Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Tuning URALa
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grzeh750




Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1508
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łask-Kolumna

PostWysłany: Czw 22:40, 09 Lut 2012    Temat postu:

Obowiązku nie było , ale jak się chciało jeździć to TRZEBA było główkować,teraz jest wszystko podane na tacy i w przeróbki bawi się ten kto chce a nie ten co musi.
A i owszem , wszystko się da przerobić, pytanie tylko po co?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Braciszek62




Dołączył: 02 Lut 2012
Posty: 448
Przeczytał: 40 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Uddevalla

PostWysłany: Czw 20:25, 01 Mar 2012    Temat postu:

grzeh750 napisał:
Obowiązku nie było , ale jak się chciało jeździć to TRZEBA było główkować,teraz jest wszystko podane na tacy i w przeróbki bawi się ten kto chce a nie ten co musi.
A i owszem , wszystko się da przerobić, pytanie tylko po co?

sztuka dla sztuki? własna satysfakcja?Albo aby nie zardzewieć przed tv Very Happy Aby wiedziec ze sie zyje Exclamation
Powrót do góry
Zobacz profil autora
granat




Dołączył: 26 Wrz 2009
Posty: 694
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 20:27, 21 Kwi 2012    Temat postu:

Fajny temat:] Jestem za tym żeby przerobic wszystko w silniku Urala i potem go wyrzucić. Nie noo podoba mi sie że zasuwa 150, ale kto to wyhamuje? Siatka? Jak na lotniskowcach? Bo buty się spalą po max.120m hamowania a dalej?Kotwica? Przypuśćmy taka sytuacja, jedziesz Uralcem 100, bez stuningowanego pieca, zwykłym kartoflakiem i wyskakuje ci na drogę śliczna blondi która spieszy się do pracy i robi makijaż w samochodzie, pytanie brzmi:ile samochodów przebijesz zanim się zatrzymasz? Za odpowiedz nie ma nagrody. Tuning Urala to ślepa ulica, jak pisał ktoś mądry- poprawić fabrykę-TAK, i nie ma sensu robić cokolwiek innego, bo jak poprawisz za bardzo to strzeli centymetr dalej, a jak przerobisz wszystko to będzie nie-wiadomo-co a z Urala zostanie kawałek ramy i to nie za wielki. Głowice z Sachary do Urala???Sooory, za dwie głowice kupisz dwa Urale i kawałek Japonii, lepiej od razu wcisnąć tam gąsienice od NSU Kettenkrada:]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grzeh750




Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1508
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łask-Kolumna

PostWysłany: Sob 22:11, 21 Kwi 2012    Temat postu:

cheers
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3941
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 7:18, 22 Kwi 2012    Temat postu:

Kiedyś zakładało się zawieszenie z ETZ i byłu hamulec na dwie tarcze. W prawdzie troszke dziwnie wyglądało bo jeden zacisk był przed lagą a drugi za, pomimo gęstego oleju zamiękkie zawieszenie i tak nurkowało a i pompa od ETZ przy podwojonym ukłazie nie bardzo wyrabiała ale dało się Very Happy Teraz bez trudu nieweielkim kosztem można nabyć zawieszenie od japoni które działa i hamuje w przeciwieństwie do orginału. Myśle że jednak taniej kupi się głowice jak gąsienice Twisted Evil
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
niuniek




Dołączył: 03 Mar 2012
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 13:19, 22 Kwi 2012    Temat postu:

Adam M. napisał:

Koledzy z Apanonaru przy okazji proby bicia rekordu szybkosci Junaka ( slawne 150 km/h z kroniki filmowej ) zrobili proby szybkosci roznych motocykli ( glownie starych ) i okazalo sie ze nawet Junaki 600 maja klopoty z szybkosciami powyzej 120 km/h, a Norton Commando ( 750 ) nie byl w stanie przekroczyc 150..........
Mysle ze mozna filmik z tej impezy znalezc na stronie Apanonaru i go sobie instruktazowo obejrzec. Bylo tam rowniez troche ruskow, badano szybkosci zaprzegow ( pamietam ze Sokol 600 z koszem osiagnal cos kolo 65 km/h ) wiec moze to byc rowniez dla was ciekawe.


[link widoczny dla zalogowanych]

sorki nie moge tego odnaleźć na stronie apanonaru może źle szukam? A chętnie bym obejrzł jakieś wiarygodne pomiary potwierdzone homologowanym sprzetem i licencją sędziowską. Byłoby to ciekawe.
Ma ktoś może linka do tego materiału?


pzdr.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grzeh750




Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1508
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łask-Kolumna

PostWysłany: Nie 13:47, 22 Kwi 2012    Temat postu:

Bez żadnych problemów wyguglałem
[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
niuniek




Dołączył: 03 Mar 2012
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 14:09, 22 Kwi 2012    Temat postu:

grzeh750 napisał:
Bez żadnych problemów wyguglałem


Dzienx! Po sobocie jestem i jakoś nie zauważyłem tego Wink Szkoda, tylko polskie motocykle są. Może formuła będzie rozszerzona i pojawią się za rok inne weterany.
No i kto to mierzył, jak i czym?


Ostatnio zmieniony przez niuniek dnia Nie 14:14, 22 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
j35




Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ok.Szczecinka

PostWysłany: Nie 19:05, 22 Kwi 2012    Temat postu:

Ja też nie wiem jak co i czym mierzyli ! ,ale jak widze WSK 125 i rekord niecałe 80km/h to sie zastanawiam, jak taka sama WSK kolegi z lat 80 wyciągała ponad setke ,że moja 175 Kobuz ledwo uciekał .Pomiar na dwóch moto.I to ma być uznany rekord?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Braciszek62




Dołączył: 02 Lut 2012
Posty: 448
Przeczytał: 40 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Uddevalla

PostWysłany: Nie 19:42, 22 Kwi 2012    Temat postu:

Nie pamiętam ile ale też myślę ze w latach 80-tych moja WSK jechała szybciej. Exclamation
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grzeh750




Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1508
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łask-Kolumna

PostWysłany: Nie 19:48, 22 Kwi 2012    Temat postu:

j35 napisał:
Ja też nie wiem jak co i czym mierzyli ! ,ale jak widze WSK 125 i rekord niecałe 80km/h to sie zastanawiam, jak taka sama WSK kolegi z lat 80 wyciągała ponad setke ,że moja 175 Kobuz ledwo uciekał .Pomiar na dwóch moto.I to ma być uznany rekord?

A bo oni tam w Apanonarze kochają zabytki , i nie mieli sumienia dusić ich na pełen zycher.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szable




Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 203
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świnoujście

PostWysłany: Pon 17:14, 23 Kwi 2012    Temat postu:

podczas remontu urala natknąłem się na głowice z mniejszymi i większymi zaworami, i nie da się tego z zewnątrz ocenić (są nowe głowice z mocowaniem gażników ze szpilkami w pionie i w poziomie, i takie które mają szpilki tylko w poziomie). myślę , że dodatkowe 4 koniki to doszły poprzez zwiększenie zaworów. w uralach były standardowo płaskie tłoki (w/g mojej skromnej wiedzy)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mrkubek




Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 431
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Aleksandrów łódzki/bełdów/krzywa wieś

PostWysłany: Pon 17:48, 23 Kwi 2012    Temat postu:

Niemal że płaskie
Są drobne nacięcia na zawory.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
brzytwa
Administrator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 935
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piotrków Trybunalski

PostWysłany: Wto 19:46, 01 Maj 2012    Temat postu:

Jak byście czytali bibliotekę Kolyaski, to wtedy byście wiedzieli, że jest tam książeczka opracowana przez wiodących sportowców ZSRR dotycząca przerabiania i tuningowania silników Urala pod kątem wyścigów szosowych i crossowych. A czy warto? Odpowiedź poniżej:
http://www.youtube.com/watch?v=sOJQTBppUUk


Ostatnio zmieniony przez brzytwa dnia Wto 20:02, 01 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
granat




Dołączył: 26 Wrz 2009
Posty: 694
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 7:39, 07 Maj 2012    Temat postu:

Jak widzimy nie warto:P
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 4 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin