Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ural dymi
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4 ... 12, 13, 14  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slawo




Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Nie 7:07, 07 Mar 2010    Temat postu: re

Mnie uczono że takich pierścieni nie zakłada się podczas docierania silnika. Zbyt wolno się docierają i powodują szybsze wytarcie gładzi cylindrowych. Oczywiście w starszych typach silników z tulejami żeliwnymi. Zastosowanie pierścieni najczęściej Getze przy przebiegu ok 200 tyś powoduje pod warunkiem że na gładzi nie wystąpiły progi przywrócenie charakterystyki sprężania w silniku prawie takim jak po naprawie głównej. Nie pamiętam procentowej wartości. Ale znajdziesz być może w googlach. Hius wyraznie przedobrzył, będzie dobrze ale trzeba poczekać jak się wszystko dotrze.
Tu zacytuje google Very Happy Dlatego też pierwszy pierścień uszczelniający pokrywany jest często warstwą chromu porowatego. Pierścień taki dogładza się wstępnie, aby w początkowym okresie pracy nie zużywał gładzi cylindra. Porowata warstwa chromu powoduje lepszą przyczepność oleju, dzięki czemu lepsze są warunki smarowania. Oprócz tego warstwa ta jest bardzo twarda, wskutek czego zmniejsza się zużycie pierścienia.
Żeliwne pierścienie uszczelniające mają najczęściej w przekroju kształt prostokąta. Aby uzyskać szybkie dotarcie pierścieni do gładzi cylindra, ich zewnętrzne powierzchnie są zwykle szorstkie. W celu szybkiego doszczelnienia pierścieni ich zewnętrzną powierzchnię obrabia się często w kształcie stożka o niewielkim kącie (np. 15°). Nacisk skupia się wówczas na małej powierzchni i wskutek przyspieszonego jej zużycia zapewnione jest dobre przyleganie pierścienia w tej części jego obwodu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
j35




Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ok.Szczecinka

PostWysłany: Nie 20:44, 07 Mar 2010    Temat postu: Re: re

slawo napisał:
Do J35:
Takie oczy zrobią sprzedawcy pierścieni pod warunkiem że pisali pracę o kroku marszowym w warunkach bagiennych.

Slawo ,ja pisałem że mam pierwszy olejak od góry ze sprężynką,a na dole zwykły bez !,a ty piszesz że takie ze sprężynką stosuje się do poprawy kompresji, u mnie pierwszy jest uszczelniający chromowany,drugi uszczelniająco -zgarniający żeliwny ,trzeci olejowy ze spręrzynką ,i czwarty na samym dole zwykły olejak .Czy aby takie olejowe ze sprężynką ,były i są do poprawy kompresji.Chyba od kompresji są inne pierścienie.Takie jest moje zdanie.Zapytaj w sklepie-o olejowe ze sprężynką do poprawy kompresji.Tą odpow.kończe wywód na ten temat.Chyba że Klapek i blady 606 coś doda Wink


Ostatnio zmieniony przez j35 dnia Nie 20:47, 07 Mar 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Nie 21:09, 07 Mar 2010    Temat postu:

Olejaki nie mają nic wspólnego z utrzymaniem/poprawą kompresji w silniku spalinowym. Odpowiadają tylko za zgarnianie i to nie całej warstwy oleju z gładzi. Sprężyna poprawia przyleganie pierścienia i stosowana była/jest w fabrycznych jednostkach. Slawo, widziałeś kiedyś próg na wysokości olejaka??? Niżej piszesz że tak także wrzuć foty. Mogę Ci wrzucić zdjęcia żeliwnych tulei z przebiegiem 800k km oraz 1,2kk (akurat mamy na warsztacie) w których od nowości były olejaki ze sprężyną i jeszcze nigdy nasi mechanicy nie widzieli czegoś takiego jak próg od olejaka. Mr. Green
Powrót do góry
Zobacz profil autora
j35




Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ok.Szczecinka

PostWysłany: Nie 22:32, 07 Mar 2010    Temat postu:

klapek napisał:
Olejaki nie mają nic wspólnego z utrzymaniem/poprawą kompresji w silniku spalinowym. Odpowiadają tylko za zgarnianie i to nie całej warstwy oleju z gładzi. Sprężyna poprawia przyleganie pierścienia i stosowana była/jest w fabrycznych jednostkach. Slawo, widziałeś kiedyś próg na wysokości olejaka??? Niżej piszesz że tak także wrzuć foty. Mogę Ci wrzucić zdjęcia żeliwnych tulei z przebiegiem 800k km oraz 1,2kk (akurat mamy na warsztacie) w których od nowości były olejaki ze sprężyną i jeszcze nigdy nasi mechanicy nie widzieli czegoś takiego jak próg od olejaka. Mr. Green

Odpowiedż Klapka pozostawiam bez komentarza !!! super krótko i na temat,właśnie myślałem o tym samym ! Very Happy ,ale Sławo jakoś to sobie inaczej wyobraża Crying or Very sad .W końcu każdy ma prawo mieć własne zdanie.


Ostatnio zmieniony przez j35 dnia Nie 22:33, 07 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slawo




Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Nie 22:36, 07 Mar 2010    Temat postu: Re

Ponieważ nie macie pojęcia o czym piszę nie ma sensu prowadzić polemiki. Jak ktoś nigdy w życiu nie otarł się o termin pierścienie naprawcze to wybaczcie. Pierścienie takie są wykonane z taśmy stalowej i sprężyny. . Niestety nie jestem na tyle dobry żeby znależc wam w googlach jak wyglądają. Jak nie wiecie o czym piszę to znaczy że wiedzieć nie musicie. Zle zrozumiałem posta myślałem że Hius zastosował takie właśnie pierścienie jako zgarniające. Napisał z was ktoś że ze spreżynką. Na warsztacie mówimy na nie po prostu zgarniające o tych ze spreżynka jeśli już zaznaczamy tą sprężynkę to w domyśle rozumiemy te z taśmy stalowej - samo dociskowe. 1 pierścień uszczelniający 2 pierścien uszczelniająco zgarniający 3pierścień zgarniający.Klapek znowu błysnoł Confused . Pierścienie nie tylko uszczelniają komorę spalania czy mają za zadanie odprowadzić nadmiar oleju. Odprowadzenie całego oleju byłoby nie wskazane. Najważniejszym zadaniem pierścieni zaraz po tych dwóch czynnościach jest odprowadzenie ciepła i to determinuje ich kształt oraz materiał z jakiego zostały wykonane. Więc dla tych mądrych inaczej napiszę że mamy tuleje mokre i suche. Silniki chłodzone cieczą i powietrzem. Diesle i benzynowe. Sama średnica i wielkość rowka to trochę za mało żeby to hulało.Tu wiadomość dla Hiusa jeśli masz w ch ...pierścieni i masz je nieopisane tzn nie znasz ich przeznaczenia to proponuje wysłać je do kosza.

Ostatnio zmieniony przez slawo dnia Nie 23:03, 07 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slawo




Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Nie 22:45, 07 Mar 2010    Temat postu:

[quote="slawo"][quote="j35"]"olej wali między tłokiem a cylindrem" !,to gdzie są pierścienie co mają zgarniać olej z powrotem do silnika ,a nie tłoczyć z silnika na zewnątrz.Aż sie wierzyć nie chce że tak pluje olejem i to bez głowicy !!.Nawet najbardziej dojeb....ny układ tłok-cylinder-pierscienie nie chlapią tak olejem.U mnie ,ale w dolniaku sczeliny-rowki na olejakach są różne np.ruskie mają 2,3 mm, Almot 2,45mm, a dorabiane 2,8 mm.Z tym że jak wiecie w dolniaku są dwa,i pierwszy olejak od góry mam ze sprężynka rozpierającą,a dolny tak jak ruski
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slawo




Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Nie 22:48, 07 Mar 2010    Temat postu:

Mój błąd w tym poście przeczytałem tylko że sprężynka nie doczytałem że zrozpierającą. W pierścieniach które miałem na myśli jest samo dociskowa. Jak znajdę zdjęcie takich pierścieni to wkleję. Edytowałem bo mnie nie otwiera w kompie PDF. Trzeba kliknąć w googlach składane pierścienie tłokowe, trzyczęściowe lub ewentualnie pierścienie stalowe.

Ostatnio zmieniony przez slawo dnia Nie 23:22, 07 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slawo




Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Nie 23:23, 07 Mar 2010    Temat postu:

A obiecywałem sobie że w technice już więcej nie napisze. Tylu tu mędrków że nie warto. To był ostatni raz.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
w_brat
Moderator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 235
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 8:29, 08 Mar 2010    Temat postu:

Jak zwykle niezła merytoryczna dyskusja o pierścieniach nie wnosząca wiele do sprawy. Wystarczyło napisać o nacisku pierścienia na gładź cylindra. I tak pierścienie uszczelniające nacisk około 0,2 MPa. I teraz dla wielu ciekawostka wraz ze zmniejszaniem powierzchni styku wzrastają naciski jednostkowe. I tak stare pierścienie beż tzw sprężynki miały nacisk około 0,4 MPa. Nowoczesne pierścienie z różnego rodzaju "urządzeniami" dociskowymi i zminimalizowanej powierzchni styku mają naciski 1,2-1,8 MPa. I tutaj cała tajemnica "naprawczości", jak pierścień starej konstrukcji zastąpimy nowym wynalazkiem to poprzez zwiększenie jego docisku spowodujemy lepsze zgarnianie oleju. Przy starszych konstrukcjach silnika wzroście tarcie o gładź cylindra i ewentualnie szybsze jego zużycie. Przy nowoczesnych silnikach innych pierścieni "olejowych" się nie stosuje. Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slawo




Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Pon 9:03, 08 Mar 2010    Temat postu: re

Widzę że dalej się nie rozumiemy problem w tym że nigdy tego nikomu nie tłumaczyłem i być może nie potrafię tego uchwycić tak aby było zrozumiałe dla wszystkich. Z moimi znajomymi a szczególnie wśród handlarzy samochodami taka dyskusja nie mogła by mieć miejsca gdyż każdy wie o co chodzi i nikomu nie trzeba tego wyjaśniać. W tłokach zużywają się również rowki to głownie tędy są największe straty na kompresji jak również na zamkach. W celu uniknięcia naprawy głównej [szlifu]stosuje się pierścienie naprawcze trzy częściowe z taśmy stalowej. To naprawdę działa i świetnie się sprawdza. Jeśli mnie coś dziwi to fakt że najwyrazniej nie wiedzieliście że takie pierścienie występują.
Stosowanie takich pierścieni jest tak naturalne że myślałem że takie pierścienie zastosował Hius a o których pisze J35. Niestety moja wina niezbyt szczegółowo przeczytałem post. O progach na tulejach pisałem tylko tyle że o ile nie ma zbyt dużych progów można zastosować pierścienie naprawcze. Ja rozkminicie temat tych pierścieni to dalsze wyjaśnienia będą zbędne. Te pierścienie poprawiają kompresję i to w ok 90%. Wykształconym inaczej trzeba jednak wykładać wszystko jak Mateusz krowie na pastwisku Confused
Powrót do góry
Zobacz profil autora
j35




Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ok.Szczecinka

PostWysłany: Pon 9:27, 08 Mar 2010    Temat postu:

Sławo ,aby zakończyc temat,bo to faktycznie do niczego nie prowadzi.Ja pisałem o pierścieniach ze sprężynką rozpierającą /od wew/ która polepsza przyleganie do gładzi cylindra.Ty natomiast o trzy częściowych gdzie sprężyna niweluje luz w rowku ,i tu całe niedomówienie.Takich wogóle nie brałem pod uwage.Ja mam to o czym pisze " w_brat",może i szybciej się zużyje ale coś za coś.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slawo




Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Pon 9:31, 08 Mar 2010    Temat postu: re

Jak chcecie to mogę edytować swoje posty bo jak mogą wprowadzać kogoś w błąd... Myślę że problem w technice leży gdzie indziej. Ja nazwię ten problem mianem tzw obszczekiwaczy którzy czekają tylko na jakieś przejęzyczenie lub nie daj Boże pomyłkę by sobie poużywać czy mają rację czy nie. Wielu z was próbuje na siłę coś udowodnić że posiadją jakąś magiczną wiedzę a najlepiej jeśli ta wiedza jest większa niż innych. Doprowadza to do sytuacji gdzie ktoś czytający o pierścieniach bedzie musiał oddzielać ziarno od plew spośród całego steku bzdur nie na temat. Może to doprowadzić do wniosku że Hiusowi cieknie olej bo go tam wlał.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slawo




Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Pon 9:40, 08 Mar 2010    Temat postu: re

No właśnie na tym polegała róznica zle zrozumiałem, jak wyciągniecie wnioski z postu Goberta na temat mniejszej powierzchni styku i co za tym idzie większej siły docisku to zrozumiecie że to całkiem ciekawe pierścienie...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
w_brat
Moderator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 235
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 9:42, 08 Mar 2010    Temat postu:

slawo takie pierścienie olejowe o których piszesz widziałem tylko w Dnieprze. Jest to trzecia droga wybrana przez rosjan lub ukraińców, coś pomiędzy tradycyjnym pierścieniem a czymś z dociskiem. Prawdopodobnie wymyślono to aby obejść trudności technologiczne z wyprodukowaniem dobrego żeliwnego pierścienia z dociskiem. Wg mnie ich sława naprawczości jest porównywalna ze sławą zimowych głowic w K-750. Nie jestem alfą i omegą jak znasz takie rozwiązania w samochodach to chętnie się z nimi zapoznam podaj jakiś link lub literaturę. Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
slawo




Dołączył: 23 Kwi 2009
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Pon 10:45, 08 Mar 2010    Temat postu: Re

Na temat tych pierscieni pisałem że trzeba wklepać w googlach mnie niestety nie otwierają się pliki PDF. Przyznam że liczyłem na was że coś wkleicie. Ja znalazłem tylko jeden artykuł podejrzewam że dosyć stary to w temacie rusów może być zaletą. Pierścienie stosowane przeze mnie nagminnie, zarówno w ciężarowych jak i osobowych, sprawdzone ,100% satysfakcji. To naprawdę działa.
Podaję linka który znalazłem niestety niewiele i nie ma zdjęć. Co dla klapka może być przeszkodą.Jak twierdzi klapek olejaki nie powodują progów ty twierdzisz że powodują przyspieszone zużycie. Przyznam że się pogubiłem. A klapek przecież wie i nie chciałbym być wyśmiany przez mechaników od niego z pracy. Oto link
[link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez slawo dnia Pon 11:01, 08 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4 ... 12, 13, 14  Następny
Strona 3 z 14

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin