Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Projekt IRBIT NA STERYDACH
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tombo




Dołączył: 18 Maj 2024
Posty: 31
Przeczytał: 7 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podlaskie

PostWysłany: Sob 22:48, 18 Maj 2024    Temat postu: Projekt IRBIT NA STERYDACH

Witam w mojej bajce. Ruszył program swapu m62 + silnik bmw 1150 rs czyli 96km i 100Nm wszystko na gaźnikach i zapłonie od pierdziela, bez norm euro. Są zdjecia ale jeszcze nie wiem jak dodać.

Ostatnio zmieniony przez Tombo dnia Nie 23:37, 19 Maj 2024, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
nowoa




Dołączył: 12 Mar 2016
Posty: 93
Przeczytał: 3 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: darłowo

PostWysłany: Nie 16:18, 19 Maj 2024    Temat postu:

No będzie petarda oby hamulców nie zabrakło.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3988
Przeczytał: 13 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 16:42, 19 Maj 2024    Temat postu:

Będzie wiór się z tego sypał. Cała reszta nie wytrzyma. Nieustający remont. Oczywiście da się jeździć tym delikatnie, tylko wtedy na diabła taki silnik?

Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tombo




Dołączył: 18 Maj 2024
Posty: 31
Przeczytał: 7 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podlaskie

PostWysłany: Nie 20:07, 19 Maj 2024    Temat postu:

Hamulców na pewno braknie, zresztą hamulce w rusku to za duże słowo, według mnie winno je się nazywać raczej spowalniaczami😀Ale hamowanie to będzie na razie drugi etap przygody.
Na razie na warsztat idzie:
1.Silnik - upchać w ramę (a miejsca mało)
2.Dorobic flansze mocującą skrzynie do silnika (skrzynia Dniepr)
3.przenieśc rozrusznik bo oryginalnie jest w miejscu dźwigni zmiany biegow
4Dorobić uchwyty gaźników (mikumi od viagry1100)
5Wykonac cięgna do gaźników na linki(przepustnicy i ssania)
6Zadoptowac zapłon z Fiata cc (tj. Koło foniczne, czujnik położenia, moduł nanoplex czerwony
Na razie koncentruje się na tych 6punktach. Wkrótce będą pierwsze zdjęcia. I tak przeróbek będzie z tego wiecej, bo takie ingerencje w konstrukcje ciągną za sobą lawinę dziwnych zdarzen😀


Ostatnio zmieniony przez Tombo dnia Nie 23:04, 19 Maj 2024, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tombo




Dołączył: 18 Maj 2024
Posty: 31
Przeczytał: 7 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podlaskie

PostWysłany: Nie 21:01, 19 Maj 2024    Temat postu:

Aaa. Byłbym zapomniał
7 zaadoptować lub przenitować zabierak tarczy sprzegłowej
Ale tu po wstępnych pomiarach może będzie najłatwiej. Ale o tym później.

Kolejność punktów które podałem nie jest oczywiście kolejnością wykonywania prac. Nie da się upchać silnika w ramę jeśli nie połączy się go ze skrzynią


Wszelkich niedowiarków i marudy😀, zapraszam do marudzenia.😀 Nic mnie tak nie motywuje do działania.😀

Jak się coś rozleci to się poskłada. Jak się urwie to się zrobi 2xmocniejsze. Jak nie wytrzyma aluminium to się dorobi stalowe

Najsłabszym elementem całej układanki jest irbicki dyfer. Ale nie jest to regułą.Zdarzały się takie które potrafiły sporo wytrzymac . Napewno zostanie 8ka bo motor jest robiony wyłącznie pod kosz. Jak trzeba będzie szybciej to pójdzie w skrzynie szybka 4ka.


Ostatnio zmieniony przez Tombo dnia Nie 23:05, 19 Maj 2024, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3988
Przeczytał: 13 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 21:29, 19 Maj 2024    Temat postu:

Flansze pod skrzynię bywały na Alledrogo. Znaczy ktoś to robi. Sprzęgło ruskie na 2 tarcze jest zdecydowanie mocniejsze, do wózka właściwie konieczne. Stalową klamkę dorobisz przy mocnych sprężynach do 1 tarczy, tyle że nogą niewygodnie się wyciska a jedną ręką nie ma szans (chyba że masz lekarza który ci wymieni rękę na stalową).

Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tombo




Dołączył: 18 Maj 2024
Posty: 31
Przeczytał: 7 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podlaskie

PostWysłany: Nie 22:05, 19 Maj 2024    Temat postu:

Flansze owszem bywały ale do silników grupy R a to całkiem inne konstrukcje. Pozatym system docisku tarczy w silnikach modeli Rt i GS. Oparty jest na centralnej sprężynie .Tak zwanym słoneczku. Stosowany powszechnie w większości samochodów. Chyba nie sądzisz, że pojedyncze markowe sprzęgło z bemki, liczone na 100 niuta i prawie 100koni będzie słabsze niż podwójne ruskie. Robione na jakieś 40Nm i 28km jakimiś dziwnymi sprężynkami zrobione z g... Litu
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3988
Przeczytał: 13 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 0:22, 20 Maj 2024    Temat postu:

Dwu tarczowe robione na 41 Km i 57 Nm dedykowane do jazdy z wózkiem w terenie moim zdaniem będzie lepsze. Idzie o wielkość powierzchni ciernych przy wadze zestawu 350 kg + 3 osoby.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
brzytwa
Administrator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 944
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piotrków Trybunalski

PostWysłany: Pon 13:24, 20 Maj 2024    Temat postu:

Przecież taka maszyna już powstała, wykonał ją nasz forumowy kolega Perkunas, który ją potem sprzedał innemu koledze, którego zresztą znam osobiście.
Ilość przeróbek i ich zakres (szczególnie przeróbka ramy i problem z prześwitem) raczej Cię przerośnie.
Już wyłożyłeś się na sprzęgle, które do wózka musi być dwutarczowe.
Ja sprzęgło jednotarczowe w maszynie z napędem i silnikiem od BMW R80 przypalałem gwałtowniejszym dodaniem gazu jadąc na trzecim biegu.
Ale każdemu wolno spróbować.
W sumie nudno już się tu na forum porobiło, robiąc to "perpetuum mobile" wprowadzisz ożywczy powiew czegoś nowego.
[link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez brzytwa dnia Pon 13:42, 20 Maj 2024, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
hardcor




Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 154
Przeczytał: 6 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Nałęczów/Lublin

PostWysłany: Pon 16:42, 20 Maj 2024    Temat postu:

I takie coś też powstało: https://www.youtube.com/watch?v=B14vcOTV5ik
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tombo




Dołączył: 18 Maj 2024
Posty: 31
Przeczytał: 7 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podlaskie

PostWysłany: Pon 18:47, 20 Maj 2024    Temat postu:

hardcor napisał:
I takie coś też powstało: https://www.youtube.com/watch?v=B14vcOTV5ik

To jest fajne.
Projekt Kowala z forum redmotorz. To ten gość jako pierwszy wpakował zapłon z pierdziela do Ruska (moto z filmika, początkowo był to wiepsz) 😀
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tombo




Dołączył: 18 Maj 2024
Posty: 31
Przeczytał: 7 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podlaskie

PostWysłany: Pon 19:24, 20 Maj 2024    Temat postu:

Cyrograf15 napisał:
Flansze pod skrzynię bywały na Alledrogo. Znaczy ktoś to robi. Sprzęgło ruskie na 2 tarcze jest zdecydowanie mocniejsze, do wózka właściwie konieczne. Stalową klamkę dorobisz przy mocnych sprężynach do 1 tarczy, tyle że nogą niewygodnie się wyciska a jedną ręką nie ma szans (chyba że masz lekarza który ci wymieni rękę na stalową).

Wojtek


Zrobimy porównanie

Sprzegło kompaktowe jednotarczowe z odciskiem od Bmw Rs liczone na 100Nm i 96km zrobione z najlepszych matrejałow, które można wciskać jednym paluszkiem.

Kontra

Sprzęgło, wielkie, dwutarczowe od ruska "do wózka właściwie konieczne" z stalowa klamką i sprężynkami oraz ręka, też stalową, liczone na 41km i 57Nm zrobione ze stali gniota nie łamiotsa i azbestu(przeciwko azbestowi nic nie mam😀)

Konstrukcja ruskiego sprzęgła pamięta jeszcze czasy wojny. Ruscy do tej pory nie opanowali skutecznego docisku jednej tarczy i dla tego są dwie. I archaiczne spreżynki.

Nie mam zamiaru nikogo tutaj obrażać, ale ciężko tu z logiką.
Ja wybieram sprzęgło nr 1. A wyniki po testach opublikuje.


Ostatnio zmieniony przez Tombo dnia Pon 20:42, 20 Maj 2024, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tombo




Dołączył: 18 Maj 2024
Posty: 31
Przeczytał: 7 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Podlaskie

PostWysłany: Pon 19:49, 20 Maj 2024    Temat postu:

brzytwa napisał:
Przecież taka maszyna już powstała, wykonał ją nasz forumowy kolega Perkunas, który ją potem sprzedał innemu koledze, którego zresztą znam osobiście.
Ilość przeróbek i ich zakres (szczególnie przeróbka ramy i problem z prześwitem) raczej Cię przerośnie.
Już wyłożyłeś się na sprzęgle, które do wózka musi być dwutarczowe.
Ja sprzęgło jednotarczowe w maszynie z napędem i silnikiem od BMW R80 przypalałem gwałtowniejszym dodaniem gazu jadąc na trzecim biegu.
Ale każdemu wolno spróbować.
W sumie nudno już się tu na forum porobiło, robiąc to "perpetuum mobile" wprowadzisz ożywczy powiew czegoś nowego.
[link widoczny dla zalogowanych]


Witam Szanownego Administratora. Zaszczyt gościć w moim skromnym poście😀. Odnośnie projektu to widzę że zdążyłeś mnie już wrzucić do odpowiedniej szufladki. Nie mam o to żalu, wręcz działa to motywująco. Z budową tego motorku noszę się już ładne kilka lat. Moje przemyślenia adaptacji silnika bmw są w większości autorskie, oczywiście pewne rozwiązania zaporzyczam, choćby zapłon cc. Bo nie ma co wywalać otwartych drzwi. Kolegi Perkunasa jego dzieła nigdy nie widziałem.
Jaram się budową tego motoru i w miarę możliwości chce inspirować innych.
Przeswitem się nie przejmój bo to nie krósowka
A do sprzęgła jeszcze wrócimy. Po testach. 😀


Ostatnio zmieniony przez Tombo dnia Pon 20:45, 20 Maj 2024, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3988
Przeczytał: 13 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 19:57, 20 Maj 2024    Temat postu:

A do sprzęgła jeszcze wrócimy. Po testach. 😀[/quote]

Czyli nigdy, nie słuchasz podpowiedzi, a to nie ułatwia budowy.

Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
brzytwa
Administrator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 944
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piotrków Trybunalski

PostWysłany: Pon 20:54, 20 Maj 2024    Temat postu:

Czuję, że będzie zabawa. Siadam w fotelu, otwieram browara i czekam na relacje. Jeszcze sobie popcorn przyniosę. Liczę na serial, ale mam przeczucie, że na pilotażowym odcinku się skończy.
Masz w ogóle kupiony silnik i skrzynię?
Bo jeżeli nie, to niestety, nie będziemy mogli cię traktować poważnie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Strona 1 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin