Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mcswirus
Dołączył: 28 Gru 2011 Posty: 92 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zwierzyniec
|
Wysłany: Śro 20:13, 28 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
cześć,
to masz aż tak wyciuchany ten wałek, że potrzebujesz nowego ?
Zmierz wzniosy na krzywkach i napisz ile mają,
może ten wałek można spoko wpakować spowrotem ?
--
McSwirus |
|
Powrót do góry |
|
|
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Śro 20:35, 28 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
mcswirus napisał: | cześć,
to masz aż tak wyciuchany ten wałek, że potrzebujesz nowego ?
Zmierz wzniosy na krzywkach i napisz ile mają,
może ten wałek można spoko wpakować spowrotem ?
--
McSwirus |
Nie potrzebuję nowego ale utwardzonego a to różnica. Po regeneracji masz wyższą krzywkę + pewne hartowanie. Dochodzi świadomość że nie pakujesz nowego, chińskiego gówna z gównolitu.
Nie widzę minusów |
|
Powrót do góry |
|
|
Hius
Dołączył: 06 Cze 2009 Posty: 1095 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa
|
Wysłany: Śro 20:48, 28 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Właśnie mam spakowany blok będzie nowy wałek od Świątka jest jednak problem więc proszę doradzić.
ZAKŁADAĆ PANEWKĘ CZY ŁOŻYSKO IGIEŁKOWE |
|
Powrót do góry |
|
|
mcswirus
Dołączył: 28 Gru 2011 Posty: 92 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zwierzyniec
|
Wysłany: Śro 21:32, 28 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Hej,
rozumiem, że chcesz wałek utwardzony,
bo wiem, że nowe są jak z ciasta a nie stali.
Jednak mam K-750 w której jest oryginalny
wałek z pewnie 1969 roku i naprawdę
jego stan jest wyśmienity jak na przebieg 30kkm.
Sądzę, że pośmiga kolejne 30kkm,
a przy moim śmiganiu to pewnie z 15 lat minie
P.S. Dlatego uważam, że nie zawsze opłaca się
ładować w wielkie koszty, żeby mieć pewność
lub satysfakcję. No chyba że planujesz robić
rocznie 10kkm więc ma to sens. |
|
Powrót do góry |
|
|
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Śro 22:40, 28 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Hius napisał: | Właśnie mam spakowany blok będzie nowy wałek od Świątka jest jednak problem więc proszę doradzić.
ZAKŁADAĆ PANEWKĘ CZY ŁOŻYSKO IGIEŁKOWE |
Oglądałem dziś te łożysko u świątka- nie zastanawiaj się tylko ślij blok z wałkiem, sprawdzi czy nie masz za dużego otworu w bloku i zrobi Ci super komplet.
Albo ślij sam blok i kup Ich wałek Ich produkcji, zrobi Ci krzywkę niższą lub wyższą o standardu - tak jak sobie zażyczysz - widać że chłopaki tym żyją |
|
Powrót do góry |
|
|
Hius
Dołączył: 06 Cze 2009 Posty: 1095 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa
|
Wysłany: Czw 19:12, 29 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Mam zamiar zrobić u nich ten wyższy wałek koszt 480 zł
Łożysko lub panewka 60 zł [jeszcze nie wiem co będę zakładał]
Cztery popychacze okrągłe nowy typ 200 zł [ kupiłem rosyjskie ponoć super być miały
szkoda było kasy istna rzepa ]
Najgorszy problem to czy łożysko czy panewka co będzie trwalsze proszę pisać,uzasadniać itd.
Pośpiech wskazany |
|
Powrót do góry |
|
|
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Czw 19:16, 29 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
BMW R75 było na łożysku, R12 na panewce - dlaczego dali łożysko w R75, gdzie zależało im na prostocie i pewności? |
|
Powrót do góry |
|
|
k-750
Dołączył: 27 Lis 2011 Posty: 71 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wielowieś
|
Wysłany: Czw 21:19, 29 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
A odnośnie wałka rozrządu ile mają mieć wznosy na krzywkach na nowym wałku , może mój stary wałek jest jeszcze dobry
proszę o odpowiedź |
|
Powrót do góry |
|
|
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Czw 21:37, 29 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Mk.34450 to seria o wysokości krzywki h=36mm jest na stanie
MK.34190 to seria o wysokości krzywki h=37mm brak będą pod koniec stycznia
MK.34190Ł to seria o wysokości krzywki h=37mm pod łożysko igiełkowe zamiast panewki jest na stanie łożysko to koszt 50zł
MK.34600 to wałek podparty na dwóch panewkach fi=33,98mm i fi=21,98mm
WAlki od Swiatka do dolniaka. |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Czw 23:54, 29 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Hius napisał: |
Najgorszy problem to czy łożysko czy panewka co będzie trwalsze proszę pisać,uzasadniać itd.
|
Moja zdanie znasz. Wałki rozrządu nie są ze stali łożyskowej i biegające po nich igiełki zwłaszcza luzem do mnie nie przemawiają. Jeśli nie ma bieżni wewnętrznej nakładanej na wałek to o "wuj-potłuc" taki patent.
k-750
O ile dobrze pamiętam ( a pamięć juz nie ta co kiedyś) to standard był 36,40 w najwyższym miejscu. |
|
Powrót do góry |
|
|
Adam M.
Dołączył: 15 Mar 2010 Posty: 526 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 3:32, 30 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
To powinno byc lozysko z bieznia wewnetrzna.
Jesli takie nie pasuje, lub trzeba do niego przerabiac kartery to laduj slizgowe. |
|
Powrót do góry |
|
|
szable
Dołączył: 07 Kwi 2010 Posty: 203 Przeczytał: 2 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Świnoujście
|
Wysłany: Pią 18:47, 30 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
w R75 łożysko a w R12 panewka z brązu - łożysko ma większe szanse przeżycia w przegrzanym i niedosmarowanym silniku, panewka jest o niebo tańsza. R12 na początku była robiona na rynek cywilny, robiono taniej, a R75 od razu było robione na kontrakt wojskowy więc cena grała mniejszą rolę. |
|
Powrót do góry |
|
|
k-750
Dołączył: 27 Lis 2011 Posty: 71 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wielowieś
|
Wysłany: Pon 21:45, 02 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Mam takie pytanie gdzie są bite numer na silniki w k750 które miejsce |
|
Powrót do góry |
|
|
k-750
Dołączył: 27 Lis 2011 Posty: 71 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wielowieś
|
Wysłany: Nie 19:56, 29 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
No to panowie dalej mam pytanie gdzie jest dobrze zrobić szlif cylindrów nowe zawory tłoki do k-750 wałek rozrządu przerobić na łożysko no to narazie tyla |
|
Powrót do góry |
|
|
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Nie 20:52, 29 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
k-750 napisał: | No to panowie dalej mam pytanie gdzie jest dobrze zrobić szlif cylindrów nowe zawory tłoki do k-750 wałek rozrządu przerobić na łożysko no to narazie tyla |
Walek kup sobie caly nowy od Swiatka na 37mm wysokosc krzywki na podparciu lozysko panewka i nie kombinuj nic wiecej.Panewka w bloku po wcisnieciu wytaczana borsztanga z luzem 0,07-0,08 mm z fosforobrazu B101.
A jak chcesz ladny ,pewny zestaw cylindrow z zaworami od t25 i tlokami z malucha to pisz na priv. |
|
Powrót do góry |
|
|
|