Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ural dymi
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 12, 13, 14  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wojt@s




Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź

PostWysłany: Nie 22:37, 28 Mar 2010    Temat postu:

Ja rozbierałem silnik od auta po 200 tys km i od japończyka po 80 tys i na obydwóch gładziach była honowanie widoczne, nie tak bardzo jak po szlifie ale jednak było.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slawo




Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Pon 8:38, 29 Mar 2010    Temat postu: re

Panowie staram się unikać z wami polemiki bo zmusza mnie ona do zaprzątania sobie głowy zbędną wiedzą. W tej chwili zajmuję się już czymś innym i bycie mechanikiem ani mi nie imponuje ani nie jest mi potrzebne.
Jednak na litość Boga jakim cudem mogą zostawać ślady po honowaniu jeśli się je wykonuje w 9- 10 klasie dokładności czyli 0,008-0,004 jak wy macie w swoich tulejach progi. Nie piszę o klapku bo idą święta i nie chcę być przesadnie złośliwy. Tuleje Hiusa wyglądają tak jak powinny.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
w_brat
Moderator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 235
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 10:56, 29 Mar 2010    Temat postu:

Niestety Wojt@s ma rację. Nowa technologia produkcji bloków. Jak chcecie to porobię fotki i zamieszczę (oczywiście od japońskich silników przebiegi 80-100000 km). Ślady zostają bo powierzchniowa warstwa tulei jest bardzo twarda. Myślałem, że czary Hiusa dadzą podobną twardość ale oglądając zdjęcia wymiękłem (zdjęcia jak w zwykłym Uralu po takim przebiegu). Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adam M.




Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 526
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 17:33, 29 Mar 2010    Temat postu: Re: re

slawo napisał:
Panowie staram się unikać z wami polemiki bo zmusza mnie ona do zaprzątania sobie głowy zbędną wiedzą.
>
Jednak na litość Boga jakim cudem mogą zostawać ślady po honowaniu jeśli się je wykonuje w 9- 10 klasie dokładności czyli 0,008-0,004 jak wy macie w swoich tulejach progi. Nie piszę o klapku bo idą święta i nie chcę być przesadnie złośliwy. Tuleje Hiusa wyglądają tak jak powinny.


Jesli masz sprzet radziecki to ta wiedza raczej ci sie przyda.

Slady honowania moga byc widoczne w czesci tulei cylindrowej nawet majacej prog, jako ze tuleja nie zuzywa sie jednakowo na calej dlugosci.

Jezeli uwazasz ze tuleja Hiusa wyglada tak jak powinna to smiem twierdzic ze rzeczywiscie robisz co innego niz mechanika i tulei prawidlowo wspolpracujacej z pierscieniami w reku nie miales.
Nawet w nowej japonii prawidlowo dotarte tuleje nie blyszcza w srodku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slawo




Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Pon 18:40, 29 Mar 2010    Temat postu: re

Raczej się domyślam niż widzę bo mi się coś zdjęcia nie otwierają ale moje wszystkie błyszczały i dalej uważam że to normalny proces zużycia. Panie Adamie drogi pozwalam sobie tak do pana mówić gdyż widziałem pana co prawda od pasa w dół na którymś zdjęciu i wnioskuję że pan jest człowiekiem ode mnie starszym. Przychodzi mi więc z trudem poddawać w wątpliwość pańską wiedzę i umiejętności. Zakładam jednak że osoby zabierające głos w dyskusji posiadają minimalną wiedzę i nie muszę tłumaczyć jak Mateusz krowie na pastwisku że chodzi mi powierzchnie roboczą tłoka i ten stan od kilku postów tu opisujemy.Mnie w technice osobiście brakuje syntetycznego ujęcia tematu i strasznie się tematy rozjeżdżają.Ponieważ sam nie czuję się na siłach aby takiej syntezy dokonać [brak wiedzy,posunięty analfabetyzm wtórny],postaram się nie zabierać głosu co by tego stanu nie pogłębiać. Mam nadzieję że się pan an mnie nie obraził. Pozdrawiam i życzę Wesołych Świąt
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Pon 19:43, 29 Mar 2010    Temat postu:

I znów Pan "poprawnie piszący po Polsku" zabłysnął... Pan piszemy z dużej litery to po pierwsze. Drugie - nie znasz Adama, nie przyjmujesz prawd innych od Twoich to proszę Cię po raz kolejny nie obrażaj, nie czytaj, nie pisz. Wywyższanie innych nie jest dobre ale Adama posty czytam od 2003r, nie raz, nie sto pomógł zarówno mi jak i tysiącom innych zainteresowanych.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hius




Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa

PostWysłany: Pon 23:12, 29 Mar 2010    Temat postu:

Ojojoj ale się porobiło.
Panowie ta tuleja chodziła na chromowych pierścieniach to raz.
Dwa to że kol. slawo chyba dobrze rozumuje bo jak mogą być ślady po honowaniu
jeżeli np. próg jest tak duży że trzeba robić dwa szlify do przodu a choćby tylko jeden to jak głęboko musiałoby być zrobione honowanie żeby były widoczne.
nawet przy niesamowicie twardej tulei po 200 km z honowania nic nie powinno zostać no a gdyby zostało jak mówicie to pierścieni i tłoków szukać by należało w wydechach
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adam M.




Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 526
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 1:06, 30 Mar 2010    Temat postu:

Slavo ja sie nie obrazam, szkoda zycie na to tracic.
Specjalnie nie obrazam sie ze ktos ma inne zdanie niz moje:)
Rowniez prosze mi nie panowac, to jest internet gdzie wszyscy jestesmy na ty.
No coz, wiekszosc jak Prince, Granat, Klapek, Wojtas i kilku innych zna mnie z FM i wie ze moje pojecie o mechanice jest troszke wieksze niz krowy na pastwisku, ze stare motocykle odbudowuje od 70r a japonia zajmowalem sie od czasu jej pojawienia sie w Polsce - w zwiazku z tym jezeli cos pisze to podchodza do tego z nadzieja ze jakies ziarno prawdy moze w tym byc Smile nawet jesli calkowicie rozmija sie to z ich opinia o danym problemie.
Oczywiscie dla tych ktorzy mnie nie znaja moje wyglaszane czasem autorytatywnym tonem opinie moga brzmiec obrazoburczo - przylazl taki i teraz bzdury opowiada.
W takim razie uzyje innego sformulowania - w mojej opinii jezeli wszystkie cylindry, ktore widziales wygladaja tak jak Hiusa, to znaczy ze wszystkie byly zle.
Twoja opinia na ten temat oczywiscie moze byc inna, a ja sama pisanina cie przeciez nie przekonam ze mam racje, musialbym miec jakies dowody.

Hius, czy rozumiesz ze pewne czesci tulei cylindrowej moga byc zuzyte bardziej niz inne ? Przeciez tlok nie jest walcem a w zwiazku z ruchem posuwisto zwrotnym jaki wykonuje inaczej naciska na scianki tuleji w plaszczyznie sworznia, a inaczej prostopadle do tej plaszczyzny, inaczej wreszcie w srodku tulei niz na jej koncach.
Przeciez slawetny prog tez nie jest idealnie taki sam, zawsze po jednej stronie tulei mniejszy niz po drugiej. Na tych mniej zuzytych czesciach tulei zostaja czesto slady honowania - co w tym dziwnego ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slawo




Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Wto 7:03, 30 Mar 2010    Temat postu: re

Panie Adamie broń Boże nie odnoszę tego cytatu o Mateuszu do pana i pańskiej wiedzy. To cytat, być może nietrafnie użyty i raczej w odniesieniu do klapków i im podobnych. Proszę nie brać tego do siebie . Skoro przemądrzały Princu który potrafi kpić z każdej świętości odnosi się do Pana z szacunkiem to coś się musi za tym kryć. Zdaję sobie sprawę że wiedza praktyczna ma zawsze przewagę nad teorią. Jednak w tym przypadku pan wybaczy raczej zdania nie zmienię.

Ostatnio zmieniony przez slawo dnia Wto 12:06, 30 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gobert
Moderator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 848
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 11:33, 30 Mar 2010    Temat postu:

Jestem pod wrażeniem Slawo....

Zamierzasz coś zrobić z ostatnim postem?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slawo




Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Wto 12:08, 30 Mar 2010    Temat postu: re

Mnie się podobał ale mamy Wielki Tydzień niech stracę...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slawo




Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Wto 12:11, 30 Mar 2010    Temat postu: re

Ale wtrącę tego Pana jeszcze. Nie wszyscy drogi klapku czerpią wiedzę o ortografii z pisania CV...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adam M.




Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 526
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 23:42, 31 Mar 2010    Temat postu: Re: re

slawo napisał:
Skoro przemądrzały Princu który potrafi kpić z każdej świętości odnosi się do Pana z szacunkiem to coś się musi za tym kryć. Zdaję sobie sprawę że wiedza praktyczna ma zawsze przewagę nad teorią. Jednak w tym przypadku pan wybaczy raczej zdania nie zmienię.


Nie ma problemu.
Akurat na FM zdarzyly sie fotki z uzywanym i przytartym cylindrem.
co prawda 2suw ale obrazuje o czym pisalem:

[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Czw 7:43, 01 Kwi 2010    Temat postu:

I co ciekawe to mamy tu widoczny próg tak jak w moich cylindrach od Urala. Szkoda że nie porobiłem zdjęć przed szlifem...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slawo




Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Czw 9:58, 01 Kwi 2010    Temat postu: re

Panowie nie przyjmujmy błędów w obróbce cylindra za normę. Takie rysy to jest uszkodzenie nie honowanie.Silniki dwusuwowe to silniki szybkoobrotowe tym bardziej takich rys nie powinno tam być.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 12, 13, 14  Następny
Strona 9 z 14

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin