Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ostatki produkcji M 72 N/1 - "bardzo wczesna Kaśka"
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Tematy ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Steegen




Dołączył: 17 Mar 2010
Posty: 447
Przeczytał: 30 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stegna/Mikoszewo

PostWysłany: Śro 20:26, 02 Paź 2013    Temat postu:

Dziej076 chyba coś pomieszałeś,tak się składa że mam tą książkę,wydaną właśnie w 1961r.Na 19 stronie nic niema,za to na 20 jest szkic filtra powietrza i jego obsługi,a między 16i 17 jest wkłejka właśnie z przekrojem i systemem smarowania wczesnego silnika k750,dopiero na 26 stronie jest szkic silnika z m72 i jest to raczej poglądowy szkic gdyż jest na nim pokazany sposób ustawiania znaków rozrządu.Dlatego uważam że nie ma się co posiłkować tą instrukcją ustalając oryginalność motocykla.Gdyż przykładowo np.na stronie 27 jest już skan M 72 jeszcze w starej ramie tzn z sygnałem w poprzek i małym regulatorem,a dotyczy dźwigni ręcznej zmiany biegów.Tak samo jest z opisem zawieszenia,na stronie 32 jest wachaczyk z tarczą kotwiczną z m 72n,a na 48i 49skany wachaczyka k750 z regulacją hamulców wrętką stożkową i mocowaniem linki wewnątrz tarczy.Znowu na stronie 65 jest szkic silnika z aparatem zapłonowym silnika m72 i to jeszcze uchwytem cewki pod deklem.Właśnie dla tego ja biorę tą książkę na miękko i nie uważam ją jako wyznacznik do ustalenia oryginału.
pozdr Steegen
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3455
Przeczytał: 8 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Śro 20:38, 02 Paź 2013    Temat postu:

;D Steegen- naprawdę rozbawiła mnie ta recenzja. Serio.

Ale swoją drogą wygląda na to, ze sa różne te kniżki. Bo tez mam zieloną ( nie wiem z jakiego roku po akurat tam jest potargana)
i na 19 ma przekrój silnika. I dalej tak jak dzieju076 pisze.

Tyle, ze skanera ni mam. A innych może też by zainteresowało.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Steegen




Dołączył: 17 Mar 2010
Posty: 447
Przeczytał: 30 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stegna/Mikoszewo

PostWysłany: Śro 20:46, 02 Paź 2013    Temat postu:

Też nie mam skanera.Skoro mówisz że są różnice w kniszkach.Dla tego nie pozostaje nic jak czekać na skany od dzieja076.
pozdr.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
GABE




Dołączył: 04 Lip 2009
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Spała

PostWysłany: Śro 21:15, 02 Paź 2013    Temat postu:

Skaner zbędny Shocked Do jutra rana możecie knigi przepisać, a obrazki jakoś sobie wyobrazimy Very Happy
Żartowałem Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gregor




Dołączył: 10 Lip 2013
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jarosław

PostWysłany: Śro 22:12, 02 Paź 2013    Temat postu:

Panowie książka o której mowa znajduje się na stronce Kolyaski w bibliotece w kategorii motocykli czterosuwowych:

M.A.Pozdniakow, Motocykl K-750, 1961, DjVu, ros. (8,73 MB)

[img][link widoczny dla zalogowanych]

Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych][/img]

Dzięki nieocenionemu programowi graficznemu zwanemu Paint ;p zamieszczam stronę o której pisał dziej (19)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dziej076




Dołączył: 15 Lis 2012
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Edinburgh

PostWysłany: Czw 0:13, 03 Paź 2013    Temat postu:

Hejka jeszcze raz wszystkim
PRINCE dokladnie tak jak mowisz widac mamy te sama knige heehehhehhehhee .
Gregor dzieki za wstawke wlasnie o tym mowilem dokladnie ten rysunek mam na 19 stronie a reszta tak jak opisalem . Poza tym nie wiem jak wy ale ja trzymam sie literatury z czasow bo w/g czegos trzeba odbudowywac nasze bryki tzn nie w/g opisu Pana Henka co to kiedys mial k 750 i to on wie najlepiej jak wygladala , tylko po literaturze fachowej .Wiem ze wiele mozna zarzucic kacapom zza wschodu ze niedokladne ze na odpier...al ale zawsze to cos bardziej realne niz np wspomnienia traktorzysty Pana Henka .Dlatego ja odbudowywuje swoja KASIULKE 750 z rocznika 1961 wlasnie w/g radzieckiej literatury porownujac kilka ksiazek i dochodzac samemu co i jak . Ciekawostka moze byc fakt iz np w ksiazce ---radziecka instrukcja obslugi K 750 B z 1962 roku juz nigdzie nie spotkamy opisu silnika z tzw dluga rurka ( czyli takiego jak w M72 ) tylko wszedzie pokazany jest silnik klasyczny od K 750 z tzw pelnym urzebrowaniem wokolo misy .Jak na moje to ruscy poprostu wypychali z magazynow silniki ktore in zalegaly i montowali je do pierwszych kasiek jak lecialo .
Ok pozdrawiam dziej
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2542
Przeczytał: 30 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Czw 7:14, 03 Paź 2013    Temat postu:

dziej076 napisał:
tylko po literaturze fachowej .

Nie, tam nie ma nic realnego - niestety...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gregor




Dołączył: 10 Lip 2013
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jarosław

PostWysłany: Czw 21:16, 03 Paź 2013    Temat postu:

... niestety problem z tą pozycja jest taki że została ona napisana w '61 czyli 3 lata po wydarzeniach które nas interesują. Jasne, jest trop - istniała M72 N1. Może też trochę z przesadą napiszę, ale historię piszą zwycięzcy Wink

Gdyby instrukcja powstała w '58 to oznaczałoby że mieli plan i tyle i tyle modeli wykonali wg. takiej, a takiej dokumentacji. A tak wygląda że plan mieli coś zrobili, nawet udało się im przejść w kolejny model, no to w sumie czemu by tego nie zaznaczyć że coś tam takiego kiedyś mieli i robili. No i konkretów nadal brak :/
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Crazy




Dołączył: 21 Paź 2010
Posty: 165
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 11:50, 13 Paź 2013    Temat postu:

..

Ostatnio zmieniony przez Crazy dnia Śro 20:40, 22 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Crazy




Dołączył: 21 Paź 2010
Posty: 165
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 18:21, 13 Paź 2013    Temat postu:

..

Ostatnio zmieniony przez Crazy dnia Śro 20:41, 22 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gregor




Dołączył: 10 Lip 2013
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jarosław

PostWysłany: Sob 23:52, 19 Paź 2013    Temat postu:

Witajcie,
Przepraszam że tak długo nic nie odpisywałęm, ale sami wiecie pieluchy, praca i godzenie tego wszystkiego do lupy RazzCrazy, to bardzo dobra wiadomość Very Happy, nie masz przypadkiem gdzieś tego skanu Smile?
Tak Crazy o to właśnie mi szło że nic konkretnego się nie pojawiało Smile

To właściwie już dosyć sporo, bo można przyjąć że grafika która się pojawiła na początku postu ma jakąś podstawę. Dzięki wielkie Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Crazy




Dołączył: 21 Paź 2010
Posty: 165
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 9:02, 20 Paź 2013    Temat postu:

..

Ostatnio zmieniony przez Crazy dnia Śro 20:41, 22 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Crazy




Dołączył: 21 Paź 2010
Posty: 165
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 10:35, 20 Paź 2013    Temat postu:

..

Ostatnio zmieniony przez Crazy dnia Śro 20:42, 22 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gregor




Dołączył: 10 Lip 2013
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jarosław

PostWysłany: Nie 14:23, 20 Paź 2013    Temat postu:

Crazy Właściwie to rewelacja Smile

Dzięki za tekst, poproszę znajomego o przetłumaczenie, ja niestety nie znam języka sąsiadów że wschodu Wink

Masakra w ogóle na to nie wpadłem, gdzieś kiedyś przeglądałem i kilka razy trafiłem na kolyasce na artykuł z M52 i M53, ale jakoś o tym zapomniałem i mnie totalnie zaćmiło.

Właściwie to wszystko wyjaśnia Smile

Crazy w ogóle mam taką teorię (na forum padło stwierdzenie że tarcza kotwiczna w M72 N2 była taka jak w pierwszych Katarzynach), otóż sądzę że było inaczej.

Skoro M72 N miało swoją tarczę, M72 N1 zdaje się odziedziczyło po nim tą sama tarczę, to M72 N2 też powinno mieć tą sama tarczę.


Natomiast tarcza z pierwszych Kasiek była przygotowywana właśnie pod M53 i w nim jest widoczna.

[link widoczny dla zalogowanych]

w części poświęconej M53 jest napisane:

Cytat:
W sprawozdaniu CKB z 1955 roku napisano: "Kijowskie zakłady motocyklowe wraz z CKB zakończyły przygotowanie detali...


Crazy:

Cytat:
Według mnie na tej grafice jest pokazany motocykl M-72N2, czyli M-72N1 z nowszego typu zawieszeniem z tyłu Smile


Co więcej kierownica jest podobna do tej z M53:), co nie znaczy że takie powinny być w M72 N2, zwłaszcza że późniejsze Katarzyny miały dalej do wewnątrz.

Powiem szczerze że zajebiście się cieszę Smile Jak tylko uda mi się zdobyć przetłumaczoną wersję, to wrzucę na forum Smile

Dzięki wielkie Crazy raz jeszcze Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Crazy




Dołączył: 21 Paź 2010
Posty: 165
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 17:26, 20 Paź 2013    Temat postu:

..

Ostatnio zmieniony przez Crazy dnia Śro 20:43, 22 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Tematy ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 3 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin