Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Dniepr Mt 9 -power :)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 12, 13, 14  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Tematy ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
odzio




Dołączył: 15 Paź 2013
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń

PostWysłany: Wto 11:17, 01 Lis 2016    Temat postu:

marcello napisał:
Zwróć uwagę, że Dawid jeździ na silnikach BMW.


- racje, nie wiem dlaczego nie skojarzyłem - widziałem silnik BMW na zdjęciach, jednak potem czytając posty o oleju w skrzyni nie skojarzyłem faktu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
nagar




Dołączył: 12 Paź 2013
Posty: 78
Przeczytał: 12 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Wto 21:04, 01 Lis 2016    Temat postu:

Ruskie sprzęty działają bardzo dobrze na oleju syntetycznym 5w30.
Skrzynie i dyfry po zalaniu syntetyku również działają normalnie i nie mają wycieków.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
nagar




Dołączył: 12 Paź 2013
Posty: 78
Przeczytał: 12 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Wto 21:07, 01 Lis 2016    Temat postu:

Dawid1981 napisał:
Tak masz racje ze wahacz to inna bajka ale moj wahacz tez mial być zly i kiepski bo wzgledem oryginalnego wahacza dniepra tez jest wiecej do przodu:)))) i jest naprawde malina tyle ze mniejszy lekko skręt


Mam wrażenie że wiesz co robisz i znasz zasady doboru przedniego zawieszenia.
Więc mam pytanie, co sie stanie jak za dużo wysuniesz lagi do przodu ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
odzio




Dołączył: 15 Paź 2013
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń

PostWysłany: Wto 21:56, 01 Lis 2016    Temat postu:

nagar napisał:
Skrzynie i dyfry po zalaniu syntetyku również działają normalnie i nie mają wycieków.


- a niby dlaczego miały by mieć (potencjalnie) wycieki? Zdaje się chodzi o to, że zimeringi lekko puchną na mineralnym i jak się zmieni olej na syntetyczny to się z biegiem czasu kurczą minimalnie, jednak jeśli są stare i wyrobione to na tyle, żeby niektóre stały się nieszczelne. Wówczas pojawia się korelacja z wymianą oleju na syntetyk i powstał mit, że syntetyczny jest niedobry - a jest dokładnie odwrotnie. Sam z siebie olej syntetyczny nie ma żadnych właściwości, dzięki którym miały by puszczać uszczelnienia.

A co się stanie jak David bardziej wysunie lagi do przodu ?- to potem pewnie przestawi podnóżki do przodu, da wysoką kierę, zainstaluje sissy bar za siedzeniem pasażera Smile hełm już ma...

- i pojedzie na kattiiing Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marcello




Dołączył: 04 Mar 2016
Posty: 604
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 1:02, 02 Lis 2016    Temat postu:

odzio napisał:
A co się stanie jak David bardziej wysunie lagi do przodu ?- to potem pewnie przestawi podnóżki do przodu, da wysoką kierę, zainstaluje sissy bar za siedzeniem pasażera Smile hełm już ma...

- i pojedzie na kattiiing Smile


Podnóżki wywali i będzie sobie grzał "giry" na cylindrach Smile, jeszcze podgrzewane manety, owiewka, zadaszenie, wojskowy kolor i ...
GOTOWE!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Śro 7:05, 02 Lis 2016    Temat postu:

Nagar wiem ze trail musi być zachowany ale lepiej ten mniejszy niż większy.
A odnośnie tych pośmiewnych to chętnie bym się z wami wybrał na taka traske 500km (przerwa tylko na szybkie tankowanie) to bym was nakarmił błotkiem ,kurzem,strzępami opon i spalinami i pewnie byście powymiekali na tych swoich mega cudownych sprzęcikach razem z nimi hehehehehhe.W mordzie to wielu jest mądrych ale tylko w mordzie.


Ostatnio zmieniony przez Dawid1981 dnia Śro 7:06, 02 Lis 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
nagar




Dołączył: 12 Paź 2013
Posty: 78
Przeczytał: 12 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Śro 8:39, 02 Lis 2016    Temat postu:

Dawid1981 napisał:
Nagar wiem ze trail musi być zachowany ale lepiej ten mniejszy niż większy.
A odnośnie tych pośmiewnych to chętnie bym się z wami wybrał na taka traske 500km (przerwa tylko na szybkie tankowanie) to bym was nakarmił błotkiem ,kurzem,strzępami opon i spalinami i pewnie byście powymiekali na tych swoich mega cudownych sprzęcikach razem z nimi hehehehehhe.W mordzie to wielu jest mądrych ale tylko w mordzie.



Może jakąś ciekawą trasę trzydniową zorganizujesz, zobaczymy kto przyjedzie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marcello




Dołączył: 04 Mar 2016
Posty: 604
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 14:38, 02 Lis 2016    Temat postu:

Mozesz mi nawet wybrać maszynę na tę podróż Smile

[link widoczny dla zalogowanych] Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Śro 22:32, 02 Lis 2016    Temat postu:

E tam Smile)) ma być sprawiedliwie czyli mega Emka:))).
Powrót do góry
odzio




Dołączył: 15 Paź 2013
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń

PostWysłany: Śro 23:33, 02 Lis 2016    Temat postu:

Dawid1981 napisał:
...wiem ze trail musi być zachowany ale lepiej ten mniejszy niż większy.


- trail nie musi być dokładnie zachowany, przecież przeróbki na choppera zmieniają mocno geometrię, ale z tego co profesjonaliści w necie piszą to optymalnie jest żeby się zawierał między 4.1 a 6.2 cala. Może taki kalkulator na dole strony ci ułatwi przeróbki: [link widoczny dla zalogowanych]

Jeśli dobrze rozumiem - to dodawanie pochylenia samych lag (osiąganego półkami o różnych wymiarach) skraca trail. Z foty mi wygląda, choć to trudno ocenić, że masz mniejszy kąt główki ramy dzięki skróceniu lag - tym samym masz mniejszy trail. Jak teraz jeszcze dołożysz pochylenie samych lag to będziesz mieć bardzo krótki trail jak nie ujemny - czyli sterowność wózka z hipermarketu. To działa odwrotnie do intuicji - trzeba pochylić same lagi (skrócić trail) gdy się w chopperze bardzo zwiększy kąt główki ramy - a ty masz odwrotny przypadek.

Mniejszy trail to motocykl bardziej zwrotny i mniej stabilny na większych prędkościach.
Większy trail, jak w chopperach -to stabilność na prędkości (zwana maliną Wink, ale większy promień skrętu i mniejsza stabilność na małych prędkościach.


Ostatnio zmieniony przez odzio dnia Czw 0:27, 03 Lis 2016, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marcello




Dołączył: 04 Mar 2016
Posty: 604
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 0:32, 03 Lis 2016    Temat postu:

Dawid1981 napisał:
E tam Smile)) ma być sprawiedliwie czyli mega Emka:))).


Taaa sprawiedliwie Smile to powiedz jaką masz zawartość eMki w eMce Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Czw 7:03, 03 Lis 2016    Temat postu:

Pisze o waszych nieskazitelnych cudownych i pieknych emkach i innych super dogranych cudownych rucholkach .
Odzio wez tam pisz te swoje elaboraty u siebie i nie zaśmiecaj bo ty jeszcze jednego nie skończyłeś a ja juz 3 sztuki i najechałem dziesiątaki tys km .Poradze sobie bez twoich złotych rad bo są słabe i skrócenie lag nic za duzo nie zmieni a z tym mniejszym i wiekszym trailem też pokiełbasiłeśSmile))).Popatrz sobie wczesniej na foty ze w rusku sztyca do lag nie jest równolegla i tu był mój błąd bo nie zwróciłem uwagi.Tyle na temat.


Ostatnio zmieniony przez Dawid1981 dnia Czw 8:56, 03 Lis 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
odzio




Dołączył: 15 Paź 2013
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń

PostWysłany: Czw 11:31, 03 Lis 2016    Temat postu:

Cytat:
Poradze sobie bez twoich złotych rad bo są słabe


- to nie są moje rady, bo ja niewiele wiem, tylko kolesi z USA, którzy od kilku dekad profesjonalnie robią ramy. Chociaż te zalecenia 4-6 cali chyba są zbyt konserwatywne, albo do pewnej klasy motocykli bo gdzie indziej piszą żeby trail był między 2 a 9 cali, bo masa innych czynników ma wpływ na ostateczne zachowanie motoru.

Cytat:
i skrócenie lag nic za duzo nie zmieni


- skrócenie wymiaru po ladze, poprzez wstawienie mniejszego koła i skrócenie lag zmniejsza kąt główki ramy i tym samym skraca trail. Teraz jak dodasz kąt na lagach to dalej zmniejszysz trail. Jeśli masz półki, w których oś sztycy jest oddalona od osi lag bardziej niż w oryginale (offset), a te twoje wyglądają właśnie na szerokie półki -to dalej zmniejsza trail. Do tego co masz, poprawisz sytuację robiąc węższe półki (skracając offset, bo to wydłuża trail) a nie dokładając kąt na lagach (bo to skraca i tak już krótki trail).

Zagrożenie negatywnym trailem jest takie, że na małych prędkościach motor jedzie pięknie, ale na większych staje się coraz bardziej niestabilny, co nie jest widoczne dla mototocyklisty póki nie wjedzie na drogę z nieregularnościami (nie wiem czy chodzi o zakręty czy o nierówności). Masz to tu w oryginale, dla ułatwienia dodam, że na końcu jest słowo "rów" Smile "This is an extremely dangerous situation as the bike appears to be handling perfectly at low speeds typically encountered in city traffic but as the speed increases the cycle becomes more and more unstable but appears normal to the rider until some roadway irregularity sends the whole package into the ditch".

Podobnie zerowy czy krótki trail będzie miał tendencje w tym kierunku, wiec dla jazdy 140km/h raczej dłuższy trail byłby lepszy.

Jeszcze weź pod uwagę czy na zmienionym widelcu nie wystąpi flop - czyli moment, w którym podczas skręcania zabiera koło i zacieśnia skręt aż do odwrócenia koła - tak się czasami dzieje na rowerze, bo rower nie ma ograniczenia skrętu kiery.

A to moja maszyna, żebyś nie trwał dłużej w błędzie, że jeszcze żadnego nie skończyłem:

[link widoczny dla zalogowanych]

Tak na oko to w moim widelcu od C.J. lagi są równoległe do sztycy, choć to trudno z całą pewnością ocenić bez grubszej analizy przez te obłości chorągiewek. Jeśli tak jest to mam dłuższy trail niż oryginalne widelce, o których piszecie, co mają wyraźnie inny kąt lag w stosunku do sztycy. Nie wiem jak oryginalne widelce, ale na moim chinolu można jeździć bez najmniejszego problemu bez trzymanki zarówno przy 35km/h na asfalcie jak i przy kilkudziecięciu km/h na szutrówce.

Jakbyś dał fotki dokładnie z boku swoich maszyn to byśmy się wszyscy czegoś nauczyli...


Ostatnio zmieniony przez odzio dnia Czw 11:40, 03 Lis 2016, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marcello




Dołączył: 04 Mar 2016
Posty: 604
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 20:37, 03 Lis 2016    Temat postu:

Odzio daj spokój. Dawid jest guru, uczy się wyłącznie od siebie, tylko jego maszyny są najlepsze na świecie a my jesteśmy głąby i mamy świergolić jak napalone nastolatki nad każdą złotą zgłoską jaką łaskawię nam rzuca w przypływie dobroci dla zwierząt Smile.
Siedź cicho niczego nie czytaj, nie rozmyślaj, nie oddychaj..... Słuchaj i klaszcz...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marcello




Dołączył: 04 Mar 2016
Posty: 604
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 20:41, 03 Lis 2016    Temat postu:

Dawid1981 napisał:
i tu był mój błąd bo nie zwróciłem uwagi.



Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaa mój świat się skończył...... To niemożliwe..... O Panieeee....... Aaaaaaaaaaaaaaaa....... Płone..........
........
...
.
.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Tematy ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 12, 13, 14  Następny
Strona 8 z 14

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin