Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Iglica po złożeniu silnika
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysztof




Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 7:09, 10 Wrz 2013    Temat postu: Iglica po złożeniu silnika

Witam! Włożyłem silnik do ramy, nowe tłoki pierścienie, wał. Zawory, skrzynia, dyfer są już dotarte. Teraz mam pytanie mam iglice w k-302 na 3 ząbek od góry czy na dotarciu powinien być o jeden ząbek do góry? Jeżdżę w wozem (k-750) po remoncie mam przejechane 100 km. Drugie pytanie po ilu km robić przerwę bo nie chce kolejny raz zajechać silnika a mam do tego zdolności.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gazia




Dołączył: 04 Paź 2012
Posty: 85
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 8:29, 10 Wrz 2013    Temat postu:

Witam , rusek pić lubi i podniesienie iglicy na pewno mu nie zaszkodzi a ryzyko przycierki będzie mniejsze.
Pozdrawiam Gazia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krzysztof




Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 10:17, 10 Wrz 2013    Temat postu:

To mu przestawie jeden ząbek Wink a ile km bez postoju robisz na dotarciu ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Wto 11:42, 10 Wrz 2013    Temat postu:

Wazne sa pierwsze km bo wtedy moze najszybciej zlapac .Jak masz 100km zrobione to tak po 15-30 km i przerwa na stygniecie az poczujesz ze lekko idzie i sie juz tak nie grzeje .Jakie masz tloki i jaki zaplon??? bo to najwazniejsze
Powrót do góry
krzysztof




Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 12:27, 10 Wrz 2013    Temat postu:

Tłoki almot i pierścienie też, zapłon tradycyjny jak w rusku (nie żaden elektroniczny) Dla mnie każda wiadomość się przyda bo już ze 2 razy zajechałem silnik, raz prawy tłok a później podpora wału się ułamała i zablokowała pompę oleju ta nie podawała oleju i szlak trafił lewy. W związku z powyższm dzięki uprzejmości kolegi zostały te elementy wymienione, jak łożyska, podpora wału, tłoki pierścienie, regeneracja wału

Ostatnio zmieniony przez krzysztof dnia Wto 12:30, 10 Wrz 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Wto 21:34, 10 Wrz 2013    Temat postu:

Jak masz taki zestaw jak napisales to sie nie znam:)))) bo to srednio sie sprawdza i malo kiedy bo znam tylko jeden przypadek ze smiga:))).
Jedno jest pewne ze ostrego odkrecenia na dluzsza mete nie wytrzyma:))) wiec raczej na dluzszych odcinkach nie trzymaj go do deski:))).Niedlugo pojawi sie niebieski dym za rucholem i bedzie juz tylko coraz bardziej zle...ehhhh.


Ostatnio zmieniony przez Dawid1981 dnia Śro 8:15, 11 Wrz 2013, w całości zmieniany 6 razy
Powrót do góry
krzysztof




Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 6:31, 11 Wrz 2013    Temat postu:

Dawid1981 napisał:
Jak masz taki zestaw jak napisales to sie nie znam:)))) bo to srednio sie sprawdza i malo kiedy bo znam tylko jeden przypadek ze smiga:))).
Jedno jest pewne ze ostrego odkrecenia na dluzsza mete nie wytrzyma:))) wiec raczej na dluzszych odcinkach nie trzymaj go do deski:))).Niedlugo pojawi sie niebieski bym za rucholem i bedzie juz tylko coraz bardziej zle...ehhhh.


A ty jaki masz zestaw?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Śro 7:16, 11 Wrz 2013    Temat postu:

Jak większość tutaj - tłoki Fiat 126p (oryginał), współczesne tuleje, pierścienie porządne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krzysztof




Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 7:53, 11 Wrz 2013    Temat postu:

klapek napisał:
Jak większość tutaj - tłoki Fiat 126p (oryginał), współczesne tuleje, pierścienie porządne.


Sugerujesz, że to co ja mam z almotu to się rozpierniczy?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gazia




Dołączył: 04 Paź 2012
Posty: 85
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 7:56, 11 Wrz 2013    Temat postu:

Witam , profilatycznie możesz jeszcze nieco opoźnić zapłon , na mocy wiele nie straci a ryzyko przycierki będzie mniejsze powiedzmy zamiast 8-10 stopni na luzie to 7-8stopni.
Pozdrawiam Gazia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Michal_




Dołączył: 08 Kwi 2013
Posty: 423
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin/wieś spod Hrubieszowa

PostWysłany: Śro 7:57, 11 Wrz 2013    Temat postu:

Rozpierniczyć się nie rozpierniczy, ale krócej pożyje i łagodniejsza jazda wskazana ze względu na ryzyko przytarć na almotach.

Ostatnio zmieniony przez Michal_ dnia Śro 7:57, 11 Wrz 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krzysztof




Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 8:04, 11 Wrz 2013    Temat postu:

Może to dziwnie zabrzmi ale nie słyszałem nigdy o tym sposobie typu tłoki od malca tuleje itd. Chociaż na pewno coś w tym musi być bo przecież mnie już się zatarł raz jeden tłok później drugi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Śro 8:28, 11 Wrz 2013    Temat postu:

krzysztof napisał:
Może to dziwnie zabrzmi ale nie słyszałem nigdy o tym sposobie typu tłoki od malca tuleje itd. Chociaż na pewno coś w tym musi być bo przecież mnie już się zatarł raz jeden tłok później drugi.

Zalatw jakies stare cylindry zeby tylko prowadnice zaworowe byly w miare dobre i gniazda nie wypalone to przez zime Ci naszykuje ladny zestawik na dobrych tulejach, zaworach czeskich z Wladimirca t25 .Tloki 126p 650 szukaj na allegro bo sie pojawiają 77mm i pierscienie z primy nominal 77 a sworznie wloskie takie jak w linku ponizej.Gniazda 3 katy zrobione i super podocierane.
[link widoczny dla zalogowanych]
Tu masz tloki rozne:))).Na 1 czy 4 szlif tez moze byc ale najlepiej nominal
[link widoczny dla zalogowanych]
I taki zestaw jak bedziesz mial zalozony to zapominasz o jakims przycieraniu i niebieskim dymie z ruskim:))) i mozesz trzymac do deski po dotarciu przez kilkadziesiat km:))) ja mam ciagle gaz do konca bo glownie trasami latam:))))).Pasowanie tloka 0,09-0,1mm ,Przylgnie zaworowe okolo 1,5mm .Wal wyslij do Iławy ze sworzniami i 100mm brązu fi30mm gatunku b101 lub jakis cynowy b443 i bedzie łogieńSmile))hehehe.A zaplon Prameti bo juz zrobilem na nim ponad 6 tys i nic sie nie dzieje Smile)) .Koszty są ale efekty też i to pozytywne.


Ostatnio zmieniony przez Dawid1981 dnia Śro 8:50, 11 Wrz 2013, w całości zmieniany 5 razy
Powrót do góry
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Śro 8:46, 11 Wrz 2013    Temat postu:

gazia napisał:
Witam , profilatycznie możesz jeszcze nieco opoźnić zapłon , na mocy wiele nie straci a ryzyko przycierki będzie mniejsze powiedzmy zamiast 8-10 stopni na luzie to 7-8stopni.
Pozdrawiam Gazia.

Jest w tym racja.......
Nawet na elektroniku ustawiam tak zeby tykal rowno na wolnych i slabo sie zbieral (za późny) i jak uzyskam taka prace zaznaczam markerem na tarczce aktualne polozenie i leciutko przyspieszam i jest idealnie:))).
Na elektroniku prameti obracajac tarczka zgodnie z kierunkiem obrotu to przyspieszamy a odwrotnie do kierunku obrotu tarczki opozniamy (odwrotnie jest jak kręcimy aparatem w jakims sprzecie).
Swiece jak juz pisalem Awina B7HNS po niecale 5 zl haha i super na nich chodzi ale nie wiem jesczze jak dlugo bo narazie 800km i smiga(przerwy 0,8-1mm).
Wazne zeby po zlozonym silniku nie dac za wczesnego bo bedzie lapal temperature szybko i to bardzo szkodliwe w pierwszych kilometrach.
Powrót do góry
gazia




Dołączył: 04 Paź 2012
Posty: 85
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 9:04, 11 Wrz 2013    Temat postu:

Dawid1981 napisał:
krzysztof napisał:
Może to dziwnie zabrzmi ale nie słyszałem nigdy o tym sposobie typu tłoki od malca tuleje itd. Chociaż na pewno coś w tym musi być bo przecież mnie już się zatarł raz jeden tłok później drugi.

Zalatw jakies stare cylindry zeby tylko prowadnice zaworowe byly w miare dobre i gniazda nie wypalone to przez zime Ci naszykuje ladny zestawik na dobrych tulejach, zaworach czeskich z Wladimirca t25 .Tloki 126p 650 szukaj na allegro bo sie pojawiają 77mm i pierscienie z primy nominal 77 a sworznie wloskie takie jak w linku ponizej.Gniazda 3 katy zrobione i super podocierane.
[link widoczny dla zalogowanych]
Tu masz tloki rozne:))).Na 1 czy 4 szlif tez moze byc ale najlepiej nominal
[link widoczny dla zalogowanych]
I taki zestaw jak bedziesz mial zalozony to zapominasz o jakims przycieraniu i niebieskim dymie z ruskim:))) i mozesz trzymac do deski po dotarciu przez kilkadziesiat km:))) ja mam ciagle gaz do konca bo glownie trasami latam:))))).Pasowanie tloka 0,09-0,1mm ,Przylgnie zaworowe okolo 1,5mm .Wal wyslij do Iławy ze sworzniami i 100mm brązu fi30mm gatunku b101 lub jakis cynowy b443 i bedzie łogieńSmile))hehehe.A zaplon Prameti bo juz zrobilem na nim ponad 6 tys i nic sie nie dzieje Smile)) .Koszty są ale efekty też i to pozytywne.

Witam, mam pytanko czy zauważyłeś ,że chodzi o dniepra? , nie wiem czy będzie łatwo wsadzić tuleje w ameliowe cylindry dnieprowe. Ale jak powiedział mój serdeczny przyjaciel ,"nie da to się tylko parasola otworzyć w d..." Smile
Pozdrawiam Gazia. Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin