Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Remont klapkowego Ural'a :)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 17, 18, 19 ... 30, 31, 32  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Q3ma




Dołączył: 03 Kwi 2010
Posty: 255
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: lubuskie

PostWysłany: Wto 21:14, 23 Lis 2010    Temat postu:

[quote="j35"] Almot zmienił niby producenta pierścionków na swoje tłoki ,ale ich nie widziałem.quote] pisałem do Almota już w tej sprawie i odpisali że pierścionki nadal z Motusa więc to nie prawda że zmienili dostawce.
pozdro
Powrót do góry
Zobacz profil autora
j35




Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ok.Szczecinka

PostWysłany: Wto 22:49, 23 Lis 2010    Temat postu:

To dziekuje za takie pieścionki !!.A juz myślałem że będą lepsze od tego badziewia co miałem wczesniej na tłokach.Czyli tłoki ok ,ale pierścienie muszą być z innej stajni.Skoro Almot nie wyciąga wniosków zamówimy gdzie polecają inni .Pozdr. i dzięki za info.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Wto 23:15, 23 Lis 2010    Temat postu:

Na tych almotach trochę pojeździłem dolewając oleju do paliwa. W tym roku miałem wiele atrakcji związanych ze świrującym zapłonem wiec miałem też okazje palić silnik na jednym garnku gdy na drugim była zdjęta głowica. Naprawdę nie sądziłem ze tyle oleju mi silnik potrafi spalić a świeczka będzie i tak śliczna. Normalnie widać było jak wywala olej przez pierścienie. Po tym widoku przestałem dolewać oleju do paliwa Wink
Ale żeby oddać sprawiedliwość -dla firmy jeden wielki plus za kontakt z klientem. Złamał mi sie jedne pierścionek przy montażu. Szybki telefon do motusa i za darmo przesłali mi dwa pierścionki. Jestem pod wrażeniem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Śro 10:15, 24 Lis 2010    Temat postu:

Gość z TOMRING'u właśnie mi powiedział że pierwszy chromowy na żeliwną tuleję jest jak najbardziej ok. Mówi że nie chodzi tu o tarcie a o odprowadzenie ciepła, twierdzi że dzięki chromowemu lepiej będzie odprowadzone ciepło i nie będą puchły tłoki przy ciasnym spasowaniu. Żeliwny na górze nie poradzi sobie tak jak zrobi to chromowy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hius




Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa

PostWysłany: Śro 22:41, 24 Lis 2010    Temat postu:

No to śpisz już spokojnie .
Ha jednak miałem rację doktorat nie poszedł na marne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adam M.




Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 526
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 2:17, 28 Lis 2010    Temat postu:

Pierwszy raz czytam o czyms takim.
Pierwszy pierscien chromowany zaczeto stosowac dlatego zeby radzil sobie lepiej w ciezkich warunkach, bedac narazony na bezposredni kontakt z procesem spalania mieszanki w komorze spalania, czyli po to zeby sie wolniej zuzywal.
Jednakze pierwsze eksperymenty w latach 60 tych jakie np koncern BSA robil z chromowanymi pierscieniami w modelach 3 cyl Rocket 3 i Trident 150 nie byly bez problemowe, tzn nastepowalo szybkie zuzycie tulei przez te pierscienie.
Po zmianie materialu tulei problem zostal zlikwidowany.
Teraz wszystko zalezy z jakiego materialu zrobione sa ruskie i ukrainskie tuleje - my w starych anglikach stosujemy pierscienie zeliwne, uwazajac ze sa najlepiej dostosowane do materialu owczesnych tulei.
Nie mamy przy tym problemow z szybkim zuzyciem pierscieni, czy zacieraniem tlokow.
Na wlasciwe odprowadzanie ciepla ma wplyw przede wszystkim wlasciwe ustawienie zaplonu i gaznikow, sposob dotarcia silnika i sposob pozniejszego jezdzenia - zdecydowanie silnik preferuje jazde z wyzszymi obrotami na nizszych biegach niz odwrotnie.
Wlasciwe dotarcie jest jedna z najwazniejszych rzeczy powodujac dobry kontakt pierscieni z tuleja i wlasnie dobre odprowadzenie ciepla, przeciwnie do sytuacji gdy mamy zeszklony olej na tulei dzialajacy jak izolator, niedolegajace pierscienie i przedmuchy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
blady606




Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 11:55, 28 Lis 2010    Temat postu:

Adam M. napisał:

Teraz wszystko zalezy z jakiego materialu zrobione sa ruskie i ukrainskie tuleje - my w starych anglikach stosujemy pierscienie zeliwne, uwazajac ze sa najlepiej dostosowane do materialu owczesnych tulei.


Dzień dobry panie Adamie , wszystko pan ładnie wytłumaczył , bardzo ładnie.

A co Pan powie na taki oto zestaw tłoka z pierścieniami do Royal Enfield 348ccm rocznik 1948-1954 (link do aukcji eBay poniżej) z wyraźnie widocznym górnym pierścieniem chromowanym ?

[link widoczny dla zalogowanych]

To jakieś faux pas anglików ? czy może nie do końca zawsze są stosowane starsze rozwiązania z pierścieniami żeliwnymi jako pierwszy pierścień na tłoku .

Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adam M.




Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 526
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 15:21, 28 Lis 2010    Temat postu:

Powiem, ze to jest akcesoryjny tlok fmy Hepolite, robiony w Anglii w duzo pozniejszym okresie niz poczatek lat 50 tych ( czyli lata 60 / 70 te ), kiedy to wlasnie robiono eksperymenty z takimi pierscieniami.
Czy dzialac to bedzie i jak dlugo nie wiem - zalezy od materialu tulei, ktory podejrzewam ze w starych anglikach byl jednak lepszy, czyli o wiekszej wytrzymalosci na scieranie niz w sprzetach zza wschodniej granicy.
Bardziej niz samo zastosowanie go zdziwilo mnie tlumaczenie fmy Tomring, ze ma on porawic odprowadzenie ciepla i pozwolic na ciasniejsze pasowanie tloka w cylindrze.
No ale wszystko wyjdzie w praniu Smile

PS. Z innego poletka ( junakowego ), w firmie Legra zrobiono tlok do Junaka na wyzsze sprezanie z inaczej ulozonymi rowkami pod pierscienie i przygotowany pod pierscienie z Primy ( zeliwne ).
Dziala swietnie, a dymienie po dluzszym postoju zniknelo.
Jesli ktos chce poczytac to watek na forum sfm junak.


Ostatnio zmieniony przez Adam M. dnia Nie 15:28, 28 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Wto 7:16, 05 Cze 2012    Temat postu:

O losie, ile to już minęło... Śpieszy mi się z tym remontem aż klucze się grzeją Very Happy

Ostatnio zmieniony przez klapek dnia Czw 10:40, 14 Cze 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek1328




Dołączył: 28 Kwi 2012
Posty: 570
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Wto 8:08, 05 Cze 2012    Temat postu:

brakowało Ci motywacji Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Wto 8:37, 05 Cze 2012    Temat postu:

To prawda... Aż wstyd Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Czw 10:26, 14 Cze 2012    Temat postu:

Zawory u Paradowskich zamówione. Cena na dziś 61,50 szt. Głowice jednak zrobi Olejnik z Krotoszyna.
Hius - przez Ciebie zbankrutuję...

Wink


Ostatnio zmieniony przez klapek dnia Czw 10:28, 14 Cze 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hius




Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa

PostWysłany: Czw 20:56, 14 Cze 2012    Temat postu:

Ten facet od głowic to geniusz tak zrobionych głowic to jeszcze nie widziałem a robiłem w kilku miejscach.
Jak je zobaczysz to dostaniesz orgazmu,a kasa no cóż raz jest raz nie ma.
Ciekaw jestem ile Ci powiedział ?
Jak zamawiałeś zawory u Paradowskich to ich każ poazotować i niech Ci zrobią na zaworze ssącym takie samo podebranie jak na wydechowym będzie lżejszy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Wto 11:34, 26 Cze 2012    Temat postu:

Dziś przyszły zawory, nie mam pod ręką wagi ale są znacznie cięższe od ruskich.
Koszt dorobienia u Paradowskich: 246zł brutto za 4 zawory.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hius




Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa

PostWysłany: Wto 16:34, 26 Cze 2012    Temat postu:

Ale jakość kolego jakość się liczy
Jak Ci odeślą głowice zrobione to abyś przypadkiem ich nie docierał .
Co do wagi mogą się różnić bo stopy metali mogą być inne niż wschodnie,ale na plus.


Ostatnio zmieniony przez Hius dnia Wto 16:35, 26 Cze 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 17, 18, 19 ... 30, 31, 32  Następny
Strona 18 z 32

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin