Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jak zwiekszyc stopien sprężania K 750 ?
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Czw 21:26, 04 Lut 2010    Temat postu:

Trzeba dobrze nagrzać palnikiem i ciągnąc do siebie ^^
A serio myśle, że gobert ujął to najlepiej.
Można kombinować z tym co jest. Jeździłem na tłokach malca, oryginalnych oryginałach, oryginałach Charkowskich i polonezach. Przy tych ostatnich jest wyraźnie najlepiej. Tzn przyrost mocy jest zdecydowanie wyczuwalny. Coś za coś. Raczej nie pozostaje to bez wpływu na pozostałą cześć układu skracając przebiegi międzyremontowe. Do tego elektroniczny zapłon, dobre gazniki z odpowiednio upierdliwą regulacją, niektórzy twierdzą ze tzw " ruskie turbo" ( tu akurat jestem sceptycznie nastawiony), poprawa wszystkich elementów np wyważanie koła zamachowego, doloty ( przy czym polerowanie ma też swoich zwolenników i przeciwników) i masz te kilka koni więcej przy nie tak znowu dużym nakładzie pracy i kosztów. Coż... Jeszcze zostaje zabawa fazami rozrządu. Tu też są opinie że ruskie wałki miały kilka rożnych wzniosów. Osobiście sądzę, że przy ruskim taśmowym wykonaniu to też lipa i lepszy wynik osiągano tylko w teorii lub na jakiś krótkich seriach testowych. Według zasady ze tu nam wyszło to sie pochwalimy, a tu nam nie wyszło to pójdzie do magazynu. Jeśli cie stać na eksperymenty z wałkami to elektronika rozwiąże sprawę lipnych krzywek zapłonu i kilka próbnych wałków przerobionych na zamówienie to kilkaset złotych - tutaj najpewniej możesz coś nowego wywalczyć. Zapewne kosztem większego spalania na trasie w najlepszym wypadku. A w gorszym częstszym odwiedzaniem zaworów.


Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Pią 13:22, 05 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slawo




Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Pią 14:31, 05 Lut 2010    Temat postu: Re

W tym temacie wystarczyło napisać tyle. Nie ma sensu podnosić sprężania bo prowadzi to do szybszego zużycia jednostki napędowej. Ponieważ K-750 aspiruje do motocykla zabytkowego taki zabieg uważam za bezcelowy. Za ok 3 - 6 tyś można nabyć crosa...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
granat




Dołączył: 26 Wrz 2009
Posty: 694
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 15:22, 05 Lut 2010    Temat postu:

bogus napisał:
A wie może ktoś jaką moc miała Ulka z HD?Bo to chyba największy dolniak w historii.


Chodzi o U NAVY? To 74" czyli na ludzkie 1213cc.
Co do podnoszenia mocy, czemu nie kaske??Albo emke? Z naszego kochanego piechnego Junaka wyciskaja maxa to czemu nie z ruskich trupów?Tego jest od groma i nie szkoda, w koncu zawsze mozna dac komus zarobic i kupic nowy piec jak juz sie popsuje troche silników, potnie pare ram, i nic to nie da:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bogus




Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piotrkow Tryb

PostWysłany: Pią 15:27, 05 Lut 2010    Temat postu:

Ale mnie rozbroił temat wałka rozrządu w tym rasowaniu emki Very Happy trzeba znaleźć wałek z równym otwarciem.Normalnie szok!!!!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bogus




Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piotrkow Tryb

PostWysłany: Pią 15:30, 05 Lut 2010    Temat postu:

Nie,nie Granat.Był większy.HD UL1340cm3 na dolniaczku.Po hamerykańsku siem nazywał HD 80ULH.Jakieś 10 lat temu miałem okazję go usłyszeć na bazarze w łodzi.Hmm...Orgazmu uszu dostałem Rolling Eyes

Ostatnio zmieniony przez bogus dnia Pią 15:42, 05 Lut 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
granat




Dołączył: 26 Wrz 2009
Posty: 694
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 19:58, 05 Lut 2010    Temat postu:

Takie cus??http://www.flathead-bobbers.com/flathead_1939/1939_Harley_ULH_Flathead_by_Bill_Harley.php
wersja dla ukrzyzowanych:
http://www.youtube.com/watch?v=b8dpG8-tmgs
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hius




Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa

PostWysłany: Sob 0:45, 06 Lut 2010    Temat postu:

Przerobiłem wiele nawet za dużo ,,,ALE PO CO'''
5 KONI MAX I ZERO POWROTU DO ORGINAŁU
Powrót do góry
Zobacz profil autora
agrupa




Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 733
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 10:43, 06 Lut 2010    Temat postu:

Ja nic nie przerabiałem i nie zamierzam ale regenerując wałek u Świątka padło pytanie:
- elastyczny
- standard
- więcej mocy

Nie jestem specem w dziedzinie silników i nigdy własnoręcznie nie tuningowałem silników. Ale kiedyś w Malcu najlepsze efekty osiągało się kombinując z sportowymi wałkami rozrządu - szły za tym inne modyfikacje ale podstawą był fajny sportowy wałek.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
blady606




Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 12:18, 06 Lut 2010    Temat postu:

To prawda Agrupa , jedną z podstawowych spraw odnośnie zmiany mocy czy momentu silnika jest zmiana czasów otwarcia z zamknięcia zaworów czyli potocznie zmiana wałka rozrządu lub jego przerobienie .

A z moich doświadczeń mogę tylko powiedzieć że wymieniona wyżej filma robi doskonałe wałki rozrządu już od wielu lat , polecam każdemu , nie koniecznie trzeba wstawiać "ostry" wałek , ale wałek tzw "soft" daje już dość dużo radości z ładnej pracy silnika .
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gobert
Moderator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 848
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 12:26, 06 Lut 2010    Temat postu:

Agrupa ile kosztowała regeneracja wałka, i co było w zakresie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Sob 17:35, 06 Lut 2010    Temat postu:

Też jestem ciekawy jaki koszt bo naprawa jednej krzywki wałka rozrządu od Scanii to 300zł netto. Tu są krzywki dużo mniejsze i łatwiej "unieruchomić" wałek Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
agrupa




Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 733
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 19:16, 06 Lut 2010    Temat postu:

Nieostrożnie kupiłem nowy wałek (zapłaciłem 200zł) Smile u jednego z allegrowych sprzedawców.
Faktycznie był nowy ale na dwóch krzywkach były wżery od długiego leżenia
Z tego co wiem to:
- napawali i szlifowali dwie krzywki,
- miał bicie więc był prostowany
- został utwardzony (nie wiem w jakim procesie ale powiedziano mi że wcześniej nie był specjalnie twardy, pamiętam że 40-kilka HRC)
Nie wnikałem za bardzo w technologię bo się na tym nie znam.
PS. kosztowało to ciut ponad dwieście złotych (z wysyłką), Razem wyszło mnie to ok 400-450zł - za tą kasę miałbym nowy robiony u Świątka.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gobert
Moderator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 848
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 15:32, 07 Lut 2010    Temat postu:

Mając stary wałek, myślę, że wołałbym go dać do regeneracji u Świątka, niż kupować "nowy" z epoki niewiadomej jakości.
Przykład: dzisiaj przeglądając "nowe" korbowody, dwa okazały się być utwardzone w całości,a powinna być tylko stopa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
omnia2005




Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 16:59, 07 Lut 2010    Temat postu:

U Świątka znaczy gdzie? Można prosić coś więcej na temat tej firmy?

Wyguglałem coś takiego To Ta firma?

[link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez omnia2005 dnia Nie 17:04, 07 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gobert
Moderator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 848
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 17:20, 07 Lut 2010    Temat postu:

Zgadza się.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 2 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin