Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Remont Dyfra - Ural M66, kilka pytań
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5 ... 9, 10, 11  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysiek1953




Dołączył: 06 Paź 2018
Posty: 177
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: piastów

PostWysłany: Pon 21:24, 12 Paź 2020    Temat postu:

Witam ja łożysko stare kulkowe zeszlifowałem wewnątrz i na zewnatrz cobybyło luźne i po złożeniu na sucho z uszczelką pokrywy i dociśnięciu dawało obraz luzu zabieraka z talerzem i zdystansowaniu.Nakrętka Dniepra ma dwa uszczelniacze ja podtoczyłem i zalożyłem dwa do dyfra Towarzysza Urala
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gabrielll




Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 18:41, 13 Paź 2020    Temat postu:

Sorry że tak późno, ale działam tylko w weekendy. A więc tak:
Udało się wymienić atak i talerz na 8. No nic, będzie wolny ale silny. I nie będzie problemu z dystansem. Zdziwił mnie fakt, że śrubki z małym gwintem nie pasował tylko zwykłe. - sprzedawca przysięga że ruskie...

Dyfer ładnie skręciłem i muszę rozkręcić, bo nie dałem podkładki 6027 - zbyt duży luz, A ataku już poza zakresem regulacji.

Kolejny problem to dość duża oporność na zabieraku. Ręką nie mogę przekręcić swobodnie, tylko z siłą :/
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3917
Przeczytał: 15 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 19:05, 13 Paź 2020    Temat postu:

https://www.youtube.com/watch?v=NklSgmYbpSE

Opory na ataku robi zwykle ruskie łożysko dwurzędowe. Przy nabijaniu zaciskają się wewnętrzne dzielone szalki. To łożysko trzeba zakładać na gorąco, lup prościej (ale nie taniej) założyć cywilizowanej produkcji z jedną szalką. Na 8 zakręcisz silnik na śmierć.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krzysiek1953




Dołączył: 06 Paź 2018
Posty: 177
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: piastów

PostWysłany: Wto 19:51, 13 Paź 2020    Temat postu:

Witam ja nie taplam się w Błocku i dlatego zrobiłem 9 i fajnie się lata a sruby do skręcenia talerza z zabierakiem dałem te miętkie Rosyjskie boto takzwany słaby punkt bo gdy śrubki bedo Twarde to puści co innego Ząb?Krzyżak? Kardan?Skrzynia? Sprzęgło? A ja najsampierw dystansowałem na tym starym rozszlifowanym łożysku coby było łatwiej zdystansować Atak z zabierakiem w obudowie
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krzysiek1953




Dołączył: 06 Paź 2018
Posty: 177
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: piastów

PostWysłany: Wto 19:54, 13 Paź 2020    Temat postu:

Witam a to łożysko Wałka Ataku Dwurzędowe to ma wchodzić luźno na wałek i w obudowę
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3917
Przeczytał: 15 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 7:59, 14 Paź 2020    Temat postu:

W zeszły weekend objechałem Rajd Polska B, a mam 9. Można i w błocie potaplać się na takim przełożeniu. Śruby muszą być twarde. Inaczej je wygniata, powstaje luz i wtedy mieli przekładnie. Tak już sobie BMW wymyśliło, a ruskie są takie jak się trafi. Łożysko ma być pasownie z wciskiem. Do dystansowania jedynie można użyć rozszlifowane aby łatwo go parokrotnie ściągać i zakładać w celu dobrania dystansów i nie zniszczyć przy tym wcisków.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krzysiek1953




Dołączył: 06 Paź 2018
Posty: 177
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: piastów

PostWysłany: Czw 17:58, 15 Paź 2020    Temat postu:

Witam a coto je Polska B????
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3917
Przeczytał: 15 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 19:10, 15 Paź 2020    Temat postu:

Wpisz sobie w YouTuba Rajd Polska B i szukaj filmików gdzie są motocykle. Nie wiele ale z kilku poprzednich edycji trafiają się filmiki.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krzysiek1953




Dołączył: 06 Paź 2018
Posty: 177
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: piastów

PostWysłany: Czw 19:51, 15 Paź 2020    Temat postu:

Witam tak masz rację trzebaby to dwurzędowe wcisnąć na wałek więc lepiej stare przeszlifować od dystansowania i nowe ju wcisnąć na wałek.Nie wchodzę na jutiuba i niewiem dalej coto Polska B??
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3917
Przeczytał: 15 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 21:15, 15 Paź 2020    Temat postu:

Polska B to impreza dla motocykli klasycznych gdzie unika się asfaltów.
Tu masz przykład: https://www.youtube.com/watch?v=l1zr8wHkqis&t=1s
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tomek78




Dołączył: 28 Cze 2012
Posty: 239
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wolsztyn

PostWysłany: Nie 12:36, 18 Paź 2020    Temat postu:

Cyrograf15 napisał:
W zeszły weekend objechałem Rajd Polska B, a mam 9. Można i w błocie potaplać się na takim przełożeniu. Śruby muszą być twarde. Inaczej je wygniata, powstaje luz i wtedy mieli przekładnie. Tak już sobie BMW wymyśliło, a ruskie są takie jak się trafi. Łożysko ma być pasownie z wciskiem. Do dystansowania jedynie można użyć rozszlifowane aby łatwo go parokrotnie ściągać i zakładać w celu dobrania dystansów i nie zniszczyć przy tym wcisków.
Wojtek

Witaj, byłem wską czerwoną z kumplem na Schwalbe Smile W samym rajdzie nie wzięliśmy udziału. 1100 km pyknęło .pzdr
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3917
Przeczytał: 15 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 13:39, 18 Paź 2020    Temat postu:

Z Krakowa miałem zdecydowanie bliżej. Łącznie z Rajdem zrobiłem jakieś 300 km, może ciut więcej. Było kilka osób co samego dojazdu miało ponad 500 km.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tomek78




Dołączył: 28 Cze 2012
Posty: 239
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wolsztyn

PostWysłany: Nie 14:06, 18 Paź 2020    Temat postu:

Zgadza się. Udało mi się do tego grona 500 + załapaćSmile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gabrielll




Dołączył: 24 Cze 2020
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 10:27, 02 Lis 2020    Temat postu:

Cześć!
Dzięki za podpowiedzi. Nic nie pisałem, ponieważ nie było czasu. Dobrze, że Mateusz zarządził weekend w domach, to nadrobiłem straty Smile

A więc tak,
- zabierak wymieniłem z 10 na 8. Niestety, w tej ósemce gwinty zwykłe (a miał być oryginał ahh)... Dostawca zapiera się, że niby oryginał :p
- kupiłem podkładki dystansowe pomiędzy łożysko a dekiel.
- wyregulowałem wszystko ładnie pięknie, chyba z 10 razy ściągałem i zakładałem dyfer

Finał jest taki, że
- zabierak ciężko się kręci. Po skręceniu całości (łącznie z naleśnikiem), czuję na ataku bardzo delikatny luz, ale całość ciężko się kręci, powiedziałbym, że nawet bardzo ciężko. Pytanie, czy to się dotrze??? Czy rozkręcać ?

Poza tym ok, cieszę się, że już wychodzę z dyfra, bo pomału ma już go dosyć Smile
Ze starego dyfra pozostało tylko aluminium (obudowa), reszta jest nowa Smile

pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rohhor




Dołączył: 26 Kwi 2017
Posty: 237
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 11:18, 02 Lis 2020    Temat postu:

Czołem, to zależy: generalnie zawsze mi ciężej chodzą jak są na sucho - bo jeśli filc czy oring jest ciasny a nie posmarowany będzie ciężej, jeśli igiełek lub panewek nie posmarowałeś będzie ciężej, jeśli atak i zabierak jest suchy też będzie ciężej - jeśli nic ci nie stuka lub nie terkocze to chyba najważniejsze - kręć kołęm do tyłu to symuluje współpracę ataku i talerza w jeździe do przodu, kręć do przodu to symuluje współpracę na koło napędza moto a nie silnik (hamowanie silnikiem). Może też ciężko chodzić jak bęben trze o obudowę dyfra ale to raczej przy dyfrze 10, przy 8 prawie nie ma szans. lej olej i jedź i będziesz na 100% pewien.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5 ... 9, 10, 11  Następny
Strona 4 z 11

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin