Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Castrol Edge Sport 10W60
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marcin-organizator




Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lebork

PostWysłany: Czw 0:11, 20 Lis 2014    Temat postu:

To wytłumacz mi jaki jest sens lac olej wysokiej klasy, który powinien wytrzymac w ekstremalnie ciezkich warunkach 15- 20 tys km , do silnika eksploatowanego w raczej lekkich lub srednich warunkach przy przebiegach rzedu 2 , góra 5 tys km rocznie?
Bo wiecej raczej rocznie nie zrobisz , a olej powinno sie wymieniac raz do roku...
No chyba ze powiesz ze bedziesz uzywał sovieta do orania pola z pługiem(dosłownie) przy przebiegach rocznych rzedu 20 tys km....Wtedy faktycznie w takich ciezkich warunkach i przy takich przebiegach zastosowanie tak wysokiej klasy oleju miało by sens...

A tak najlepszej klasy olej rozcienszy benzyna przy tym odpalaniu sovieta na ssaniu i przelewaniu gazników i straci on wszystkie swoje własciwosci równie szybko jak Lubro , a moze nawet szybciej... pisał o tym wczesniej chyba kolega Corsar...

Wiec jeszcze raz pytam po co?

Skora paru ludzi juz udowodniło ze soviet na Lubro wytrzymuje nawet oranie na polu z pługiem, znów dosłownie...

Wiec jeszcze raz pytam po co?

i uprzedze Twoje pytanie o doswiaczenie z olejami , w mojej firmie samochody robia po 200 tys rocznie kazdy, osobówki z benzyna-gaz , i wiem z doswiadczenie ze nic tak nie wydłuza zywotnosci silnika jak reguralna wymiana oleju.Wymieniam co 15 tys km(czyli raz w miesiacu) i jezdze na lotosie semisyntetyku...Jeszcze zaden silnik nie padł , A Grande Punto mam od nowego , a ma teraz tylko 500 tys km i od nowego na tym oleju.


Ostatnio zmieniony przez Marcin-organizator dnia Czw 0:17, 20 Lis 2014, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Michal_




Dołączył: 08 Kwi 2013
Posty: 423
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin/wieś spod Hrubieszowa

PostWysłany: Czw 0:30, 20 Lis 2014    Temat postu:

Mam głęboką miskę, pompę od uralca, ale wkład jest właśnie wybebeszony z jakiegoś zwykłego samochodowego filtra o nie wymiennym wkładzie.

Obecnie jeżdżę na lotosie semisynth 10w40, który zalałem rok temu o tej porze bo wcześniej miałem lubro (przejechane ponad 7k) ale nie zamierzałem przestać w zimie jeździć to zrobiłem test w zamrażalce jak wygląda wtedy gęstość (od razu uprzedzam że nie mierzyłem temperatur jakie działały tylko spojrzałem jak wygląda olej i wynik mnie zadowolił na korzyść tego lotosa/su, a jedyne kryterium jakim się kierowałem to te tabelki co pokazują w jakich temp zaleca się do użytkowanie danego oleju).

A że niewiele od tej wymiany zrobiłem przez ten rok (ponad 3tys) to jedyne co zauważyłem w różnicy to to że lubro szybko robił się czarny, a ten lotos dużo dłużej jest taki jak go wlałem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
odzio




Dołączył: 15 Paź 2013
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń

PostWysłany: Czw 1:07, 20 Lis 2014    Temat postu:

Marcin-organizator napisał:
To wytłumacz mi jaki jest sens lac olej wysokiej klasy, który powinien wytrzymac w ekstremalnie ciezkich warunkach 15- 20 tys km , do silnika eksploatowanego w raczej lekkich lub srednich warunkach przy przebiegach rzedu 2 , góra 5 tys km rocznie?


- żeby przez te 2kkm się silnik mniej zużył i też może przy okazji trwałych baz syntetyków mniej oleju się spaliło. Poza tym uważam, że przy obecności opiłków warunki w skali mikro są bardzo ciężkie dla tego silnika. Jak w normalnych warunkach siła się rozkłada np na cały przekrój bieżni łożyska czy styku na popychaczu - to gdy tam się dostaje opiłek to siła chwilowo przypada tylko na maleńką powierzchnię opiłka i jest miejscowo ogromne ciśnienie i tu może się przydać "dodatkowa ochrona" jak mawiają panie z reklam podpasek Wink

Cytat:
A tak najlepszej klasy olej rozcienszy benzyna przy tym odpalaniu sovieta na ssaniu i przelewaniu gazników i straci on wszystkie swoje własciwosci równie szybko jak Lubro , a moze nawet szybciej...


- akurat te na bazie estrów jak V300 są bardziej odporne na rozcieńczanie benzyną niż inne, ale może w przypadku innych są słabsze, nie wiem.

Cytat:
wiem z doswiadczenie ze nic tak nie wydłuza zywotnosci silnika jak reguralna wymiana oleju.


- i filtracja, której w samochodzie się nie zauważa, że się cały czas dzieje.

Cytat:
jezdze na lotosie semisyntetyku


- nic o nim nie wiem, widocznie "to dobry olej był" ( w odróżnieniu od "złej kobiety") Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
odzio




Dołączył: 15 Paź 2013
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń

PostWysłany: Czw 1:19, 20 Lis 2014    Temat postu:

Michal_ napisał:
ale wkład jest właśnie wybebeszony z jakiegoś zwykłego samochodowego filtra o nie wymiennym wkładzie.


- ciężki jest mi sobie wyobrazić podłączenie, bo nie wiem jak taki wybebech wygląda i z czym się go wycina.

Cytat:
Obecnie jeżdżę na lotosie semisynth 10w40,


- i widzę, że to jest solidny oil, ma przyzwolenie VW do lania do współczesnych Diesli, na pewno dużo lepszy wybór niż Lubro kilka kategorii i dekad w tył.

Cytat:
zrobiłem test w zamrażalce jak wygląda wtedy gęstość


- bardziej precyzyjnie to jest lepkość ale wiadomo o co chodzi.


Ostatnio zmieniony przez odzio dnia Czw 1:19, 20 Lis 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marcin-organizator




Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lebork

PostWysłany: Czw 10:22, 20 Lis 2014    Temat postu:

Nie przekonałes mnie i podejrzewam ze wielu ludzi na tym forum tez....
Powrót do góry
Zobacz profil autora
odzio




Dołączył: 15 Paź 2013
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń

PostWysłany: Czw 11:41, 20 Lis 2014    Temat postu:

Marcin-organizator napisał:
Nie przekonałes mnie i podejrzewam ze wielu ludzi na tym forum tez....


- dla mnie taka dyskusja to głównie stymulacja różnymi punktami widzenia do jakiś przemyśleń, niekoniecznie, żeby kogoś do czegoś przekonać. Też mnie nie przekonują twoje argumenty ale biorę je pod uwagę i dzięki temu mam szerszą perspektywę.

Najlepiej ma Michał - ma jakiś filtr i przyzwoitej klasy olej i może zapomnieć o temacie. Najgorzej mają ci z Lubro ale nie dlatego, że sami tak wybrali, tyko że ktoś im powiedział, nie wnikali i ci, jak ja, którzy dopiero mają wybór przed sobą i bardzo szeroką paletę różnych klas olejów. Dlaczego miałbym wybrać olej sklasyfikowany poniżej średniej, (pomijając cenę). To jakby założyć, że na lepszym oleju silnik nie odniesie żadnych korzyści - wątpię, że tak jest, bo między nawet dobrym olejem do diesla a dobrym sportowym jest kilkadziesiat % różnicy np w wytrzymałości filmu.

Zakładam, że normalnie w silniku ruska nie ma dużych obciążeń ale w warunkach brzegowych moim zdaniem są. Przegrzanie, opiłki, czy dłuższe stanie na luzie bez dobrego smarowania całej góry, na złych pasowaniach, na jakiś lokalnych przytarciach, na max obrotach - w takich miejscach i momentach wybitny olej może się okazać zbawienny. Ale tak naprawdę nie wiem i dopiero sam szukam odpowiedzi. Ważę ryzyko z potencjalnymi korzyściami i raczej wychodzi mi w głowie, ze powinno być warte "zaryzykowania". Chociaż to głupio brzmi, bo co ryzykuję wlewając solidniejszy olej? (poza kosztem)...

Taki Valvoline VR1 5W50, który wygląda na bardzo solidny w porównaiach laboratoryjnych można 4L wyjąc za 110zł (allegro z przesyłką) =27zł/L
a Lubro wychodzi po 13zł/L.

Trochę wolałbym 10w40, może jeszcze coś znajdę oprócz drogiego ale to jest ścisła czołówka z serii V300 (50-60zł/L).

Czarów nie ma - dobry olej jest drogi (ale nie każdy drogi olej jest dobry Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
odzio




Dołączył: 15 Paź 2013
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń

PostWysłany: Czw 12:19, 20 Lis 2014    Temat postu:

najważniejsza kwestia to czy taki dobry i drogi olej przedłuża żywotność silnika czy nie.
Mignęło mi na forach kilka wypowiedzi, po których wnioskuję, że na takim oleju się dłużej dociera i byli tacy, którzy nawet odradzali taki olej do fazy docierania. To by znaczyło, że rzeczywiście na takim oleju silnik się wolniej zużywa. Jak się dłużej dociera to też dłużej pociągnie do remontu. (Nie wiem czy dobry olej jest dobry do docierania czy nie -szybkiemu ułożeniu na pewno nie sprzyja, ale być może sprzyja dobremu, nie wiem). Może na V300 skończę docierać dopiero gdy Lubro odda już do szlifu cylindry do Iławy Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marcin-organizator




Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lebork

PostWysłany: Czw 12:21, 20 Lis 2014    Temat postu:

Napisze Ci czemu nie przekonujesz mnie:
Robisz 2 tys km rocznie , czyli 20 tys przez 10 lat...
Ja zaczynałem swoja przygode z sovietem około 89/90 roku, i wtedy w miare normalnie złozony soviet wytrzymywał bez problemu 20-30 tys km , a mówie o remoncie gdzie pierscienie były czasami toczone z rury kanalizacyjnej , bo innych nie było , a wał regenerował Pan Tadziu toczac tylko na tokarce nowe czopy , bo nowych rolek juz nie było , o garsci piasku która dostała sie do silnika przy składaniu silnika na kolanie nie wspomne , a na koniec zalany superolem (porównaj sobie własciwosci superolu z lat 80 do dzisiejszego Lubro), bo taki tylko był dostepny, i taki silnik jesli był jako tako prawidłowo złozony wytrzymywał 20 do 30 tys km...
Narzekasz na Lubro , ok , tylko wez łaskawie pod uwage ze olej ten , a własciwie jego parametry byłby szczytem techniki kosmicznej dla konstruktora tego silnika , o ile w ogóle byłby sobie wstanie wyobrazic ze kiedys takie parametry oleju beda dostepne...
Konczac temat:Lubro juz sam w sobie ma jak dla tego silnika kosmiczne parametry i jesli złozyłes ten silnik prawidowo i prawidłowo go dotrzesz to powinien bez problemu wytrzymac 30-40 tys km ...czego zreszta paru ludzi juz dowiodło (choc by Dawid, a widziałem jak jezdzi), a jak zle złozyłes to nawet olej 0W-70 Ci nie pomorze bo i tak walnie....
Wiec pytajac juz retorycznie...po co wywarzac otwarte drzwi?nie szkoda czasu i pradu?
I zeby było jasne , nie mówie ze nie warto isc z postepem , bo warto , ale nie wolno popadac w skrajnosc...


Ostatnio zmieniony przez Marcin-organizator dnia Czw 12:25, 20 Lis 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marcin-organizator




Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lebork

PostWysłany: Czw 12:24, 20 Lis 2014    Temat postu:

odzio napisał:
najważniejsza kwestia to czy taki dobry i drogi olej przedłuża żywotność silnika czy nie.
Mignęło mi na forach kilka wypowiedzi, po których wnioskuję, że na takim oleju się dłużej dociera i byli tacy, którzy nawet odradzali taki olej do fazy docierania. To by znaczyło, że rzeczywiście na takim oleju silnik się wolniej zużywa. Jak się dłużej dociera to też dłużej pociągnie do remontu. (Nie wiem czy dobry olej jest dobry do docierania czy nie -szybkiemu ułożeniu na pewno nie sprzyja, ale być może sprzyja dobremu, nie wiem). Może na V300 skończę docierać dopiero gdy Lubro odda już do szlifu cylindry do Iławy Wink


No ok. No to teraz zacznijmy z tej strony?
ile wytrzyma wał do regeneracji na najlepszym oleju?
czekam na opinie tych którzy robia duze przebiegi, i maja praktyke...
Bo faktycznie na zuzycie cylindrów olej ma wpływ , jestem tylko ciekaw wytrzymałosci wału....
Powrót do góry
Zobacz profil autora
odzio




Dołączył: 15 Paź 2013
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń

PostWysłany: Czw 13:09, 20 Lis 2014    Temat postu:

a ja znalazłem wypowiedź na amerykańskiej stronce jakiegoś speca o docieraniu i olejach.

główne punkty:
Jako, że opiłki mają strasznie zły wpływ na silnik a w czasie docierania ich najwięcej powstaje to lepiej jest przeprowadzić docieranie szybciej niż dłużej i wymienić olej. [moje-Przynajmniej to ma sens dla silników sportowych, kiedy jednego dnia się robi remont a niedługo potem jest wyścig]

Docieranie ma za zadanie głównie ułożenie pierścieni względem cylindra i stosuje się wtedy specjalne oleje z dużą zawartością dodatków atyzużyciowych ale małą ilością dodatków zmniejszających tarcie. Dzięki temu się szybko układają pierścienie (ale za szybko też nie dobrze, bo się honowanie zapycha) ale inne komponenty jak szczególnie rozrząd mają w tym czasie też odpowiednią ochronę.

Odnośnie olejów typowo wąsko-sportowych -zawierają mało detergentów, to do tej pory pomijaliśmy. Są przewidziane do bardzo częstych wymian a nie co 5000km. Przy małej ilości detergentów łatwo w zwykłym silniku zdaniem tego gościa jest doprowadzić od sytuacji kiedy zanieczyszczenia się odkładają na cylindrze i puszcza szczelność. Twierdzi, że wówczas najczęściej wystarczy zmienić olej na bardziej naładowany detergentami - np do Diesla i problem się mocno cofa.

Pytanie czy te typu VR1 są do normalnych samochodów z normalnym okresem wymiany - czy to są oleje naprawdę jakieś wąskiej specjalizacji do dragsterów, że wymiana po kilku biegach na 1/4 mili.

Jeśli dobrze zrobiony silnik ruska wytrzyma 15-20tyś to jestem w stanie nawet wlać Lubro Wink ale połowa tego dystansu jest dla mnie ciężka do zaakceptowania. A ja jeszcze mam napierdzielone w silniku przez różnych cheńkóf to w ogóle się martwię.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adam M.




Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 526
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 21:53, 20 Lis 2014    Temat postu:

Na docieranie najlepszy bedzie wlasnie Lubro 20W50, ale wymieniasz go kilka razy ( pierwszy raz po 60 km ), potem moze byc dalej Lubro albo jakis tani polsyntetyk o podobnych parametrach.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
odzio




Dołączył: 15 Paź 2013
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń

PostWysłany: Czw 23:41, 20 Lis 2014    Temat postu:

Adam M. napisał:
Na docieranie najlepszy bedzie wlasnie Lubro 20W50,


to Lubro do docierania jest dobry czy do normalnej eksploatacji? Jak Amol - dobry "na fszystko" Smile


Ostatnio zmieniony przez odzio dnia Czw 23:42, 20 Lis 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marcin-organizator




Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lebork

PostWysłany: Czw 23:48, 20 Lis 2014    Temat postu:

odzio napisał:
Adam M. napisał:
Na docieranie najlepszy bedzie wlasnie Lubro 20W50,


to Lubro do docierania jest dobry czy do normalnej eksploatacji? Jak Amol - dobry "na fszystko" Smile


A On dalej swoje.....
Powrót do góry
Zobacz profil autora
odzio




Dołączył: 15 Paź 2013
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń

PostWysłany: Pią 0:00, 21 Lis 2014    Temat postu:

Marcin-organizator napisał:
odzio napisał:
Adam M. napisał:
Na docieranie najlepszy bedzie wlasnie Lubro 20W50,


to Lubro do docierania jest dobry czy do normalnej eksploatacji? Jak Amol - dobry "na fszystko" Smile


A On dalej swoje.....


- to co mam napisać - że jest do niczego ?!
Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marcin-organizator




Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lebork

PostWysłany: Pią 0:43, 21 Lis 2014    Temat postu:

odzio napisał:
Marcin-organizator napisał:
odzio napisał:
Adam M. napisał:
Na docieranie najlepszy bedzie wlasnie Lubro 20W50,


to Lubro do docierania jest dobry czy do normalnej eksploatacji? Jak Amol - dobry "na fszystko" Smile


A On dalej swoje.....


- to co mam napisać - że jest do niczego ?!
Wink


A On dalej swoje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6
Strona 6 z 6

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin