Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Remont klapkowego Ural'a :)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 23, 24, 25 ... 30, 31, 32  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Wto 19:23, 09 Kwi 2013    Temat postu:

Cyrograf15 napisał:
Poleruje się wydechy, dolot ma być bez progów chropowaty właśnie w celu zawirowania mieszanki. Chropowaty znaczy nie wypolerowany na lustro.
Wojtek

Troszke nie do konca tak.NA dolocie robi sie poprzeczne glebokie rysy po to zeby w nich siadalo paliwo i odparowywalo bo jak wszyscy wiedza pala sie opary.
Swego czasu przerabialem silniki 126p i sporo sie z tym bawilem.Lacznie z polerkami i wywazaniem calego ukladu korbowego na wadze laboratoryjnej,toczeniem sworzni po stozku,przerabianiu rozpylaczy ,zaworow glowic ,walki sportowe ,dysze ,kola zamachowe itd.................
Powrót do góry
Micha




Dołączył: 28 Paź 2009
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pińczów

PostWysłany: Wto 20:17, 09 Kwi 2013    Temat postu:

Adam M. napisał:
Micha napisał:
Przejście z gaźnika do głowicy powinno być bez żadnych przeszkód. Powodują zakłócenie przepływu mieszanki, a tym samym napełniania cylindra. Pociąga to spadek mocy.


Sprawdzales ??? Smile.


Sprawdzałem, na 12 konnym czterosuwie, czuć każdego konia Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
cyborg




Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 292
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brodnica

PostWysłany: Wto 20:37, 09 Kwi 2013    Temat postu:

Ja pamiętam ze jak wypolerowalem kanal ssacy w Awo i zlikwidowałem progi miedzy gaźnikiem a kanalem ssącym to zaczal lepiej wkrecac się na obroty. Nie kazda teoria idzie w parze z praktyka w roznych silnikach..
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3945
Przeczytał: 7 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 20:47, 09 Kwi 2013    Temat postu:

Karbów nigdy nie robiłem. Znajomy kiedyś rozszlifował i wypolerował doloty pod większe w dodatku mechaniczne gaźniki w CBR600 i okazało się że gorzej działa jak na fabrycznych. Kazałem mu doloty wypiaskować, pomogło. Osobiście nie rasowałem czterosuwów. Do kartów jedynie popełniłem kilka silników, dopasowanie przelotów było podstawą.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Wto 22:31, 09 Kwi 2013    Temat postu:

Kiedys zalozylem tak na chwile stozki do gaznikow k68 w dolniaku i co???Jechal tylko na 1/3 gazu haha .Oczywiscie kapnolem sie ze dostaje za duzo powietrza wiec musi dostac wiecej paliwa i iglice poszly na maxa w gore a srubki pionowe od powietrza wkrecilem prawie na maxa bo byly tylko odkrecone o niecale pol obrotu i zaczelo to jechac konkretnie w zakresie wysokich obrotow ale nie bylo juz tej elastycznosci wiec od razu zalozylem jak w oryginale i wrocilo do normy:))).
Wiec mozna cos zrobic ale do pewnego momentu bo przerobki z lagodniejszym dolotem automatycznie beda wymagaly wiekszej dawki paliwa i innych ustawien ,innego walka ,sprezania itd.Podobnie jak z odprezaniem silnika przy zastosowaniu turbiny,turbo dziurą,wiekszymi wtryskiwaczami ,dolotami itd.Tak ze jedno bedzie automatycznie wymagac drugiego.Mozna poprawic ale do pewnego momentu zaleznie od parametrow silnika.
Powrót do góry
tadzioh




Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku

PostWysłany: Wto 22:31, 09 Kwi 2013    Temat postu:

Adam M. napisał:
Micha napisał:
Przejście z gaźnika do głowicy powinno być bez żadnych przeszkód. Powodują zakłócenie przepływu mieszanki, a tym samym napełniania cylindra. Pociąga to spadek mocy.


Sprawdzales ??? Smile.

a od kiedy to progi? żadnych ostrych krawędzi nawet przejście przez gniazdo zaworowe powinno w przekroju przypominać elipsę a nie wzajemnie przecinające się stożki, wie o tym każdy kto poczytał trochę na temat usprawniania silników. Adamie problem o którym pisałeś pojawiający się po rozwierceniu kanału ssącego nic innego jak strata na prędkości mieszanki jak wiadomo średnicę gardzieli dobieramy do przelotu gniazda zaworowego o ile dobrze pamiętam to 1;1,3 aby zapewnić właściwą prędkość podciśnienia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adam M.




Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 526
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 23:33, 09 Kwi 2013    Temat postu:

Tadzioch, jezeli cos pisze to znaczy ze sprawdzilem to w literaturze ( ale tej prawdziwej, czyli byly to badania dotyczace silnika BSA Goldstar robione przez dzial doswiadczalny fabryki w latach 50 tych ), a potem na swoim silniku i powiem jedno - dziala.
Oto wlasciwy przetlumaczony przeze mnie fragment tego tekstu :

""Jednym z najdziwniejszych przypadkow zwiazanych z gaznikami zdarzyla
sie pewnego dnia gdy Ray Wilkes poslal pomocnika z warsztatu testow do
naszego glownego warsztatu po gaznik Amal GP o przelocie 1 3/32`` ( 27.8
mm ), ktory to zle odczytal rozmiar i przyniosl gaznik o przelocie 1
3/16``( 30.2 mm ). Po jego zalozeniu silnik natychmiast zwiekszyl moc,
zasugerowalem wiec zeby rozszerzyc srednice kanalu ssacego tak zeby
zrownac ja z przelotem gaznika.
Po zrobieniu tego natychmiast stracilismy nie tylko to co zesmy zyskali,
ale nawet wiecej mocy, wiec zrobilismy cienka wkladke, wcisneli ja do
kanalu i odzyskalismy stracona moc. Powtorzylismy ten manewr z kilkoma
innymi silnikami zawsze uzyskujac ten sam rezultat.
Spora liczba wlascicieli DBD Goldstar zauwazala pozniej gaznik o
wiekszym przelocie niz kanal ssacy i powiekszala srednice kanalu w
nadziei na zwiekszenie mocy, a nie majac dojscia do hamowni nie mogla
sprawdzic jaki efekt ich dzialalnosc dala.
Pozniej wstawilismy zwezke w kanal ssacy, uzyskujac nawet wieksza zwyzke
mocy. Najmniejsza srednica zwezki moze dojsc do 80% srednicy gaznika.
Testowalismy to na wielu silnikach i to zawsze dzialalo w dodatku
poprawiajac prace gaznika. Zwezka musi miec klasyczne wymiary czyli kat
wejscia 22 stopnie i zejscia 7 stopni.."

Jeszcze "gratisem" kawalek o zaworach :

"W 1952 Goldstar 350 dostal nowa glowice z wieksza powierzchnia zeber
chlodzacych, wiekszym nachyleniem kanaly ssacego w dol, rowniez kat
rozstawienia zaworow sie troche zwiekszyl pozwalajac na zastosowanie
wiekszego zaworu ssacego. W tym czasie pan Hopwood byl zainteresowany
zwiekszeniem momentu silnika scramblerow w niskim zakresie obrotow, tak
ze jakas ilosc tych odlewow zostala zrobiona z mniejszej srednicy
kanalami i zastosowalismy rowniez mniejsze zawory.
Jedna z tych glowic trafila do fabrycznego scramblera, ale testerzy
stwierdzili ze nie widza zadnej roznicy w mocy.
W zwiazku z tym w nastepnym egzemplarzu tej glowicy zmniejszylem jeszcze
bardziej zawor ssacy ( o 1/16``- 1.6 mm ), natomiast zawor ssacy
zwiekszylem. Rezultat byl bardzo obiecujacy, nie tylko uzyskalismy
wieksza moc ale i chlodniej pracujacy zawor wydechowy. Goldstar w tym
czasie uzywal Jessups G2 zaworow wydechowych, ktore co jakis czas
urywaly sie demolujac gore silnika.
Mielismy kupe klopotow z tymi zaworami starajac sie uzyskac wlasciwy
ksztalt i wykonczenie ich powierzchni, pilnujac wlasciwego luzu na
prowadnicach. Zmieniony zostal ksztalt wkladek mocujacych je w
sprezynach, zmieniony zostal ksztalt krzywki rozrzadu pozwalajacy na
lagodniejsze siadanie zaworu w gniezdzie. Zmniejszylismy rowniez
napiecie sprezyn, mimo to dalej urywaly sie one wygladajac w dodatku na
przegrzane.
Na szczescie zawor o zmniejszonym wymiarze z moich eksperymentow, po
bardzo intensywnych testach wytrzymywal obciazenie i nie grzal sie tak
bardzo.
Ostatecznym rozwiazaniem tego problemu okazalo sie zastosowanie zaworu
Nimonic na wydechu Goldstara ".

Tak tylko dla przypomnienia Roland Pike pisze tu o silniku Goldstara, ktory w wersji 350 mial w tych czasach, okolo 30 KM, 500 ka DBD34 42KM i szla 110 mph.
To byla polowa lat 50 tych.
PS. Zaklocenie przeplywu mieszanki jest wlasnie tutaj pozadane Smile
Jak rowniez zwiekszenie szybkosci jej przeplywu.


Ostatnio zmieniony przez Adam M. dnia Wto 23:41, 09 Kwi 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Śro 9:12, 10 Kwi 2013    Temat postu:

Mala literówka chyba z zaworami -ssacy i wydechowy chyba ma byc:)

W zwiazku z tym w nastepnym egzemplarzu tej glowicy zmniejszylem jeszcze
bardziej zawor ssacy ( o 1/16``- 1.6 mm ), natomiast zawor ssacy
zwiekszylem.
Powrót do góry
tadzioh




Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku

PostWysłany: Śro 10:35, 10 Kwi 2013    Temat postu:

czyli twierdzisz że literatura z jakiej uczyłem się zawodu w latach 90'tych jest nic nie warta? bo bardziej wiarygodne są czyjeś wypociny napisane 40 lat wcześniej? ciekawe, powodzenia
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Śro 12:57, 10 Kwi 2013    Temat postu:

tadzioh napisał:
czyli twierdzisz że literatura z jakiej uczyłem się zawodu w latach 90'tych jest nic nie warta? bo bardziej wiarygodne są czyjeś wypociny napisane 40 lat wcześniej? ciekawe, powodzenia


Tez jestem zdania ze nie ma byc karbow itd ale jak sie zaklada cos innego niz bylo w oryginale to wtedy zaczynaja sie kombinacje z ilosciami powietrza i paliwa ,zaworami ,dyszami ,walkami itd.Tak ze nie mozna nigdy powiedziec ze karby cos pomagaja bo nie zawsze tak jest.
Po to jest przeplywomierz ,wtryski,czujniki temperatury i komputer w samochodach zeby to wszystko razem zgrac a przy gaznikach sterujemy wielkosciami zaworow ,kanalow dolotowych ,fazami rozrzadu,dyszami ,filtrami i regulacjami zeby to zgrac dla danego silnika i osioagnac jak najwieksza sprawnosc.
To tak jakby ktos chcial wlozyc do malucha gaznik 4 gardzielowy z 7,5 amerykanca i sie dziwil dlaczego nie chodzi hahaha:))))
Jak sie zmieni jedno z wieksza przesada to trzeba zmienic drugie .
Powrót do góry
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Śro 12:57, 10 Kwi 2013    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Alternator 150W w moim Uralu powinien być 6-cio diodowy. Czyli powyższy regulator będzie pracował z moim altkiem - dobrze myślę?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Śro 13:14, 10 Kwi 2013    Temat postu:

klapek napisał:
http://allegro.pl/f-125p-regulator-napiecia-alternatora-6-diodowy-i3134448553.html

Alternator 150W w moim Uralu powinien być 6-cio diodowy. Czyli powyższy regulator będzie pracował z moim altkiem - dobrze myślę?

Diaody w alternatorze prostuja prad na staly (uklad greca) a regulator wazne zebys zalozyl do alternatora i bedzie trybic.
Ja taki z tego linku w daci zakladalem i chodzil.
Powrót do góry
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Śro 13:25, 10 Kwi 2013    Temat postu:

Ten i ten tez powinien dzialac ale na pradach to od razu mowie ze sie tak mega nie znam:))) hahaha
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Pewnie ktos w temacie sie wypowie:))).
Powrót do góry
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Śro 13:26, 10 Kwi 2013    Temat postu:

Coś mi się po łbie kołacze że brzytwa pisał o wpięciu "czegoś", aby mieć wyjście na kontrolkę ładowania.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adam M.




Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 526
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 17:13, 10 Kwi 2013    Temat postu:

Dawid1981 napisał:
Mala literówka chyba z zaworami -ssacy i wydechowy chyba ma byc:)

W zwiazku z tym w nastepnym egzemplarzu tej glowicy zmniejszylem jeszcze
bardziej zawor ssacy ( o 1/16``- 1.6 mm ), natomiast zawor ssacy
zwiekszylem.


Oczywiscie masz racje, musze poprawic w zrodlowym tekscie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 23, 24, 25 ... 30, 31, 32  Następny
Strona 24 z 32

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin