Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

jak rozróżnić silnik m 72 od k 750?
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gorky1301




Dołączył: 11 Paź 2010
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 19:00, 11 Paź 2010    Temat postu: jak rozróżnić silnik m 72 od k 750?

Witam
Mógłby ktoś mi powiedzieć czym się różni blok silnika emki od kaśki?czy można przerzucić bebechy od kaśki do bloku od emki?bo slyszałem juz wiele opinii na ten temat i nie wiem które są prawdziwe.mam jeszcze jedno pytanie,czy jedyną różnicą jeśli chodzi o dyfer miedzy m72 a irbitem jest wlew oleju?czy w emkach jest on umieszczonby "z tyłu" a w irbitach jest on umieszczony z prawej strony" dyfra?
Z góry dziekuje


Ostatnio zmieniony przez gorky1301 dnia Pon 19:02, 11 Paź 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grzeh750




Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1508
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łask-Kolumna

PostWysłany: Pon 19:30, 11 Paź 2010    Temat postu: Re: jak rozróżnić silnik m 72 od k 750?

[quote="gorky1301"]Witam
Mógłby ktoś mi powiedzieć ......
Mógłby, tylko komu? Mamy taki może dziwny zwyczaj, że piszemy parę słów o sobie na przywitanie, w stosownym dziale. cheers
A tak na poważnie, to blok kaśki wedle mojej wiedzy różni się od emkowskiego jedynie żeberkami w dolnej części ( im starszy blok tym więcej żeberek), co do obudowy dyfra od irbita niech się wypowiedzą mądrzejsi, ja na logikę przyjął bym tezę, że się nie różni. I to by było na tyle.


Ostatnio zmieniony przez grzeh750 dnia Pon 19:31, 11 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Pon 19:32, 11 Paź 2010    Temat postu:

Poczytaj posty na forum - prince kilka dni temu opisał różnice w blokach. Co do bebechów to zależy od Ciebie co będzie wewnątrz. Możliwości wiele od chińskich wałów po sportowe wałki od Świątka Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
granat




Dołączył: 26 Wrz 2009
Posty: 694
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 20:07, 11 Paź 2010    Temat postu:

Czyli nikt nie wie, pisz na priv do Prince"a on jest guru takich przekładek to wszystko ci wyjasni, tylko sie ładnie ukłon i przedstaw:] Co do róznic silników to dziwne ze piszesz, spójrz na kilka zdjec, róznica jest juz na samym przodzie , w klapie na aparat zaplonowy, a reszta to szczegóły
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Pon 20:14, 11 Paź 2010    Temat postu:

Mam zapchaną skrzynkę privową wiec podziękuje Wink
Różnice są niemal we wszystkim, ale pasują na przekładkę bez problemu. Bloki emek zmieniały sie nieznacznie. Następnie zmieniały sie w k750 i równocześnie te same silniki pchane do drezyn, jakichś agregatów i samochodów miały tez inne kształty odlewu.

Co do przedstawiania sie- nie konieczne. Ja tam badania swój czy wróg nie prowadzę Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Q3ma




Dołączył: 03 Kwi 2010
Posty: 255
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: lubuskie

PostWysłany: Wto 9:19, 12 Paź 2010    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Tutaj masz typy karterów


Ostatnio zmieniony przez Q3ma dnia Wto 11:59, 12 Paź 2010, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gorky1301




Dołączył: 11 Paź 2010
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 11:40, 12 Paź 2010    Temat postu:

na tych schematach jest pokazana różnica między karterami k 750 z różnych lat produkcji a czym różni się karter emki od kaśki z lat 1959-61?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Wto 12:04, 12 Paź 2010    Temat postu:

gorky1301 napisał:
na tych schematach jest pokazana różnica między karterami k 750 z różnych lat produkcji a czym różni się karter emki od kaśki z lat 1959-61?

Głównie górnym(trzecim, tym obok prądnicy) mocowaniem silnika w nadwoziu. W k750 masz mocowanie juz z bloku a w emce z pokrywy rozrządu. Tak najprościej.
Nie lepiej będzie pokazać jakie masz?


Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Wto 12:06, 12 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gorky1301




Dołączył: 11 Paź 2010
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 18:31, 12 Paź 2010    Temat postu:

czy te kartery są od emki? nie wstawiłem zdjęć mojej emki ponieważ nie ma mnie teraz w domu,tylko na weekendy wracam i nie mam jak zrobić fotek,ale ten karter który mam obecnie w emce na pewno nie jest oryginalny.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
yurko




Dołączył: 19 Wrz 2010
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 20:16, 12 Paź 2010    Temat postu:

do powyżej powiedzianego dodam, że był jeszcze wariant bloku M-72 z szpilkami obok generatora. jeśli komuś ciekawy - mogę jutro zrobić foto.

Ostatnio zmieniony przez yurko dnia Wto 20:17, 12 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
yurko




Dołączył: 19 Wrz 2010
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 20:28, 12 Paź 2010    Temat postu:

gorky1301 napisał:
czy te kartery są od emki?
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

te kartery jest oryginalny M-72 Exclamation


Ostatnio zmieniony przez yurko dnia Wto 20:29, 12 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Wto 21:11, 12 Paź 2010    Temat postu:

yurko napisał:
do powyżej powiedzianego dodam, że był jeszcze wariant bloku M-72 z szpilkami obok generatora. jeśli komuś ciekawy - mogę jutro zrobić foto.

Ja ciekawy.
Czekam na fotki Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
yurko




Dołączył: 19 Wrz 2010
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 19:37, 13 Paź 2010    Temat postu:

Prince napisał:
yurko napisał:
do powyżej powiedzianego dodam, że był jeszcze wariant bloku M-72 z szpilkami obok generatora. jeśli komuś ciekawy - mogę jutro zrobić foto.

Ja ciekawy.
Czekam na fotki Wink

ok Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
yurko




Dołączył: 19 Wrz 2010
Posty: 58
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 18:29, 15 Paź 2010    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3941
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 18:53, 15 Paź 2010    Temat postu:

Kiedyś miałem taki blok. Myślałem że to Kaczka z wyciętymi żeberkami, tyle że nie było widać sladów po wycinaniu.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Strona 1 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin