Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Remont dolniaka M-72
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 16, 17, 18  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
agrupa




Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 733
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 7:22, 22 Paź 2009    Temat postu:

Hej.

Czy miał ktoś styczność z popychaczami od Świątka z Bydgoszczy?
dowiedziałem się że dorabiają same popychacze (stalowe) szlifowane i ulepszone.
Cena za sztukę 48zł
Mogą dorobić nadwymiarowe.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
blady606




Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 11:15, 22 Paź 2009    Temat postu:

Ja nie miałem styczności z popychaczmi od Swiatka do rusków , ale kiedyś bawiłęm się w przerabianie silników , i kupowałem u Światka wałki rozrządu lub dawałem do zmiany faz rozrządu .
Nigdy nie miałem zastrzeżen do wykonania jak i jakości .
Tyle co mogę, to polecić tą firmę .
Powrót do góry
Zobacz profil autora
w_brat
Moderator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 235
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 15:48, 22 Paź 2009    Temat postu:

Potwierdzam wałki zawsze były OK. Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
agrupa




Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 733
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 23:39, 03 Lis 2009    Temat postu:

Heja.

Tak se popatrzyłem dzisiaj na alledrogo i trafiłem taką niemoralną propozycję...
[link widoczny dla zalogowanych]
Jak rozwiązywaliście ten problem u Siebie?
W książce Winiarskiego zapisane są luzy od 0,04 do 0,8mm. Tutaj Pan pisze o luzie ok 2mm :O.
Nie miałem styczności z tym silnikiem nigdy wcześniej i zastanawia mnie ta katastroficzna wizja. Z dotychczasowych informacji jakie miałem wynikało że nadmierny luz objawi się klekotaniem Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
granat




Dołączył: 26 Wrz 2009
Posty: 694
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 20:41, 04 Lis 2009    Temat postu:

wydaje mi sie ze to jak w tych reklamach:
Pukaja znajomi a ty masz sterte niepozmywanych naczyń i brudna podłoge i tu pokazana masa tak brudnych naczyn jakby lezały 100lat i pełno ziemi na podłodze:)nie widziałem zbyt wiele plam pod silnikami wiec sie nie wypowiem:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hius




Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa

PostWysłany: Śro 21:13, 04 Lis 2009    Temat postu:

No to może ja.
Więc tak , dałem temu panu do przerobienia odmę do mojego cudaka czyt, ural
M-63 bo się skusiłem zdarł ze mnie kasy ale spaprał robotę totalnie,
dlatego że nie zabazował pokrywy odmy do silnika i było przesunięcie o 1,5 mm
tak że simering nawet jakiś cudowny wcale by nie trzymał .
Więc poszło do drugiego majstra i od razu facet powiedział że jak nie zabazuje się pokrywy to szkoda robić .
I znowu kasa ale przynajmniej jest zrobione jak ma być.
A z tym gościem co się tam ogłasza spotkałem się jakiś czas póżniej i powiedziałem jaką sztukę odp.. no i pokazałem mu jak ma to być zrobione prawidłowo.
Jak widzę poskutkowało bo teraz zaczyna robotę od zabazowania pokrywy i to teraz ma sens.
Tak przynajmniej pisze ,
Jeśli tak robi teraz to można spokojnie dać do roboty to się sprawdza przynajmniej u mnie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jura




Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 15:28, 09 Lis 2009    Temat postu:

Czy ten napęd licznika, który ponoć pochodzi ze skrzyni ze wstekiem, podejdzie do oryginalnej emkowskiej skrzyni??
[link widoczny dla zalogowanych]
Z wymarów lekko różni się od oryginalnego napedu.
długosć: 48mm ema: 53mm
szerokość rowka: 4mm ema: 3mm
reszta wymiarów zgadza sie:
średnica mniejsza: 8mm ema: 8mm
średnica wieksza: 16mm ema: 16mm
l. zębów 12 ema: 12
Ewentualnie czy można dostać oryginalny do skrzyni typu kaśka, ema?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
agrupa




Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 733
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 11:33, 23 Lis 2009    Temat postu:

hejka.

Kiedyś obiło mi się o uszy że były takie koła rozrządu które były miedziowane.
Podobno to jakaś mega stara produkcja, dla wojska i z kosmicznych materiałów Smile
Niechcący trafiły mi się takie koła, zastanawia mnie fakt że tylko jedno (to na wałku rozrządu) jest miedziowane. Koła nowe, zasyfione niby z jednego kompletu.
Tak ma być czy ktoś coś przy nich już grzebał. Dziwne jest również to że nie ma znaków na żadnym tylko wybite jakieś "8"
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Doktor




Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 169
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 20:41, 22 Gru 2009    Temat postu:

W moim silniku w ramach kompletnego remontu zakupiłem tzw. ciche koła rozrządu. Drogo było ale martwi mnie dosyć duży luz międzyzębny po montażu.
Silnik jest już w ramie,przy okazji mam pytanie: który olej mam tam nalać...bo w moim życiu istniał tylko Lotos minerał jak na razie...
Ale chyba czas zafundować Emeczce coś lepszego? Embarassed
Jest też rozbieżność w literaturze odnośnie ilości oleju w przednich lagach. Mam katalog części i instrukcję obsługi-i w jednej pozycji pisze po 100 ml,a w drugiej 200ml. To znaczy się lepiej po 150 nalać? ...(przód starego typu)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
agrupa




Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 733
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 21:20, 22 Gru 2009    Temat postu:

Hej Doktor.

Święta idą a Ty podganiasz z robotą Razz
Jeżeli silnik w ramie to podzieliłbyś się jakimiś zdjęciami Sad
Jak złożę swoją eMkę planuję zalać coś o gęstości 20w50 - widziałem u mnie takiego castrola clasic za ok 90zł za 5l.
Również mam tą literaturę i widziałem tą rozbieżność. Moim zdaniem po 100ml do każdej goleni ale jest tu paru bardziej zorientowanych Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hius




Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa

PostWysłany: Wto 21:29, 22 Gru 2009    Temat postu:

Luz międzyzębny bedziesz miał duży bo goście robią koła z teflonu lub ze zwykłego poliamidu .
Teflom wytrzyma temp. 240 st ale ze wgledu na jego tzw. pływalność muszą robić
duży luz.
Mnie sie rozpadło więc kupiłem materiał o nazwie PEEK koszt na jedno koło 504 zł i jeszcze wykonanie 200 zł ale to jest własnie taki materiał jak być powinien
tem pracy w minusie - 80 st w + 325 zero ścieralności puchnięcia rozszerzania
mam luz międzyzębny 0,1 mm
a u ciebie musi być od o,25 do 0.35
Powrót do góry
Zobacz profil autora
storm007




Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Silesia

PostWysłany: Wto 22:30, 22 Gru 2009    Temat postu:

Doktor napisał:

Silnik jest już w ramie,przy okazji mam pytanie: który olej mam tam nalać...bo w moim życiu istniał tylko Lotos minerał jak na razie...
Ale chyba czas zafundować Emeczce coś lepszego?

Na roznych olejach jezdzilem dolniakiem. Jesli chcesz jezdzic w zimie, a wiem ze chcesz jechac na Pingwina to jak beda mrozy to nie lej gesciora. Na Elefancie mialem 20W50 i to byl moj blad bo byl problem odpalic silnik i zalatwilem tloki bo w poczatkowej fazie pracy byl zimny i olej nie smarowal. Ostatnio jezdzilem na polsyntetyku 10w40. Wielu wciaz chwali sobie zielony lotos 10w40
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Doktor




Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 169
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 23:57, 22 Gru 2009    Temat postu:

Hius napisał:
(...)Mnie sie rozpadło więc kupiłem materiał o nazwie PEEK koszt na jedno koło 504 zł i jeszcze wykonanie 200 zł (...)

Shocked Ale te teflonowe kółko Ci się rozpadło? Może te co ja
za 350zł sobie nabyłem i teraz co....na półkę Emkę postawić... Sad
Czułem że tak bedzie! Trzeba sobie innego rusa kupić do jazdy! Za felgi "trochę" krzywe Laughing wszyscy mnie je..ą jak psa! tak jakby ktoś z nich widział starą ruską felgę z przetłoczeniami nową na allegro Twisted Evil bo ja od pół roku nie widziałem! Skrzynie biegów oryginalne,w które tak wierzę prezes ma za nic i za darmo rozdaje...suwak zaspawany,przód się leje!
Na Pingwina...chyba na Osie, Storm...jeśli można Embarassed


Ostatnio zmieniony przez Doktor dnia Śro 0:10, 23 Gru 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jura




Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 0:19, 23 Gru 2009    Temat postu:

Doktor napisał:

Shocked Ale te teflonowe kółko Ci się rozpadło? Może te co ja
za 350zł sobie nabyłem i teraz co....na półkę Emkę postawić... Sad
Czułem że tak bedzie! Trzeba sobie innego rusa kupić do jazdy! Za felgi "trochę" krzywe Laughing wszyscy mnie je..ą jak psa! tak jakby ktoś z nich widział starą ruską felgę z przetłoczeniami nową na allegro Twisted Evil bo ja od pół roku nie widziałem! Skrzynie biegów oryginalne,w które tak wierzę prezes ma za nic i za darmo rozdaje...suwak zaspawany,przód się leje!

Przyroda. Gdzieś mam zdjęcia uszkodzonego "cichego" koła rozrządu. A Ty myślisz że inny rusek różni się czymś od emy, też cieknie styrzela pierdzi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Śro 1:35, 23 Gru 2009    Temat postu:

Doktor napisał:

[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Ale spokojnie. Jesli kupiłeś od Pawła z Koszalina to powinno byc okej. To dobra i przemyślana robota. Osobiście nie jestem fanem materiałów kosmicznych w tym miejscu, zakładałem dwa razy na wyraźną prośbę. Jednak u siebie w żadnym razie a już na pewno nie na docieranie.
Oryginalne skrzynie kłowe bez uzdatnienia, mam za nic ale to o "prezesie" czy "kierowniku" to o Hiusie? Wink.
O felgę z tłoczeniami trza było pisać pół roku temu. Zostało już "dlasię".
Może jedną jeszcze uda mi się dla Ciebie "skołować". A co do przodu nie powinien się lać. Łatwo to ustrojstwo uszczelnić , gorzej zrobić tak żeby jakoś przyzwoicie amortyzowało.
Jura napisał:
Ty myślisz że inny rusek różni się czymś od emy, też cieknie styrzela pierdzi.

No różnice są. Późniejsze są wygodniejsze i nie ma takich jaj jak np. ze wspomnianymi częściami zawieszeń. Przeważnie łatwiej też o części np skrzyń, oświetlenia, wiec nie ma potrzeby regenerowania " na siłę" a co za tym idzie można śmigać pewniej i taniej. Dla porównania: przednie zawieszenie później kaczki to koszt od 50zł w gorę. A emki jak sie wyrwie za 400 to jest fart. Zwykle w okolicach tysiąca złotych kupnioczków. Do tego należy doliczyć regenerację gdzie w przypadku emki około 300zł a k750M najczęściej wymienia sie sprężynki i tulejki i wsjo zamyka się w 100 z paczkami priorytetowymi.


Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Śro 1:55, 23 Gru 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 16, 17, 18  Następny
Strona 8 z 18

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin