Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Antypatenty
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Spiker




Dołączył: 20 Gru 2010
Posty: 279
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Śro 13:59, 12 Gru 2012    Temat postu: Antypatenty

Było już pisane o patentach znanych i nie znanych. A ja wchodząc w temat emki coraz częściej odkrywam babole popełniane przez poprzedników. Mam tego sporą listę ...

Na pierwszy rzut:
- kryte łożyska (RS) na obydwu końcach wału korbowego
Powrót do góry
Zobacz profil autora
śmigiel




Dołączył: 17 Cze 2009
Posty: 631
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Śro 14:29, 12 Gru 2012    Temat postu:

Ja miałem dniepra w którym przerobiono główkę ramy
i półkę na zwykłe łożyska kulkowe.
Innym "ciekawym" rozwiązaniem było zastosowanie szprych "zastępczych"
z drutu które przyspawano do obręczy - po co komu nyple Smile.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Śro 14:54, 12 Gru 2012    Temat postu:

Mam koło do wczesnej kachy na płaskim bębnie, gdzie ubytki szprych były uzupełniane gwoździami ^^
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gazia




Dołączył: 04 Paź 2012
Posty: 85
Przeczytał: 6 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 16:08, 12 Gru 2012    Temat postu:

Witam, dobre gwoździe starej produkcji były o niebo lepsze od ich współczesnych szprych Smile
Pozdrawiam Gazia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Berg




Dołączył: 16 Kwi 2012
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Mińsk Mazowiecki

PostWysłany: Śro 22:35, 19 Gru 2012    Temat postu:

Nie wiem czy patent przyjechał ze wschodu, czy powstał już w Polszy, ale miałem alternator g-424, regler rr-330, stacyjkę Ursus (więc pewnie Polska) i 12 woltową baterię podłączoną według schematu Kasiowej instalacji 6 woltowej - o dziwo jakoś to działało i nic się nie przepaliło. Tylko kontrolka ładowania świeciła na stałe.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tadzioh




Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku

PostWysłany: Czw 1:06, 20 Gru 2012    Temat postu:

Kilka razy spotkałem tłoki od urala w dnieprze,
styropian w skrzyni biegów,
wylewkę w bagażniku wózka,
przyspawaną kierownicę,
piankę poliuretanową zamiast dętek,
ramę moto z ramą wózka zespawane na stałe,
silnik od malucha w zaprzęgu,
zespawany krzyżak z atakiem lub talerz z zabierakiem,
tulejki zamiast łożysk na ataku,
spawany wał korbowy w dnieprze,
naspawywany domową metodą wałek rozrządu,
głowice k750 splanowane na gładko razem z podkowami
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grzeh750




Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1508
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łask-Kolumna

PostWysłany: Śro 17:49, 23 Sty 2013    Temat postu:

Może to nie jest antypatent, tylko pokaz jak Wania sobie radzi gdy nie ma innej alternatywy, nie dotyczy emki czy kaśki tylko zundappa ks600, ale do ,,spatencenia'' zostały użyte części od onych. Otóż talerz dyfra emkowy naspawany na wnętrze talerza zundappa całość przetoczona bo zundapowski jest cieńszy, atak emkowy 8 z dorobionym trzymaniem do niemieckiej obudowy, tak to przyjechało z Ukrainy i było jeżdżące , nawet dobrze.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Dodam że oryginalny dyfer miał przełożenie 38x6 i odwrotnie zeskosowane zęby Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Śro 20:26, 23 Sty 2013    Temat postu:

tadzioh napisał:
Kilka razy spotkałem tłoki od urala w dnieprze,
styropian w skrzyni biegów,
wylewkę w bagażniku wózka,
przyspawaną kierownicę,
piankę poliuretanową zamiast dętek,
ramę moto z ramą wózka zespawane na stałe,
silnik od malucha w zaprzęgu,
zespawany krzyżak z atakiem lub talerz z zabierakiem,
tulejki zamiast łożysk na ataku,
spawany wał korbowy w dnieprze,
naspawywany domową metodą wałek rozrządu,
głowice k750 splanowane na gładko razem z podkowami

hahahaha ostro:))))) ja jak kupilem ROSJE to byly zardzewiale rozpadajace sie lozyska w dyfrze i zamiast oleju woda tak ze lajcik:)))) haha ale ten wykaz jest dobry:)))
Powrót do góry
tytus-s




Dołączył: 11 Lis 2010
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: Śro 20:51, 23 Sty 2013    Temat postu:

No może nie patent.Po kupnie dniepra w misce znalazłem chyba ze dwa kpl zmielonych tłoków a wdyfrze kilo tawotu.Motocykl kupiłem w kraju od zawodowego kierowcy Rolling Eyes
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grzeh750




Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1508
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łask-Kolumna

PostWysłany: Pon 9:21, 04 Mar 2013    Temat postu:

Pod koniec lat 80 przywiózł mi znajomy skrzynię od dniepra, nówkę sztukę, prosto z fabryki, w środku były luzem za dwie nakrętki, oring i jakaś uszczelka, totalnie nie z tej taśmy produkcyjnej na której robiono skrzynie Laughing a w jednym z łożysk brakowało kulki Laughing

Ostatnio zmieniony przez grzeh750 dnia Pon 9:22, 04 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
korbowód




Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 284
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 20:32, 06 Kwi 2015    Temat postu:

Przód wachaczykowy zregenerowany na Ukrainie na stalowych tulejkach.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
corsar




Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 464
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Osielsko

PostWysłany: Pon 21:58, 06 Kwi 2015    Temat postu:

Na Ukrainie nie znają brązu - zawsze regenerują na stalowych Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Pon 22:30, 06 Kwi 2015    Temat postu:

U nas też. Kilka razy słyszałem o tak regenerowanych wahaczykach już w kraju.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Michal_




Dołączył: 08 Kwi 2013
Posty: 423
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin/wieś spod Hrubieszowa

PostWysłany: Wto 13:44, 07 Kwi 2015    Temat postu:

Na wiosnę robiłem odmę, wynalazłem jakiegoś kolejnego tokarza w okolicy (bo wszyscy popularni to dostają malarii na mój widok), wytłumaczyłem o co biega i tak profilaktycznie nabazgrałem na deklu markerem dziwny szlaczek, który co niektórzy przeczytali by jako "b101, 0,08-0,1". A po odebraniu miałem miałem pięknie za tulejowaną pokrywę stalą z luzem 0,3 niewiele mniejszym niż przed robotą.

Ogólnie to z fachmanami to mam same słabe doświadczenia (trzeci tokarz dopiero prostą przejściówke na altek mi wytoczył, jak dałem obudowe dyfra do roztoczenia pod zimmer to kolo bezstresowo przetoczył po całej głębokości Sad, a ostatnio jak skrzynie pod bejce napawałem to zostawiłem flansze przewierciłem otwory gdzie trzeba i tłumacze o co chodzi, to przy odbiorze miałem tylko otwory zaspawane...), jak na ręce nie patrze to nie ufam, a najlepsza zabawa jest jak przy odbiorze wyciągam swoje przyrządy pomiarowe i momentalnie koleś zaczyna się pocić...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Wto 15:00, 07 Kwi 2015    Temat postu:

Bo w wiekszośći to druciarze a nie fachowcy:)))) nawet w warsztatach które sie tym zajmują Smile))).Pojechalem do jednego i mowie ze chce 3 otwory w zamachu przewiercic pod kolki sprzeglowe w podzielnicy i na koniec rozwiertakiem na h7 i ze mam wszystkie wiertla ,frez,rozwiertak a on sie pyta czy chce obojetne gdzie te otwory hahahahha no myslalem ze jeb..........ne hahahahahaha obrocilem sie i wyszedlem.
Dalem innemu to potrzymal 2 tygodnie i nic nie zrobil hahahahah a jak mi zaczol filozofować to powiedzialem zeby mi to oddal i juz przestal bajerować.Osobiście to robie w 30 minut ale tak to jest jak sie nie ma dostepu do maszyn i trzeba sie prosić jakiś mitomanówSmile)).Wkoncu dalem do znajomego i opanowane.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin