Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Remont klapkowego Ural'a :)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 30, 31, 32  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Pon 21:42, 14 Cze 2010    Temat postu:

Większość biedna i lata na dnieprowskich skrzynkach :p Kiedyś też sobie kupię uralowską ze wstekiem ale to kiedyś...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
brzytwa
Administrator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 935
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piotrków Trybunalski

PostWysłany: Pon 22:11, 14 Cze 2010    Temat postu:

Hius napisał:
Gadu gadu a poradzić nie ma komu. Granat to przecież jest typowe dla tego forum.

Tak, jak lenistwo. Wystarczy wejść do działu "Biblioteka" i poszukać instrukcji do Urala. Są tam rysunki tego typu skrzyni biegów. Jeżeli nie dasz rady poskładać wg rysunków, to jak zrozumiesz tłumaczenie bez rysunku?
Przy okazji: taką skrzynię składałem (a raczej asystowałem przy składaniu) tylko jeden raz, było to 11 lat temu i mimo najszczerszych chęci nic nie pamiętam. Nie znam w najbliższym otoczeniu nikogo, kto jeździ obecnie na takiej skrzyni, wszyscy się takiej wypasionej pozbywali i zakładali niechlujnie wykonane i tandetne dnieprowskie, na których jeżdżą do dziś Smile (np Hans z Łodzi - skrzynia od MT-11 ostatni raz widziała klucze w 1994 roku - jeździ do dnia dzisiejszego). Ale jakbyś mimo wszystko nie dał sobie rady, to znam faceta, który za drobną opłatą ci to złoży Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
blady606




Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 22:41, 14 Cze 2010    Temat postu:

granat napisał:
I co cwaniaczki? Nikt nie podejmie rekawicy???Jak mam to ruskie scierwo zamknac, i jeszcze jedno marzenie, zeby to wszystko po zamknieciu działalo.........


Ja posiadam taką skrzynie i z tego co pamiętam jakieś ze trzy czy cztery lata temu jak walczyłem ze wstecznym to chyba ze dwadzieścia razy ją rozebrałem i złożyłem , więc wiem że nie jest to skomplikowane ... nie wal w ryj ... Wink

Ale już dokładnie nie pamiętam żebym mógł autorytatywnie Tobie pomóc .

Po pierwsze z tego co widzę to chyba w nie właściwej pozycji ją próbujesz złożyć , lub może tylko ją położyłeś do zdjęcia .

Obudowa z bebechami powinna być na dole i dekiel powinien być zakładany od góry , z tego co pamiętam , ale niedokładnie to chyba jest dobrze użyć jakiś dwóch długich cienkich śrubokrętów do podtrzymania przesuwek bo potrafią opaść i jest efekt jak byś miał dwa biegi załączone , czy coś takiego .

Sorry ale ciężko jest nie raz pomóc przez ekran troszeczkę ręce są za krótkie Wink

Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
granat




Dołączył: 26 Wrz 2009
Posty: 694
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 19:55, 15 Cze 2010    Temat postu:

No dobra , teraz rozwiazanie zagadki. To nie wsteczna skrzynia tylko zwykła, Ural M67-36 i taka skrzynke składa sie na DEKLU a potem wkłada wszystko w obudowe:]Inaczej za h.......inskiego boga nie spasuje:]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szable




Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 203
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świnoujście

PostWysłany: Wto 20:33, 15 Cze 2010    Temat postu:

granat napisał:
taka skrzynke składa sie na DEKLU a potem wkłada wszystko w obudowe:]


a to dziękować za wskazówkę bo za parę dni mnie taka właśnie korobka pieredacz czeka na wymianę łożysk i simmeringów, a jako że parę dni temu robiłem taki swap w skrzyniach Dniepra i K750, to myślałem, że Ural ma podobnie jak Dniepr.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
granat




Dołączył: 26 Wrz 2009
Posty: 694
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 18:12, 16 Cze 2010    Temat postu:

no własnie nie, przy wkładaniu "tacy" z wałkami wez pod uwage jak wchodzi wajcha od noznego zmieniacza zeby po zamknieciu skrzyni nie okazało sie ze nie zaskoczyła:]
Z tego miejsca dziekuje Princowi, Klapkowi, Jackowi a szczególnie Hiusowi za trwanie przy mnie w chwilach zwatpienia i załamki nerowej i pokrzepianie madrym słowem:]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hius




Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa

PostWysłany: Śro 19:36, 16 Cze 2010    Temat postu:

Ajjajaj pięknie ale kreska na ścianie już jest
Powrót do góry
Zobacz profil autora
granat




Dołączył: 26 Wrz 2009
Posty: 694
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 12:13, 17 Cze 2010    Temat postu:

Miało byc pół????Ty ryju, czekaj, czekaj, chcesz m nie na odwyk odstawic?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
granat




Dołączył: 26 Wrz 2009
Posty: 694
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 21:26, 17 Cze 2010    Temat postu:

Dla składaczy skrzyni oswiadczam ze zanim słoża skrzynie w piec to trzeba nakręcic spręzyne kopajki od tyłu w sensie od sprzegła jest zaslepka na dwa wkrety!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szable




Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 203
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świnoujście

PostWysłany: Pią 17:12, 18 Cze 2010    Temat postu:

a mam pytanko co powinno być fabrycznie jako uszczelnienie w ruskich skrzyniach, pod tym małym dekielkiem do nakręcania sprężyny kopajki? klingeryt? mam na myśli oryginalnie co dawali, a nie odpowiedź w stylu czerwony/zielony/fiołkowy silikon (niepotrzebne skreślić).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3942
Przeczytał: 19 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 18:00, 18 Cze 2010    Temat postu:

Kartonowa uszczelka na towocie. Po kapiącym czerwonym silikonie najłatwiej poznać ignoranta i prostaka technicznego.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
granat




Dołączył: 26 Wrz 2009
Posty: 694
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 9:20, 19 Cze 2010    Temat postu:

Tam jest oring a nie karton
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3942
Przeczytał: 19 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob 9:31, 19 Cze 2010    Temat postu:

W starszych skrzyniach ma być karton > klingieryt, w nowszych oring (jak jest podtoczenie na niego). W najstarszych skrzyniach tych bez simeringów z sznurem łojowym i tam pakowali sznur.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Nie 9:36, 11 Lip 2010    Temat postu:

Pompa oleju...

Mam tryby o wysokości 8mm - czy taka powinna być w M67 czy może jest to stara?
Pytanie drugie: czy pomiędzy pompą z blokiem dać uszczelkę np karton+smar bo poprzednik napchał tam siliconu a wg mnie to dość niebezpieczne..?


Ostatnio zmieniony przez klapek dnia Nie 9:38, 11 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
granat




Dołączył: 26 Wrz 2009
Posty: 694
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 10:45, 11 Lip 2010    Temat postu:

Pod pompe przychodziła taka katronowa uszczelka bez niczego, zadnego silokonu , wylezie toto i pozapycha przewody, najlepsza bedzie z kręgielitu lub z czegos podobnego, lub z grubszej tenktury:]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 9, 10, 11 ... 30, 31, 32  Następny
Strona 10 z 32

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin