Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

filtr oleju do K750 ?
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
przemek_m




Dołączył: 13 Paź 2011
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stary Sącz

PostWysłany: Nie 9:04, 09 Gru 2012    Temat postu: filter

Dziękuję za wszelkie informacje i sugestie
Wrzuciłem zdjęcia pierwszej koncepcji
[link widoczny dla zalogowanych]
Ogólnie nie chce z rusa zrobić hondy ale mam ekstra silnik i postanowiłem go zmodyfikować tylko tym (nie biorąc pod uwagę tłoków poloneza 1.6 nominał)
zobaczymy jak to będzie działać. Postaram się jeszcze zrobić testa i zapiąc pompę pod manometr zobaczymy jakie robi ciśnienie na oleju. W razie problemów zawsze mogę włożyć sitko oryginalne i zmienić miskę.
album będę aktualizował na bieżąco Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gobert
Moderator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 848
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 9:25, 09 Gru 2012    Temat postu: Re: filter

przemek_m napisał:
Dziękuję za wszelkie informacje i sugestie
Wrzuciłem zdjęcia pierwszej koncepcji
[link widoczny dla zalogowanych]


Nic nie widać pod wskazanym adresem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
przemek_m




Dołączył: 13 Paź 2011
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stary Sącz

PostWysłany: Nie 9:27, 09 Gru 2012    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gobert
Moderator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 848
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 9:40, 09 Gru 2012    Temat postu:

Ten filtr z pierwszej wersji posiada wbudowany zawór by-pasu?
Sprawdzałeś jakie jest ciśnienie jego otwarcia?
Prawdopodobnie filtr był do układu olejenia z jego zbudową na tłoczeniu.
W silnikach ciśnienie tłoczenia możemy założyć że wynosi 2 - 3 bar.
Ten by-pas na ssaniu może nigdy nie zadziałać.


Ostatnio zmieniony przez gobert dnia Nie 9:40, 09 Gru 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gobert
Moderator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 848
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 10:03, 09 Gru 2012    Temat postu:

A gdybyś spróbował zawrócić olej za pompą na filtr, i dopiero z filtra na blok poprzez zastosowanie dystansu z kanałami między pompą a blokiem, tak jak na schemacie poniżej?
http://www.kolyaska.fora.pl/images/galleries/127580329750c453659616d-043685-wm.jpg
Powrót do góry
Zobacz profil autora
przemek_m




Dołączył: 13 Paź 2011
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stary Sącz

PostWysłany: Nie 10:13, 09 Gru 2012    Temat postu:

Dobry pomysł szczerze myślałem o tym z tym że komplikuje się sprawa z połączeniami i przykręcaną miską w tej sytuacji wypadałoby wywalić filtr na zewnątrz gdzieś przez przez karter. W sumie to nie jest zbyt skomplikowane
tylko gdzie ten filter usadowić ?? pod cylindrem ? gaźnikiem ? może z prawej strony żeby się nie rzucał w oczy
Na zewnątrz można wylecieć i zastosować gniazdo filtra z jakiegoś samochodu ?? najlepiej żeby go wkręcać i żeby przylegał do kartera
Powrót do góry
Zobacz profil autora
przemek_m




Dołączył: 13 Paź 2011
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stary Sącz

PostWysłany: Nie 10:40, 09 Gru 2012    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Wsadzę go pod pokrywę rozrządu
mam wizję
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gobert
Moderator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 848
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 16:34, 09 Gru 2012    Temat postu:

A gdyby pozostać przy twojej koncepcji z filtrem w misce, zrobić przewody na wejściu do osłony filtra gwintowane z kołnierzami? Przy zakładaniu miski rurki miałyby na kołnierzach uszczelki, potem trafiałby w otwory, następnie znowu uszczelki i specjalne nakrętki.
http://www.kolyaska.fora.pl/images/galleries/135946345550c4af38623fd-067192-wm.jpg

Od jakiego motocykla filtr zastosowałeś?

Sprawę demontażu miski można by jeszcze bardziej uprościć stosując przewody elastyczne w oplocie do oleju i odpowiednie końcówki, przewody można spróbować ułożyć w misce, odpowiednia ich długość pozwoli na wyjęcie miski i odkręcenie ich od kosza filtra.
http://www.kolyaska.fora.pl/images/galleries/36594180150c4c8e7ec006-073767-wm.jpg
Można zastosować końcówki oczkowe, proste, kątowe, skośne co będzie pasować.


Ostatnio zmieniony przez gobert dnia Nie 18:40, 09 Gru 2012, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adam M.




Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 526
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 19:09, 09 Gru 2012    Temat postu:

A ze tak zadam glupie pytanie to Kaska ma w swoim silniku jakies panewki czy same lozyska toczne ?
Pytam bo nie wiem, nigdy tego silnika nie mialem.
W kazdym razie nawet przy samych lozyskach tocznych popieram idee filtra oleju z prawdziwego zdarzenia - czystosc wnetrza wzrasta 100x ( bez zadnej przesady ).
Sprawdzilem to w BSA Smile.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
przemek_m




Dołączył: 13 Paź 2011
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stary Sącz

PostWysłany: Nie 19:49, 09 Gru 2012    Temat postu:

zastosuje chyba filter [link widoczny dla zalogowanych]
HF147 wsadze go albo tak jak pisałem pod pokrywą rozrządu
albo w misce w tym tygodniu może się za to wezmę
będę informował na bieżąco dzięki gobert za sugestie
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wicher




Dołączył: 21 Lis 2012
Posty: 544
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Strzelno/Kruszwica

PostWysłany: Nie 19:58, 09 Gru 2012    Temat postu:

Adam M. napisał:
A ze tak zadam glupie pytanie to Kaska ma w swoim silniku jakies panewki czy same lozyska toczne ?
.

Kaśka ma łożyska toczne
Powrót do góry
Zobacz profil autora
balu




Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 408
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jasło

PostWysłany: Nie 20:43, 09 Gru 2012    Temat postu:

Tak się wtrącę w rozmowę. U kolegi Kaza jak i w moim byłym Dnieprze mieliśmy filtry na ssaniu. Kaz dalej śmiga na tym i z tego co pamiętam już kilkanaście tysięcy km zrobił na filtrze na ssaniu pompy. Tylko czy wysoka pompa uralowa ma podobną siłę zasysania oleju?

Ostatnio zmieniony przez balu dnia Nie 21:02, 09 Gru 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Micha




Dołączył: 28 Paź 2009
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pińczów

PostWysłany: Nie 22:04, 09 Gru 2012    Temat postu:

Na forum AWO też to przerabialiśmy i tam umieściłem rozwiązanie znalezione na forum niemieckim
[link widoczny dla zalogowanych]
teraz robią to inaczej i filtr jest umieszczony w misce. Ale zawsze jest po stronie ciśnienia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tadzioh




Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku

PostWysłany: Nie 23:45, 09 Gru 2012    Temat postu:

Micha napisał:
Na forum AWO też to przerabialiśmy i tam umieściłem rozwiązanie znalezione na forum niemieckim
[link widoczny dla zalogowanych]
teraz robią to inaczej i filtr jest umieszczony w misce. Ale zawsze jest po stronie ciśnienia.

wiesz obejrzymy tego linka jak nas tam zalogujesz Very Happy Very Happy pompa awo na 3 krotnie wyższe zębatki niż rusek, wydajność też
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bąq




Dołączył: 29 Lis 2011
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rumia

PostWysłany: Pon 8:39, 10 Gru 2012    Temat postu:

balu napisał:
Tak się wtrącę w rozmowę. U kolegi Kaza jak i w moim byłym Dnieprze mieliśmy filtry na ssaniu. Kaz dalej śmiga na tym i z tego co pamiętam już kilkanaście tysięcy km zrobił na filtrze na ssaniu pompy. Tylko czy wysoka pompa uralowa ma podobną siłę zasysania oleju?


Ma taką samą siłę zasysania, zmienia się tylko wydajność.

Przypominam, że właściwie dobrany filtr nie powinien powodować żadnych oporów dla filtrowanej cieczy - więc teoretycznie nie ma różnicy gdzie on się znajdować będzie.

Bardziej bym się zainteresował zaworem przelewowym który powinien się znajdować w układzie pompy zębatej z filtrem, a którego montaż na ssaniu nie jest już tak poprawny politycznie Wink

Ale o tak olej zmienia się z filtrem raz w roku więc może nie jest aż tak potrzebny?


Ostatnio zmieniony przez Bąq dnia Pon 9:10, 10 Gru 2012, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 2 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin