Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Tuning URALa
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mrkubek




Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 431
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Aleksandrów łódzki/bełdów/krzywa wieś

PostWysłany: Śro 10:17, 08 Lut 2012    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Tu macie stare i nowe tłoki dniepra.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grzeh750




Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1508
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łask-Kolumna

PostWysłany: Śro 13:50, 08 Lut 2012    Temat postu:

Z autopsji wiem że tłok dniepra w uralu będzie walił i górą i dołem, czyli na dole o wał a górą o głowicę , i jak dół można by wyeliminować poprzez stoczenie płaszcza o parę milimetrów to toczenia denka nie polecałbym.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mrkubek




Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 431
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Aleksandrów łódzki/bełdów/krzywa wieś

PostWysłany: Śro 14:08, 08 Lut 2012    Temat postu:

A to niby czemu
W silnikach 2t sie tak robi i sie nic nie dzieje.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grzeh750




Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1508
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łask-Kolumna

PostWysłany: Śro 14:31, 08 Lut 2012    Temat postu:

Choćby dlatego że zmniejszasz grubość denka, ktoś nad tym myślał i wyliczał jaka ma być ta wartość, by się nie rozpiżyło.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mcswirus




Dołączył: 28 Gru 2011
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zwierzyniec

PostWysłany: Śro 18:23, 08 Lut 2012    Temat postu:

Widzę, że z tuningiem Urala więcej problemów niż zalet.
Pewnie przed zakupem dokładnie porównam z tymi co siedziały
w silniku i będę szukał takich samych.

P.S. Zadziwiło mnie natomiast stwierdzenie,
że w starych były wypukłe a w nowych płaskie.
Tu moja intuicja podpowiada mi co innego,
wypukły daje większy stopień sprężania,
więc wydaje się że powinny się pojawić w późniejszych
modelach skoro miały one większą moc.

W silniku z 1965 roku tłoki są płaskie.
Na 99% oryginalne bo nie znalazłem
żadnych śladów rozkręcania silnika
byłem pierwszym który to zrobił od 1965 roku Smile


Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grzeh750




Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1508
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łask-Kolumna

PostWysłany: Śro 19:16, 08 Lut 2012    Temat postu:

Stare, nowe, płaskie, wypukłe- to raczej tyczy się Dniepra , nie Urala.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3933
Przeczytał: 19 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 0:24, 09 Lut 2012    Temat postu:

Jak tłoki za bardzo wystają to się daje kryze pod cylinder i tyle. Zwykle nie trzeba toczyć, raczej trzeba się zastanowić nad bilansem zysków i strat takiej kombinacji.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
w_brat
Moderator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 235
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 7:50, 09 Lut 2012    Temat postu:

Nikt nie mówił, że jest to łatwe i bezstresowe. Da się to zrobić i działa. Mam silnik URALA z dorobionymi tłokami wg rys. technicznego. Przy sferycznym wymagało to lekkiej obróbki głowicy i tłoka sferycznego. Rozwiązanie też działa. Zdecydowałem się na tłoki bo "łatwo" powróci do oryginału. Kiedy zaczynali produkcję ALMOT mailowałem i dzwoniłem do nich aby zrobili partię tłoków lekko wypukłych nie tak ekstremalnych jak moje. Wydawało się, że zrobią ale jakiś kolo od marketingu olał temat i podziękowali za zainteresowanie. Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grzeh750




Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1508
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łask-Kolumna

PostWysłany: Czw 8:51, 09 Lut 2012    Temat postu:

Cyrograf15 napisał:
Jak tłoki za bardzo wystają to się daje kryze pod cylinder i tyle. Zwykle nie trzeba toczyć, raczej trzeba się zastanowić nad bilansem zysków i strat takiej kombinacji.
Wojtek

No nie tylko, dnieprowy tłok ma dłuższy płaszcz od sworznia w dół i haczy o przeciwwagi wału , więc do urala trzeba dół tłoka stoczyć, a po włożeniu kryzy pod cylinder wypadało by przedłużyć laski, według mnie kupa solidnej , nikomu nie potrzebnej roboty. Robiło się takie rzeczy w ,,jedynie słusznych czasach ustrojowych" ,w Junaku na przykład, jak już nie było cylindra na szlif fabryczny i kładło się tłok od PF 125, ale to był mus z braku dostępnych części, teraz wszystko jest, więc po co wyważać otwarte drzwi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
w_brat
Moderator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 235
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 9:28, 09 Lut 2012    Temat postu:

Potwierdzam sztuka dla sztuki. Ale bez tego nie ma postępu. Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grzeh750




Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1508
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łask-Kolumna

PostWysłany: Czw 10:23, 09 Lut 2012    Temat postu:

Może być tak jak mówisz, mój punkt widzenia wynika z tego pewnie żem stary już i skapcaniały, czyli po prostu mi się nie chce, jak się w te klocki bawiłem to miałem o jakieś 30 lat mniej i byłem otwarty na wszelkie wyzwania.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
w_brat
Moderator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 235
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 10:46, 09 Lut 2012    Temat postu:

Witam w klubie 50+. Widzę, że jest nas kilku na forum. Mnie już nawet nie chce się o tym pisać po raz n-ty. Ale sądzę, że w danym czasie wszystkie te "wynalazki" były bardzo ale to bardzo potrzebne. Teraz młodzi niech eksperymentują. Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grzeh750




Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1508
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łask-Kolumna

PostWysłany: Czw 10:57, 09 Lut 2012    Temat postu:

Różnica jest w tym że my musieliśmy , a oni chcą.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adam M.




Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 526
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 20:03, 09 Lut 2012    Temat postu:

No ale wynika z tego ze komora spalania silnika uralowskiego jest po prostu mniejsza i moze nowoczesniejsza od silnika Dniepra, dlatego pisalem zeby pomierzyc ich pojemnosc i ew kont nachylenia zaworow.
Mozliwe ze Ural ze swoja komora spalania daje odpowiedni stopien sprezania na plaskich tlokach, a Dniepr z duza hemisferyczna komora i zaworami rozstawionymi po katem 90 stopni potrzebuje mocno wypuklych tlokow.
Jaki jest stopien sprezania silnika Urala ?

PS. Aha, ja jestem w klubie 60 + ale jakos dalej mi sie chce Smile


Ostatnio zmieniony przez Adam M. dnia Czw 20:04, 09 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3933
Przeczytał: 19 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 20:19, 09 Lut 2012    Temat postu:

Różnica jest w tym że my musieliśmy , a oni chcą.
Nie masz racji! Nigdy nie było i nadal nie ma obowiazku jazdy motocyklem Twisted Evil

Rasowałem silniki WSK 125 jak i CBR 600, da się prawie wszystko przerabiać.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 3 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin