Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jakie można rozwinąć prędkości na ruskach
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Tematy ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HansKlos




Dołączył: 17 Gru 2012
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieradz

PostWysłany: Pon 23:17, 17 Gru 2012    Temat postu: Jakie można rozwinąć prędkości na ruskach

Ciekawi mnie ile można wyciągnąć z naszych maszyn i jakie mają przyspieszenie.Ja mam m72 z koszem dyfer 8 i osiągnąłem na niej prędkość 95 z koszem mierzone gps zapasu na manetce jeszcze trochę było.Jestem ciekawy ile można wydusić z solo z urala i dniepra na różnych dyfrach i też z szybką 4
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tadzioh




Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku

PostWysłany: Wto 1:27, 18 Gru 2012    Temat postu:

wklejam ci linka i nie brzęcz, najwyżej mnie tu ukamienują ale tam się nie rejestruje [link widoczny dla zalogowanych]
na ile masz wyobraźni jadąc bez hamulców zdolnych to zatrzymać?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Wto 8:30, 18 Gru 2012    Temat postu: Re: Jakie można rozwinąć prędkości na ruskach

HansKlos napisał:
Ciekawi mnie ile można wyciągnąć z naszych maszyn i jakie mają przyspieszenie.Ja mam m72 z koszem dyfer 8 i osiągnąłem na niej prędkość 95 z koszem mierzone gps zapasu na manetce jeszcze trochę było.Jestem ciekawy ile można wydusić z solo z urala i dniepra na różnych dyfrach i też z szybką 4


Najpierw to zapukaj, wytrzyj buty i wtedy się chwal swoją ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
karrad13




Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Okolice Wołomina

PostWysłany: Wto 17:12, 18 Gru 2012    Temat postu:

tadzioh napisał:
wklejam ci linka i nie brzęcz, najwyżej mnie tu ukamienują ale tam się nie rejestruje


Ciekawy tok rozumowania Confused

Wracając do tematu tu : [link widoczny dla zalogowanych] jest trochę popisane

Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hius




Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa

PostWysłany: Wto 18:43, 18 Gru 2012    Temat postu:

Ciekawy gość nie ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tadzioh




Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku

PostWysłany: Wto 21:19, 18 Gru 2012    Temat postu:

ciekawie to wyszło bo mi pół posta wywaliło Laughing Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rura




Dołączył: 27 Cze 2012
Posty: 423
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Wto 22:35, 18 Gru 2012    Temat postu:

Bo widzisz, źle do problemu podszedłeś Wink. Słyszałeś, żeby kiedyś ktoś się zapytał: "Panie a jak szybko to stanie?" ? Bo ja nie osobiście, zawsze jest: a ile pojedzie? Wink
A jak się pytają ile wyciąga, to najlepiej mówić, że ze 2-3 laski dziennie Wink.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
brzytwa
Administrator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 935
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piotrków Trybunalski

PostWysłany: Nie 18:07, 23 Gru 2012    Temat postu:

Na wiosnę albo nieco później będziemy robić próby na Dnieprze na skrzyni 5-ce z dyferkiem 9, to ci odpowiem, ale 140km/h powinno być.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Śmigiel T




Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Pon 13:38, 24 Gru 2012    Temat postu:

Nie miałem wtedy wiarygodnego prędkościomierza (jak to w rusku)
ale miałem dobry obrotościomierz.
W Uralu solo z dyfrem 9 i standardową skrzynią.

Kiedyś na pustej dwupasmówce odkręciłem do 6000 odr/min.
Manetka całkowicie do oporu.
Pęd powietrza był taki że położyłem się na baku bo głowę chciało urawć.
Licznik miałem wyskalowany do 120km/h, trochę zawyżał, ale wskazówka mocno wyszła poza skalę.

Szkoda że nie miałem licznika rowerowego czy GPS żeby wiedzieć ile naprawdę jechałem. Z tabelek z przełożeniami szacowałem że tak ze 130-140km/h jak nic było.

Teraz mam licznik rowerowy ale nie zamierzam odkręcać do oporu.
W każdym razie 98.8km/h osiąga łatwo-a potem tani licznik wariuje.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Stara ema




Dołączył: 26 Sie 2012
Posty: 117
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pon 15:45, 24 Gru 2012    Temat postu:

Ja w tym sezonie robiłem próbę na emie solo, skrzynia standard, dyfer 9, opony mitasy 19-4.00. Silnik jak i reszta standard. I jechała jakieś 110-115km/h mierzone Yamahą Drag Star która jechała obok.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3941
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 16:16, 24 Gru 2012    Temat postu:

"Pęd powietrza był taki że położyłem się na baku bo głowę chciało urwać."

Podobne odczucia miałem na ścigaczu pozbawionym owiewek, ale na liczniku było jakieś 220. Nie sądzę aby Rusek był w stanie tak się rozpędzić Very Happy
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Pon 16:39, 24 Gru 2012    Temat postu:

Cyrograf15 napisał:
"Pęd powietrza był taki że położyłem się na baku bo głowę chciało urwać."

Podobne odczucia miałem na ścigaczu pozbawionym owiewek, ale na liczniku było jakieś 220. Nie sądzę aby Rusek był w stanie tak się rozpędzić Very Happy
Wojtek

Na Asi YX600 bez centymetra owiewki, 140na godzinę nie jest w żaden sposób uciążliwe. O ile sie ma zamykany kask. Pamiętam ze na głupiej diverce tak do 120 nie zamykałem kasku. Powyżej inaczej sie nie dało.
Kaczką na szybkiej czwórce i bebechach mostu 9tce plus elektroniczny zapłonnik, Asia stwierdziła, ze pod 120 kaczka dochodziła. Kask otwarty, nawet przez myśl mi nie przeszło żeby zamykać. Wiec możliwe ze licznik porównawczy(yamaha radian) nieco zawyżał.

PS. Dla tych co chcieliby szybka czwórkę i dziewiątkę w solowym dolniaku- odradzam. Dużo mielenia trójką i czwórką przy nawet niewielkich pagórkach.

PS2. Myślę, ze po obecnych modyfikacjach te 120km/h kaczka będzie w trasie mogła trzymać. Ale raz ze solówka, dwa ze pieszczony był każdy kawałek silnia, a trzy ze zawieszenia , hamulce i rama nawet- wydają sie być kompletnie nie do tego jakby stworzone ;D


Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Pon 16:46, 24 Gru 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adam M.




Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 526
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 20:55, 24 Gru 2012    Temat postu:

W mojej Kasce przod od AJSa 18 zalatwil sprawe zawieszenia i hamulcow mimo to nie sadze zebym w trasie jezdzil szybciej niz stowka.
BSA ktora nominalnie idzie 160 tez za bardzo nie nadaje sie do tego zeby trzymac nia stale 120 raczej 100 - 110 w zaleznosci od warunkow drogowych i wytrzymalosci kierowcy na wibracje.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Śmigiel T




Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Wto 20:07, 25 Gru 2012    Temat postu:

Oczywiście dywagacje o prędkościach na weteranach trzeba traktować jako ciekawostki. Uważam że nie ma sensu przekraczać 100km/h. Nawet na nowszym moto dostaje się tylko łoskot powietrza w kasku czy owiewce.
Takie jest mój pogląd na odkręcanie. Pewnie też dlatego że nigdy nie jeździłem prawdziwie szosowym nowym moto.

Chyba że mamy dwupasmówkę dobre warunki i kawał drogi do połknięcia.
To korki w uszy i jazda.

Ale dla odczuwania pędu powietrza bardzo duże znaczenie ma forma kierownicy. Na szosowych motocyklach siedzi się przecież nachylonym z częścią ciężaru na rękach.
W endurakach czy moim Uralu z szeroką kierownicą siedzisz wyprostowany i rozpięty jak żagiel.

Jeździłem 600tką turystycznym-enduro z małą owiewką i na tym moto ze zdjętym plastikiem. Różnicę w oporze powietrza czułem powyżej 100kh/h i to w tym sensie w jakim się rozpędzał przy podobnym odkręceniu manetki.


Czytałem w książce Kwiatkowskiego z lat 60tych że motocykl typu iż 350 to już jest maszyna która pozwala trzymać prędkość 120. Dla mnie 120 to można trzymać na 600tce z lat 80-90. Albo postęp techniczny to mistyfikacja albo coś innego tu nie gra Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3941
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 23:30, 25 Gru 2012    Temat postu:

Trzeba zainwestować w kask a nie jeździć w poniemieckim nocniku chińskiej produkcji, wtedy nie ma łoskotu i da się z przyjemnością jeździć zdecydowanie szybciej. Na 600tce czterocylindrowej z lat 80tych to można trzymać 180km/h na jednym piecu to powiedzmy 140km/h.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Tematy ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Strona 1 z 7

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin