Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Remont K-750
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 14, 15, 16 ... 24, 25, 26  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
PoTomek




Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 21:43, 27 Mar 2013    Temat postu:

Jedynym dowodem na to jest to, że tak się konstruuje łożyskowania wałów (wszelakich), aby taką kompensację umożliwić. Najlepiej można to stwierdzić, gdy po montażu wału, dopiero po wzdłużnym uderzeniu, wał zaczyna się lekko obracać (zlikwidowanie naprężeń montażowych).

Wałeczkowe łożyska w typach bez pierścienia ograniczającego mają umożliwić łatwy demontaż, a nie kompensować wzdłużne przesunięcia wału - właściwie obciążone łożysko powinno wypadać na jego środek.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
cyborg




Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 292
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brodnica

PostWysłany: Śro 21:53, 27 Mar 2013    Temat postu:

PoTomek, naprezenia montazowe to jedno, a naprezenia temperaturowe to drugie. Lozyska waleczkowe ulatwiaja demontaz, ale kwestia rozszerzalnosci temperaturowej tez gra tu duza role
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PoTomek




Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 22:02, 27 Mar 2013    Temat postu:

Ja tu piszę o zasadach, a nie o tym, że tak się nie da. Swego czasu (osiemdziesiąty któryś - prehistoria), znajomy posiadacz Urala był zachwycony sobą pokazując mi zamianę przedniego łożyska wału Urala na wałeczkowy, gdyż bardzo łatwo się wyciąga wał. On tym jeździł. Można wszystko, głosów w sprawie nigdy za wiele. Jak mówił osiołek w Shrecku - wolność rządzi!.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
cyborg




Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 292
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brodnica

PostWysłany: Śro 22:14, 27 Mar 2013    Temat postu:

Przednie jest ustalajace wiec to troche nie teges. No a rozszerzalnosc tez mialem na mysli ze to zasada. Przy projektowaniu wezlow lozyskowych nalezy brac ja pod uwage. Ruscy tez wzieli na to poprawke i dali podkladke sprezynujaca przed lozyskiem kulkowym a czy spelnia ona do konca role to juz kwestia dyskusyjna..
No i im wal dluzszy tym oczywiscie rozszerzalnosc wieksza. Dam ci do myslenia-dlaczego w malych (krotkich) silnikach elektrycznych asynchronicznych z przodu i z tylu sa lozyska kulkowe, podczas gdy w duzych (dluzszych) np 90 kW z przodu jest juz waleczkowe?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Śro 22:53, 27 Mar 2013    Temat postu:

Nie no czaję. Ale widzę to inaczej. Przy panewkach i wałach z jednego kawałka widzę konieczność. Ale w wypadku łożysk tocznych, wału składanego gdyby dochodziło do tak znacznego rozszerzania pod wpływem temperatury to czy nie mielibyśmy tak samo do czynienia z rozszerzaniem sie bieżni wewnętrznych -w tym wypadku bedacymi czopami wału, co doprowadzałoby do najpierw wygniecenia sie otworu w przeciwwadze, a po obkurczeniu(ochłodzenie silnika) do luzu. Powodowałoby to ze nagminne wały by sie skręcały. Gdy zdarzają sie takie akcje to z reguły na samym początku co jest wynikiem złego pasowania przez walarza. Później to juz bardzo rzadko. Bardziej czuje niż wiem, ale stawiam na to, ze wcale nie rozszerzają sie tak bardzo żeby wymagały łożyska rolkowego.

Podpory sa wygniecione według mnie nie dlatego, ze łożyka pracowały tylko montaż był przy użycia młotka.


Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Śro 22:55, 27 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
j35




Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ok.Szczecinka

PostWysłany: Śro 23:41, 27 Mar 2013    Temat postu:

Może jutro coś napisze ,ale jak czytam to wszystko to wychodzi że chcecie zrobić z ruska Sputnika.Cyborg latasz w przestrzeni ,gdzieś dzwony biją ale nie wiesz gdzie,ot taka jest Twoja wiedza.Pozdr.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grzeh750




Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1508
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łask-Kolumna

PostWysłany: Czw 7:30, 28 Mar 2013    Temat postu:

Ja nie wiem, może niewyspany jestem, ale ni chu,chu nie kumam tego technicznego bełkotu Laughing Ludzie opanujcie się , doktorat chcecie robić na ułamkach milimetrów rozszerzalności wału korbowego Question Ja tam wykształcenia techniczno/metalurgicznego nie mam, nigdy nie zastanawiałem się nad rozszerzalnością materiałów, cała wiedza jaką mam to ciężko zdobyta praktyka, ale jeszcze nie zdarzyło mi się by coś się z wałem, lub jego łożyskami działo, złożone jak fabryka przykazała, wydystansowane i ma jechać, po kiego mącić ludziom w głowach jakąś rozszerzalnością, tu zaglądają ludzie różni, humaniści, medycy i policjanci, zróbcie coś by i Oni coś z tego zrozumieli, to wszak nie Politechnika. Laughing No wygadałem się, mogę iść na śniadanie. rotfl

Ostatnio zmieniony przez grzeh750 dnia Czw 7:31, 28 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tadzioh




Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku

PostWysłany: Czw 7:33, 28 Mar 2013    Temat postu:

smacznego Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
PoTomek




Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 9:43, 28 Mar 2013    Temat postu:

Można powiedzieć, że zostałem "sprowokowany". Tematem były problemy przy montażu koła zamachowego i do tego tylko się odniosłem (zresztą okazało się, że trafnie) - reszta wynikała z tego. Nie dam się wrobić Evil or Very Mad
Powrót do góry
Zobacz profil autora
cyborg




Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 292
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brodnica

PostWysłany: Czw 9:43, 28 Mar 2013    Temat postu:

j35, to twoje zdanie. A co do Princa-wiesz, po to sa lozyska z luzem C3 ktory po rozgrzaniu lozyska sie zmniejsza. Jesli zalozysz na wal lozysko standardowe, tzn bez luzu, to duzo szybciej sie ono "skonczy" poniewaz po rozgrzaniu najzwyczajniej luzy zmniejsza sie na tyle ze zacznie sie zacierac

A w ogole znalazlem cos, co do luzu lozysk na samym dole strony:
[link widoczny dla zalogowanych]

A co do kompensacji dlugosci-zapraszam do lektury j35 (i innych):
[link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez cyborg dnia Czw 9:49, 28 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Czw 11:57, 28 Mar 2013    Temat postu:

beny_trol napisał:
a co zrobić aby łożysko w niej luzu nie miało?

Kup sobie nowa podpore od bimber_79 z alll razem z silikonowym simerem i masz problem z glowy:)))).Obetnij sprezynke o 5mm i zakladaj tak jak ma byc .A jak nie masz tej falistej to Ci wysle z przesylka za 10 zl.
Popatrz czy lozysko siedzi na przodzie do konca w podporze i na wale (od rozrzadu),a jak nie siedzi to daj podkladki dystansowe a po skreceniu opukaj wal zeby sie ustawil i nie bylo naprezen bo tak czasmi bywa jak pisalem.
Od kola zamachu daj NJ207 i masz wszystko z glowy.I nie zakladaj lozysk firmy Cx i innego bardziewia tego typu bo one czesto maja rozne miary bo sam tego doswiadczylem .Tylko firmy FAG,SKF,INA lub ewentualnie FŁT.
To tylko ruski:))))i nie ma cudów.


Ostatnio zmieniony przez Dawid1981 dnia Czw 12:00, 28 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
j35




Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ok.Szczecinka

PostWysłany: Czw 14:25, 28 Mar 2013    Temat postu:

Cyborg ,a na h...mi czytać o kompensacji długości i sobie łeb zaśmiecać takimi informacjami.To tyko rusek jak pisze Dawid !!ja pozakładałem SKF -y ma wał i dwa toczne jak było przy rozbiórce i tak złożyłem .Lata i gra gitara.Rusek z natury musi mieć luzy wszedzie ,ot taka jego konstrukcja.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
balu




Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 408
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jasło

PostWysłany: Czw 15:44, 28 Mar 2013    Temat postu:

To w końcu jak zakładamy tą podkładkę falistą? Łożysko/falista/metalowa z przetłoczeniem/zamach? Czy łożysko/metalowa z przetłoczeniem/falista/zamach? Już się pogubiłem. Słyszałem o różnych opcjach i sam nie wiem. Nie chcę strzelić babola w swoim silniku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Czw 15:57, 28 Mar 2013    Temat postu:

Ja u siebie mam za łożyskiem podkładkę z przetłoczeniem, następnie falista, dalej zamach. Podkładka z przetłoczeniem miała wspomóc filc (blokowanie rozbryzgu) - dziś mamy simmer, więc jedyna jej teraz rola to dystans.
Jak kupiłem tego Urala - był w na chodzie, to tych podkładek w ogóle nie było... Ale mechanik, który to wcześniej składał to przeogromny palant Wink
Chciałbym z nim pogadać hyhy


Ostatnio zmieniony przez klapek dnia Czw 15:58, 28 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
cyborg




Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 292
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brodnica

PostWysłany: Czw 16:51, 28 Mar 2013    Temat postu:

j35, ok jak tobie nie chce sie czytac to nie ma sprawy, ale nie zarzucaj mi ze "latam w przestrzeni" i nie wiem gdzie dzwony bija. A Dawid tez przeciez napisal wlasnie zeby od strony zamachu zalozyc NU.. Po to ucza na uczelniach o konstruowaniu wezlow lozyskowych zeby to stosowac w zyciu, tak samo jak producent lozysk zaleca. A silnik radzieckiego motocykla zawsze mozna usprawnic-nie mowie o kosmicznych technologiach ale o zwyklym poprawianiu slabych punktow

Ostatnio zmieniony przez cyborg dnia Czw 16:53, 28 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 14, 15, 16 ... 24, 25, 26  Następny
Strona 15 z 26

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin