Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ostatki produkcji M 72 N/1 - "bardzo wczesna Kaśka"
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Tematy ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gregor




Dołączył: 10 Lip 2013
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jarosław

PostWysłany: Czw 23:05, 12 Wrz 2013    Temat postu: Ostatki produkcji M 72 N/1 - "bardzo wczesna Kaśka"

Witam,
Zanim posypią się obelgi za takie porównanie, postaram się wyjaśnić do czego zmierzam … a właściwie czego chciałbym się dowiedzieć.

[link widoczny dla zalogowanych]

Grafika właściwie wszystkim znana, podpisana M72 N. Wszystko pięknie i malinowo, tylko że zamiast suwaków mamy ramę Kaśki. Właściwie jest to też jedyna grafika gdzie taką konfigurację widziałem. (ok. złośliwych uprzedzę – możliwe że niewiele widziałem Razz)Dlatego chciałbym prosić o pomoc w ustaleniu na ile taka konfiguracja mogła być produkowana??

Czy może ktoś z szacownego grona próbował znaleźć coś na ten temat? Czy może ktoś posiada jakieś fotografie?

W instrukcji z ’61 faktycznie jest kilka części pokazanych i potwierdzających zamieszczony obrazek, jednak ramy Kaśkowej w połączeniu z silnikiem z Mki się nigdzie nie doszukałem. Sprawa jest trudna bo właściwie jeżeli takie złożenie mogło powstać, to tylko w ’58, a z tego okresu nigdzie instrukcji nie udało mi się znaleźć. Co mnie zaintrygowało (w tej instrukcji) to fakt że silnik z Mki podpisany był jako K750.

Tak, więc mam bardzo słabą teorię opierającą się na podpisie silnika z Mki jako K750 i fakt tej grafiki.

Co do błotnika „płetwy”, płaskich bębnów, kierownicy i lampy z Mki, nie mam wątpliwości, gdyż zarówno w pierwszych Kaśkach jak i ostatnich Mkach takowe były.

Pytanie, co dalej. Jak wyglądała tarcza kotwiczna , czy tak jak te Mkowskie jeszcze, czy już te właściwe dla wczesnych K750. Co z ramą?

Prosiłbym o pomoc w tej sprawie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Pią 6:06, 13 Wrz 2013    Temat postu:

Yyyy, ale o co chodzi..?
Na zamieszczonym przez Ciebie obrazku jest K-750. Gdzie tu widać eMkę..?
Dokładnie takich samych, jest na kolyaska, przynajmniej 3.
Na tym forum masz dokładnie opisane bębny, dokładnie opisane tarcze kotwiczne, bloki.
Są odpowiedzi na wszystkie Twoje pytania. Stąd nie bardzo rozumiem, w jakim celu założyłeś temat.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dziubek25077




Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 765
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Pią 6:25, 13 Wrz 2013    Temat postu:

Posiadam dwie kaśki w oryginale z pierwszych lat produkcji, jedną z 1959 (druga połowa roku) i 1960. Generalnie wszystko by sie zgadzało poza silnikiem który jak twierdzisz na grafice jest z emki, możliwe, lecz w 1959 roku w kaśkach były silniki kaśkowskie z tym że blok silnika był goły bez żadnego użebrowania, natomiast to co tu widać to głowice typowo emkowskie, no a blok jakby też z emki patrząc na pokrywe zapłonu, więc nie pozostaje nic innego jak czekać aż ktoś nas oświeci Wink

Ostatnio zmieniony przez dziubek25077 dnia Pią 6:28, 13 Wrz 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Pią 7:17, 13 Wrz 2013    Temat postu:

Obrazek jak wiele innych bubli w ruskach. Również w instrukcjach, serwisowkach, katalogach. Co z tego, ze była jakaś ilość egzemplarzy jak nie było serii. Możliwe, ze była to koncepcja - rysownik zabrał sie za rysowanie a fabryka za ostateczne dopracowanie silnika. Akurat mam gdzieś zdjęcie takiego egzemplarza, a nie rysunek. Ale jak mówię- stawiam, że serii na 99% nie było. Rysunek trafił na okładkę m-72 a to k-750W. Rosja. Plan wykonano- sztuka jest sztuka.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Crazy




Dołączył: 21 Paź 2010
Posty: 165
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 7:51, 13 Wrz 2013    Temat postu:

..

Ostatnio zmieniony przez Crazy dnia Śro 20:39, 22 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gregor




Dołączył: 10 Lip 2013
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jarosław

PostWysłany: Sob 22:18, 14 Wrz 2013    Temat postu:

Cytat:
Akurat mam gdzieś zdjęcie takiego egzemplarza


Prince mógłbym Cię prosić o przesłanie takiego zdjęcia? Zgadzam się, tak mogło być z tym rysunkiem - można przypuszczać po, o ile dobrze wypatrzyłem klamkach kierownicy, które bardziej wyglądają mi na późniejsze Kaśki

dziubek25077
Tak jak najbardziej się zgadzam z tym co piszesz o silnikach.

Crazy

Cytat:
przecież pierwsze "kaśki" z 58r miały oznaczenie M-72 H2 i były produkowane równocześnie z emką M-72 H1


No i powiem szczerze że nie trafiłem na oznaczenia M-72 H2 lub jak kto woli N2, o ile temat ten nie był już poruszany na forum, to może mógłbyś napisać coś więcej?
Rozumiem że większość z Was sporo już wie, dlatego właśnie pytam - jeżeli też temat M72 H2 był już poruszany na forum to przepraszam i prosiłbym o namiar gdzie go szukać.
Może niezbyt szczęśliwie zacząłem ten temat - to mój pierwszy więc proszę też o wyrozumiałość - ale słowa krytyki jak najbardziej są mile widziane Razz

Crazy:
W takim razie co z tarczą kotwiczną w wersji M72 H2?jeszcze taka jak z Mki, czy już taka jak w k750W?

Czy były jakieś opisy oficjalne?

Prince twierdzi że serii nie było - w co też jestem skłonny uwierzyć bo jak to ujął, nasi sąsiedzi ze wschodu mają nieco inne podejście.

klapku:
Na kolyasce to zdjęcie było podpisane jako M72 dlateo je wrzuciłem.
Co więcej interesuje mnie jak mogła wyglądać opisana przez Crazy M72 H2 czyli pierwsza Katarzyna. Mi nie udało się natrafić na zdjęcia oryginalnej kaśki z oryginalnie wstawionym silnikiem Mki, dlatego temat założyłem. Być może mam mylne wrażenie, ale wydaje mi się że masz na myśli pierwsze K750W z silnikiem bez żeberek - mnie interesuje wersja z silnikiem Mki Smile

pozdrawiam
G
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Nie 7:16, 15 Wrz 2013    Temat postu:

Spotkałem Crazy'ego na bazarze w wawie. Ponowne chylę czoła dla historycznej wiedzy o tych motorkach.

Ze swojej strony wkleję co mam. O m-72H2 nic nie wiedziałem. Tzn zachowało mi sie kilka materiałów z epoki. Interpretację/kolejność zostawiam bardziej obcykanym ( tak Crazy- ukłon do Ciebie Wink )

gregor- wklejaj zdjęcie tego co masz. Może uda się z tego też coś wykuć.













Zaznaczam tylko dla niewprawnego oka ze- silniki są różne(nie tyle chodzi o blok co o same pokrywy rozrządu i co za tym idzie zapłonu), modele też różnie opisane. Płynność przejścia produkcji widoczna. A kolejność wklejenia przypadkowa.

Nie ma zdjęcia jakby niepozowanego- co dla mnie oznacza ze fabryka robiła zdjęcie żeby moc sie gdzieś tam pochwalić ale z życia nic. Wnioski zostawiam - piszcie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Steegen




Dołączył: 17 Mar 2010
Posty: 486
Przeczytał: 7 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stegna/Mikoszewo

PostWysłany: Nie 11:52, 15 Wrz 2013    Temat postu:

Przesyłam zdjęcie mojej Kaski rok 59,właśnie z silnikiem ramy.Zdjęcie jest z przed kilku lat.Obecnie jest rozebrana,gdyż wcześniej jeszcze w LWP dostała strzała i ma zgięta główkę ramy.Na zdjęciu przednie koło jest późniejsze gdyż tamto było przebite.Lampa przód też późniejsza widocznie uległa destrukcji przy strzale.tłumiki założyłem kaskowe gdyż emko we poszły do mojej emy.Lampa tył junak ktoś kiedyś zmienił chyba w LWP.Zbiornik oryginał emkowy przemalowany gdyż był jakiś czas w emce.Wózek przy niej był kompletny od emy.


[link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez Steegen dnia Pon 6:53, 16 Wrz 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gregor




Dołączył: 10 Lip 2013
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jarosław

PostWysłany: Nie 18:44, 15 Wrz 2013    Temat postu:

Witam,
Cieszę się że temat ma potencjał i że przy okazji udało się dowiedzieć już coś więcej Smile

Wielkie dzięki za zdjęcia Smile Ciekawy jestem zdjęcia pierwszego (silnik Mki, ale pokrywa wydaje się z K750W. Zastanawia mnie też przetłoczenie na tylnym błotniku pod wzmocnienie siedzenia(wydaje mi się czy tam jest?)

zdjęcie nr 2 też jest ciekawe ma zimówki i wygląda już jak te Kaśki z '59 - popierałoby to teorię że M 72 H2 była płynnym przejściem i już w '58 powstały klasyczne K750W?

Zdjęcie 3 natomiast - pierwszy z góry to identycznie jak z forumowego zdjęcia i też 58

Sporo tu tych znaków zapytania Wink

Crazy

jak znajdziesz chwilę prosimy Cię o pomoc Smile

Wkleję zdjęcie tego co nabyłem (fotka jeszcze tego co było po stronie wschodniej) zaznaczam też że chciałbym wrócić do wersji pierwotnej ('5Cool.

Papiery są z tego właśnie roku - oryginalne czy nie, ważne że są i traktuję to jako pkt. wyjściowy.

Niestety ze zdjęcia nie uda się ustalić jak mogła wyglądać ta wersja potencjalnie w 58, bo albo ktoś zmienił zawieszenie (w całości z błotnikiem, kierownicą i lampą - co mogłoby być zrozumiałe przez wzgląd na trudności w jego regeneracji w tamtym czasie i tym samym prostsze rozwiązanie teleskopów (tylko czy wymieniałby ktoś cały przód?) albo zwyczajnie papiery są nie teges Very Happy.

No ale jak wspomniałem są jakie są. Tknęła mnie obecność silnika z Mki (który mógł być zwyczajnie wsadzony w ramę- niekoniecznie musi być z oryginału )plus zdjęcie na forum, które zamieściłem już wcześniej i postanowiłem się dowiedzieć czegoś więcej Wink

[link widoczny dla zalogowanych]

Pomijam fakt skrzyni z późniejszej wersji Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Nie 18:54, 15 Wrz 2013    Temat postu:

Chyba Cie zmartwię. Przewaga elementów od modelu drugiej połowy lat 60tych dla mnie wskazuje, ze papiery są nieteges. Silnik to nic innego jak emka ale przeszczepy silników w tych motocyklach to nic dziwnego. Coś jak u nas silniki poloneza dużym fiacie. Po prostu ktoś miał taki pod ręką i działał.

Jeśli będziesz miał jeszcze zapał możemy sie doktoryzować. Temat sam w sobie rzeczywiście ma potencjał.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Nie 18:57, 15 Wrz 2013    Temat postu:

Jeśli to '58 to wózek powinien być na pałąku.
Jaki masz regler i z którego roku? To samo z sygnałem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dziubek25077




Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 765
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Nie 19:17, 15 Wrz 2013    Temat postu:

Autor tematu już przypadł mi do gustu, (oczywiście tylko pod względem docieklowości spokojnie - mam żone Wink ) fajnie że drążysz ciekawy temat takie okazy o ile powstawały a mogło tak być rzeczywiście są najlepszym kąskiem w kolekcji, nie mniej jednak również chyba musze cie zmartwić że nabyłeś motocykl poprostu poskładany z kilku, lub dwóch. Sam ciągle sie ucze ale napisze to co zdążyłem zauwazyć że silnik faktycznie jak piszą koledzy z emki poprostu ktoś wsadził co miał, lub zdobył, z takiej zamiany możesz sie tylko cieszyć bo dużo więcej wart niż kaśkowski, skrzynia z późniejszej kaśku typ 6204, gaźniki, tłumiki, kolyaska, przednie zawieszenie z lampą, koła, kierownica z klamkami, amortyzatory tylne to wszystko z późniejszej kaśki, ale baza do remontu i doprowadzania do oryginału bardzo fajna, chyba ładnie zachowany blacharsko. w tej konfiguracji co masz najbliżej i atrakcyjniej zrobić 1960 rok ale sporo do wymiany masz.
Pokaże ci pare fotek mojej zdobyczy z 1959 w pełnym oryginale (poza kabelkami które w bawełnie sie rozleciały),
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez dziubek25077 dnia Nie 19:21, 15 Wrz 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
j35




Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ok.Szczecinka

PostWysłany: Nie 19:55, 15 Wrz 2013    Temat postu:

Gregor,jakbym swoją widział, tylko że mam silnik Kachy i bez żółwika Smile łamany błotniki kolor inny!.Ale w papiren '58 M72H1. Tylko że z tego 58 to pewnie koło przywiozłem, z którego bęben cierpliwie czeka na Prince Wink .

Ostatnio zmieniony przez j35 dnia Nie 19:58, 15 Wrz 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gregor




Dołączył: 10 Lip 2013
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jarosław

PostWysłany: Nie 20:42, 15 Wrz 2013    Temat postu:

Witajcie,

Prince
Jak najbardziej zapał mam, a temat warto pociągnąć.

To co zamieściłem na zdjęciu to był stan sprzed 2 lat Smile powinienem właściwie od tego zacząć:/. Przez spory kawałek czasu (próbowałem sam znaleźć różne rzeczy i tak śledziłem sobie to forum, ale się nie zarejestrowałem co już stwierdziłem było głupotą Razz) Przez ten czas doszedłem do zgromadzenia części - mniej więcej '59 rok czyli wczesna Kaśka.

Tak więc prace są już trochę zaawansowane. Ostał się silnik z Mki i tu właśnie śledzenie tych zdjęć się zaczęło - nie rozpisywałem się z tym żeby niepotrzebnie nie generować tekstu Wink - wspominałem co nieco w miejscu gdzie jest możliwość przedstawienia się Wink
Natomiast tutaj łudziłem się że skoro był silnik z Mki to ... no sami wiecie czasem się bardziej chce w coś uwierzyć niż jest Razz

klapek

sygnał - słoneczko

dziubek25077

heheh spoko też mam żonę Razz. No i tak przy okazji na dniach spodziewam się potomka Very Happy tak więc jakby mnie gdzieś wcięło, to proszę kontynuujcie temat. Postaram się zaglądać w miarę możliwości;).

Dzięki za zdjęcia Smile - gdzie wyhaczyłeś taki okaz? o ile można wiedzieć. Kapitalna sprawa taki prawdziwek.
Mój niestety jak Frankenstein Wink Czyli wygląda na to że w pierwszych wersjach były przetłoczenia pod wzmocnienie siedzenia na tylnym błotniku. (co do nabycia tego motocykla to popełniłem wszystkie możliwe błędy jakie można było - z perspektywy czasu to się cieszę że nie dostałem wieprza Razz)

j35
Widać że "handlarze" lubią tą datę Razz mój był na tyle przyzwoity że w papierach w takim razie (skoro są nie teges) wpisał K750.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dziubek25077




Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 765
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Nie 21:26, 15 Wrz 2013    Temat postu:

gregor u mnie na dniach tez potomek Laughing a raczej potomka Wink
CO do okazu to wychaczyłem z allegro, aż sie dziwie że przez pare dni nikt go nie kupił, ja długo nie czekałęm i sie udało, fakt że za takie cos trzeba zapłacić, ale moim zdaniem warto.
Miałem juz 5 kasiek z czego tylko 2 okazy to piękne prawdziwki w oryginalnym lakierze, reszta niestety wszystko robione na handel i kundle niesamowite, ale brałem jako baze części a nóż sie przydadzą Wink
powodzenia
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Tematy ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Strona 1 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin