Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jakie można rozwinąć prędkości na ruskach
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Tematy ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Pią 9:51, 28 Gru 2012    Temat postu:

Ja myślę że jest jakaś część społeczeństwa, która chce mieć nowe auto, i nie ważne jakie - byle nowe. Jeden woli wpuścić 20k w Skoda Fabia, która po za kierownicą i hamulcem nie ma nic, inny natomiast w A6, który ma w sobie wszystko, ale jest o 5 lat starszy...
Nie wiem czym się kierują Ci pierwsi ale to ich wybór - nie wnikam, nie oceniam.
Ja gdyby nie żonka, zamiast Galaxy'em jeździłbym dziś komandorką Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
agrupa




Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 733
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pią 10:43, 28 Gru 2012    Temat postu:

Masz bardzo mądrą żonę Smile
Galaxy jeździsz, a komandorką byś chciał jeździć Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Pią 11:02, 28 Gru 2012    Temat postu:

agrupa napisał:
Masz bardzo mądrą żonę Smile
Galaxy jeździsz, a komandorką byś chciał jeździć Wink

No wiem, wiem... Dlatego tak często jej słucham. Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
HansKlos




Dołączył: 17 Gru 2012
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sieradz

PostWysłany: Śro 23:16, 09 Sty 2013    Temat postu: dniepr vs nexia

Niezły speed dniepra http://www.youtube.com/watch?v=BVNCYZfMEIw
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dzikijunak




Dołączył: 01 Kwi 2012
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Małopolska

PostWysłany: Nie 13:16, 27 Sty 2013    Temat postu:

2001 rok, Dniepr 12 solo, skrzynia orginalna, dyfer 9 - 125 km/h na obwodnicy Tarnowa - zmierzone radarem przez Policję, mandat stosownie do prędkości Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
profss




Dołączył: 15 Paź 2010
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Twardogóra-Dolnośląskie

PostWysłany: Nie 17:59, 27 Sty 2013    Temat postu:

jeden dobry kolega to nawet 160 uralem jechał tylko butami musiał hamować;-D hehe
Powrót do góry
Zobacz profil autora
niuniek




Dołączył: 03 Mar 2012
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 22:06, 30 Sty 2013    Temat postu:

Zawsze zaczyna sie od tuningu silnika i zazwyczaj większość na tym pozostaje. A sprzęgło, skrzynia, zawieszenia, hamulce? Rozpędzałem Urala do 140 i te zabawy skończyły sie kiedyś w szpitalu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
orita




Dołączył: 07 Wrz 2009
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź

PostWysłany: Czw 3:25, 31 Sty 2013    Temat postu:

Zapalenie płuc ? Przewiało ? Smile
Też miałem" tuningowanego" , inne tłoki , zawory itd. Silnik żył bardzo krótko , okazało się że poprawianie fabryki to nie jest prosta sprawa . Tanie to nie było i pojawiło się pytanie : po co ? jechał ponad 130 i to nie było wszystko , fajnie . Dalej się bałem bo falbany niewyważone i orginalne zawieszenie . Efekty jak w bombowcu podczas ostrzału .
Właśnie - te 130-140 to japoński motocykl jeśli nie jest 125cm. to wyciąga z palcem w nosie . Jak sie go wyjmie z nosa to nawet więcej .
To po co robić z ruska coś czym nie jest i nigdy nie był ? Duża kasa żeby to zrobić sensownie i jaki efekt ? I ile tam zostanie z orginału ( silnik , przełożenia dyfra i skrzyni, koła , zawieszenie ,rama ,hamulce) ?
Nie jestem pewny ale rekord ZSRR na bokserze to ponad 200 km/h . Oczywiście nie seryjnym . Czyli sie da tylko po co ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adam M.




Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 526
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 16:39, 31 Sty 2013    Temat postu:

A co padalo w silniku ?
Taka sprawa jak wywazenie kol to podstawa niezaleznie od tego czy jezdzisz wolno czy szybko.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mrkubek




Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 431
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Aleksandrów łódzki/bełdów/krzywa wieś

PostWysłany: Czw 17:44, 31 Sty 2013    Temat postu:

130 km/h to nawet japońskie 80 wyciągają.
A taka predkość dla japońskiej 125ccm to nie problem
Powrót do góry
Zobacz profil autora
orita




Dołączył: 07 Wrz 2009
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź

PostWysłany: Sob 2:02, 02 Lut 2013    Temat postu:

Kol. Adamie - po otwarcu zwłok stwierdziłem ze zbyt duża bezwładność cięższych zaworów przy zwykłych sprężynach zaworowych i powyższony stopień sprężania dały efekt spotkania tłoka z zaworem . Na plastelinie jak sprawdzałem w warsztacie śladu nie było ale przy dużych obrotach ...
Efekt-grzybek zaworu urwał się w miejscu przjścia w trzonek i zawinął w gustowną trąbkę i radośnie wpadł na denko tłoka , największy kawałek tłoka jaki udało mi sie odzyskać ma wielkość ok. 5x3x2 cm. .Kawałki tłoka i pierścieni zmasakrowały głowicę i cylinder , ponieważ drugi cylinder jeszcze działał to wciągnęło kawałki do bloku. Wał nie do wyjęcia - wbite kawałki pomiędzy blok silnika i wał , korba skrzywiona , koła rozrządu popękane na skutek gwałtownego zatrzymania wałka . Silnik zablokowany na głucho . Magistrala olejowa zniszczona , w drugim cylindrze wyłamana dolna część tulei cylindrowej . Mozliwe tez że awarie spowodowało rozłożenie sie wału na skutek zwiekszonego obciążenia i niewłaściwej regeneracji .
Z silnika ocalała pompa oleju i druga głowica . Zawór i kawałek tłoka trzymam na półce jako nauczkę że do tuningu silnika trzeba dużo wiedzy , sporo pieniędzy , dobrego warsztatu i trochę farta .
Kosztowna to była lekcja pokory Crying or Very sad ale chociaż sobie pojeździłem Uralem ze 140 Laughing .
Dodam że to było ładnych parę lat wcześniej . Teraz można po prostu włożyć silnik BMW + fabryczny zestaw tuningowy i pędzić jako i ten wicher .
Kol. Mrubek - czytamy ze zrozumieniem i odpowiadamy na temat a nie klepiemy byle szybciej . Z palcem w nosie a nie opór-łycha .
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adam M.




Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 526
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 2:42, 02 Lut 2013    Temat postu:

Sam mialem kiedys Kaske z wlozonym silnikiem od R75 ( saharka ) tyle ze mocno podciagnietym i mimo ze wszystko zrobione bylo z glowa ( nie przeze mnie Smile) to znaczy uklad rozrzadu byl poprawnie zestrojony, zawory ze sprezynami od prawie wspolczesnej wowczas BSA A65 wiec teoretycznie 8 tys obr wytrzymywaly i wszystko bylo pieknie, tyle ze ostateczna rzecza bylo siadanie lozysk korbowodowych walu.
System olejenia nie dawal rady i mimo ze sam skladalem lozyska korbowe z selekcja rolek na pasometrze i docieraniem biezni ( z mala pomoca kolegi asystenta na Mechanice Precyzyjnej PW ), to wal wytrzymywal sezon.

Tak ze raczej teraz rasowal bym Dniepra a nie Urala - gdyby zrobiony byl z innych materialow, no i gdybym nie mial wlasnie takiej BSA do tej zabawy Smile.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
niuniek




Dołączył: 03 Mar 2012
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 3:34, 02 Lut 2013    Temat postu:

orita napisał:
Zapalenie płuc ? Przewiało ? Smile


Heh, czekam na Szpilke w TV i luknąłem na temat. No wiało wiało, miało sie dłuższe włosy to powiewały Wink Motocykl miałem złożony perfekcyjnie silnikowo, zawieszenia również. Koła centrowałem osobiście i były wyważone. Wychodziły już niedostaki konstrukcyjne przy tych prędkościach. Ale spoko polatał pare sezonów i stoi gdzies na strychu przykurzony. Wywaliłem sie kiedyś przez gapiostwo, troche zabrakło hamulców żeby wytracić prędkość, mniej by bolało.
Sprężyny zaworowe to akurat banał, kupowałem znacznie lepsze w Polmozbycie do Fiata (po 3zł chyba). Tylko podtoczyłem talerzyki pare dyszek. Ścisnąłem łapami te ruskie i od razu wywaliłem, właśnie pachniało tym o czym piszesz. Używałem elektronicznego zapłonu Prameti i wkręcał się pieknie na obroty i bardzo ładnie równo pracował.
Ural całkiem przyjemny motocykl, miło go wspominam. Brakowało po prostu 5-ego biegu bo to podkręcanie to dochodziło się do powiedzmy 140 i szło w obroty i ryk. Skrzynia jest bardzo ładnie zestopniowana, brakowało 5-tki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3942
Przeczytał: 19 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob 9:40, 02 Lut 2013    Temat postu:

Temat jest o prędkich Ruskach a prawda jest taka że większość jeździ max 80 km/h i to wyłącznie w koło komina. Na diabła wyważać koła w taczkach? Nigdy tego w Rusku czy enduraku (terenowym nie szosowym) nie robię.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
niuniek




Dołączył: 03 Mar 2012
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 22:50, 02 Lut 2013    Temat postu:

Temat jest o prędkościach a prędkości rozwija się na szosie a nie w terenie więc centrowanie i wyważanie kół jest jak najbardziej na miejscu. Jak można sie domyślić chodziło mi o solówkę. Poza tym do naprawy każdego pojazdu jakoś tak podchodzę tak samo rutynowo dobrze i odwdzięczają mi sie później bezawaryjną pracą Smile
Do terenu jeszcze nie dojrzałem Wink


Ostatnio zmieniony przez niuniek dnia Sob 22:50, 02 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Tematy ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Strona 3 z 7

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin