Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Wkrzeszanie Ruska
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3933
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 21:45, 18 Mar 2014    Temat postu:

Nie wiem jak obecnie, kiedyś ustawiało się na Polsilver, miały 0,11 mm.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bladzik




Dołączył: 08 Paź 2013
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Śro 15:37, 19 Mar 2014    Temat postu:

W poszukiwaniu iskry, kabelek po kabelku. Moją uwagę przykuła niewinnie wyglądająca część zwana Cewką Zapłonową. Miernik dość szybko wykazał brak przejścia między zaciskiem + i - (uzwojenie pierwotne). Fakt że kupowałem ją jako używana lecz sprawna, zniechęcił mnie do studiowania zagadnień diagnostycznych. Jednak teraz sprawdzam każdy element, nawet takie nowe fajki które się okazały całkowitym bublem, jedna ze znakami CCCP, a druga bez żadnego napisu.

Irytuje mnie też tarcza kotwiczna hamulca przedniego, po przykręceniu mocno ośki jest dość duży luz miedzi nią a lagą. Przez co na hamulcu laga się telepie do przodu i do tylu, chyba aż tyle chromu nie ściągnęli żeby się średnica zmieniła i dopasowanie do tarczy. Wcześniej była zła ośka więc nie miało prawa tam nic się trzymać.

Akumulator kupiony i zalany, niestety w sklepie nie powiedzieli że tym razem w zestawie nie ma elektrolitu, w garażu niestety nie miałem wystarczającej ilości, wiec trzeba było się najeździć za nim. Nie rozumiem dla czego jest zakaz sprzedawania na stacji benzynowej.

Iskra znaleziona! Po podłączeniu starej połamanej cewki zapłonowej. Oczywiście też na starej fajce i starej świecy, a to już dla tego że nie chciało mi się nowych wykręcać.

Cewka odesłana i czekam na sprawną. Sobota udało się Kaśkę odpalić. Dziwnie brzmi z bliska coś szmera (za bardzo też nie wiem jak powinna brzmieć, mój pierwszy dolniak z rozrządem na kołach, czy może też te luzy zaworowe), pewnie jeszcze zimna i całkowicie rozregulowana (ah te hormony).


Ostatnio zmieniony przez Bladzik dnia Sob 17:25, 22 Mar 2014, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szefostwo




Dołączył: 17 Lip 2012
Posty: 277
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Skwierzyna/Poznań

PostWysłany: Wto 14:41, 06 Maj 2014    Temat postu:

Jeśli chodzi o luz tarcza-laga, mam to samo. Jedyne, co mi przychodzi do głowy to inna średnica lag w K-750 i Dnieprze. W Kaśkach na lagach u góry widać, że są zwężane. Jeśli włożona jest tarcza do szerszych lag, będzie latać (jeśli rzeczywiście jest różnica w ich średnicy). Rozwiązaniem może być dobranie jakiejś blaszki zaciskowej na lagę, jak np. uchwyty do kolanek wydechu (tylko pewnie cieńszej). Lepsze cokolwiek tam niż duży luz, bo będzie telepać przy hamowaniu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bladzik




Dołączył: 08 Paź 2013
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Wto 11:20, 27 Maj 2014    Temat postu:

Myślę że uda mi się ten luz skasować podkładką zrobioną z blachy aluminiowej z podwiniętymi brzegami, prowizorka zawsze jest najtrwalsza. Jednak ciesze się że nie tylko ja mam taki problem.

Z ciekawszych problemów, to bak zaczął przeciekać, paliwo sobie 2 miesiące penetrowało rdze i rozruszało podkład by wyciec na zewnątrz. Namierzyłem 2 dziury, z faktu że nikt nie chce podejmować się spawania baku, dziury potraktowałem spawem na zimno. Natomiast do wewnątrz wlałem nieco żywicy epoksydowej.

Sprawna cewka pomalowana. Do testów ładowania zakupiłem elektroniczny regulator prądnicy, jeśli lampka zgaśnie zostawiam tak. Kolejny komplet fajek i znowu bez żadnej oporności, ale przynajmniej przewodzą prąd.

Rama kosza w malowaniu proszkowym. Kosz jedzie do piaskowania w sr, następnie spawanie... Ostatnio zastanawiam się jak to wygląda z rejestrowaniem tego wynalazku:
-czy pojazd podczas rejestracji musi posiadać podczepiony kosz, czy wystarczą mocowania w motocyklu do stwierdzenia że jest on przystosowany do jazdy z koszem?
-Polskie przepisy są takie że jeśli pojazd ma wbite w dowód ilość miejsc np. 4 to taką ilość musi cały czas posiadać, czy to przy okresowym przeglądzie czy podczas spotkania z policjantem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szefostwo




Dołączył: 17 Lip 2012
Posty: 277
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Skwierzyna/Poznań

PostWysłany: Wto 12:34, 27 Maj 2014    Temat postu:

Musi być z koszem przy przeglądzie, żeby go zarejestrować na 3 osoby / 3 koła - wypada diagnoście zobaczyć, że nie będziesz tam ciągnął wózka własnej roboty, np. bez oświetlenia. Po wszystkim możesz wózek odpinać i jeździć też solo.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zabool




Dołączył: 13 Maj 2009
Posty: 190
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Częstochowa

PostWysłany: Śro 7:42, 28 Maj 2014    Temat postu:

Na przegląd okresowy nie musi być podpięty wózek boczny. Od kilku lat latam solo na przegląd i nikt się owych 3 osób w dowodzie nie czepiał.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
DrVitt




Dołączył: 02 Kwi 2014
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń

PostWysłany: Śro 19:13, 28 Maj 2014    Temat postu:

Tak jest. Pierwszy przegląd musisz pofatygować się w zaprzęgu, na kolejne już możesz latać solo.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bladzik




Dołączył: 08 Paź 2013
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Śro 11:02, 10 Wrz 2014    Temat postu:

Pojazd już zarejestrowany, na okręgowej stacji kontroli powiedziano mi że motocykl nie musi być z koszem podczas przeglądu. Zakupiłem teraz Jawe 353 z czasem może dokupię do niej kosz boczny, pewnie co kraj to obyczaj. W urzędzie rejestracja na wariackie papiery trwała 3x dłużej niż zwykłego auta, a i tak muszę jeszcze jakąś notkę korygującą do rachunku przenieść. Niedługo Moto Srce w Gdańsku dlatego ostatnie szlify by motocykl dojechał na miejsce o włąsnych siłach (nieszczęsna elektryka i aku + prolemy z oswietleniem kosza).
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hius




Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa

PostWysłany: Czw 18:15, 11 Wrz 2014    Temat postu:

Z puszki od piwa powinno wystarczyć
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bladzik




Dołączył: 08 Paź 2013
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Pon 16:09, 15 Wrz 2014    Temat postu:

Tak, luz skasowany puszką od piwa marki niestety nie pamiętam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bladzik




Dołączył: 08 Paź 2013
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Nie 20:30, 12 Kwi 2015    Temat postu:

Kaśka za zaczęła popalać, okazało się że zamki w pierścieniach powędrowały sobie na spotkanie ku górze. Sprawdzałem cylindry średnicówką, teraz zastanawiam się nad lepszymi pierścieniami, te były z kompletu od tłoków Almota.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Michal_




Dołączył: 08 Kwi 2013
Posty: 423
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin/wieś spod Hrubieszowa

PostWysłany: Nie 20:49, 12 Kwi 2015    Temat postu:

zastanów się nad tulejowaniem jak chcesz mieć spokój na długo...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6
Strona 6 z 6

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin