Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 3941 Przeczytał: 18 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 16:48, 04 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Ta wydumka Dniepra z górą od Sahary zawsze mnie bardzo bawiła a właściwie pomysłowość właściciela. Tam były gaźniki od crossowej Jawy średnicy bodaj 56mm zredukowane przejściówką do orginalngo dolotu Sahary o ile pamiętam 22mm. Motocykl padł ale nadal istnieje. Pomiary prędkości przerobionego Urala były robione/odczytywane z licznika Dużego Fiata. Pojazdy jechały równolegle. Nie wiem na ile realne były wskazania licznika w Fiacie, to był max obu pojazdów. Z wydumek to widzałem dolniaki przerobione na górne z głowicami Jana i AWO.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
Adam M.
Dołączył: 15 Mar 2010 Posty: 526 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 23:17, 04 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Aha, jeszcze kolega pytal o niezawodnosc tego rozwiazania.
Ja w swoim wale BMW sam dobieralem rolki z tej samej grupy selekcyjnej na mechanice precyzyjnej PW, sam docieralem bieznie wewnetrzne lozysk i dopiero zanosilem calosc do warsztatu na koncowe zlozenie i wycentrowanie.
Wal chodzacy idealnie na poczatku sezonu padal w koncowce po przejechaniu okolo 10 - 12 tys km jak w zegarku i moglem zaczynac od poczatku regeneracje walu zima.
Teraz uwazam ze o wiele wieksze szanse na dluzsze przebiegi z "podkreconym" silnikiem ma wlasnie silnik Dniepra pod warunkiem zastosowania pelnoprzeplywowego filtra oleju.
Pozostaje jeszcze problem samego "podkrecenia", bo nie mozna wykorzystac do tego oryginalnej gory dnieprowego silnika zrobionego z gownolitu.
Znowu przydala by sie jakas gora od Sahary |
|
Powrót do góry |
|
|
mcswirus
Dołączył: 28 Gru 2011 Posty: 92 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zwierzyniec
|
Wysłany: Nie 10:38, 05 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Adam M. napisał: | ... przejechaniu okolo 10 - 12 tys km jak w zegarku i moglem zaczynac od poczatku regeneracje walu zima.
Teraz uwazam ze o wiele wieksze szanse na dluzsze przebiegi z "podkreconym" silnikiem ma wlasnie silnik Dniepra pod warunkiem zastosowania pelnoprzeplywowego filtra oleju.
Pozostaje jeszcze problem samego "podkrecenia", bo nie mozna wykorzystac do tego oryginalnej gory dnieprowego silnika zrobionego z gownolitu.
Znowu przydala by sie jakas gora od Sahary |
Zatem wniosek jest prosty, oryginalnego ruska zrobić na oryginał,
i delektować się jazdą spacerową. Natomiast do bicia rekordów
najlepiej wpakować silnik od BMW R75 lub mocniejszy,
bo widzę, że jakiekolwiek przeróbki mijają się z celem,
przy tak słabej żywotności i pewnie awaryjności.
P.S. Ciągle jednak ciekawi mnie czy ktoś może wie
jaka jest żywotność silnika z Urala, głównie M62 lub M63,
przy wymianie tłoków na nieco "wyższe" i jak wtedy
zachowuje się silniczek. |
|
Powrót do góry |
|
|
Adam M.
Dołączył: 15 Mar 2010 Posty: 526 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 21:15, 05 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
No przeciez silnik Urala od strony wytrzymalosciowej to kopia starego silnika BMW, czyli lozyska korbowe na jednym rzedzie rolek w koszyku + smarowanie glownie rozbryzgowe z przeplywem oleju przez wal, ale bez wysokiego cisnienia oleju, ktore uznano za niepotrzebne w tym rozwiazaniu.
Jedyna roznica ze materialy w Uralu nizszej jakosci, korby delikatniejsze, a tloki w pozniejszych wersjach sa juz lekko wygarbione.
Wg mnie nie ma co sprezac tego silnika, bo nie da to nic oprocz szybszego zuzycia.
Trzeba by wlasciwie budowac silnik od nowa zeby uzyskac jakiekolwiek podwyzszenie osiagow, po czym okazalo by sie ze reszta motocykla nie nadaza za silnikiem.
Ja bym sie skupil raczej na doprowadzeniu tego co jest do jak najlepszego stanu, jak masz jakies extra pieniadze do wydania to spokojnie mozesz je zainwestowac w ta dzialalnosc, zamiast cokolwiek zmieniac.
U mnie nazywa sie to bluepriting silnika i polega na sprawdzeniu i doprowadzeniu wszystkich elementow silnika do idealu, zaczynajac od podstaw, czyli :
- sprawdzenia rownoleglosci walow korbowego i rozrzadu,
- wyprowadzeniu wszystkich plaszczyzn polaczen, prostopadlosci cylindrow do bloku, prostopadlosci kol rozrzadu do walow i sprawdzenia ich jakosci ( bicie i zazebienie ) co moze sie wiazac z koniecznoscia przefrezowania plaszczyzn bloku,
- sprawdzenie rownoleglosci i prostopadlosci korbowodow ( winklowanie ),
- wlasciwego zrobienia szlifu i zlozenia ukladu tloki / pierscienie / cylindry,
- sprawdzenie i ew zrobienie prowadnic / zaworow / gniazd z frezowaniem gniazd wykonanym na maszynie Serdi, a nie recznie,
- wlasciwe ustawienie rozrzadu przy pomocy kola katowego a nie na znaki i zwiazane z tym ustawienie zaplonu, w koncu dynamiczne a nie tylko statyczne ustawienie zaplonu.
- wlasciwa regeneracja i ustawienie gaznikow,
- zrobienie dzialajacych pradow.
To tak na szybko
Ostatnio zmieniony przez Adam M. dnia Nie 21:19, 05 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
mcswirus
Dołączył: 28 Gru 2011 Posty: 92 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zwierzyniec
|
Wysłany: Pon 18:49, 06 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Adam M. napisał: | No przeciez silnik Urala od strony wytrzymalosciowej to kopia starego silnika BMW ..., |
Dzięki za rzeczową odpowiedź.
Mam zamiar wyremontować silnik od Urala M62,
tam oryginalnie są tłoki płaskie i zastanawiam się
czy po prostu właśnie takich nie kupić np.: w ALMOT.
Silnik ma pewny przebieg 16kkm,
mam dokumentację rosyjską z przeglądami corocznymi,
silnika nikt nie rozkręcał Trzyma się całkiem nieźle.
Wał ma już delikatne luzy. |
|
Powrót do góry |
|
|
koltun_m
Dołączył: 06 Lis 2011 Posty: 185 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Francia Romans
|
Wysłany: Wto 12:21, 07 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
kiedyś słyszałem ze do urala zakładali tłoki od dniepra tylko coś "poprawione " ale czy to prawda ?????? i jak to się spisuje |
|
Powrót do góry |
|
|
w_brat Moderator
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 235 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 12:30, 07 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Prawda. Tłoki były od starego Dniepra sferyczny. Jeszcze na bajzlach widuje się takie. Wojtek
O taki [link widoczny dla zalogowanych]
Ostatnio zmieniony przez w_brat dnia Wto 12:45, 07 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Mrkubek
Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 431 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Aleksandrów łódzki/bełdów/krzywa wieś
|
Wysłany: Wto 12:39, 07 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Miałem taki jeden w dnieprze a drugi był zwykły |
|
Powrót do góry |
|
|
tadzioh
Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 737 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku
|
Wysłany: Wto 19:55, 07 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Tych wypukłych tłoków były dwa rodzaje od niski w K-650 i MT9 oraz wysoki w MT10-36 |
|
Powrót do góry |
|
|
mcswirus
Dołączył: 28 Gru 2011 Posty: 92 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zwierzyniec
|
Wysłany: Wto 21:14, 07 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Czyli wnioskuję, że:
na płaskim tłoku miały 28 KM (Ural)
na wypukłym 32 KM (Ural)
a te najbardziej wypukłe w Dnieprach to 38 KM
Zatem można się zastanowić nad wstawieniem
wypukłego zamiast płaskiego, różnica teoretyczna 4 KM,
a żywotność wału pewnie mniejsza o jakieś 10% |
|
Powrót do góry |
|
|
Mrkubek
Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 431 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Aleksandrów łódzki/bełdów/krzywa wieś
|
Wysłany: Wto 21:25, 07 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
płaskie są od nowszych. |
|
Powrót do góry |
|
|
tadzioh
Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 737 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku
|
Wysłany: Wto 23:33, 07 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Mrkubek napisał: | płaskie są od nowszych. |
sprecyzuj |
|
Powrót do góry |
|
|
Mrkubek
Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 431 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Aleksandrów łódzki/bełdów/krzywa wieś
|
Wysłany: Śro 0:04, 08 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Wypukłe były stosowane w starszysz czyli w mt9 i k650
a w nowszych silnikach dnieprowych płaskie.
Mowa tu o silnikach górnych dniepra
nie wiem jak w reszcie
ale były to zazwyczaj płaskie tłoki w uralu i dolniakach. |
|
Powrót do góry |
|
|
tadzioh
Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 737 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku
|
Wysłany: Śro 0:32, 08 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Mrkubek napisał: | Wypukłe były stosowane w starszysz czyli w mt9 i k650
a w nowszych silnikach dnieprowych płaskie.
Mowa tu o silnikach górnych dniepra
nie wiem jak w reszcie
ale były to zazwyczaj płaskie tłoki w uralu i dolniakach. |
Wg. mnie to płaskie tłoki tylko w Uralu i Kaczce tłoka dniepra płaskiego nie widziałem chyba że to nazywasz płaskim [link widoczny dla zalogowanych]
te były w MT10, 11, 16. Mt9 miał lekko wypukły a MT10-36 o ok. centymetr od niego wyższy |
|
Powrót do góry |
|
|
Adam M.
Dołączył: 15 Mar 2010 Posty: 526 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 1:07, 08 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Jeszcze tak mi sie przypomnialo:
Jak chcecie tuningowac Urala tlokami do Dniepra to moze sprawdzcie ksztalt i pojemnosc komor spalania w glowicach obu motocykli.
Czy sa takie same czy sie roznia ? |
|
Powrót do góry |
|
|
|