Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Remont dolniaka M-72
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5 ... 16, 17, 18  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bogus




Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piotrkow Tryb

PostWysłany: Sob 13:10, 19 Wrz 2009    Temat postu:

Ja to już chyba za stary jestem.Zaślepione kanały smarujące kół zębatych??? i który jeszcze???dolny do lewego cylindra????JURA!!!!! Wytłumacz mi to,bom tępy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Sob 16:36, 19 Wrz 2009    Temat postu:

To już znany patent. Dziurwkę przepustową wierci się małą wyżej-gdzieś na w okolicach połowy wysokości małego koła rozrządu. W ten sposób rozrząd we większym stopniu ma być w kąpieli olejowej. Minusem jest to ze syf zostaje na dole pod pokrywą, jednak łatwo to odkręcić i wyczyścić. Koła od Staciwy (z aukcji) są wykonane z innego materiału niz z Niska ( skąd miał Hius).
Hius je kasztany, ślimaki I żaby w Paryżewie - jak wróci to pytania o materiał na przekładnie rozrządu do niego. Wydał kupę kasy i przeszedł doktoryzacje z tych nierządów na własnym tyłku.


Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Pon 7:43, 21 Wrz 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jura




Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 16:05, 21 Wrz 2009    Temat postu:

Zacytuje grzeha750 Wink
grzeh750 napisał:
Kolego Sympatyczny Bardzo Proszę naucz się rozumieć to co czytasz,

Gdzie ja napiasłem że zaślepione kanały smarujace kół zebatych i cylindra??
Napisałem że jest zaślepiony otwór w bloku, a z tego co mi wiadomo blok i koło zębate to nie to samo.
Kanał olejowy skierowany na współpracujace koła zębate a nie pisałem o jakimś zaślopionym kanałe. Proponuje jeszcze dokładnie przyjrzeć się zdjęciom na aukcji Wink a wtedy kolega z pewnością załapie oco chodzi.
PS. Żeby było łatwiej widać do na 2 zdjęciu.


Ostatnio zmieniony przez Jura dnia Pon 16:11, 21 Wrz 2009, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grzeh750




Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1508
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łask-Kolumna

PostWysłany: Pon 16:58, 21 Wrz 2009    Temat postu:

Jura napisał:
Zacytuje grzeha750 Wink
grzeh750 napisał:
Kolego Sympatyczny Bardzo Proszę naucz się rozumieć to co czytasz,

[b]Gdzie ja napiasłem że zaślepione kanały smarujace kół zebatych i cylindra??
[b]Napisałem że jest zaślepiony otwór w bloku, a z tego co mi wiadomo blok i koło zębate to nie to samo.
Kanał olejowy skierowany na współpracujace koła zębate a nie pisałem o jakimś zaślopionym kanałe. Proponuje jeszcze dokładnie przyjrzeć się zdjęciom na aukcji Wink a wtedy kolega z pewnością załapie oco chodzi.
PS. Żeby było łatwiej widać do na 2 zdjęciu.
[/b][/b]

Śmiem twierdzić żeTy też nie rozumiesz co czytasz i na co odpowiadasz, nawet nie rozróżniasz postów, ja nie wypowiadałem się w tym temacie , riposta nie była skierowana do Ciebie, i jeśli dla ciebie nie ma różnicy pomiędzy nasączaniem uszczelek lakierem a zaślepianiem kanałów olejowych , to nie mamy co ze sobą dyskutować. sorry za OT. P.S. Zęby zjadłem na tych silnikach, i bez fotografii załapałem o co chodzi.

Ostatnio zmieniony przez grzeh750 dnia Pon 17:06, 21 Wrz 2009, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gobert
Moderator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 848
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 17:31, 21 Wrz 2009    Temat postu:

Myślę, że nia ma powodu do dalszych emocji w tym temacie, pomyłki interpretacyjne są dosyć częste na forach - każdemu się zdarzają.
Forma "kłótni" do niczego pozytywnego nie doprowadzi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jura




Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 18:22, 21 Wrz 2009    Temat postu:

grzeh750 napisał:

Śmiem twierdzić żeTy też nie rozumiesz co czytasz i na co odpowiadasz, nawet nie rozróżniasz postów, ja nie wypowiadałem się w tym temacie , riposta nie była skierowana do Ciebie, i jeśli dla ciebie nie ma różnicy pomiędzy nasączaniem uszczelek lakierem a zaślepianiem kanałów olejowych , to nie mamy co ze sobą dyskutować. sorry za OT. P.S. Zęby zjadłem na tych silnikach, i bez fotografii załapałem o co chodzi.

Grzehu nie nerwuj się bo nie było to skierowane do Ciebie a jedynie bogusia. Wink Cytowałem jedynie Twoje słowa, uwierz wiecej nie bede tego robił.
Skoro zjadłeś zeby na tych silnikach to powiedz proszę jak pozakłdać tłoki od poldka? Lewy cylinder -strzałka do wydechu, wycieciu pod zawór na dole, prawy cylinder- strzałka do wydechu, wyciecie pod zawór na górze? Dobrze kombinuje?


Ostatnio zmieniony przez Jura dnia Pon 18:30, 21 Wrz 2009, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grzeh750




Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1508
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łask-Kolumna

PostWysłany: Pon 19:13, 21 Wrz 2009    Temat postu:

Ja się nie denerwuję , obcyndalałem całkiem na zimno Laughing
W kwestii tłoków od poldka są dwie szkoły:
1. ustawianie na strzałki, czyli tak jak kombinujesz.
2. na wybrania pod zawór, czyli obadwa wybrania do góry( jak się pewnie orientujesz te wybrania w dolniaku nie mają żadnego zastosowania).
Większość preferuje ustawienia na strzałki i to moim zdaniem jest najbardziej prawidłowe, aczkolwiek zdarzyło mi się ( przez pośpiech i nieuwagę) założyć na wybrania i nic się nie stało.
Nie wiem czy nie popełniam w tym momencie jakiejś zbrodni( jeśli tak to proszę Gobert nie odsądzaj mnie od czci i wiary) masz tu link do strony na MOC'nym forum gdzie ten problem był poruszany.
[link widoczny dla zalogowanych]
No i podstawowa sprawa- musisz stoczyć płaszcz tłoka , bo w poldku jest przydługi i zawadza o przeciwwagi wału w rucholu, ile to Ci nie powiem bo nie pamiętam ( kilka mm.) i po stoczeniu dobrze jest zważyć tłoki na jakiejś w miarę dokładnej wadze by ważyły tyle samo.


Ostatnio zmieniony przez grzeh750 dnia Pon 19:14, 21 Wrz 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
brzytwa
Administrator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 935
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piotrków Trybunalski

PostWysłany: Pon 20:00, 21 Wrz 2009    Temat postu:

Jura napisał:

Napisałem że jest zaślepiony otwór w bloku, a z tego co mi wiadomo blok i koło zębate to nie to samo.
Kanał olejowy skierowany na współpracujace koła zębate a nie pisałem o jakimś zaślopionym kanałe.

Tak sobie kombinuję, że skoro to jest takie rewelacyjne, to ci ruscy to rzeczywiście młotki, że trzepali te silniki prawie czterdzieści lat bez większych zmian i na to nie wpadli (a w komunie - wiadomo - za każdy wniosek racjonalizatorski była premia, a może i medal), a tu proszę - w Polsce inżyniery pomyśleli i usprawnili Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jura




Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 20:20, 21 Wrz 2009    Temat postu:

Wielkie dzieki grzehu750 za konkret odpowiedź. O tym podtaczaniu płaszcza tłoków jeszcze nie słyszałem. Ciekawa sprawa, jutro dokładnie sprawdze czy faktycznie tak jest.
Mam jeszcze kolejne pytanie. Jaką funkcje spełnia okrągła blaszka zakrywająca praktycznie całe łożysko na tylnym czopie wału?? Znajduje się bezpośrednio za łożyskiem a po miedzy sprężynującą podkładką i kołem zamachowym (nie chodzi mi o odrzutniki oleju). Jest to jedynie forma uszczelnienia?? Jeżeli nie bedzie wiadomo oco chodzi postaram się jutro wrzucić zdjęcie.


Ostatnio zmieniony przez Jura dnia Pon 20:56, 21 Wrz 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grzeh750




Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1508
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łask-Kolumna

PostWysłany: Pon 20:45, 21 Wrz 2009    Temat postu:

Jakie, bo nie widzę. Question
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jura




Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 20:47, 21 Wrz 2009    Temat postu:

Już poprawiłem się.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grzeh750




Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1508
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łask-Kolumna

PostWysłany: Pon 21:06, 21 Wrz 2009    Temat postu:

No widzę.
Teraz co do pytania, oryginalnie w silnikach M-72 i K-750 tylny czop wału uszczelniony był pierścieniem filcowym znajdującym się w podtrzymce/ deklu zwanym czasami potocznie gwiazdą, nie przypominam sobie żadnej blaszki która by tam była, może ktoś w ten sposób wydystansował łożysko, jednocześnie próbując uszczelnić w jakiś dziwny sposób, filcowe uszczelnienie nie zawsze się sprawdzało , szczególnie po wielu latach eksploatacji bez wymieniania filcu, więc różni ,, kowale " robili takie i inne patenty by im nie ciekło .
Może się mylę , ale raczej nie, niech się i inni wypowiedzą na ten temat, ostatecznie po to jest to forum.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jura




Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 21:24, 21 Wrz 2009    Temat postu:

Nie sądze żeby była to jakaś kowalska robota, aczkolwiek mogę się mylić, gdyż idealnie pasuje na czop wału jak również ma przetłoczenie. Jutro wkleje zdjęcie i będzie wiadomo jak to wygląda.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
agrupa




Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 733
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 21:32, 21 Wrz 2009    Temat postu:

Grzech nie mam teraz zdjęcia ale również była taka podkładka. jest ona średnicy zewnętrznej bieżni łożyska. Ma takie przetłoczenie po środku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pepe




Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Busko Zdroj

PostWysłany: Pon 21:34, 21 Wrz 2009    Temat postu:

Rozbieralem taki nowy silnik do k-750 i byla tam taka podkladka zakrywajaca cale lozysko, mysle ,ze to mialo tworzyc taka zaslone jak w krytych lozyskach.
Zmienilem wtedy lozysko na lepsze kryte z jednej strony(druga wydlubalem) i dodatkowo zalozylem ta blaszke .
Nic sie nie dzieje i jest ok.
Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5 ... 16, 17, 18  Następny
Strona 4 z 18

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin