Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

remont silnika
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mcswirus




Dołączył: 28 Gru 2011
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zwierzyniec

PostWysłany: Śro 20:13, 28 Gru 2011    Temat postu:

cześć,

to masz aż tak wyciuchany ten wałek, że potrzebujesz nowego ?
Zmierz wzniosy na krzywkach i napisz ile mają,
może ten wałek można spoko wpakować spowrotem ?

--
McSwirus
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Śro 20:35, 28 Gru 2011    Temat postu:

mcswirus napisał:
cześć,

to masz aż tak wyciuchany ten wałek, że potrzebujesz nowego ?
Zmierz wzniosy na krzywkach i napisz ile mają,
może ten wałek można spoko wpakować spowrotem ?

--
McSwirus

Nie potrzebuję nowego ale utwardzonego a to różnica. Po regeneracji masz wyższą krzywkę + pewne hartowanie. Dochodzi świadomość że nie pakujesz nowego, chińskiego gówna z gównolitu.
Nie widzę minusów Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hius




Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa

PostWysłany: Śro 20:48, 28 Gru 2011    Temat postu:

Właśnie mam spakowany blok będzie nowy wałek od Świątka jest jednak problem więc proszę doradzić.
ZAKŁADAĆ PANEWKĘ CZY ŁOŻYSKO IGIEŁKOWE
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mcswirus




Dołączył: 28 Gru 2011
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zwierzyniec

PostWysłany: Śro 21:32, 28 Gru 2011    Temat postu:

Hej,

rozumiem, że chcesz wałek utwardzony,
bo wiem, że nowe są jak z ciasta a nie stali.

Jednak mam K-750 w której jest oryginalny
wałek z pewnie 1969 roku i naprawdę
jego stan jest wyśmienity jak na przebieg 30kkm.
Sądzę, że pośmiga kolejne 30kkm,
a przy moim śmiganiu to pewnie z 15 lat minie Wink

P.S. Dlatego uważam, że nie zawsze opłaca się
ładować w wielkie koszty, żeby mieć pewność
lub satysfakcję. No chyba że planujesz robić
rocznie 10kkm więc ma to sens.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Śro 22:40, 28 Gru 2011    Temat postu:

Hius napisał:
Właśnie mam spakowany blok będzie nowy wałek od Świątka jest jednak problem więc proszę doradzić.
ZAKŁADAĆ PANEWKĘ CZY ŁOŻYSKO IGIEŁKOWE

Oglądałem dziś te łożysko u świątka- nie zastanawiaj się tylko ślij blok z wałkiem, sprawdzi czy nie masz za dużego otworu w bloku i zrobi Ci super komplet.
Albo ślij sam blok i kup Ich wałek Ich produkcji, zrobi Ci krzywkę niższą lub wyższą o standardu - tak jak sobie zażyczysz - widać że chłopaki tym żyją Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hius




Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa

PostWysłany: Czw 19:12, 29 Gru 2011    Temat postu:

Mam zamiar zrobić u nich ten wyższy wałek koszt 480 zł
Łożysko lub panewka 60 zł [jeszcze nie wiem co będę zakładał]
Cztery popychacze okrągłe nowy typ 200 zł [ kupiłem rosyjskie ponoć super być miały
szkoda było kasy istna rzepa ]
Najgorszy problem to czy łożysko czy panewka co będzie trwalsze proszę pisać,uzasadniać itd.
Pośpiech wskazany
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Czw 19:16, 29 Gru 2011    Temat postu:

BMW R75 było na łożysku, R12 na panewce - dlaczego dali łożysko w R75, gdzie zależało im na prostocie i pewności? Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
k-750




Dołączył: 27 Lis 2011
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wielowieś

PostWysłany: Czw 21:19, 29 Gru 2011    Temat postu:

A odnośnie wałka rozrządu ile mają mieć wznosy na krzywkach na nowym wałku , może mój stary wałek jest jeszcze dobry

proszę o odpowiedź
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Czw 21:37, 29 Gru 2011    Temat postu:

Mk.34450 to seria o wysokości krzywki h=36mm jest na stanie
MK.34190 to seria o wysokości krzywki h=37mm brak będą pod koniec stycznia
MK.34190Ł to seria o wysokości krzywki h=37mm pod łożysko igiełkowe zamiast panewki jest na stanie łożysko to koszt 50zł
MK.34600 to wałek podparty na dwóch panewkach fi=33,98mm i fi=21,98mm
WAlki od Swiatka do dolniaka.
Powrót do góry
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Czw 23:54, 29 Gru 2011    Temat postu:

Hius napisał:

Najgorszy problem to czy łożysko czy panewka co będzie trwalsze proszę pisać,uzasadniać itd.

Moja zdanie znasz. Wałki rozrządu nie są ze stali łożyskowej i biegające po nich igiełki zwłaszcza luzem do mnie nie przemawiają. Jeśli nie ma bieżni wewnętrznej nakładanej na wałek to o "wuj-potłuc" taki patent.
k-750
O ile dobrze pamiętam ( a pamięć juz nie ta co kiedyś) to standard był 36,40 w najwyższym miejscu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adam M.




Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 526
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 3:32, 30 Gru 2011    Temat postu:

To powinno byc lozysko z bieznia wewnetrzna.
Jesli takie nie pasuje, lub trzeba do niego przerabiac kartery to laduj slizgowe.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szable




Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 203
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Świnoujście

PostWysłany: Pią 18:47, 30 Gru 2011    Temat postu:

w R75 łożysko a w R12 panewka z brązu - łożysko ma większe szanse przeżycia w przegrzanym i niedosmarowanym silniku, panewka jest o niebo tańsza. R12 na początku była robiona na rynek cywilny, robiono taniej, a R75 od razu było robione na kontrakt wojskowy więc cena grała mniejszą rolę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
k-750




Dołączył: 27 Lis 2011
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wielowieś

PostWysłany: Pon 21:45, 02 Sty 2012    Temat postu:

Mam takie pytanie gdzie są bite numer na silniki w k750 które miejsce
Powrót do góry
Zobacz profil autora
k-750




Dołączył: 27 Lis 2011
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wielowieś

PostWysłany: Nie 19:56, 29 Wrz 2013    Temat postu:

No to panowie dalej mam pytanie gdzie jest dobrze zrobić szlif cylindrów nowe zawory tłoki do k-750 wałek rozrządu przerobić na łożysko no to narazie tyla
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Nie 20:52, 29 Wrz 2013    Temat postu:

k-750 napisał:
No to panowie dalej mam pytanie gdzie jest dobrze zrobić szlif cylindrów nowe zawory tłoki do k-750 wałek rozrządu przerobić na łożysko no to narazie tyla


Walek kup sobie caly nowy od Swiatka na 37mm wysokosc krzywki na podparciu lozysko panewka i nie kombinuj nic wiecej.Panewka w bloku po wcisnieciu wytaczana borsztanga z luzem 0,07-0,08 mm z fosforobrazu B101.
A jak chcesz ladny ,pewny zestaw cylindrow z zaworami od t25 i tlokami z malucha to pisz na priv.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Strona 3 z 9

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin