Kontrolnie rzuciłem okiem na allegro. Jakoś tak zawsze wydawało mi się, że te alternatory są mniejsze. Można dostać nawet poniżej 100 pln. Zwłaszcza od bandita i diversion.
Jesli łaska, to z jakiego motocykla pochodzi twój oraz ten z drugiego zdjęcia?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3931
Przeczytał: 20 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 20:11, 16 Cze 2010    Temat postu:

Marka motocykla nie ma znaczenia, bo i tak alternator produkcji Denso Corporation Twisted Evil Mogą być inne wyścia napędu wirnik, lub troszke inne mocowania ale same alternatory praktycznie identyczne, w tym wielkościowo Exclamation Ja mam od FJ 1200.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Czw 11:10, 17 Cze 2010    Temat postu:

Czy Ktoś próbował to z altkiem od MZ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
granat




Dołączył: 26 Wrz 2009
Posty: 694
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 12:15, 17 Cze 2010    Temat postu:

zaraz zaraz, a tam nie ma tego na wale???
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Czw 12:30, 17 Cze 2010    Temat postu:

Jest, dlatego należ wykonać wałek gdzie z jednej będzie miał czop na wirnik a z drugiej czop na koło zębate. W gobarta patencie również jest wał+obudowa ale jest to dość długie, przy altku od MZ można by to skrócić - chyba...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3931
Przeczytał: 20 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 18:07, 17 Cze 2010    Temat postu:

Średnica wirnika MZ to 83mm. Średnicy stojanu nie znam ale przypuszczam że ponad 120mm, i tu będzie problem.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
omnia2005




Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 18:16, 17 Cze 2010    Temat postu:

Znalazłem kiedyś też takie rozwiązanie z altkiem nad lewym garem na tej chrom maszynie (jakiś czas temu na allegro za mega cenę)
Ale to jakoś żywo przypomina mi rzeczonego wyżej junaka.

[link widoczny dla zalogowanych]

Z altkiem od mz ciekawe ale czy ktoś to widział w działaniu ?
Na stronie redmotorz jest opis montowania alternatora przy całkowitym cięciu, gięciu karteru.
Szkoda, że nie ma zdjęcia całości

[link widoczny dla zalogowanych]

Czytałem też o mocowaniu prądnicy malca w miejsce oryginalnej ale temat jest o alternatorze w dolniaku.

Dla mnie taki motocykl ma jednak spełniać wymogi dzisiejszego użytkowania i bezpieczeństwa - banalne światła są bardzo ważne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gobert
Moderator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 848
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 18:42, 17 Cze 2010    Temat postu:

Cyrograf15 napisał:
Średnica wirnika MZ to 83mm. Średnicy stojanu nie znam ale przypuszczam że ponad 120mm, i tu będzie problem.
Wojtek


Dokładnie.
Alternator od MZ i Jawy wyeliminowałem na początku rozważań.
Przyczyną była właśnie zbyt duża średnica stojana, uniemożliwiająca uzyskanie regulacji luzu międzyzębnego poprzez mimośród a być może i w ogóle pełne zazębienie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
j35




Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ok.Szczecinka

PostWysłany: Czw 20:50, 17 Cze 2010    Temat postu:

Rozgorzał temat altków.Panowie altek nie musi być wcale od motocykla japońskiego.Po pierwsze.Te altki które pasują do dolniaków to pochodzą od samochodu Suzuki Swift.Mają średnice ok 10 cm i większe nie wejdą.MZ i inne większe odpadają. 2.Paweł nie wykorzystuje starych prądnic tylko ma wytoczone nowe elementy na wzór prądnicy + przedłużenie/wałek/.Z altkami trzeba uważać ponieważ są identyczne ,ale o większej średnicy ok.1 cm i te już niestety nie podejdą.Prześwit po ustawieniu luzu międzyzębnego jest niewielki ok 4 mm.Światełka i ładowanie super Laughing .Pic polega na toczeniu lub wykorzystaniu starej prądnicy i odpowiednim skręceniu.

Ostatnio zmieniony przez j35 dnia Czw 20:55, 17 Cze 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
agrupa




Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 733
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 7:43, 18 Cze 2010    Temat postu:

A mój brat wczoraj jechał w Warszawie na światłach (12v + super ładowanie + żarówka 65W) a i tak jakiś zjeb mu zawrócił przed motocyklem i się chłopak trochę poobijał.

PS. Dla mnie to sztuka dla sztuki Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Pią 8:33, 18 Cze 2010    Temat postu:

omnia2005 napisał:
Znalazłem kiedyś też takie rozwiązanie z altkiem nad lewym garem na tej chrom maszynie (jakiś czas temu na allegro za mega cenę)

Znam tą emke z bazarów. Mniejsza już o resztę ale od przodu to wyglądało jak przód MIGa.

omnia2005 napisał:
Dla mnie taki motocykl ma jednak spełniać wymogi dzisiejszego użytkowania i bezpieczeństwa - banalne światła są bardzo ważne.

I brawa dla tego Pana. cheers


agrupa- sztuka dla sztuki taka sama jak dobre hamulce. Czasem o mały włos i jeden metr robią ogromną różnicę. Zgaś przednie światło i przejedz sie trochę w korku. Zobaczysz czy puszki będą tak samo ustępować pas pomiędzy samochodami.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
Strona 4 z 8

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin