Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Przyczyny strzelania w gaznik-K-301 Ural
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Artur pmi




Dołączył: 19 Lis 2021
Posty: 188
Przeczytał: 14 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 19:57, 02 Lis 2023    Temat postu:

Piekarz napisał:
Cześć.

Niestety mój Ural ma taką samą przypadłość. Po rozgrzaniu wali w gaźniki / filtr powietrza jak strzelający popcorn Smile.
Podmieniałem gaźniki na inne i ciągle to samo. Mam wrażenie, że winowajacą jest uszczelka termiczna, która nie spełnia swojej funkcji. U mnie gaźniki są gorące jak pochodzi silnik trochę na wolnych obrotach i może w gaźniku powstaje samozapłon. Na zimnym nie ma tego problemu. Co ciekawe, że jak zaczyna strzelać to jak zdejmę fajkę z jednego cylindra (obojętnie którego) to strzały ustępują.
Na początku pomyślałem o przytkanych wydechach ale po przystawieniu ręki czuć, że wychodzą z nich spaliny.
Jak znajdę trochę czasu to wyrzucę tą czarną, grubą uszczelkę termiczną i dorobię sobie po 2 cienkie uszczelki na termiczne a po między nimi dam przekładkę bakielitową.


Zapłon ustaw,jaki masz?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Piekarz




Dołączył: 04 Gru 2022
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź

PostWysłany: Pią 0:33, 03 Lis 2023    Temat postu:

Mam klasyczny zapłon. Wydaje mi się, że może być z nim coś nie tak bo jest podstawa iskrownika przekręcona na maxa w prawo.
Tylko gdyby zapłon był winowajacą to czemu by prychał po rozgrzaniu i czemu na prawym gaźniku.
Dramat... Zachciało mi się ruska Sad.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Piekarz




Dołączył: 04 Gru 2022
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź

PostWysłany: Pią 0:40, 03 Lis 2023    Temat postu:

Co do zapłonu w Uralu to na ile mm przed GMP ustawiacie rozwarcie i jaką dajecie przerwę na platynach?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3943
Przeczytał: 17 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 1:09, 03 Lis 2023    Temat postu:

Tylko gdyby zapłon był winowajacą to czemu by prychał po rozgrzaniu i czemu na prawym gaźniku.

Bo krzywki są nie równe? Bo wałek jest krzywy?

Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3943
Przeczytał: 17 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 1:15, 03 Lis 2023    Temat postu:

Przerw 0,4-0,6 mm. Nie masz znaków na kole?
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Piekarz




Dołączył: 04 Gru 2022
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź

PostWysłany: Pią 1:20, 03 Lis 2023    Temat postu:

To jak dokładnie ustawić zapłon? Pytam nie bez kozery ponieważ jedni piszą, że rozwarcie platyn (przeskok iskry ma być 2 mm przed GMP, inni 10 mm a jeszcze inni 13 mm)?
Przerwę na platynach dać 0,5 mm?

Dodam, że luzy zaworowy ustawiłem na 0,15 mm. Za dużo?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Piekarz




Dołączył: 04 Gru 2022
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź

PostWysłany: Pią 1:23, 03 Lis 2023    Temat postu:

Wojtek.

Na kole widzę tylko jeden znak (pozioma krecha). Wtedy zawory są luźne (raz na jednym garze a jak przekręcę kołem i znów dojdę do krechy to na drugim)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3943
Przeczytał: 17 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 1:30, 03 Lis 2023    Temat postu:

Powinny być 2 znaki. Przy obu zawory tak jak opisujesz.

Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Piekarz




Dołączył: 04 Gru 2022
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź

PostWysłany: Pią 1:34, 03 Lis 2023    Temat postu:

Rozumiem, że mam szukać jeszcze jednego znaku przed tą krechą główną?
Jeśli nie znajdę to ile mm przed GMP musi być tłok, żeby nastąpiło lekkie rozwarcie platyn i przeskok iskry?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Piekarz




Dołączył: 04 Gru 2022
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź

PostWysłany: Pią 1:38, 03 Lis 2023    Temat postu:

Co do zaworów to niektórzy piszą, że powinno być 0,10 mm na zimnym oczywiście
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3943
Przeczytał: 17 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 7:32, 03 Lis 2023    Temat postu:

9,5-10,5 mm dla całkowicie otwartego aparatu, gaśnięcie żarówki kontrolnej. Zawory 0,05 mm, lepiej ustawiać na obracającą się sztangę popychacza jak na szczelinomierz.

Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Piekarz




Dołączył: 04 Gru 2022
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź

PostWysłany: Pią 8:00, 03 Lis 2023    Temat postu:

Wojtek

Napisz proszę czy dobrze myślę. Wkładam śrubokręt w otwór świecy. Kręcę silnikiem do uzyskania GMP. Na śrubokręcie nanoszę mazakiem kreskę na wysokości gniazda świecy. Wyciągam śrubokręt i na nim zaznaczam drugą kreskę, która będzie niżej o 10 mm. Następnie podłączam żaróweczkę (1 kabelek pod styk przerywacza a drugi do masy), wkładam śrubokręt, przekręcam silnik do momantu aż tłok ustawi się pod kreskę minus 10 mm na śrubokręcie i tak obracam podstawą iskrownika, żeby w tym momencie zgasła żarówka?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Piekarz




Dołączył: 04 Gru 2022
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź

PostWysłany: Pią 8:04, 03 Lis 2023    Temat postu:

Wojtek,

Odbiegając od tematu bardzo serdecznie Ci dziękuję za zaangażowanie i cenne rady. Będziesz gościł w Łodzi to zapraszam na piwko. Oczywiście ja stawiam Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3943
Przeczytał: 17 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 8:44, 03 Lis 2023    Temat postu:

Śrubokręt to sobie możesz wsadzić... . Ściągasz głowicę (nie ma innej opcji), ustawiasz tłok dokładnie przy pomocy suwmiarki 10 mm przed GPM i nabijasz znak na kole (lub odkrywasz że tam jest nabity, tylko dotąd nie zauważałeś). Przy okazji sprawdzasz co pokazuje ten znak który dotąd widziałeś, może się okazać że to znak do zapłonu i trzeba nabić/odszukać GPM do ustawiania zaworów, tego nie wie nikt. Ten kabelek co wystaje z aparatu podpinasz do żarówki, kolejny kabelek od żarówki ciągniesz do akumulatora, w tym obwodzie to aparat podaje masę. Wtedy palcami rozciągasz przyśpieszacz zapłonu i przy całkowitym rozciągnięciu żarówka ma gasnąć. Korygujesz przestawiając podstawę aparatu.

Miłej zabawy!

Wojtek

PS.
Ja jestem stary i ślepawy, nabite znaki na kole pomalowałem pisakiem co by ich nie przegapić przy ustawianiu i nie szukać godzinami.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Piekarz




Dołączył: 04 Gru 2022
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź

PostWysłany: Pią 9:08, 03 Lis 2023    Temat postu:

Masz rację ze śrubokrętem bo przecież tłok nie jest w pionie w stosunku do gniazda świecy.
Teraz już rozumiem jak ustawić zapłon. Jedna tylko rzecz mnie zastanawia. Z tego co pamiętam to kabelek który wchodzi z lewej strony silnika podpięty jest do plusa, więc drugi kabelek daję na masę akumulatora?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 4 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin