Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

filtr oleju do K750 ?
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mariuszbzo




Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 15:29, 31 Lip 2012    Temat postu: filtr oleju do K750 ?

Witam wszystkich forumowiczów mechaników magików,
czy ktoś już z tu obecnych próbował wzbogacić Katarzynkę o filtr oleju ? Widziałem przeróżne patenty na zdjęciach, ale bez żadnych opisów jak to powstało i jak się sprawuje. Może chociaż jedna osoba może się pochwalić udanym rozwiązaniem bądź to zewnętrznego bądź wewnętrznego filtra oleju ?
Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
przemek_m




Dołączył: 13 Paź 2011
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stary Sącz

PostWysłany: Nie 13:43, 02 Gru 2012    Temat postu:

ja już mam prawie skończoną małą przeróbkę postaram się wrzucić jakieś zdjęcia
Powrót do góry
Zobacz profil autora
przemek_m




Dołączył: 13 Paź 2011
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stary Sącz

PostWysłany: Pią 18:36, 07 Gru 2012    Temat postu: filtr

zaktualizowałem album
są zdjęcia z miską
filtr od jakiejś hondy jest tam zdjęcie opakowania, pompa od urala nie jeździłem na tym jeszcze zobaczymy czy to coś da
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tadzioh




Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku

PostWysłany: Pią 23:42, 07 Gru 2012    Temat postu:

jeszcze napisz gdzie tego albumu szukać?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
przemek_m




Dołączył: 13 Paź 2011
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stary Sącz

PostWysłany: Sob 5:28, 08 Gru 2012    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grzeh750




Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1508
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łask-Kolumna

PostWysłany: Sob 8:26, 08 Gru 2012    Temat postu:

Pomysłowe, pewno przydatne ale na asfalcie, wjedziesz w teren i zgubisz toto na jakimś korzeniu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
przemek_m




Dołączył: 13 Paź 2011
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stary Sącz

PostWysłany: Sob 8:42, 08 Gru 2012    Temat postu: filter

Na asfalt oczywiście w teren szkoda byłoby Katarzyny, poza tym są chyba bardziej sprawne sprzęty w teren
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grzeh750




Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1508
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łask-Kolumna

PostWysłany: Sob 8:55, 08 Gru 2012    Temat postu:

No na asfalt też są sprawniejsze sprzęty, choćby Twoja Honda, a szutry i dukty to jest naturalne środowisko dla kachy, a nie lans pod kościołem . Ale jak to składnie ujął kiedyś Princ'e ,, Jeden lubi ogórki, drugi ogrodnika córki" Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tadzioh




Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku

PostWysłany: Sob 10:03, 08 Gru 2012    Temat postu:

cienko to widzę chyba że będziesz często olej zmieniał, w tej studzience szlam będzie się osadzał i momentalnie zatka filtr
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grzeh750




Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1508
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łask-Kolumna

PostWysłany: Sob 10:10, 08 Gru 2012    Temat postu:

Tą kwestię pominąłem, dzięki Tadziu, myślę że zastosowanie pogłębionej aluminiowej miski, przy jednoczesnym użyciu tego patentu z filtrem, miało by głębszy sens, rozumiem że chciałeś poprzez to usprawnić wymianę filtra i oleju, ale nie da się chyba zjeść ciastka i mieć ciastko.

Ostatnio zmieniony przez grzeh750 dnia Sob 10:31, 08 Gru 2012, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
przemek_m




Dołączył: 13 Paź 2011
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stary Sącz

PostWysłany: Sob 10:26, 08 Gru 2012    Temat postu: filter

Teren to chyba miałeś na myśli bardziej ekstremalny niz szutrowe, polne drogi. Nie przymierzalem jeszcze tego silnika w ramie wystaje okolo 3.5 cm może nie bedzie tak źle wczesniej miałem trochę inną koncepcje ale wymagaloby to rozkrecanie miski olejowej żeby wymienić filtry ( planowałem włożyć 2) Wrzuce pozniej zdjęcia do albumu
Orientuje się ktos jakie cisnienie, przy jakiej gęstości oleju i temperaturze jest w stanie wytworzyc pompa uralowska I przede wszystkim jakie jest wymagane bo nie mogłem tego nigdzie znaleźć
Powrót do góry
Zobacz profil autora
przemek_m




Dołączył: 13 Paź 2011
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stary Sącz

PostWysłany: Sob 10:29, 08 Gru 2012    Temat postu: filter

Filtr ma zaworek jak się zapcha to będzie jak w oryginale
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grzeh750




Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1508
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łask-Kolumna

PostWysłany: Sob 10:37, 08 Gru 2012    Temat postu: Re: filter

przemek_m napisał:
Filtr ma zaworek jak się zapcha to będzie jak w oryginale

Więc jaki sens ma zakładanie filtra który po pewnym czasie przestaje działać, w oryginale masz siatkę która coś tam przefiltruje, jak otworzy się zaworek to nie masz nic, a co do polnych dróg to nie raz micha tarła o glebę jak są wytłuczone, alu micha nie ma żadnych wystających sęków i się prześliźnie, tego sęka możesz zostawić razem z michą.
Teraz z innej beczki.Jakie są wymiary filtra który zastosowałeś? Jeśli fi 76 i wysokość 56 to jest to filtr od hondy CB z końca lat 90, można do alu michy założyć od Suzuki DR 750 i 800 z tych samych lat, ma on wymiary fi-60 a wysokość mniejszą bo 37mm.i powinien się zmieścić, zresztą jak by przeszukać katalogi to pewno by znalazł jeszcze niższe mnie się już nie chciało, wykorzystałem katalog firmy od twojego filtra.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gobert
Moderator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 848
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 20:06, 08 Gru 2012    Temat postu:

W każdym układzie olejenie z filtrem powinien być zawór bypasu który przy zapchanym filtrze puszcza olej omijając go aby zabezpieczyć silnik.
Filtry mają określony czas pracy - potem wymiana, a sens stosowania filtra można ocenić po tym co znajdujemy w odrzutnikach na wale.
Wysokość całości nie wygląda na specjalnie większą od głębokiej czy średniej miski olejowej.
Z tego co widzę filtr jest po stronie ssącej pompy?
Jeśli tak jest to nie jest to najlepszy układ, mogą pojawić się problemy z dostarczaniem wymaganej ilości oleju do układu smarowania. Po stronie ssącej idealna pompa nie wytworzy wyższej różnicy ciśnienie niż ciśnienie atmosferyczne (około 10 m słupa wody), na ogół będzie to kilka metrów sł.wody mniej. Opory po stronie ssącej pomp to newralgiczna sprawa, unika się tam stosowania armatury na której mogą wystąpić znaczne spadki ciśnienia, w skrajnie złych przypadkach może dochodzić do kawitacji niszczącej wirniki pomp. Niektóre z pomp (innego zastosowania) wymagają nawet ciśnienia napływu na ssanie powyżej ciśnienia atmosferycznego. Podsumowując lepszym miejscem jest filtr po stronie tłocznej.
Poza tym wyszło to wg mnie całkiem zgrabnie.

Wg A. Cichowskiego dla pompy M-72 wydatki oleju wynoszą
800 obr/min silnika 160 cm3/min
2000 obr/min silnika 560 cm3/min
5200 obr/min silnika 1450 cm3/min
niestety nie podano dla jakiej wysokości podnoszenia.


Ostatnio zmieniony przez gobert dnia Sob 20:18, 08 Gru 2012, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
j35




Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ok.Szczecinka

PostWysłany: Sob 23:29, 08 Gru 2012    Temat postu:

Kawitacja wytworzy sie w pompach gdzie są wirniki i kierownice czyli pompy wirowe odśrodkowe,ale to dotyczy wody,przy oleju nie wiem jak by było jak sito jest na poczaku.Ale lepiej by było aby pompa zębata ssała olej z syfem i przetłaczała przez filtr.Ja z tych nowinek nic bym nie zastosował i w swojej Katarzynie nie zastosowałem,Po co gada uszczęsliwiać czymś takim ? chodziło 70 lat temu ,to i chodzic będzie dalej.Włozyć magnesy do misy dookoła pompy i zawsze coś wyłąpią , resztę wyłapia odrzutniki gnoju i będzie ok.Japoni z tego nie zrobimy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Strona 1 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin