Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Remont klapkowego Ural'a :)
Idź do strony 1, 2, 3 ... 30, 31, 32  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2770
Przeczytał: 15 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Wto 9:46, 09 Cze 2009    Temat postu: Remont klapkowego Ural'a :)

Zacząłem rozkręcać silnik, wstępnie wszystko wygląda tak jakby Ktoś "niedawno"robił remont silnika. Cylindry nie poharatane wewnątrz, brak mocno wyczuwalnego progu - nie jest źle! Próba szczelności głowic wypadła kiepsko, benzyna dość szybko zaczęła wydostawać się. Mam małą nadzieję że wystarczy dotrzeć zaworki biggrin.gif
Inna nieciekawa wg mnie sprawa to laski popychaczy. Każda ma inną długość, co widać na zdjęciach. Jaka powinna być ich długość i czy wymienić 4szt od razu a jeśli tak to czy mają to być laski produkcji ZSRR czy może "nasze"?
[img=http://img192.imageshack.us/img192/3531/97630739.th.jpg]
[img=http://img41.imageshack.us/img41/4357/64347527.th.jpg]
Na zdjęciach nie widać ale dwie laski mają wytarte dziury w miejscu styku. Czy to normalny objaw końca życia lasek czy może coś dodatkowego uśmiecha się do mnie i krzyczy - WYMIEŃ MNIE!
Smile

Pozdro all


Ostatnio zmieniony przez klapek dnia Pon 6:14, 22 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
cyborg




Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 292
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brodnica

PostWysłany: Śro 7:16, 10 Cze 2009    Temat postu:

Ja sie nie wlaczam do dyskusji bo wlasnie przez identyczny temat na Znanym NAm Wszystkim Forum M. dostalem pare ostrzezen i pewien bufon usunal moje posty na ten temat;)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
brzytwa
Administrator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 876
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piotrków Trybunalski

PostWysłany: Śro 9:14, 10 Cze 2009    Temat postu:

Kup laski od VW garbusa, utnij na wymiar i wbij końcówki powtórnie. Są lepsze od oryginałów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2770
Przeczytał: 15 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Śro 9:19, 10 Cze 2009    Temat postu:

Laski od Garbusa - ok.
Jaki zrobić wymiar łącznie w końcówkami?

Pozdro all
Powrót do góry
Zobacz profil autora
brzytwa
Administrator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 876
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piotrków Trybunalski

PostWysłany: Śro 13:14, 10 Cze 2009    Temat postu:

Trudno powiedzieć, może to zależeć od wersji silnika. Kup na szrocie jeden komplet - czyli 8 sztuk (do garbusa wchodzi 8szt) i dotnij najpierw na wzór najdłuższej. Jak będzie źle, to spróbuj je skrócić. A w razie czego będziesz miał jeszcze 4 na zapas Smile

Ostatnio zmieniony przez brzytwa dnia Śro 13:15, 10 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
blady606




Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 19:43, 10 Cze 2009    Temat postu:

cyborg napisał:
Ja sie nie wlaczam do dyskusji bo wlasnie przez identyczny temat na Znanym NAm Wszystkim Forum M. dostalem pare ostrzezen i pewien bufon usunal moje posty na ten temat;)


Witam.

Spokojnie kolego , to nie FM ani RM wydaje mi się że tu można normalnie dyskutować .

Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2770
Przeczytał: 15 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Sob 20:34, 20 Cze 2009    Temat postu:

Nie będę z każdą pierdołą zakładał tematu więc wklejam to tu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Powiedzcie mi czego brakuje w tej obudowie? Na prawo od nowego łożyska wystaje stalowy sześciokątny bolec z przewierconym otworem. Zastanawiam się co powinno tam być Wink

Pozdro all
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3476
Przeczytał: 15 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Nie 4:51, 21 Cze 2009    Temat postu:

Dźwigienki automatycznego wycisku sprzęgła.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2770
Przeczytał: 15 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Nie 9:09, 21 Cze 2009    Temat postu:

Prince napisał:
Dźwigienki automatycznego wycisku sprzęgła.

Jak to wygląda i gdzie to dostać? Smile
Kolega Horoszkun sprzedał mi skrzynię ze wstecznym, miała być w na chodzie...
Na wstępie wszystkie łożyska do śmieci, uszczelniacze i kąpiel w ropie. Sporo zmielonego żelastwa, kilka robali i pół litra silikonu grrrrr.
Łożyska są już wstawione nowe, uszczelniacze zamówione ale teraz brak mi tej "dźwigienki" oraz zewnętrznej dźwigni wyciskania sprzęgła.

Pozdro all
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3476
Przeczytał: 15 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Pon 5:36, 22 Cze 2009    Temat postu:

klapek napisał:
Prince napisał:
Dźwigienki automatycznego wycisku sprzęgła.

Jak to wygląda i gdzie to dostać? Smile
Kolega Horoszkun sprzedał mi skrzynię ze wstecznym, miała być w na chodzie...
Na wstępie wszystkie łożyska do śmieci, uszczelniacze i kąpiel w ropie. Sporo zmielonego żelastwa, kilka robali i pół litra silikonu grrrrr.
Łożyska są już wstawione nowe, uszczelniacze zamówione ale teraz brak mi tej "dźwigienki" oraz zewnętrznej dźwigni wyciskania sprzęgła.

Pozdro all

Zewnętrzna używkę mogę ci wysłać po cenie listu poleconego. Co do wewnętrznej -to nie znalazłem takowej na aukcji. U większych handlarzy powinna być. Jak ci sie nie pali to mogę jeszcze poszukać u siebie, ale we wtorek. Jeśli będzie do tanio i starej produkcji.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2770
Przeczytał: 15 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Pon 6:13, 22 Cze 2009    Temat postu:

Może być używka co do czasu nie śpieszy mi się bo silnik jeszcze nie złożony Wink
Dzięki wielkie prince za pomoc.

Pozdro all
Powrót do góry
Zobacz profil autora
cyborg




Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 292
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brodnica

PostWysłany: Wto 10:02, 23 Cze 2009    Temat postu:

A swoja droga to ten automatyczny wycisk sprzegla nie jest ci do niczego potrzebny, chyba ze do wczesniejszego zepsucia skrzyni biegow..
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2770
Przeczytał: 15 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Wto 10:43, 23 Cze 2009    Temat postu:

Co daje ten aut. wycisk sprzęgła?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3476
Przeczytał: 15 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Wto 10:48, 23 Cze 2009    Temat postu:

Dodatkowe sprzęgło w nodze. Cześć ludzi uważa ze przy zmianie od dwójki w górę nie muszą już wciskać ręcznie sprzęgła i stąd czasem problemy. Ale dla mniej wprawnych- jak np dasz komuś niezorientowanemu pojeździć chwilkę to właśnie dobre rozwiązanie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
cyborg




Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 292
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brodnica

PostWysłany: Śro 10:10, 24 Cze 2009    Temat postu:

Ale skrzynie bez synchronizatorow czyli np. motocyklowe maja tak ze nie zawsze bieg wejdzie do konca po wcisnieciu dzwigni noga (wlasnie szczegolnie w przypadku suchego sprzegla ktore rozlacza pernamentnie), i dobrym nawykiem jest przytrzymac jeszcze dzwignie biegow w momencie puszczania sprzegla, czasami wlasnie wtedy bieg wskoczy do konca. Pisal nawet o tym kiedys wspanialy Andrzej Kwiatkowski w serii artykulow dotyczacych techniki jazdy na motocyklu w Świecie Motocykli (w czasach kiedy byl jeszcze swietna gazeta).. W przypadku polautomatu sprzegla taki "myk" jest niemozliwy.
Jedyna zaleta to latwa mozliwosc dojechania do warsztatu w przypadku pekniecia linki sprzegla (chociaz i bez polautomatu to jest mozliwe)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3 ... 30, 31, 32  Następny
Strona 1 z 32

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin