Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Renowacja mojego skundlonego m72
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 27, 28, 29  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Sob 8:24, 23 Lut 2013    Temat postu:

lewan24pl napisał:
Ok a cylindry udało mi sie zmierzyć dzisiaj mają 78,97 to jak sądzę muszę kupić tłok o rozmiarze 79,25 a prowadnice zaworów mają 9.11 to 9.25 powinny wystarczyć tak myślę.Co do numeracj tłoku to taka znalazłem na stronie.Doradzcie jak coś nie tak.


Cylindry zawieź do szlifierza. To on będzie robił dziurę pod tłoka wiec musi ocenić ile musi zebrać materiału. Podobnie z prowadnikiem. Wygląda na któryś tam górny szlif. Moze zostac ci opcja tulejowania albo wersja FSO 1600.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
orita




Dołączył: 07 Wrz 2009
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź

PostWysłany: Nie 10:49, 24 Lut 2013    Temat postu:

Witam !
Tako jako rzecze Princu - tłok kup po szlifie cylindrów , to że trzeba z nominału przejść na drugi nadwymiar nie jest niczym dziwnym . Tulejowanie cylindrów jeśli nie starczy mięska - drogo i może strzelić przy wciskaniu . Jeszcze zostaje zakup nowego cylindra tj. nominała . Ogólnie poczekaj z zakupem tłoków na wynik szlifu cylindrów- chyba że potrafisz przewidzieć wynik Smile . O tłokach z Almotu nie mogę powiedzieć nic złego - o niebo lepsze niż współczesne ruskie (chińskie?) w odróżnieniu od pierścieni które dołączają . To tandeta . Ja stosuję pierścienie Blusa (Fabryka Pierścieni Tłokowych Blus M.K. ) - dobre są i dają radę . Nie jestem właścicielem tej firmy ani nie mam tam zniżek , po prostu Almot wysyła tragiczne pierścionki Kolega Hius ma innego faworyta z pierścieniami ale on ma doktorat i 5 kg. pierścieni kupowanych do testów Smile .
Luz 0,07 za mały - tylko do delikatnej jazdy , może być bieda jak odkręcicz manetę . 0,08-0,09 to złoty środek .
Taka uwaga natury ogólnej -wszystkie elementy po szlifach ,toczeniu czy hartowaniu radzę zanieść do zakładu w którym mogą pomierzyć element . Nie tego samego w którym obrabiali . Możesz się zdziwić . Dotyczy to także renomowanych firm np. zobacz na forum wpisy o firmie Świątek - tradycja , renoma i oszukują . temat Cię dotyczy bo rozrząd pewnie też będziesz robił .
Za sprawdzenie elementu z torbami Cię nie puszczą a będzie pewność . I nie ma że robimy na 0,07 bo majster pewnie oszuka i będzie więcej .

Ps. a tłoki jak kupisz to warto zmierzyć średnicę i wsadzić do pieca (hartowniczy , do lakierowania proszkowego w ostateczności piekarnik ) na dwie godzinki tak ok. 200 stopni . Jak po ostygnięciu wymiar będzie ten sam to jest ok. i nie puchnie .
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lewan24pl




Dołączył: 09 Gru 2012
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: High wycombe UK

PostWysłany: Śro 22:31, 12 Cze 2013    Temat postu:

Panowie prośba, a mianowicie chodzi o siedzenie stary typ na dwie sprężyny.Potrzebuje sworzeń łączący dwie części siodła górną i dolną.Bo u mnie jest zaspawane,zaklepane itd.Moze któryś z kolegów ma jakies fotki jak to powinno wyglądać żebym mógł dorobić na tokarce.Rozebralem a tam była zwykła śruba rozwiercona na tulejke wbita na siłę i ochydnie zaspawana.Jak by ktos cos miał to proszę o podpowiedz.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lewan24pl




Dołączył: 09 Gru 2012
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: High wycombe UK

PostWysłany: Nie 21:07, 29 Wrz 2013    Temat postu:

Panowie po dłuższej przerwie,taka praca.Mianowicie chodzi o łożysko wału na tylną podpore walu.Chce zamontować rolkowe i moje pytanie czy tak samo jak przy zwykłym łożysku są dwie podkładki falowana i ta druga z wybrzuszeniem.Czy przy łożysku rolkowym też je trzeba zamontować.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3933
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 21:21, 29 Wrz 2013    Temat postu:

Tak, te podkładki są potrzebne przy łożysku rolkowym, ułatwiają życie simeringowi w mufie.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lewan24pl




Dołączył: 09 Gru 2012
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: High wycombe UK

PostWysłany: Nie 21:36, 29 Wrz 2013    Temat postu:

Oki wielkie dzięki bo nie byłe pewien.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lewan24pl




Dołączył: 09 Gru 2012
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: High wycombe UK

PostWysłany: Wto 19:57, 01 Paź 2013    Temat postu:

Panowie z innej beczki. Szkrzynia dniepr wsteczny chodzi o wałek kopniaka z zębatką bo muszę wymienić wałek bo jest wyrobiony w miejscu osadzenia simmeringu, olej ucieka przez simmering.A moje pytanie odnosi się jak ściągnąć zębatke z wałka.Bo nie chce nic popsuć Smile Czy po rusku czyli młotek i nap....,czy na prasie oraz podgrzewać palnikiem? Z góry dziękuję
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3933
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 21:44, 01 Paź 2013    Temat postu:

Jesteś przekonany że wytarty jest wałek a nie blok skrzyni?
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Śro 13:59, 02 Paź 2013    Temat postu:

lewan24pl napisał:
Panowie z innej beczki. Szkrzynia dniepr wsteczny chodzi o wałek kopniaka z zębatką bo muszę wymienić wałek bo jest wyrobiony w miejscu osadzenia simmeringu, olej ucieka przez simmering.A moje pytanie odnosi się jak ściągnąć zębatke z wałka.Bo nie chce nic popsuć Smile Czy po rusku czyli młotek i nap....,czy na prasie oraz podgrzewać palnikiem? Z góry dziękuję

Skracasz sprezyne na simeringu i masz git.Chyba ze wyrobienie przy starterze jest mega duze.
Kilka szczepow i dajesz na tokarke albo szlifierke.
Powrót do góry
lewan24pl




Dołączył: 09 Gru 2012
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: High wycombe UK

PostWysłany: Śro 19:04, 02 Paź 2013    Temat postu:

Jest dość wyrobione rowek wytarty,a to zrobie jak radzisz naspawać i na tokarke.Bo myślałem ze nie można spawać tego materiału.Podziękowania
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Śro 19:14, 02 Paź 2013    Temat postu:

No raczej nie mozna ale jak dasz szybkie szczepy to da rade.
I tokarz zeby mial odpowiedni noz z plytka widiowa albo najlepiej z ceramiczna:))).
Sa takie plytki do toczenia stali powyzej 60 HRC .Lozysko sie toczy i daje rade:))).
Powrót do góry
lewan24pl




Dołączył: 09 Gru 2012
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: High wycombe UK

PostWysłany: Śro 20:07, 02 Paź 2013    Temat postu:

Spróbuje jutro coś wymłodzić,a co toczenia nie bedzie problemu bo kolega pracuje w firmie gdzie produkują części dla boeinga i wszystkie pracę tokarskie robi dla mnie .Jutro mu podrzuce to powiedział ze przetoczy.A lepiej naspawac mig czy tigiem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lewan24pl




Dołączył: 09 Gru 2012
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: High wycombe UK

PostWysłany: Śro 21:30, 02 Paź 2013    Temat postu:

A tu moje wypocinki
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
W niedziele jak dobrze pujdzie pierwszy odpał zobaczymy Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lewan24pl




Dołączył: 09 Gru 2012
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: High wycombe UK

PostWysłany: Śro 21:35, 02 Paź 2013    Temat postu:

A i jak w tym programie imageshak zrobic zeby foty byly duze a nie takie male
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lewan24pl




Dołączył: 09 Gru 2012
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: High wycombe UK

PostWysłany: Śro 21:41, 02 Paź 2013    Temat postu:

Chyba doszedłem
[link widoczny dla zalogowanych]

Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 27, 28, 29  Następny
Strona 6 z 29

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin