Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Remont klapkowego Ural'a :)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 30, 31, 32  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Śro 7:20, 02 Cze 2010    Temat postu:

Rozrzutnik gnoju po upojnej nocy z kowalem...
[link widoczny dla zalogowanych]

Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
granat




Dołączył: 26 Wrz 2009
Posty: 694
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 9:18, 02 Cze 2010    Temat postu:

Trzeba było kaczke do rowu i stopem zasuwac
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Śro 10:42, 02 Cze 2010    Temat postu:

bogus napisał:
Ostatnio coś mi rzęziło w silniku i zajrzałem do zaworów.Śrubka od prawego wydechu była luźna a luz miał ok. 4 mm.Zadziwiające że się nie podstawił.Jak Prnce je nazwał dolnospłuki są tak skonstruowane żeby działać mimo takiego luzu.Niestety nie to rzęziło.W drodze na koncert AC/DC stanęła lewa korba Sad Mad Sad Mad


lata temu pewien znajomy Ukrainiec poradził mi luz na zaworze 0,7. W ten sposób ograniczali spalanie Rolling Eyes
bogus znacie już przyczynę?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bogus




Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piotrkow Tryb

PostWysłany: Śro 11:17, 02 Cze 2010    Temat postu:

Zmieliło koronkę trzymającą rolki, ale dlaczego nie wiem.Najprawdopodobniej uległo zużyciu w wyniku długiej ekstremalnej eksploatacji.Ten wał chodził od 1994 roku i przeszedł niejedną katorgę.Nie należę do ludzi,którzy jeżdżą delikatnie.
Na koncercie byłem.Zostawiliśmy emeczke u Mysi i pojechaliśmy dalej Smile


Ostatnio zmieniony przez bogus dnia Śro 11:23, 02 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Śro 11:21, 02 Cze 2010    Temat postu:

bogus napisał:
Zmieliło koronkę trzymającą rolki, ale dlaczego nie wiem.Najprawdopodobniej uległo zużyciu w wyniku długiej ekstremalnej eksploatacji.Ten wał chodził od 1994 roku i przeszedł niejedną katorgę.Nie należę do ludzi,którzy jeżdżą delikatnie.


Czyli jeśli dobrze rozumiem zmieliło koszyk łożyskowania tylnego czopa wału?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bogus




Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piotrkow Tryb

PostWysłany: Śro 11:24, 02 Cze 2010    Temat postu:

Nie,nie.Koronka w korbie
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Śro 11:30, 02 Cze 2010    Temat postu:

bogus napisał:
Nie,nie.Koronka w korbie

No właśnie o tym mówię. Przyczyną może być zatarcie spowodowane zbyt małym dozowaniem oleju. Problem może być w odrzutniku wału lub wcześniej- w otworku części magistrali olejowej np w tylnej podporze wału. Otworek idący przez podporę jest stożkowy i w górnej swojej części może zatrzymać drobinkę( jakiegoś śmiecia typu resztka uszczelki) która skutecznie zatka przepływ oleju doprowadzając do zawalu serduszka Wink
To są wersje prawdopodobne.
Mniej to rozrzedzony olej, pęknięty odrzutnik obornika, przytkany otworek przez spuchniętą uszczelkę tylnej podpory , rozkalibrowane otwory magistrali itp.


Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Śro 11:34, 02 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bogus




Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piotrkow Tryb

PostWysłany: Śro 11:37, 02 Cze 2010    Temat postu:

Mądrze piszesz Prince,ale jakoś mi to nie pasi.Lewa korba jest z przodu.Ale odrzutnik był faktycznie za.....ny syfem który z kolei wyznaczył sobie prostą ścieżkę do otworków smarujących korbę.Otworki nie były zapchane,ale ten syf ma raczej właściwości szlifujące.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Śro 11:44, 02 Cze 2010    Temat postu:

Ale ze mnie blondynka. Popieprzyło mi sie prawa z lewa i cały czas myślałem o tej od strony kosza. Embarassed

Ale druga korba jak sie ma?

Poprawiam sie. W przypadku zatarcia lewej (a dobrej prawej ) przyczyna to odrzutnik, nieszczelność lub spadek przepływu oleju w przedniej podporze( tutaj przyczyną możne być wyrobiony w bloku otwór pod koszyk w którym znajduje sie łożysko przednie wału), wykręcona śrubka ustalająca rurkę magistrali ( u dołu bloku), Odkształcona blacha dociskająca i ustalająca koszyk łożyska przedniego wału, lub zatkany przewód tuż pod koszyczkiem ł.p.w.
Lub inne eyes
Będzie relacja z rozbiórki ? ;>


Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Śro 11:53, 02 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bogus




Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piotrkow Tryb

PostWysłany: Śro 11:55, 02 Cze 2010    Temat postu:

Prawa korba jest git,więc to odrzutnik.Kurna zapomniałem o fotkach Embarassed Embarassed Embarassed
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3941
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 9:59, 03 Cze 2010    Temat postu:

Może nazywajcie rzeczy po imieniu. To nie jest rzutnik czy wyrzutnik a ODŚRODKOWY FILTR OLEJU. Wraz z zmianą nazwy zatraca się funkcja > podejście do obsługi tego. Instrukcja R-71 przewiduje rozbieranie silnika co 5000 km! Właśnie w celu czyszczenia filtrów i wymiany mufy. Teraz mamy zdecydowanie lepsze oleje jak w latach 30-tych. Nie mniej i tak trzeba to czyścić, moim zdaniem co 15000 km.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szable




Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 203
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świnoujście

PostWysłany: Czw 10:30, 03 Cze 2010    Temat postu:

no właśnie ani odrzutnik ani filtr. Rolą tego ustrojstwa jest zebranie oleju w rynience po obwodzie, za pomocą działającej siły odśrodkowej wytworzenie pewnego ciśnienia, które z kolei wpycha zebrany olej do czopa korbowego i przez otwory w czopie na rolki. Poniekąd jest to też filtr odśrodkowy, bo dno tej rynienki się sukcesywnie zapycha, i w każdym rozbieranym silniku jest zapchane dokumentnie aż do krawędzi, czyli olej się nie zbiera i nie "idzie" do korby tak jak powinien. Z tym rozbieraniem co 5000 km to brzmi bardzo sensownie. Zresztą z Berlina do Moskwy jest chyba jakoś tak, to pewnie niemce planowali sobie w moskwie poodpoczywać i serwisować sprzęty.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Czw 10:55, 03 Cze 2010    Temat postu:

Najciekawsze jest to że w np w Uralu jest montowany filtr oleju a mimo to "rozrzutnik gnoju" Wink jest zapchany na maxa...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Nie 9:47, 06 Cze 2010    Temat postu:

Regulator PP330 - do wymiany, szukać takiego czy proponujecie coś innego, lepszego?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Nie 10:22, 06 Cze 2010    Temat postu:

Chcesz orginal to cos podobnego i nowego mam. Ale ja bym zalozyl elektronika.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 30, 31, 32  Następny
Strona 7 z 32

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin