Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Śro 7:20, 02 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Rozrzutnik gnoju po upojnej nocy z kowalem...
[link widoczny dla zalogowanych]
Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych] |
|
Powrót do góry |
|
|
granat
Dołączył: 26 Wrz 2009 Posty: 694 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 9:18, 02 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Trzeba było kaczke do rowu i stopem zasuwac |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Śro 10:42, 02 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
bogus napisał: | Ostatnio coś mi rzęziło w silniku i zajrzałem do zaworów.Śrubka od prawego wydechu była luźna a luz miał ok. 4 mm.Zadziwiające że się nie podstawił.Jak Prnce je nazwał dolnospłuki są tak skonstruowane żeby działać mimo takiego luzu.Niestety nie to rzęziło.W drodze na koncert AC/DC stanęła lewa korba |
lata temu pewien znajomy Ukrainiec poradził mi luz na zaworze 0,7. W ten sposób ograniczali spalanie
bogus znacie już przyczynę? |
|
Powrót do góry |
|
|
bogus
Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 188 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piotrkow Tryb
|
Wysłany: Śro 11:17, 02 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Zmieliło koronkę trzymającą rolki, ale dlaczego nie wiem.Najprawdopodobniej uległo zużyciu w wyniku długiej ekstremalnej eksploatacji.Ten wał chodził od 1994 roku i przeszedł niejedną katorgę.Nie należę do ludzi,którzy jeżdżą delikatnie.
Na koncercie byłem.Zostawiliśmy emeczke u Mysi i pojechaliśmy dalej
Ostatnio zmieniony przez bogus dnia Śro 11:23, 02 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Śro 11:21, 02 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
bogus napisał: | Zmieliło koronkę trzymającą rolki, ale dlaczego nie wiem.Najprawdopodobniej uległo zużyciu w wyniku długiej ekstremalnej eksploatacji.Ten wał chodził od 1994 roku i przeszedł niejedną katorgę.Nie należę do ludzi,którzy jeżdżą delikatnie. |
Czyli jeśli dobrze rozumiem zmieliło koszyk łożyskowania tylnego czopa wału? |
|
Powrót do góry |
|
|
bogus
Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 188 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piotrkow Tryb
|
Wysłany: Śro 11:24, 02 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Nie,nie.Koronka w korbie |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Śro 11:30, 02 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
bogus napisał: | Nie,nie.Koronka w korbie |
No właśnie o tym mówię. Przyczyną może być zatarcie spowodowane zbyt małym dozowaniem oleju. Problem może być w odrzutniku wału lub wcześniej- w otworku części magistrali olejowej np w tylnej podporze wału. Otworek idący przez podporę jest stożkowy i w górnej swojej części może zatrzymać drobinkę( jakiegoś śmiecia typu resztka uszczelki) która skutecznie zatka przepływ oleju doprowadzając do zawalu serduszka
To są wersje prawdopodobne.
Mniej to rozrzedzony olej, pęknięty odrzutnik obornika, przytkany otworek przez spuchniętą uszczelkę tylnej podpory , rozkalibrowane otwory magistrali itp.
Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Śro 11:34, 02 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
bogus
Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 188 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piotrkow Tryb
|
Wysłany: Śro 11:37, 02 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Mądrze piszesz Prince,ale jakoś mi to nie pasi.Lewa korba jest z przodu.Ale odrzutnik był faktycznie za.....ny syfem który z kolei wyznaczył sobie prostą ścieżkę do otworków smarujących korbę.Otworki nie były zapchane,ale ten syf ma raczej właściwości szlifujące. |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Śro 11:44, 02 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Ale ze mnie blondynka. Popieprzyło mi sie prawa z lewa i cały czas myślałem o tej od strony kosza.
Ale druga korba jak sie ma?
Poprawiam sie. W przypadku zatarcia lewej (a dobrej prawej ) przyczyna to odrzutnik, nieszczelność lub spadek przepływu oleju w przedniej podporze( tutaj przyczyną możne być wyrobiony w bloku otwór pod koszyk w którym znajduje sie łożysko przednie wału), wykręcona śrubka ustalająca rurkę magistrali ( u dołu bloku), Odkształcona blacha dociskająca i ustalająca koszyk łożyska przedniego wału, lub zatkany przewód tuż pod koszyczkiem ł.p.w.
Lub inne
Będzie relacja z rozbiórki ? ;>
Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Śro 11:53, 02 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
bogus
Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 188 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piotrkow Tryb
|
Wysłany: Śro 11:55, 02 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Prawa korba jest git,więc to odrzutnik.Kurna zapomniałem o fotkach |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 3941 Przeczytał: 18 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 9:59, 03 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Może nazywajcie rzeczy po imieniu. To nie jest rzutnik czy wyrzutnik a ODŚRODKOWY FILTR OLEJU. Wraz z zmianą nazwy zatraca się funkcja > podejście do obsługi tego. Instrukcja R-71 przewiduje rozbieranie silnika co 5000 km! Właśnie w celu czyszczenia filtrów i wymiany mufy. Teraz mamy zdecydowanie lepsze oleje jak w latach 30-tych. Nie mniej i tak trzeba to czyścić, moim zdaniem co 15000 km.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
szable
Dołączył: 07 Kwi 2010 Posty: 203 Przeczytał: 2 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Świnoujście
|
Wysłany: Czw 10:30, 03 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
no właśnie ani odrzutnik ani filtr. Rolą tego ustrojstwa jest zebranie oleju w rynience po obwodzie, za pomocą działającej siły odśrodkowej wytworzenie pewnego ciśnienia, które z kolei wpycha zebrany olej do czopa korbowego i przez otwory w czopie na rolki. Poniekąd jest to też filtr odśrodkowy, bo dno tej rynienki się sukcesywnie zapycha, i w każdym rozbieranym silniku jest zapchane dokumentnie aż do krawędzi, czyli olej się nie zbiera i nie "idzie" do korby tak jak powinien. Z tym rozbieraniem co 5000 km to brzmi bardzo sensownie. Zresztą z Berlina do Moskwy jest chyba jakoś tak, to pewnie niemce planowali sobie w moskwie poodpoczywać i serwisować sprzęty. |
|
Powrót do góry |
|
|
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Czw 10:55, 03 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Najciekawsze jest to że w np w Uralu jest montowany filtr oleju a mimo to "rozrzutnik gnoju" jest zapchany na maxa... |
|
Powrót do góry |
|
|
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Nie 9:47, 06 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Regulator PP330 - do wymiany, szukać takiego czy proponujecie coś innego, lepszego? |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Nie 10:22, 06 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Chcesz orginal to cos podobnego i nowego mam. Ale ja bym zalozyl elektronika. |
|
Powrót do góry |
|
|
|