Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Tuning URALa
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mcswirus




Dołączył: 28 Gru 2011
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zwierzyniec

PostWysłany: Śro 22:20, 01 Lut 2012    Temat postu: Tuning URALa

Witam,

kiedyś na jakimś forum znalazłem wątek,
w którym człowiek pytał jak zwiększyć
pojemność i moc w K-750, reszta nie ważna ...

Jednak teraz czysto teoretycznie zastanawiam się
czy wał korbowy z K-750 dało by się włożyć do URALa ?
Różnica jest w wykorbieniu, K-750 ma skok tłoka 78mm
natomiast URAL 68mm, to właśnie daje różnicę 100ccm,
bo średnica cylindrów jest prawie taka sama.
No i co najważniejsze, oba wały są tej samej konstrukcji,
z odrzutnikami oleju i korbach na łożyskach.

Tak tylko się zastanawiam czy da się włożyć
Kaśkowski wał do URALa ?

Oczywiście nie zamierzam tuningować
lecz tylko wiedzieć. Bo nie mam możliwości
porównać tych wałów osobiście.

Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tadzioh




Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku

PostWysłany: Śro 23:13, 01 Lut 2012    Temat postu:

da się, robili takie patenty podkładki pod cylindry itp. na dłuższą metę nie zdawało egzaminu
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 2888
Przeczytał: 24 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 23:55, 01 Lut 2012    Temat postu:

Bardzo ładnie zdaje egzamin. Wał z dolniaka korby z Urala, do tego rozwiert cylindrów. Oczywiście nie da się tego stale kręcić jak Japonie ale jest czym wyprzedzić na drodze. Musi być wał dobrze zrobiony, wyważone korby z tłokami. Mniejszy zapas na błędy. Żywotność mniejsza bo i silnik bardziej wysilony. Za to 170 km/h jest spokojnie osiągalne w solówce. Obecnie to sztuka dla sztuki bo prościej kupić Japonie której reszta jest fabrycznie przystosowana do takich prędkości.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tadzioh




Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku

PostWysłany: Czw 0:51, 02 Lut 2012    Temat postu:

Cyrograf15 napisał:
Bardzo ładnie zdaje egzamin. Wał z dolniaka korby z Urala, do tego rozwiert cylindrów. Oczywiście nie da się tego stale kręcić jak Japonie ale jest czym wyprzedzić na drodze. Musi być wał dobrze zrobiony, wyważone korby z tłokami. Mniejszy zapas na błędy. Żywotność mniejsza bo i silnik bardziej wysilony. Za to 170 km/h jest spokojnie osiągalne w solówce. Obecnie to sztuka dla sztuki bo prościej kupić Japonie której reszta jest fabrycznie przystosowana do takich prędkości.
Wojtek

Jeździłeś tym 170 km/h? w jakim podwoziu i na jakim pasie? żywotność skrócona o 3/4 na własne życzenie i to za jakie pieniądze
to mówisz że dyfer 10, najszybsza 4, opona 19 wysoki profil i na 4 biegu dochodzi do 6000 obrotów/min?


Ostatnio zmieniony przez tadzioh dnia Czw 1:03, 02 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
w_brat
Moderator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 236
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 7:12, 02 Lut 2012    Temat postu:

Prościej i mniej upierdliwie dorobić tłoki do URALA. Potwierdzam sztuka dla sztuki. Ale eksperymentować trzeba tak dla "sportu". Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3473
Przeczytał: 5 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Czw 8:04, 02 Lut 2012    Temat postu:

tadzioh napisał:
Cyrograf15 napisał:
Bardzo ładnie zdaje egzamin. Wał z dolniaka korby z Urala, do tego rozwiert cylindrów. Oczywiście nie da się tego stale kręcić jak Japonie ale jest czym wyprzedzić na drodze. Musi być wał dobrze zrobiony, wyważone korby z tłokami. Mniejszy zapas na błędy. Żywotność mniejsza bo i silnik bardziej wysilony. Za to 170 km/h jest spokojnie osiągalne w solówce. Obecnie to sztuka dla sztuki bo prościej kupić Japonie której reszta jest fabrycznie przystosowana do takich prędkości.
Wojtek

Jeździłeś tym 170 km/h? w jakim podwoziu i na jakim pasie? żywotność skrócona o 3/4 na własne życzenie i to za jakie pieniądze
to mówisz że dyfer 10, najszybsza 4, opona 19 wysoki profil i na 4 biegu dochodzi do 6000 obrotów/min?

Jeździł tym Bombel. Kolega z Krakowa. Ramę to miał z emki. Wtedy kiedy to było takie przeróbki nie były tak upierdliwe. 15- 20 lat temu?
I o ile pamiętam to Alek też o tych przeróbkach wspominał. Ponoć silnik bardzo krótko w takim układzie żył.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mcswirus




Dołączył: 28 Gru 2011
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zwierzyniec

PostWysłany: Czw 9:10, 02 Lut 2012    Temat postu:

Dzięki za odpowiedzi,

jak wspomniałem nie zamierzam tego robić,
bardziej chodziło mi o to czy wały są "kompatybilne"
pomijając korbowody i wykorbienie Smile

Mnie w K-750 te 26 KM prawie wystarcza do jazdy,
nie zamierzam tuningować. A skoro silnik
URALa ma od 32 - 36 KM w zależności od wersji
to do spokojnej jazdy z wózkiem w zupełności
wystarcza, przecież to zabytek, szkoda psuć.

P.S. Łączna wiedza forumowiczów to majątek !!!

Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 2888
Przeczytał: 24 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 22:09, 02 Lut 2012    Temat postu:

Nie tylko Bombel w owym czasie upalał taki wynalazek. Było wtedy sporo w Krakowie tak przerobionych Urali. Nadwozie było przerabiane podobnie w większości motocykli w owym czasie. To jest: rama z M-72, koło 15" (Syrena, Garbus), dyfer 9, przednie zawieszenie jakieś długie (co kto miał, orginał przedłużany, MZ lub robiony trapez, z Japoni było niedostępne). Jak się w owym czasie zaczęły pojawiwać Japonie to Ruski dawały im rade, to były czasy jak na zlocie były dwie trzy Japonie i była to spora ciekawostka.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
austringer




Dołączył: 07 Mar 2010
Posty: 126
Przeczytał: 14 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Płock

PostWysłany: Czw 22:11, 02 Lut 2012    Temat postu:

A ja natomiast widziałem patent w którym silnik od urala został wzbogacony w cylindry od BMW Sahary, nie wiem dokładnie jakie przeróbki zastosował aby silnik działał ale na własne oczy widziałem jak jeździł. Przeróbka była zrobiona na początku lat 90 ale jeszcze około roku 2000 widziałem ten motocykl w Płocku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3473
Przeczytał: 5 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Czw 22:19, 02 Lut 2012    Temat postu:

austringer napisał:
A ja natomiast widziałem patent w którym silnik od urala został wzbogacony w cylindry od BMW Sahary, nie wiem dokładnie jakie przeróbki zastosował aby silnik działał ale na własne oczy widziałem jak jeździł. Przeróbka była zrobiona na początku lat 90 ale jeszcze około roku 2000 widziałem ten motocykl w Płocku.

Jak takie ciekawostki to inny znajomy miał/ma dniepra z cylindrami od saharyny bmw. Nawet to jeździło. Mimo ze nie powinno Wink
A zdechło i czeka na swoją kolej do złożenia bo pękł konik zaworowy ordżinalos produkt trzeciej rzeszy.


Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Czw 22:21, 02 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mcswirus




Dołączył: 28 Gru 2011
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zwierzyniec

PostWysłany: Pią 12:45, 03 Lut 2012    Temat postu:

w_brat napisał:
Prościej i mniej upierdliwie dorobić tłoki do URALA. Potwierdzam sztuka dla sztuki. Ale eksperymentować trzeba tak dla "sportu". Wojtek


A tak z ciekawości zapytam, na czym polega dorobienie tłoków?
Oryginalne są płaskie. Czyżby chodziło o dobranie takich
co są wypukłe aby zwiększyć stopień sprężania ?

Eksperymentować warto, ale w granicach zdrowego rozsądku.
Fakt, że radzieckich maszyn w sumie to chyba ze 3 miliony zrobili,
więc na nich można robić eksperymenty, jednak szkoda
tych zadbanych oryginałów z przed 1970 roku (choć ich mało).
Ale sam eksperyment to praca dla głowy i rąk,
oraz jak ktoś ma dużo wolnego czasu to sport jak się patrzy Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
w_brat
Moderator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 236
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 13:08, 03 Lut 2012    Temat postu:

Dokładnie tak. A tutaj jeden z przykładów. Na pierwszym oryginalnym REDMOTORZ opisałem to dokładnie ale zginęło w pomrokach dziejów. Wojtek
Zdjęcie prototypu
[link widoczny dla zalogowanych]
Rysunek techniczny
[link widoczny dla zalogowanych]

Wał przy ostrej jeździe z koszem 30-35,000 u mnie dwa sezony. Jak nie było takich tanich silników z BMW to radość z jazdy bezcenna. No i po kolei sprzęgło gumowe, łożyska sk. biegów, łożyska przekładni głównej i "oski" przekładni planetarnej.


Ostatnio zmieniony przez w_brat dnia Sob 20:29, 04 Lut 2012, w całości zmieniany 5 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adam M.




Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 526
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 19:08, 03 Lut 2012    Temat postu:

Za moich czasow najczestszqa przekladka byl Ural z walem od chyba Kaski z cylindrami i glowicami od Sahary.
Oczywiscie nigdy nie jezdzilo to 170.

Podejrzewam ze moja przerobka z oryginalnym silnikiem Sahary, ale bardzo dokladnie przerobionym tzn odchudzony wal, walek rozrzadu od R69S, zawory BSA A65 ( lekkie iduzo wieksze niz oryginal ze sprezynami BSA ), duze gazniki Jikow, skrzynia uralowska z szybka 4 + dyfer 10 chodzila max okolo 150 km/h, czyli max osiagow Hondy CB350 z lat 70 ( moglem to pozniej porownac b mialem oba motocykle. )
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mcswirus




Dołączył: 28 Gru 2011
Posty: 85
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zwierzyniec

PostWysłany: Pią 19:55, 03 Lut 2012    Temat postu:

Adam M. napisał:
... moja przerobka z oryginalnym silnikiem Sahary, ale bardzo dokladnie przerobionym tzn odchudzony wal, walek rozrzadu od R69S, zawory BSA A65 ( lekkie iduzo wieksze niz oryginal ze sprezynami BSA ), duze gazniki Jikow, skrzynia uralowska z szybka 4 + dyfer 10 chodzila max okolo 150 km/h, czyli max osiagow Hondy CB350 z lat 70 ( moglem to pozniej porownac b mialem oba motocykle. )


No niezła przeróbka, szkoda że efekt słaby, teraz to była by profanacja Smile

P.S. Wymiana tłoków w URALu to chyba całkiem dobry pomysł,
podniesienie sprężania z około 6-7 do 8 dało by odczuwalny
wzrost mocy i może udało by się ograniczyć zużycie paliwa
sprowadzając go znów do tych 32 KM, chodzi mi o podniesioną
sprawność. Tylko ciekawi mnie ile by taki wał wytrzymał 15 kkm ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adam M.




Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 526
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 2:51, 04 Lut 2012    Temat postu:

150 to nie byl slaby efekt, pamietaj ze opory powietrza wzrastaja kwadratowo przy wzroscie predkosci a to byl goly motocykl ktory normalnie ciagnal 2 osoby i bagaz.

Koledzy z Apanonaru przy okazji proby bicia rekordu szybkosci Junaka ( slawne 150 km/h z kroniki filmowej ) zrobili proby szybkosci roznych motocykli ( glownie starych ) i okazalo sie ze nawet Junaki 600 maja klopoty z szybkosciami powyzej 120 km/h, a Norton Commando ( 750 ) nie byl w stanie przekroczyc 150.

Tak ze to co ludzie opowiadaja, a rzeczywistosc to dwie zupelnie rozne historie.
Mysle ze mozna filmik z tej impezy znalezc na stronie Apanonaru i go sobie instruktazowo obejrzec. Bylo tam rowniez troche ruskow, badano szybkosci zaprzegow ( pamietam ze Sokol 600 z koszem osiagnal cos kolo 65 km/h ) wiec moze to byc rowniez dla was ciekawe.
Impreza bedzie powtorzona w tym roku i mam nadzieje ze sprzetow i ludzi bedzie wiecej niz w poprzednim.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 1 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin