Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Zamienniki polskie: lozyska i uszczelniacze
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cyborg




Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 292
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brodnica

PostWysłany: Wto 7:51, 02 Cze 2009    Temat postu:

A co mozecie powiedziec o wyjsciu walka zdawczego ze skrzyni biegow? U mnie w Uralu kiedys kiedys tam bylo sucho, ostatnio jak rozbieralem skrzynie i wymienilem pare czesci, m.in. wlasnie tam uszczelniacz (nowy ruski-bo wymiar jest nietypowy,nie pamietam juz jaki) i lozysko to niestety cieknie i rzuca olej na but moj a z wiatrem i na pasazerke.. Zastanawiam sie czy to nie jest wina po prostu blednego zalozenia konstrukcyjnego (a raczej niedokladnego jego wykonania w CCCP). Chodzi o to ze uszczelniacz wspolpracuje z zabierakiem sprzegielka gumowego, ktory to zabierak jest osadzony na wielowypuscie walka zdawczego, a wielowypust ma jakis tam luz (wiadomo ze czesci nie sa nowe). Po dokreceniu nakretki zabierak ustala sie minimalnie mimosrodowo wzgledem walka zdawczego i podczas obracania sie uszczelniacz nie jest w stanie zatrzymac oleju.. Ma ktos jakies przemyslenia na ten temat?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
w_brat
Moderator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 235
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Wto 8:02, 02 Cze 2009    Temat postu:

Właśnie nigdzie nie mogę znaleźć rozmiaru tego uszczelniacza. Pamiętam jedynie, że pochodził z motocykla MZ. Chyba średnica wewnętrzna była jakaś trochę nie taka. Założyłem w dwu motorach i nie cieknie. Na mimośrodowość to niestety nic nie pomoże poza wymianą. I jeszcze jedno należy spr czy cieknie uszczelniaczem, czy olej wydostaje się po wyrobionym wielowypuście. Jak po wielowypuście to Loctite, lub jakiś zamiennik. Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
cyborg




Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 292
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brodnica

PostWysłany: Wto 8:09, 02 Cze 2009    Temat postu:

wielowypust wyeliminowalem, cieknie na pewno uszczelniaczem. Tam pamietam ze ktorys wymiar jest chyba z ulamkiem. A na mimosrodowosc tak sobie mysle ze moze daloby sie napawac malym migomatem wewnatrz zabieraka ta czesc wielowypustu ktora ma najmniejsza srednice (tzn wierzcholki wypustow w otworze) i pozniej po zabazowaniu na czesci na ktorej pracuje uszczelniacz przetoczyc wewnatrz zabierak tak zeby wchodzil ciasno na walek zdawczy.. Pażywiom-uwidim..
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gt




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: dobrzyń nad wisłą

PostWysłany: Nie 17:49, 07 Cze 2009    Temat postu:

ostanio znalazłem łożyska SSW055 w LARSSON Polska w cennie 182,4 zł mają od ręki w warszawie na magazynie jak ktoś by miał w mniejszej cenie niech napisze
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Pon 7:14, 08 Cze 2009    Temat postu:

Średnia atrakcja. Forumowy ural63 ma na aukcji po 184zł. Aktualnie sciągnłaem takie łożysko za 40zł. Poszukiwania poza oznaczeniami serwisowymi trwają Wink

Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Pon 7:17, 08 Cze 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hius




Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa

PostWysłany: Pon 20:14, 08 Cze 2009    Temat postu:

Zkładając simering na podporę wału należy założyć minimum silikonowy,a najlepiej fluorowy ,broń boże zwykly gumowy bo te zwykłe wytrzymują temp. tylko do 80 st.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gobert
Moderator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 848
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 6:04, 09 Cze 2009    Temat postu:

Używałem zwykłego i dawał radę, ale jak piszesz nawet dla zasady warto dać odpowiedni do tego miejsca materiał.
Mając koło zamachowe na wierzchu, dobrze jest sprawdzić bicie na jego powierzchni współpracującej z uszczelniaczem, tylko jak to prawidłowo wykonać? Złapanie koła w uchwyt tokarki, nie zawsze da dobry pomiar.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Wto 6:50, 09 Cze 2009    Temat postu:

gobert napisał:
Używałem zwykłego i dawał radę, ale jak piszesz nawet dla zasady warto dać odpowiedni do tego miejsca materiał.
Mając koło zamachowe na wierzchu, dobrze jest sprawdzić bicie na jego powierzchni współpracującej z uszczelniaczem, tylko jak to prawidłowo wykonać? Złapanie koła w uchwyt tokarki, nie zawsze da dobry pomiar.

A nawet więcej. Prawie zawsze zły Wink
Założyć na stożek. Wykonałem sobie taki dla potrzeb przerabiania kół zamachowych starego typu, gdzie cześć współpracująca ma narżniętego ślimaka. Jak mi ostatnie dwa koła wrócą z wywarzania to przyrząd oddam chętnemu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pepe




Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Busko Zdroj

PostWysłany: Czw 10:50, 25 Cze 2009    Temat postu:

Uszczelniacz zabieraka skrzyni biegow ze wstecznym,
.\ to zamiennik od opla z walka rozrzadu ,uszczelniacz kierunkowy prawy .34x48x8 jest wewnetrznie troche ciasniejszy i bardziej opasa zabierak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hius




Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa

PostWysłany: Pon 22:21, 29 Cze 2009    Temat postu:

Panowie ja przerobiłem wszystko co się dało przerobić w uralu M-63
więc tak .
dyfer rozbierasz dajesz do tokarza niech roztoczy otwór pod simering 60
i od razu niech pogłębi ten otwór do połowy otworu którym odpływa olej ale nie więcej.
potem musisz kupić simer. o szer 10 mm i ostrym nożem przetoczyć od czoła aby uzyskać szer. 7 mm
Owszem można kupić sim . na 7 mm ale te na 10 mają wargę uszczelniającą przesuniętą do przodu jak przetoczysz to siadnie na zabieraku równiutko w połowie

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

tu masz linki do zdjęć
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hius




Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa

PostWysłany: Pon 22:31, 29 Cze 2009    Temat postu:

Natomiast przy zabieraku roztoczyłem wkrętkę i jednocześnie ją pogłębiłem
a sam wałek zabieraka przetoczyłem na mniejszy potem nałożyłem chrom tech iprzeszlifowałem myślę że wystarczy przetoczyć tylko dokładną obróbkę zrobić
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wojt@s




Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź

PostWysłany: Śro 11:56, 07 Paź 2009    Temat postu:

W uralu m-67 w tylnej podporze wału jest uszczelniacz 50x70x9, ja zastosowałem Cortego fluorowy 50x70x10/13.
2 wargi wewnętrzne, warga dodatkowa anty-pyłowa to ten wymiar 13 ( można ją ściąć ale ja zostawiłem bo ślicznie dolega do ściany koła zamachowego. Uszczelniacz ma konstrukcje fifty-fifty, połowa zewnętrznego materiału to metal, druga połowa guma.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
beny_trol




Dołączył: 08 Cze 2009
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Srebrna Góra

PostWysłany: Sob 9:51, 24 Paź 2009    Temat postu:

Witam.
Mam pytanie, może odpowieź na nie bym tu gdzięś znalazł ale mam teraz BARDZO ograniczony dostęp do internetu.
Jaki rozmiar ma uszczelniacz wałka rozrządu w Kaśce???
Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mysia
Administrator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 262
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grodzisk Maz.

PostWysłany: Sob 10:11, 24 Paź 2009    Temat postu:

30 x 15 x 7
Powrót do góry
Zobacz profil autora
beny_trol




Dołączył: 08 Cze 2009
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Srebrna Góra

PostWysłany: Śro 19:47, 21 Kwi 2010    Temat postu:

Witam. Coś remont mojego motocykla się przedłuża i przedłuuuuuurza!!!
Mam jeszcze pytanie jaki powinny miec rozmiar śruby od głowicy do Kaśki bo u mnie prawię każda jest z innej parafii?
Pozdrowionka
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
Strona 2 z 8

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin