Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Nowa lampa w Kaśce
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GABE




Dołączył: 04 Lip 2009
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Spała

PostWysłany: Nie 11:04, 05 Gru 2010    Temat postu: Nowa lampa w Kaśce

W starej lampie zlazła mi powłoka, a to co pozostało zeszlifowałem [link widoczny dla zalogowanych]
Zadzwoniłem do Łodzi na ile wyceniają regenerację odbłyśnika w takiej lampie i powiedzieli mi, że około 80 PLN. Zamówiłem więc reflektor od Ikarusa fi. 178mm w firmie [link widoczny dla zalogowanych] za 30 PLN + przesyłka 19 PLN
Taki sam wymiar jest do: Ikarusa, Kamaza, Robura, Trabanta, Wołgi, Zaporożca, Fiata, Skody, Zastawy, Żuka, Lublina, VW. Różnią się tylko sposobem mocowania i typem zakładanej żarówki.
Do swojej Kaśki wybrałem typ R2, ponieważ posiada inne mocowanie żarówki. Dostępne żarówki R2 (45/40W) są zbyt dużej mocy jak na wydajność prądnicy 65W, więc zrobiłem przejściówkę na tradycyjną żarówkę od ruskiego sprzętu
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
A tak wygląda efekt zamocowania żarówki w reflektorze
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Odległość żarnika od kołnierza w obu żarówkach tzn. P26S i ruskiej (nie pamiętam oznaczenia) są bardzo podobne więc nie powinno być problemu z ogniskowaniem.

Jest tylko jeden problem - szkło w reflektorze jest asymetryczne i mogą się doczepić na przeglądzie, ale wtedy najwyżej rozklei się reflektor i wstawi stare szkło.
Muszę jeszcze wymyślić przejściówkę na żarówkę P15D lub PX15D

PS. wymyśliłem jeszcze taki patent aby nie rysować reflektora, koszulka termokurczliwa naciągnięta na drucik [link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gobert
Moderator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 848
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 12:47, 05 Gru 2010    Temat postu:

Pomysłowe i zgrabnie wykonane.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Błażej




Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 267
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 15:47, 05 Gru 2010    Temat postu:

Właśnie rozmiaru kamaz, zaporożec i inne radzieckie sprzęty w porównaniu do polskich i zachodnich, nie byłbym taki pewien. Pamiętam, ze miałem kiedyś problem z podmianą, bo występowała drobna różnica, rzędu kilku mm. Radzieckie reflektory były większe. Polskie w ich miejsce pasowały z lekkim luzem, w drugą stronę już to nie chciało działać.
Czasem można te klosze dostać w wojskowym wykonaniu. Wtedy żarówka jest od tyłu zakręcana.
Sprawdzałeś na ścianie, jak to świeci? Porównywałeś z oryginalną żarówką?
Firma wesem zdaje się też oferowała usługi regeneracji odbłyśników.

Do P15D masz już gotowe przejściówki:
[link widoczny dla zalogowanych]
Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hius




Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa

PostWysłany: Nie 16:40, 05 Gru 2010    Temat postu:

I na co takie kombinacje.
Dzwonisz do wasmu potem wysyłasz ruskie szkło i wklejają ci maszynowo nowy odbłyśnik koszt 60 zł i szkło masz jak należy ,jednak gdyby się ktoś decydował to niech mu zamontują w środku taki blaszany odbłyśnik bo inaczej przy żarówce halogenowej 35x35 lub mocniejszej na światłach mijania jest dziura długie są ok,ja robiłem tak dwa reflektory i to mnie wkurza, ale przez zimę zrobię jeszcze dwa ale z blaszkami w środku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
GABE




Dołączył: 04 Lip 2009
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Spała

PostWysłany: Nie 16:47, 05 Gru 2010    Temat postu:

Błażej - Na ścianę świeci bardzo ładnie.
Co do przejściówki o której piszesz to jest w odwrotną stronę - żarówka ksenonowa którą można założyć do gniazda PX15D a mnie chodziło o założenie żarówki P15D lub PX15D do gniazda R2 - P26S
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Błażej




Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 267
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 17:52, 05 Gru 2010    Temat postu:

Jeśli jest 6V, to kupić reflektor na żarówkę H4 i zastosować żarówkę 35/35W/6V, taką:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
I po problemie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Nie 18:57, 05 Gru 2010    Temat postu:

Ale po co robić mocowanie na ruskie żarówki które trudno dostać?
Nie lepiej założyć normalny odbłyśnik na normalną żarówkę i tylko jak już koniecznie, przełożyć szkło żeby to jakoś wyglądało? Rolling Eyes

GABE- źle założyłeś spinki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
GABE




Dołączył: 04 Lip 2009
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Spała

PostWysłany: Nie 22:50, 05 Gru 2010    Temat postu:

Błażej - zastanów się czy ta żarówka o której piszesz daje 35W na światłach mijania i 35W na światłach drogowych czy też na światłach drogowych 35 + 35W. Jeśli tak to mamy 70W i sam sobie odpowiedz na pytanie czy prądnica 6V - 65W wystarczy. Nawet jeśli mamy tylko 35W i doliczymy światła pozycyjne + stopy + podświetlenie licznika + zasilenie cewki, to mało nam zostaje na doładowanie akumulatora.

Prince - Nie znalazłem odbłyśnika na (nie wiem co masz na myśli) normalną żarówkę. Opracowuję przejściówkę na żarówkę P15D, tańszą i dużo bardziej dostępną (np. 20/20W, 25/25W, 30/30W). Jak skończę dam znać.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
j35




Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ok.Szczecinka

PostWysłany: Nie 23:28, 05 Gru 2010    Temat postu:

I to jest właśnie problem oryginalności,prądnica -żarówka !.I co zrobic aby dobrze świeciło.Niestety trzeba wybrać ,albo orginał i półmrok z przodu albo przeróbka i w nocy dzień !.Ja zastosowałem drugi wariant ,altek z suzuki z przejściówką dobrze znaną czyli 12 V,wkład z żuka z H4 i nie mam problemu że światłami.Ale cóż przy ruskim sprzęcie trzeba grzebać Smile.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gobert
Moderator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 848
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 6:31, 06 Gru 2010    Temat postu:

Błażej napisał:
Jeśli jest 6V, to kupić reflektor na żarówkę H4 i zastosować żarówkę 35/35W/6V, taką:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
I po problemie.


Używałem takich żarówek, produkcji AVINA.
Są krótkiej żywotności oraz pobierają więcej prądu niż wynika to z mocy napisanej na pudełku, co skutkuje niskim napięciem w układzie elektrycznym. Pilnując prądu max. 10A z prądnicy miałem coś około 6 - 6,2V, słabiutko.
Jak się pojawiły to tak się podnieciłem, że kupiłem chyba ponad 10 szt. na zapas, teraz leżą w szufladzie zapomniane.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
GABE




Dołączył: 04 Lip 2009
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Spała

PostWysłany: Pon 11:23, 06 Gru 2010    Temat postu:

Takie światło rzuca lampa na ścianę:
[link widoczny dla zalogowanych]
lub po przełączeniu:
[link widoczny dla zalogowanych]
Słabo widać bo w garażu nie ma egipskich ciemności. Jak na razie nie jestem w stanie zrobić zdjęć na drodze bo jest dzień a w nocy jest cholernie zimno i mi aparat odmawia posłuszeństwa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
GABE




Dołączył: 04 Lip 2009
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Spała

PostWysłany: Czw 15:10, 09 Gru 2010    Temat postu:

Zrobiłem teraz taką przejściówkę - do lampy z gniazdem R2 można założyć żarówkę BA20D.
Żarówka jest dostępna o mocy 15/15, 20/20, 25/25, 30/30, 35/35 W - cena 3 PLN.

Potrzebne są:
- stara żarówka R2
- rurka miedziana o średnicy wew. 20mm (hydrauliczna rurka)
- lutownica, cyna, kwas solny
- kawałek bakelitu lub innego izolatora
- blaszane (miedziane) paseczki na styki
- złączki, skrętki (nie wiem jak to nazwać) do podłączenia kabli
- malutkie pilniczki
- trochę cierpliwości i czasu

A oto zdjęcia:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Pozdrawiam


Ostatnio zmieniony przez GABE dnia Czw 17:01, 09 Gru 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Czw 16:05, 09 Gru 2010    Temat postu:

No pięknie. Teraz czekamy na coś pożytecznego. Czyli zamiast robić cuda do trudno dostępnych żarówek to jak zrobić przejściówkę do żarówki łatwo dostępnej ;P

Albo jak tak lubisz rzeźbić to jak wykonać w terenie żarówkę ruską 6V Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
GABE




Dołączył: 04 Lip 2009
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Spała

PostWysłany: Czw 16:39, 09 Gru 2010    Temat postu:

Już bardziej dostępnej żarówki to w Tomaszowie nie ma, no chyba że do świateł stopu. Wink
A oto przepis na robotę terenową.
Bierzemy np. taką oto żaróweczkę [link widoczny dla zalogowanych]
Wycinamy blaszany krążek, z otworkiem pasującym na trzonek żarówki. Lutujemy i mamy żarówkę do ruskiego sprzętu Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 3941
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 21:51, 09 Gru 2010    Temat postu:

... i mamy kaganek. Proponuje zamontować lampy naftowe dają zdecydowanie więcej światła. A następnie dać się zbadać i zaszczepić na żółtaczke. Jak nasa coś rozjedzie to przynajmniej mniej kłopotu bedzie w szpialu.
Wojtek

PS
Mam u siebie żarówke halogenową 12V 55x75W co daje normalne światła, ale bez jakiejś specjalnej rewelacji.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 1 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin