Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ostatki produkcji M 72 N/1 - "bardzo wczesna Kaśka"
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Tematy ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gregor




Dołączył: 10 Lip 2013
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jarosław

PostWysłany: Nie 20:46, 27 Paź 2013    Temat postu:

Witam,
Wrzucam tłumaczenie tekstu zamieszczonego przez Crazy'ego, wszystko od fragmentu K-175:

W Kijowskiej fabryce motocykli zaprojektowano nową konstrukcję - motocykl M-53. Jego wprowadzanie do produkcji będzie przeprowadzone w trzech etapach.

Najpierw będzie wprowadzony motocykl M72H1. Będzie miał zainstalowany nowy przedni widelec i koła. Ta maszyna zostanie wydana pod koniec 1957 roku. W przyszłości , w motocykl ustawiona zostanie nowa rama z „pływającym” tylnym kołem, siedzenie z poduszką, ulepszone hamulce i wprowadzony szereg innych zmian .
Produkcja takich motocykli ( M72H2 ) musi być realizowana w II kwartale 1958. Pod koniec 1958 do motocykla M72H2 zainstalowany zostanie nowy lekki wózek boczny, „nowe kontrole?” i zmieni się system zasilania. Jednocześnie projektanci pracują nad korektą projektu nowego silnika o mocy 500cm3 z zaworami napowietrznymi (górnymi). Charakterystyczną cechą tego silnika jest to, że na nim są stosowane łożyska w dolnych głowicach korbowodu. Moc tego silnika będzie nieco wyższa niż silników M-72, które jak wiadomo mają moc 750cm3. Konstrukcja tego silnika powinna być gotowa do końca 1958 roku.

No i właściwie to ja się cieszę że nie udało im się wprowadzić tego "siedzenia z poduszką" Very Happy.

Podsumowując:

Etap I (koniec 1957-marca 1958)- modyfikacja zawieszenia - wahacze i koła - Czyli stara poczciwa M-ka z dodatkiem Razz

Etap II (kwiecień-czerwiec 1958) - wszystkie te modyfikacje rama itd. (można by się pokusić że tych siedzeń kanapowych nie udało im się wprowadzić, albo na tyle mało że do dzisiaj nie przetrwały) i na tym etapie przygoda mogła się zakończyć

Etap III (koniec 1958) - nowy wózek i nowy silnik (według danych z tamtych czasów zostało zmontowanych tylko kilka modeli)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gregor




Dołączył: 10 Lip 2013
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jarosław

PostWysłany: Śro 22:24, 06 Lis 2013    Temat postu:

Tak więc dalej trzymam się obranego kursu i postaram się przywrócić M72 N2 do życia Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2555
Przeczytał: 22 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Wto 9:48, 26 Lis 2013    Temat postu:

Widzieli..?
[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gregor




Dołączył: 10 Lip 2013
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jarosław

PostWysłany: Pią 18:32, 29 Lis 2013    Temat postu:

Tak patrzę i sobie myślę że mam bardzo mieszane uczucia co do oryginalności tego motocykla. Pomijam to co wymienił że nie jest oryginalne. W sumie to "niewiele" no nie wiem czy komuś sie przyda prawie kompletne M52, ale bez przodu ;>
Pomijam też lampę z tyłu. Z przodu zresztą też Razz.

No i jest jeszcze kilka spraw, ale to nie ma sensu wypisywać. Bo zaraz będzie plaga cudem ocalałych M72 - którym brakuje naprawdę niewiele.
Jakby na to nie popatrzeć to składak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
cwsm111




Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 8:06, 30 Lis 2013    Temat postu:

Przylącze sie i ja do dyskusji, w połowie lat 90-tych,mialem dwa motocykle k750,59 i 60 rok oba na wachaczu zachowane w oryginale, egzemplarz z 59roku miał silnik taki jak M72,bylem przekonany że ktoś go wymienił. Wygląda na to że zagadka rozwiązana...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2555
Przeczytał: 22 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Sob 8:38, 30 Lis 2013    Temat postu:

W 59-tym był bez użebrowania, ale już Kaśkowy raczej...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
cwsm111




Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 18:39, 30 Lis 2013    Temat postu:

klapek napisał:
W 59-tym był bez użebrowania, ale już Kaśkowy raczej...
zapamietałem że cała jednostka była od M72...tematu nie drązyłem, uznałem to za przeszczep. K750 bylo dość wczesne...ale lampe już miało z daszkiem. Z czystej ciekawości zerkne na foty.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gregor




Dołączył: 10 Lip 2013
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jarosław

PostWysłany: Nie 0:33, 01 Gru 2013    Temat postu:

Tak jak Klapek mówi był Kaśkowy. Ciekawa jest grafika zamieszczona na początku przez Princea, tam już pojawia się data '58. To z kolei pokrywałoby się z planem który sąsiedzi nasi mieli na M-53, ale to już może być zbieg okoliczności i takie sobie gdybanie.

Fotki jak możesz to zamieść, może ktoś coś ciekawego wypatrzy.

U mnie już prawie końcówka z solówką Very Happy. Szkoda tylko że to zima już:/
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Tematy ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4
Strona 4 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin