Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zapłon K-750
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzyś




Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Żuławy Wielkie

PostWysłany: Śro 19:19, 18 Wrz 2013    Temat postu: Zapłon K-750

Próbuje dotrzeć moją maszynę ale po przejechaniu 500m gubi lewy cylinder - podłączam inną świecę iskra na niej jest ale słabiutka i nie chce na niej gadać,po pół minucie problem znika i mogę znowu zrobić 500-1000m. Dodatkowo zaczął na prawym garze strzelać w tłumik, czasem mocniej czasem słabiej. A na koniec zapłon zaczął pływać - nie ruszam dźwignią przyspieszacza a zapłon raz jest wczesny a za moment puźny (objawia się to szybkością pracy silnika.
Mechanicznie posprawdzałem wszystko, nic nie jest luźne i niby wszystko gra.
Walcze już 2 dni z tematem i mam ochote walnąć go młotkiem...

Aha - zapłon tradycyjny - nowy młoteczek i kowadełko, przerwa 0,4.

Może ktoś miał coś podobnego i może mnie naprowadzić na jakieś rozwiązanie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Śro 19:22, 18 Wrz 2013    Temat postu:

Jak masz 12 V zapodaj elektronike i zapominasz o problemie:))).
Powrót do góry
krzyś




Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Żuławy Wielkie

PostWysłany: Śro 19:30, 18 Wrz 2013    Temat postu:

6V - jeszcze nie zmieniłem na 12, ale chyba będzie trzeba tak uczynić bo braki w prądzie mam:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krzysztof




Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 6:57, 19 Wrz 2013    Temat postu:

Jak na prawym iskra jest a na lewym nie ma, to bym obstawiał przerwę, może walnięty jest kondensator, fajki, kabel, zamień aparat na inny jak masz zapasowy? Jeśli chodzi o 12 V to przerabiałem tak naprawdę wszystko, a przyczyn może być naprawdę sporo
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krzyś




Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Żuławy Wielkie

PostWysłany: Pią 21:04, 20 Wrz 2013    Temat postu:

Świeca zmieniona, kabel, fajka, cały aparat rozebrany, wyczyszczony, poskładany od nowa, kondzior zmieniłem.
Jak się maszyna nagrzeje to gubi lewy nadal - mam już dość.
Jak jadę, zgubi, zatrzymam się (prawy pracuje) zdejme fajkę, zmasuje, podotykam świecy to załapuje i działa, po jakiś czasie (nierówne odstępy czasowe) sprawa się powtarza, zmiana fajki i świecy nic nie zmienia (założyłem już 4 komplety) .
Oczywiście świeca okopcona ale po zrobieniu 2 - 4 km nie będzie inna (chyba).
Wpadł mi go głowy pomysł może mi ją zalewa, albo paliwem albo olejem (silnik ma nakręcone 100km od remontu) .

Macie jakieś pomysły? Strach pojechać dalej bo może któreś przerwanie będzie tym że nie wrócę Sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adam M.




Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 526
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 21:24, 20 Wrz 2013    Temat postu:

Sprawdz luzy zaworowe na tym niepracujacym cylindrze.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Pią 21:32, 20 Wrz 2013    Temat postu: Re: Zapłon K-750

krzyś napisał:
a za moment puźny



Confused
Rolling Eyes

I nie razi w oczy?


Co do falowania obrotów i związku z tym zapłonu- może gaźniki. Pokaz jakie masz i opowiedz cos o nich.

Gubienie zapłonu ? Sprawdz przerwę na zaworach i na obydwu krzywkach zapłonu. Różnią sie( a właściwie o ile sie róznią )?

Mówisz, ze silnik po remoncie. A kompresję możesz sprawdzić?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krzyś




Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Żuławy Wielkie

PostWysłany: Sob 6:49, 21 Wrz 2013    Temat postu:

Razi jak cholera, przepraszam, późno było, zmęczenie, staram się zawsze pisać poprawnie z polskimi znakami i interpunkcją.

Dziś będę walczył dalej. Luzy zaworowe sprawdzane 2 razy, są w porządku.
Gaźniki K-37A - co mam więcej o nich opowiadać? Iglice na 3 dziurce od góry patrząc, wolne obroty mają, prawy jak zimny gubi na wolnych ale tym się zajmę po docieraniu (wg wskazówek forumowych kolegów).
Kompresję dziś zmierzę.
Zamierzam tez zdjąć lewą głowicę i zobaczyć co tam się dzieje.
Zdam relację wieczorem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krzyś




Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Żuławy Wielkie

PostWysłany: Sob 16:55, 21 Wrz 2013    Temat postu:

Kompresja : lewy na zimno i na ciepło 5, prawy na zimno 3 na ciepło 5.
Po zdjęciu głowic - prawy czysty, ilość nagaru 3 ( w 10 stopniowej skali), lewy zapaćkany nagarem na 8.
Poddaje się. Pewnie Kaśka trafi na pięterko i będzie stała kolejne 5 lat. Skończyły mi się pomysły co może być przyczyną gubienia lewego i strzelania w tłumik prawego cylindra.
Na początku było ok i nagle, coś jej się stało i tak już jest.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Sob 18:39, 21 Wrz 2013    Temat postu:

Dobra. To olej jazdy. Odpal i obserwuj.
Odpala i bez obciążenia dzieje sie to samo? Odkręć korek baku. Wciąż to samo?. Usuń filtr powietrza. Wciąż to samo? Gdy wyłącza się ten który się wyłącza- przyciśnij przycisk zatapiacza pływaka. Wciąż to samo? Zamień miejscami przewody paliwa. Wciąż to samo? itd itp. Na razie tyle bo lecę pojeździć Wink

Ale pierwsze co mi sie ciśnie to śmieciowe gaźniki i do tego pewnie lewe powietrze.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Michal_




Dołączył: 08 Kwi 2013
Posty: 423
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin/wieś spod Hrubieszowa

PostWysłany: Sob 21:23, 21 Wrz 2013    Temat postu:

Cytat:
prawy czysty, ilość nagaru 3 ( w 10 stopniowej skali), lewy zapaćkany nagarem na 8.


Cytat:
Skończyły mi się pomysły co może być przyczyną gubienia lewego i strzelania w tłumik prawego cylindra.


Działa Ci dobrze tylko prawy gar, pytanie czy wadliwy jest zapłon czy gaźniki, ja bym zamienił gaźniki miejscami i wyjdzie...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krzyś




Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Żuławy Wielkie

PostWysłany: Sob 22:20, 21 Wrz 2013    Temat postu:

Wróciłem z warsztatu i jestem głupszy niż byłem.

Strzelanie prawego zwaliłem na karb nieszczelnego zaworu - czepiłem się i głowica won, cylinder won, nalałem nafty i czekałem, czekałem, czekałem....pół godziny się w niego gapiłem a zawór nie przepuścił nawet najmniejszej smugi..... piiiiiii.... poskładałem go, zamontowałem głowice.
Wpadłem na pomysła że może coś się z rozrządem podziało, klin ścięło albo wałek pękł.... zwaliłem aparat, pokrywę, rozebrałem rozrząd i nic nie znalazłem , nic złego.
Po kolejnych 3 godzinach zrezygnowany poskładałem Kaśkę i ją odpaliłem czekając aż zacznie strzelać w tłumik Sad masakra, dawno się tak piiiiiiiii nie czułem.
A skubana nawet nie prychnęła, pracuje równiutko, nie strzela.... nie jeździłem bo już późno.
W poniedziałek będą jazdy testowe, zdam relację.
Generalnie nic złego nie znalazłem, nic nie naprawiłem, rozebrałem i poskładałem. Ciekawe co będzie dalej.
Przy gaźnikach nie grzebałem i nie zamierzałem ponieważ do tej pory chodziła dobrze na tych gaźnikach, to z czym się borykam stało się nagle, tak jak nagle ukręca się śruba. Gdyby gaźniki były do bani to od początku miałbym problemy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Michal_




Dołączył: 08 Kwi 2013
Posty: 423
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin/wieś spod Hrubieszowa

PostWysłany: Sob 22:53, 21 Wrz 2013    Temat postu:

Cytat:
to z czym się borykam stało się nagle


no dobra, a ile przejechałeś wcześniej?


Cytat:
A skubana nawet nie prychnęła, pracuje równiutko, nie strzela....


A zagrzał się trochę?

Ale fakt, w rusku jak coś rozbierzesz i złożysz ponownie to nie będzie pracować jak wcześniej Cool

Cytat:
Przy gaźnikach nie grzebałem


czyli nie odkręcałeś gaźnika przy ściąganiu cylindra? bo może być tak jak Princu napisał, a później przy składaniu się uszczelniło... albo, albo...

ps: podejrzewam że jakbyś od razu gaziory zamienił miejscami to by Ci trochę czasu zaoszczędziło, bo przy niesprawności jednego z garów to najlepiej po kolei wszystko zamieniać... świece, kable, przewody paliwowe, gaziory, itp a wnioski się łatwo później nasuwają...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krzyś




Dołączył: 27 Lip 2013
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Żuławy Wielkie

PostWysłany: Nie 8:34, 22 Wrz 2013    Temat postu:

Wcześniej czyli od remontu Kaśka ma najechane 100km.

Zagrzałem ją mocno, pracowała ze 20 minut.

Gaźnik odkręcałem ale po 1 przylgnie mam wyrównaną, daną grubą przekładkę i dość miękką uszczelkę, gaźnik był dobrze dokręcony, dobrze czyli mocno i widać było po zdjęciu że ładnie przylegał ale może.....może...

Zamieniałem miejscami wszystko co się dało poza kablem WN i gaźnikami.
Jeżeli problem powróci to zamienię gaźniki. Coś w końcu muszę znaleźć.

Będę się dzielił swoimi spostrzeżeniami bo i dużo na forum się dowiedziałem i nauczyłem i trzeba się jakoś kolegom odwdzięczyć. Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
cyborg




Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 292
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brodnica

PostWysłany: Nie 11:41, 22 Wrz 2013    Temat postu:

Dlaczego do tej pory nie zmieniles cewki zapłonowej?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Strona 1 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin