Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Castrol Edge Sport 10W60
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysztof




Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 10:59, 14 Paź 2014    Temat postu: Castrol Edge Sport 10W60

Czy ktoś jeździ bądź jeździł na tym oleju? Korci mnie żeby kupic ten olej, jak narzie jeźdzę na lubro 20w/50 i niby dobry ale wydaje mi się, że szybko się zużywa
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Wto 11:26, 14 Paź 2014    Temat postu:

Ja na takim jezdzilem ale shell helix 10W60 -leja go do ferrari haha Smile))).Zostań lepiej przy tym co masz bo cudów nie uswiadczysz Smile))).Zmien lubro co 2-3 tys i tyle.
Powrót do góry
balu




Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 408
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jasło

PostWysłany: Wto 11:56, 14 Paź 2014    Temat postu:

Zależy do jakiej maszyny, jak nie masz papierowego filtra to nie ma się w co bawić bo ci odrzutniki wypłucze i cały syf bo jest do w pełni syntetyczny olej. Jak masz filtr papierowy bądź zewnętrzny samochodowy to jak najbardziej jestem za. Śmigałem na takim w dnieprze i na rozgrzanym silniku ciśnienie podniosło się o 0.7 bara (z 3.8 do 4.5 na wolnych obrotach).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krzysztof




Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 12:00, 14 Paź 2014    Temat postu:

Ja jeżdżę k-750
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Wto 12:26, 14 Paź 2014    Temat postu:

Ja taki olej zalalem do nowo zlozonego silnika wiec odrzutniki byly nówki:))).
Powrót do góry
balu




Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 408
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jasło

PostWysłany: Wto 15:48, 14 Paź 2014    Temat postu:

Wszystko dobrze tylko na syntetyku nie da rady się nic odłożyć jak na mineralnym. Dlatego lepiej do kaski lać 15W50 np. Ja taki docelowo leje oczywiście mineralny.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
brzytwa
Administrator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 935
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piotrków Trybunalski

PostWysłany: Wto 17:37, 14 Paź 2014    Temat postu:

Stosujemy taki olej do crossowego Urala. Lubro w takim sporcie gotowało się po 10 minutach jazdy, Castrol się nie gotuje.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
balu




Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 408
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jasło

PostWysłany: Wto 17:39, 14 Paź 2014    Temat postu:

Ale macie uralowy filtr przeplywowy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
brzytwa
Administrator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 935
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piotrków Trybunalski

PostWysłany: Wto 18:25, 14 Paź 2014    Temat postu:

Nie, ten model silnika nie ma żadnego filtra.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
balu




Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 408
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jasło

PostWysłany: Wto 19:28, 14 Paź 2014    Temat postu:

Wiesz, może rajdy mają się inaczej i potrzebujecie takie specyfikacji jak 60, teraz już robią 10w70 10W80 chyba nawet. Sądzę że silnik bez filtracji nie powinien chodzić na syntetyku bo szlam zamiast się odkładać w odrzutnikach będzie pływać dalej w silniku i skróci jego żywot. Nie mówię że syntetyk jest be, jest prze jedyny nawet do naszych silników ale bez filtra nie da to rady i syntetyk może skrócić żywot silnika a nie go przedłużyć.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
brzytwa
Administrator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 935
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piotrków Trybunalski

PostWysłany: Wto 20:28, 14 Paź 2014    Temat postu:

balu napisał:
szlam zamiast się odkładać w odrzutnikach będzie pływać dalej w silniku

Sądzę, że raczej opadnie na dno. Też byłem kiedyś zwolennikiem Lubro, ale obecnie po doświadczeniach w ostrzejszej jeździe myślę, że nadaje się on wyłącznie na rozpałkę.
Były kiedyś na RM takie gadki, że syntetyka nie zassie stara pompa w Uralu, bo jest za rzadki. Jakby tak było, to już bym zatarł silnik w pierwszych minutach po przejściu z mineralnego na syntetyk, tymczasem pierwszy silnik wytrzymał 2 i pół sezonu ostrej jazdy w wyścigach (każdy wyścig to dwa biegi, które trwają minimum 15 minut i raczej nikt nie odpuszcza w trakcie) a i tak wał był git, tylko popękały pierścienie.
Ale jak ktoś ma zużyty silnik, to faktycznie, szkoda Castrola.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Michal_




Dołączył: 08 Kwi 2013
Posty: 423
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin/wieś spod Hrubieszowa

PostWysłany: Śro 0:30, 15 Paź 2014    Temat postu:

Przecież milion razy było wałkowane że syntetyk ma sto razy lepsze właściwości smarne od minerału i o to w tym chodzi, a z tym że wypłucze odrzutniki to jakaś ciekawa teoria (przecież odrzutniki to filtr odśrodkowy) -rozumiem że jak wał stanie to raptem syf ma odpaść od górnej części i zaśmiecić silnik?


Cytat:
Ja taki olej zalałem do nowo złożonego silnika wiec odrzutniki były nówki:))).

I jak się ten silnik docierał?

Podsumowując to Krzysiu syntetyk jak najbardziej tak, ale nie przy docieraniu i później standardowe czynności serwisowe się nie zmieniają, czyli wymiana co 2-3k, także jak Cię stać...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krzysztof




Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 7:09, 15 Paź 2014    Temat postu:

Dzięki chłopaki za wypowiedzenie się w tej kwestii, wiem, że o olejach można rozmawiać dość długo ale chce od wiosny przyszłego roku zalać porządnym olejem moją kachę bo ciągle jeźdzę na Lubro.(Juz dodarty silnik ok. 2 tyś. przejechane ) teraz na zime nie będe lał żadnego porządnego ale zorientować sie trzeba Wink

Kiedyś czytałem jeszcze, że ten olej sobie chwalą w motorach, wiem, ze to inne konstrukcje niz nasze ale może ktos juz wypróbował ? Valvoline VR1 Racing 10W60 .
Powrót do góry
Zobacz profil autora
balu




Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 408
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jasło

PostWysłany: Śro 9:11, 15 Paź 2014    Temat postu:

Nie ważne czy to shell czy castrol czy valvolline, wszystkie są tej samej klasy. Każdy silnik zassie olej syntetyczny, nawet najbardziej zużyty ural zassie olej klasy 0W30. Chodzi o to że to co powinno zostać w odrzutnikach nie zostanie przy oleju syntetyczny bo on ma bardzo duże właściwości myjące. Doszliśmy do tego z kilkoma osobami. Jestem osobiście jak najbardziej zwolennikiem syntetyka ale przy filtracji. Może Adam coś powie na ten temat?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Śro 9:26, 15 Paź 2014    Temat postu:

Ruskowi nawet woda swiecona nie pomożeSmile))) bo jak sie mu daje ostro to i tak cos padnie:))) .Ważne zeby BYL olej w silniku i zeby BYL wymieniany częściej .
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Strona 1 z 6

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin