Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

pierścienie ruskie vs almot które?
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
śmigiel




Dołączył: 17 Cze 2009
Posty: 631
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Śro 20:41, 06 Lut 2013    Temat postu:

Ruskie pierścienie to szerokie pojęcie - zależy na jakie się akurat trafi.

Ja w jednym silniku mam ruskie tłoki i pierścienie (dolniak) i dają radę
( trasa + figle w terenie ) ładnych parę lat.
Inny ruski komplet miałem w silniku od dniepra - pierścienie padły po
500 km ! Po prostu starły się olejowe - tak zarzucało świece , że konieczny
była wymiana na trasie -daleko od domu Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
j35




Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ok.Szczecinka

PostWysłany: Czw 0:06, 07 Lut 2013    Temat postu:

Mam już torsje jak czytam na temat pierścieni.Ruskie gary to ruskie pierścienie !,Gary Almot to pierścienie primy !!.A czy ktoś to dokładnie przetestował, czy tylko opiera się na własnych CHWILOWYCH doświadczeniach , nie uwzględniając innych opini. Jak to czytam to się śmieje z tego dobierania pierścieni.Tak jak kiedyś napisałem :mam ruskie gary w dolniaku-tłoki almotu-pierścienie Primy, dotarte wbrew wielu fachmanów na maszynie ,wiele godzin ,po uruchomieniu i wyregulowaniu moto śmiga 3 lata , fakt ok. 3000 km czyli dookoła komina.Oleju wcale nie dolewam ,bo nie mam wycieków ,a jak nie mam wycieków tzn. że pierścienie sa ok bo nie spala oleju.Pierwszy chrom ,drugi żeliwo , trzeci olejowy ze sprężynką rozpierajacą i ostatni olejak zwykły mięciutki zeliwniak.I co mam płakac że oleju nie bierze.Nie robie tu nikomu żednej reklamy ,ale opisałem to co mam w silniku i jest OK.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Micha




Dołączył: 28 Paź 2009
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pińczów

PostWysłany: Czw 19:31, 07 Lut 2013    Temat postu:

W AWO testowałem kilku wytwórców i wyszło że pierścienie dostarczane z al-motu wytrzymywały do 10tyś, olejowy pierścień-tragedia. Teraz prima od kilku sezonów-pierścienie dla skody, olejowy bez sprężyny- zero problemów, zapomniałem o dolewkach po daniu wycisku silnikowi pomiędzy wymianami (co 3 tyś.). Silnik dostaje wycisk ,cylinder żeliwny w Turiście, małe chłodzenie -prawie jak dolny ruski silnik w terenie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
oldtimer2012




Dołączył: 01 Lut 2013
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Prochowice

PostWysłany: Nie 11:55, 10 Mar 2013    Temat postu:

Mam pytanie co do pierścieni... być może już była o tym mowa ale nie znalazłem. Oryginalne pierścienie w pierwszych emkach były 80 ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tadzioh




Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku

PostWysłany: Nie 12:02, 10 Mar 2013    Temat postu:

80 czego?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wicher




Dołączył: 21 Lis 2012
Posty: 544
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Strzelno/Kruszwica

PostWysłany: Nie 12:04, 10 Mar 2013    Temat postu:

chyba chodzi o średnice
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tadzioh




Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku

PostWysłany: Nie 12:09, 10 Mar 2013    Temat postu:

80mm to tłok poloneza albo bisa, oryginał to 78mm w nominale
Powrót do góry
Zobacz profil autora
oldtimer2012




Dołączył: 01 Lut 2013
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Prochowice

PostWysłany: Nie 12:16, 10 Mar 2013    Temat postu:

tadzioh napisał:
80mm to tłok poloneza albo bisa, oryginał to 78mm w nominale

Podziękował cheers o to mi chodziło. Myślałem że mam bez szlifu, a jednak... Sad Tłoki kupiłem polonezowskie, dlatego spasowały...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wysocki Grzegorz




Dołączył: 11 Sty 2013
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 13:16, 21 Mar 2013    Temat postu:

A co powiecie na Pierścienie DERDA do tłoków ALMOT i starych szlifowanych cylindrów?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Czw 14:08, 21 Mar 2013    Temat postu:

Stare szlifowane cylindry. Jeśli dolniak, to wpuszczasz nowe tuleje z Krotoszyna + tłoki od malucha i masz spokój. Będą o niebo lepsze od oryginałów.
Jeśli góral to masz 4 szlify, potem śmietnik.
Pierścieni DERDA nie znam.


Ostatnio zmieniony przez klapek dnia Czw 14:09, 21 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Czw 18:18, 21 Mar 2013    Temat postu:

Wysocki Grzegorz napisał:
A co powiecie na Pierścienie DERDA do tłoków ALMOT i starych szlifowanych cylindrów?

DERDA miała bardzo dobre opinie wśród weteraniarzy. Ale z tego co mi wiadomo nie robi już pierścieni od co najmniej trzech lat. Na bazarach bywają jeszcze junacze pierścienie derdy. Dowiedz sie więcej( czy robi, czy ktoś przejął markę ) i napisz co sie dowiedziałeś.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szefostwo




Dołączył: 17 Lip 2012
Posty: 277
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Skwierzyna/Poznań

PostWysłany: Czw 19:30, 21 Mar 2013    Temat postu:

Tu się podepnę.

Wiem, że było sporo dyskusji na temat tego, jakie pierścienie wkładać. Do tulejowanych cylindrów dorabiane Primy czy Blusa, czy Tomring. Do ruskich cylindrów różnie - ruskie ogólnie są chwalone, almotowe przez większość tępione, a dorabiane - byle bez chromu.

Ja mam 4. szlif zrobiony i komplet z Almotu (mieli zmieniać dostawcę, ale w końcu nie ma konkretów na ten temat). Nawet jeśli luzy na zamkach będą ok i nie będzie prześwitów, mam wątpliwości czy te pierścienie dawać. Na 4. szlif nie ma ruskich. Zostaje Tomring, który mam obok.

Czy ktoś praktykował Tomring na ruskich cylindrach?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
corsar




Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 464
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Osielsko

PostWysłany: Czw 21:26, 21 Mar 2013    Temat postu:

Dzwoniłem do Almotu - pomimo zapewnień jednego faceta, że w zestawach są pierścienie łódzkie z Primy inny gość mnie poinformował, że nadal dokładane są Motusy z Radomia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Czw 22:10, 21 Mar 2013    Temat postu:

Ja sie w dziennikarstwo śledcze bawić nie będę, ale na mój gust należałoby zadzwonić do primy i motusa i zapytać który z nich dostarcza AKTUALNIE pierścienie dla almotu i do jakich modeli.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Stara ema




Dołączył: 26 Sie 2012
Posty: 117
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 23:27, 21 Mar 2013    Temat postu:

Ja do swojej emy, ruskie oryginalne żeliwo przeszlifowane na 4 szlif, tłoki od almota i zamówiłem u Blusa do nich pierścienie. Jak zamawiałem to miałem do wyboru pierścienie do oryginalnego ruskiego żeliwa albo do tulejowanych z lepszego materiału. Wybrałem te pierwsze. Ile to będzie warte okaże się w sezonie jak w końcu przyjdzie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin