Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Problem ze smarowaniem K 750

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KACPER48




Dołączył: 15 Sie 2013
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 17:11, 16 Paź 2013    Temat postu: Problem ze smarowaniem K 750

Witam mam problem ze smarowaniem mojego K 750. Silnik jest po remoncie i na dotarciu , pompa olejowa została wymieniona na nową , blok wewnątrz i kanały olejowe umyte przed złożeniem silnika. Olej mineralny 15w40 wg. książki. Gdy silnik był zimny z lewego cylindra wykręciłem wkręt do kontroli smarowania i olej leciał po lekkim dodaniu gazu , na ciepłym silniku było tak samo. Do czasu gdy nie zerwało bolca na kole zębatym wałka rozrządu który ustala położenie odrzutnika odmy. Wracając do domu olej ciekł wszystkimi uszczelkami. Więc obudowa przednia została przetulejowana gdyż była rozbita , dorobiłem nowy bolec ustawiłem wszystko w osi i złożyłem . Kiedy wykręce wkręt kontroli smarowania na zimnym silniku olej leci , a na ciepłym nie nawet przy mocnym dodaniu gazu. Co może być przyczyną ? Dodam jeszcze że jak zdjąłem pokrywe zaworów lewego cylindra i dodałem gazu to olej był wszędzie nawet na zbiorniku paliwa , więc chyba pompa podaje. Z góry dziękuje za pomoc.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Śro 20:16, 16 Paź 2013    Temat postu:

Na ciepłym silniku odkręć pokrywkę regulacji zaworów i wtedy sprawdź.

Oczekujemy na wyniki obserwacji.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
j35




Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ok.Szczecinka

PostWysłany: Śro 22:17, 16 Paź 2013    Temat postu:

Jak docierałem swój silnik Katarzyny na stacjnarnej docieraczce/ bez głowic/ to olej zaiwaniał jak ta lala.Ale jak założyłem głowice i zaczałem jeżdzic, to niestety już takiego samego wypływu oleju z otworu kontrolki nie było, prawie nic.Dlatego ze olej rzadszy i podczas normalnej pracy wytwarza się podciśnienie które bardziej wciaga olej niz wypycha w kanał kontrolny ale smaruje cylinder.Olej na cylinder dochodzi napewno,chyba że kanał zapchany na całego, np,nadmiar silikonów!!!.Ja kiedyś też miałem obawy czy smaruje bo nie widziałem oleju w otworze kontrolnym,popyrkał troche na postoju i pojawił się olej .ale na tryskanie oleju nie licz tylko na lekkie sączenie.Jeżdże już 4 rok i gdyby tam oleum nie było to dawno by się zatarł garnek.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
KACPER48




Dołączył: 15 Sie 2013
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 6:05, 17 Paź 2013    Temat postu:

Gdy zdjąłem pokrywkę regulacji zaworów na gorącym silniku i dodałem trochę gazu olej chlapał na wszystkie strony. Więc może jest tak jak mówi kolega j35.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Czw 6:43, 17 Paź 2013    Temat postu:

Jak w otworku jest jakas oznaka oleju to gra muzyka.Mi tez nie leci tam olej a zrobilem 8400km Smile))).W starszych cylindrach nie ma tej śrubeczki i tez smigalo bez problemu.
Powrót do góry
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Czw 7:08, 17 Paź 2013    Temat postu:

I wprowadzono ją nie bez powodu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
KACPER48




Dołączył: 15 Sie 2013
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 18:37, 17 Paź 2013    Temat postu:

Czyli zrozumiałem że nie mam co panikować bo jest wszystko dobrze.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Czw 20:56, 17 Paź 2013    Temat postu:

Mnie w to nie mieszaj. Podałem Ci co możesz zrobić. Może będzie dobrze a może sobie wyremontujesz silnik.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Pią 7:05, 18 Paź 2013    Temat postu:

Jak Ci go nie przytarlo po godzinie jazdy to sam pomysl ze jest dobrze:))).Zreszta jak ja skladam silnik na nowej pompie to ja rozbieram mierze twardosci i sprawdzam wiertarka wkladajac do ropy.Ostatnio po zakupie nowej pompy rozebralem ja i tryby mialy twardosc 0 HRC więc je zagrzalem na odpowiedni kolorek i do wody bo na wode lepioej lapie niz olej i uzyskalem twardosc 54 HRC i dopiero taka pompe moge wkladać do silnika Smile))).A w kanaly dmucham powietrzem i sprawdzam czy sa drozne i dupasowuje odpowiednio uszczelke pod otworek na bloku i chodzi.Ja tez poskladalem silnik zapalilem i ogien nie sprawdzajac tej kontrolki.Moto szedl czyli jest oki.Po 200km z ciekawosci zajrzalem i nic nie kapalo ale bylo w otworku mokre czyli olej docieral.Ruchol juz zrobil w tym sezonie ponad 8 tys km a na tym wlasnie silniku ponad 6 tys.Tyle na ten temat.

Ostatnio zmieniony przez Dawid1981 dnia Wto 12:06, 29 Paź 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin